X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monitor til konsol


Svar
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 12:06 
Jeg står akut og mangler en metode til at slutte mine konsoller til en ganske almindelig monitor. Hvor finder jeg den nærmeste løsning i fx. Kbh? Hvad har jeg af muligheder, hvad det angår, og hvor finder jeg det henne?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
73 emne(r).
« < 1 2

Svar
scavengerscavengerSkrevet 02/04-11 20:22 
Har du god plads derhjemme ;-)
Nemo me impune lacessit
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/04-11 21:49, rettet 02/04-11 21:54 
Lige nu er det kun et 9 kvadratmeter værelse jeg bor på og der står allerede 2 14" CRT TV, 1 17" CRT monitor, 2 5" CRT TV og et 37" LCD. Men om 4 måneder får jeg mere plads :=)

Edit: Plus 14" Laptop.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/04-11 20:30 
Jeg ringede ned til den butik der hedder "Electronik Lavpris" og spurgte om de havde nogle CRT monitors. Han så ja det havde han da, en på 22" til kun 1200kr :=S Det vildt folk er sku ude efter dem, der er nemlig ingen delay i FPS osv, så folk er klar på dem :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/04-11 21:30, rettet 14/04-11 21:30 
Verdens bedste opløsning til 2D grafik, yo det er dope :=))
Hoid to colony C05 where the computer is...
TheDukeTheDukeSkrevet 14/04-11 22:47 
Langsom responstid er da et ikke-eksisterende problem nutildags, langt størstedelen af alle nyere LCD skærme har en responstid på under 4 ms, responstiden på min Samsung er 1 ms, så mon ikke det bare var sælgersnak.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-11 23:33 
Der er forskel på opdateringshastighed og input lag :) Opdateringshastigheden har noget med farveskift at gøre. Er den høj kommer der grimme skygger når billedet bevæger sig. Input delay er forsinkelsen fra skærmen modtager billedet til den faktisk viser det. På mit Panasonic S20 er den 16ms som er noget af det laveste på markedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 15/04-11 01:48 
Ah, så blev jeg også lidt klogere i dag ;)

Men det er jo umuligt at finde ud af hvor højt input lag der er på en given skærm, jeg har lige brugt en halv time på google uden at finde noget som helst brugbar data på min Samsung skærm, hvor fanden skal man lede henne?
dRxLdRxLSkrevet 15/04-11 05:41, rettet 15/04-11 05:41 
Nogle af de der spiller fightere går hysterisk meget op i input lag, så mit første ud ville være forums.shoryken.com

Og lur mig om dette ikke er hvad du leder efter
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-11 08:59 
Jeg havde et 37" LG LCD TV og det ser grafisk bedere ud på de CRT monitors :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-11 12:05 
TheDuke>
Men det er jo umuligt at finde ud af hvor højt input lag der er på en given skærm, jeg har lige brugt en halv time på google uden at finde noget som helst brugbar data på min Samsung skærm, hvor fanden skal man lede henne?

Ja det er ikke noget der står opgivet nogen steder hverken i specs eller på fabrikantens hjemmeside, normalt i hvert fald. Jeg fandt informationen i et review af S20 før jeg købte.
Husk også at "features" som Motionflow, Intelligent Frame Creation eller andet afhængig af mærke tilføjer en uhyggelig mængde lag og ser bare generelt ud ad H til efter min mening. Interpolation mener jeg er det rigtige ord for det. Husk at slå den slags fra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/12-12 11:20, rettet 22/12-12 16:12 
Hvor langt kan man komme op i format med en 4:3 flad skærms monitor synes ikke jeg kan finde noget større end 20-21 tommer?
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 22/12-12 20:26 
Du kan få plasma i 40" 4:3.
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 22/12-12 22:02, rettet 22/12-12 22:03 
link?

Hvis vi er ude i et widescreen med black borders er jeg ikke interesseret.
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 22/12-12 22:55 
Når jeg skriver 4:3 er det jo ikke fordi jeg mener 16:9/10 TV der viser 4:3 med borders.

Pioneer har lavet en serie udmærkede plasma i 40" 4:3, du kan google Pioneer PDP-V402 f.eks..
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 22/12-12 23:13 
amnesia>
Pioneer har lavet en serie udmærkede plasma i 40" 4:3, du kan google Pioneer PDP-V402 f.eks..

Tjah det findes så men jeg var egentlig ude efter noget i 28" 4:3.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 23/12-12 07:39 
Jeg leder selv efter en træf-monitor. Den skal kunne TATE's og være nogenlunde billig. Indtil videre har jeg fundet et par kandidater:
http://www.edbpriser.dk/skaerm/dell-ultrasharp-u2412m-sort-id-5345739.aspx
Responstiden er 8ms. Er det ikke lige i underkanten når man roder med shmups?

http://www.edbpriser.dk/skaerm/samsung-syncmaster-s23c650k-mat-sort-id-7019323.aspx
Lidt billigere og med lavere responstid.

http://www.edbpriser.dk/skaerm/philips-p-line-273p3lpheb-carbonite-sort-id-5592864.aspx
Større skærm til fine penge.

Kender I til nogen af ovenstående?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-12 23:25 
Responstid er ikke det samme som input lag. Responstiden har noget at gøre med hvor hurtigt skærmen skifter mellem farverne og derved hvor meget slør der kan forekomme i billedet når der er bevægelse. Input lag er forsinkelsen fra konsollen's billede rent faktisk vises på skærmen. Det er det helt store problem når det kommer til spil og det er næsten aldrig opgivet af producenterne :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 24/12-12 10:40 
Jeg kan næsten fornemme, at man skal give en god skilling for en skærm der egner sig til shmups så?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/12-12 12:02 
Jeg ved ikke en dyt om PC monitors desværre. Men jeg kan kun forestille mig at de fleste har meget lavere input lag end de fleste TV. Prøv at lave en google søgning på "(monitor navn) input lag" og se hvad du kan finde. Til sammenligning kan jeg sige at de rigtig hurtige TV på markedet, Panasonic ST50/UT50 og Samsung E6500 har et input delay på 16ms i forhold til CRT.

Det skal dog siges at der er forskellige måder at måle input delay på, men hvis du kan finde en der sammenligner med et CRT burde den være rimelig sammenlignelig med de 16ms på de TV jeg nævner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/12-12 14:22 
Juggernaut>
Jeg kan næsten fornemme, at man skal give en god skilling for en skærm der egner sig til shmups så?

Jeg har en DELL 2007FPB, 20 tommer med opsætning i en Neo Flex arm til at køre den i Tate det fungere rigtig fint.

Se her ;-)
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 25/12-12 00:18 
Tak Søren, men den er liige lidt for klein.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 25/12-12 08:40 
Ja det er også derfor jeg er ude efter et B&O MX-8000 nu ;-)
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 25/12-12 09:27 
Jeg skal jo bruge en mobil skærm, så MX8000 er desværre udelukket. Der er da nogle i dba. Slå dig løs:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
73 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig