X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedst i 2004


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/12-04 20:21 
Bedste spil i 2004? Uden tvivl RalliSport Challenge 2.
Denne titel vokser sig bedre og bedre med tiden, og uden nogen svage punkter er RSC2 med på min top 10 over bedste spil nogensinde.
Super gameplay.
Super styring.
Super udfordring.
Super grafik.
Super lyd.
Super multiplay.
Super titel!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 18/12-04 22:08 
Jeg synes at 2004 har været et noget tamt år hvad store spiloplevelser angår, men RSC2 har da helt sikkert været et af lyspunkterne.
Dog er jeg ikke enig i at spillet er "super udfordring". Spillet er ALT for nemt, hvilket var med til at ødelægge singleplayer oplevelsen for mig, men man kan ikke komme uden om at RSC2 er fremragende online.
Iøvrigt får vi nok aldrig en fortsættelse at se, da EA (hvem ellers) har overtaget seriens udvikler hold. :/

Jeg mener dog ikke at RSC2 har været åres spil, det er i mine øjne med stor margin Pro Evolution Soccer 4. Meget få titler har et så vanedande og udfordrende gameplay som PES4, så ingen tvivl om at det er årets bedste spil.

Min top fem for 2004:

1: Pro Evolution Soccer 4
2: Ninja Gaiden
3: Rallisport Challenge 2
4: TOCA Race Driver 2
5: Halo 2
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 18/12-04 22:55 
Paasch>
Iøvrigt får vi nok aldrig en fortsættelse at se, da EA (hvem ellers) har overtaget seriens udvikler hold. :/

1) Selv hvis EA skulle opkøbe DICE, hvorfor skulle vi så ikke få en efterfølger?

2) Indtil videre er forhandlingerne om et opkøb løbet ind i en forhindring
(...)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/12-04 23:13, rettet 18/12-04 23:14 
Paasch>
Dog er jeg ikke enig i at spillet er "super udfordring". Spillet er ALT for nemt, hvilket var med til at ødelægge singleplayer oplevelsen for mig...

Sandt nok, spillet er lidt for let i singleplay, men jeg synes nu stadig Super Rally giver god valuta for pengene. Man kan jo også downloade nye udfordringer fra Live.

Du nævner slet ikke Halo 2? Du er måske lige så lidt imponeret, som jeg er?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dchangdchangSkrevet 18/12-04 23:41 
Bedste spil for mig har været Paper Mario: The Thousand Year Door. Det er seriøst det eneste spil der virkelig har formået at få mig fanget. Det pga. spillets charme, humor, og dets klassiske Mario-feel.

Derudover vil jeg godt give roser til Chronicles Of Riddick; Escape From Butcher Bay, Burnout 3 og Wario Ware: Inc til Gamecube (også kun fordi det er hylende skægt i multiplayer). :-)

Ellers syntes jeg at det har været et ret kedeligt spil-år.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 18/12-04 23:49 
Årets spil for mig er uden tvivl ESPGaluda. Jeg har spillet spil i år der er bedre, men de er jo ikke ligefrem udkommet i 2004...

Disgaea udkom på PAL i år. Jeg spillede godt nok en US-version, men det er uden tvivl også et af de to-tre bedste spil i 2004, i mine øjne. Samme kan også siges om FFX-2, selvom jeg jo nåede at gennemføre det i 2003.

En stor positiv overraskelse stod Katamari Damashii for. Vanvittigt og genialt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 19/12-04 00:44, rettet 19/12-04 00:45 
Hmm, enten har det været et skodår, når det kommer til spil til de platforme jeg ejer, ellers har jeg bare spillet for få spil i år, er ved at tabe interessen lidt, eller noget andet skummelt. For de bedste spiloplevelser, jeg har haft med 2004-udgivelser, er ikke med deciderede fantastiske spil (subjektivt set). "Bare" gode spil.

De fem bedste oplevelser i vilkårlig rækkefølge:

- Star Ocean: Till the End of Time
- Fable
- Obscure
- Red Dead Revolver
- Maximo vs. Army of Zin
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/12-04 00:59 
5 bedste i ligegyldig rækkefølge;

- World of warcraft; Synes ikke at denne her behøver en forklaring. Det skal virkelig bare prøves. Virkelig første gang at et MMORPG der tager så meget af ens tid og tålmodighed fungere sjovt på en hurtig og optimal måde.

- San Andreas det har virkelig været et spil som bygger godt videre på serien. Efter min mening ligenu(er stadig ikke færdig med det) er det ikke på højde med GTA3 og VC, men tæt på.


Tja, de to synes jeg ihvert fald tager kagen.

Jeg mangler også stadig at bide tænderne i spil som Tales of Sym, Pikmin 2, Paper Mario, Ratchet 3, Katamari Demacy(har den på toppen af min liste! Damn det ser alt for sejt ud! Kan godt forstå den scopede de gamespot awards:)), MGS3, KOTOR 2 og Pikmin 2 som jeg alle ser som "contenders" til bedste spil 2004.

Med det sagt synes jeg også der har været mange skuffelser. Ninja Gaiden, Pandora Tomorrow, Doom 3, Warrior Within(føj for den lede:( ) og den slags.

Og af en eller anden grund synes jeg at Metroid Prime: Echoes var en enorm positiv overraskelse, og jeg kunne ikke lide det første Prime:)
Well crucify the insincere tonight...
APHAPHSkrevet 19/12-04 01:45, rettet 19/12-04 01:47 
Fox McCloud>

1) Selv hvis EA skulle opkøbe DICE, hvorfor skulle vi så ikke få en efterfølger?

Det kan da ikke udelukkes at DICE fortsætter serien under et andet navn, men de udtalelser der er kommet fra MS, samt det faktum at alle andre XSN titler fornyligt er blevet droppet, så er der intet der tyder på, at MS vælger at udvikle et nyt Rallisport spil.

DeluxScan>
Du nævner slet ikke Halo 2? Du er måske lige så lidt imponeret, som jeg er?

Jeg har Halo2 på min top 5 over de bedste spil i år, men det siger nok mest om manglen på gode spil end Halo2´s kvalitet. ;)
Som singleplayer spil formår det ligesom 1'ern overhoved ikke at fange min interesse, men som onlinespil viser det sin store styrke. Jeg har dog på fornemmelsen at nogle ansatte fra Bungie har fået en hjerneblødning siden de implicerede Matchmaking featuren i spillet. Den ødelægger i hvert fald mere end den gavner.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 19/12-04 02:15 
Matchmaking i Halo 2 er, kort og godt, ødelagt.

Man har stort set ingen valg selv, og tvinges til at spille de modes og baner, som Bungie i deres brandert mente, at man skulle spille.

Jeg sætter mig ned og vil gerne spille den og den bane, i CTF - det kan jeg ikke; Flot Bungie - selv i EA's spil kan man vælge og vrage (Burnout 3).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RuneSPRuneSPSkrevet 19/12-04 02:41 
Synes heller ikke det her år har været så satans spændende, spilmæssigt...

Men spil som jeg synes har været rimelig gode:

Fable
Chronicles of Riddick
Half-Life 2
ChronoChronoSkrevet 19/12-04 07:43 
For mit vedkommende har den bedste spiloplevelse været Metroid: Zero Mission. Jeg har gennemført tre eller fire gange, uden at det blev kedeligt. Måske det bedste Metroid-spil nogensinde.

Andre gode oplevelser har været Metroid Prime 2: Echoes, Mario & Luigi: Superstar Saga, Final Fantasy X-2 og indtil videre også Zelda: The Minish Cap som jeg ikke har gennemført endnu.

Men det har ikke været noget fantastiske år.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/12-04 09:57 
Okotta>
Jeg sætter mig ned og vil gerne spille den og den bane, i CTF - det kan jeg ikke; Flot Bungie - selv i EA's spil kan man vælge og vrage (Burnout 3).

Det er også min klage nummer ét! Næst efter den ualmindeligt lamme singleplayer mode, hvor alt det storslåede fra etteren er pist væk og erstattet af skod-Predator-replikker og Disney-Covenant.

Men jeg er meget enig i, at Matchmaking er en ENORM fejl. Online gider jeg kun spille CTF på Blood Gulch ( Eller hvad den nu hedder i 2'eren), men det er simpelthen ikke muligt, med mindre jeg er heldig.
Fuldstændig gak-i-låget valg, så derfor er Halo 2 end ikke på min top ti.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 19/12-04 10:33, rettet 19/12-04 10:47 
Min Top 5 for 2004 i underholdningsværdi må være:

Half Life 2
Ninja Gaiden
Beyond Good and Evil
Far Cry
FIFA 2005

Doom 3, Prince Of Persia og Rallisport Challenge 2 kunne være andre kandidater.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 19/12-04 16:08, rettet 19/12-04 16:51 
For mig har de bedste og mest spillede titler i 2004 været:
Burnout 3
Pikmin 2
Halo 2 (trods det ikke levede op til forventningerne)
Transformers (mest oversete spil i 2004?)
Katamari Damacy
Mario & Luigi's Superstar Saga

Årets største skuffelser... Fable og Driver 3 :(
SonicSonicSkrevet 19/12-04 17:11 
Halflife 2
Outrun 2
Burnout 3
Paper Mario 2
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FanboyFanboySkrevet 19/12-04 17:12 
Min top 5:

Half Life 2
Tales of Symphonia
Beyond good and evil
Doom 3
Harvest moon (GC)
juventus champjuventus champSkrevet 19/12-04 18:22 
min top 5
1.nfsu2
2.rainbow six black aarow
3.burnout 3
4.fifa 2005
5.ghost recon 2
Gamertag :Juventus champ+Chazz JcJ
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/12-04 19:25, rettet 19/12-04 19:25 
Nå, men hvis ingen andre har tænkt sig at nævne det vil jeg da klart fremhæve Halo 2, der i mine øje har været alle andre spiludgivelser i år overlegen. I singleplayer såvel som i multiplayer har intet andet spil givet mig de samme udfordringer og underholdt mig ligeså godt så dette spil.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
WehnerWehnerSkrevet 19/12-04 19:32 
Enig med Dynamite. Bedste spiloplevelser i år:

1. Halo 2
2. Legend of Zelda: The Minish Cap

Derefter er der et stort hul til nummer 3, men det er nok:

3. Ghost Recon 2
4. Rainbow Six 3: Black Arrow
5. Star Wars: Battlefront
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephirothSephirothSkrevet 19/12-04 20:21 
Metal Gear Solid 3 har uden tvivl været min største spiloplevelse i år.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-04 20:56, rettet 19/12-04 20:57 
Min liste over top spil i år:

1. Out Run 2, Det bedste spil i mange år, og klart det bedste på xboxen.

Ud over det, er der slet ikke kommet nogen som rigtig har fanget mig. Jo, Halo 2 fangede istarten, men det blev aldrig så fedt som jeg havde håbet. Så derfor skal det ikke på "listen".

Største skuffelse, er uden tvivl Fable. Siger sig selv...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/12-04 21:15 
hvorfor?

jeg syntes at fable var et rigtig fedt action RPG.

Havde dog heller ingen forventninger til det efter alt det had fra staterne, men jeg synes det var monster grineren:)
Well crucify the insincere tonight...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-04 21:29, rettet 19/12-04 21:30 
Kort sagt så syns jeg det var temlig kedeligt. Verdenen var kedelig, og kunne ikke se nogen grund til at blive gift, købe huse und so weiter.

Ud over det, så var level-up systemet tamt, og selve gameplayet var kun middelmådigt. Historien var tam, og dialogen var træls "Chicken-chaser!, what is a Chicken-chaser!?".

Men ellers var det da et ganske godt spil ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 19/12-04 21:33 
Fable var lidt for klaustrofobisk og manglede mere frihed.

Der var nærmest ingen rigtig udforskning i spillet, og man gik bare opad skærmen hele tiden - aldrig til siden; Aldrig væk fra stien.

Virkede sine steder upoleret - enten det, eller så havde Xbox'en bare svært ved at trække spillet (voldsom hakken i grafikken, seriøse access tider når HD'en ikke kunne følge med spillet osv). Mindede lidt for ofte om et spil, der kørte på en PC som ikke helt kunne afvikle det.

Bortset fra alt det, så fandt jeg det underholdende.

Men Fable var stadig ikke det Fable skulle have været; Hvilket en vis Peter jo allerede har bekræftet flere gange nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-04 21:41 
Jeg kunne så godt tænke mig at høre fra folk som godt kunne lide Fable. Hvad var det der gjorde det til et godt spil for jer?

Jeg prøvede virkelig at kunne lide det, det gjorde jeg. Men jeg fandt stort set intet af det tilfredsstillende.

Men herregud, det er jo min mening, og jeg missunder lidt jer som kunne se dets kvalliteter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 20/12-04 02:39 
Jeg elskede og elsker Fable for dets umiddelbare kvaliteter som fremragende spil.

Der var ikke eet sekund hvor jeg ikke var fuldt ud underholdt af spillet, ligefra de sjove missioner, til den noget nær geniale måde hvorpå ens avatar udviklede sig i løbet af spillet. Jeg oplevede ikke hak i grafikken, fejl eller deciderede mangler. Jeg ville gerne have haft en bedre historie (Og især en bedre slutning), men det er stadigvæk det klart bedste spil jeg har spillet i år. Jeg havde ikke de store forventninger til spillet, fordi jeg vidste at alt hvad Lionhead havde sagt var latterligt urealistisk (Hvilket alle der ikke bare vil fordømme Peter også godt bør kunne indse), men tog istedet imod spillet med ønske om at blive underholdt som kun gode spil kan gøre det.

Kort sagt elskede jeg Fable for alt hvad det var, og jeg var i stand til at se bort fra al den latterlige hype som så mange fejlagtigt har bedømt spillet udfra.
jaesjaesSkrevet 20/12-04 02:58, rettet 20/12-04 03:23 
Fable udstråler, at det er legesyge spiludviklere, som har haft fat i det. I dag er det næsten udelukkende i Lionheads og Nintendos spil, at man finder denne tilgang til mediet, og det er netop tonen og alle de små finurligheder (udover kampene og de bedre af missionerne), jeg kan lide ved Fable.

Skulle det have været fantastisk, i min bog, så skulle det have budt på friere (og dermed sandsynligvis også mere episke) spilområder, samt en dybere og bedre fortalt historie. Men så havde det nok også været årets spil.
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 07:57 
Paasch>
Det kan da ikke udelukkes at DICE fortsætter serien under et andet navn, men de udtalelser der er kommet fra MS, samt det faktum at alle andre XSN titler fornyligt er blevet droppet, så er der intet der tyder på, at MS vælger at udvikle et nyt Rallisport spil.

Det morsomme er så at XSN-titlerne sandsynligvis blev droppet som følge af Live-aftalen med EA :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 20/12-04 11:48 
Cronoss>
Jeg oplevede ikke hak i grafikken[...]

Man behøver ikke engang være særlig opmærksom på det, når det sker, men prøv lige at lægge mærke til hvad der sker, når spillet begynder at cache / loade vildt fra HD'en, og alt begynder at hakke; Menuer bliver sågar langsomme og hakkende. Det skete ofte, når man vendte tilbage til Guild'en, og tog nye missioner.

Når det sker, så minder det altså mest af alt om et spil der kører på en PC, som ikke helt kan trække det.

Jeg har iøvrigt set det på tre forskellige Xboxe, så det ER et problem med spillet.

Men stadigvæk var jeg godt underholdt af Fable. Synes iøvrigt at voice-actingen var fremragende.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BifkimBifkimSkrevet 20/12-04 20:58 
Jeg syntes de to bedste spil i år 2004 er:
Fifa 2005 og GTA San Andreas

Fifa 2005 fordi det er det bedste fodbold spil der er blevet lavet, jeg syntes især at gameplayet er blivet bedre end de andre i Fifa serien og grafikken er også noget af det bedste til fodbold spil selv om ikke alle spiller ligner helt.

GTA San Andreas fordi der er kommet så mange muligheder i spillet det syntes jeg er rigtigt fedt at det ikke er det samme hele tiden blandt andet at man kan køre på cykel og svømme ja også en hel masse andet.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 20/12-04 22:13, rettet 22/12-04 14:49 
Tjaa, det har ikke været det helt store spilleår for mig, men især disse har jeg haft en del fornøjelse af:

Kingdom Hearts
Pro Evolution Soccer 4
Burnout 3
Paper Mario 2
OutRun 2
EDIT: Og Football Manager 2005 ;)
APHAPHSkrevet 21/12-04 00:05 
Herold>
Det morsomme er så at XSN-titlerne sandsynligvis blev droppet som følge af Live-aftalen med EA :)


Det er i hvert fald sørgeligt hvis det er grunden, da de fleste spil i XSN serien, er bedre end EA´s alternativer.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BifkimBifkimSkrevet 22/12-04 14:32 
Glemte lige at skrive Total Club Manager 2004 hvad jeg mener er det bedste fodbold manager spil.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
Bede-xBede-xSkrevet 28/01-05 13:16 
For mig har årets største oplevelse været Halo 2. Det er så altopslugende, at jeg ikke helt ved, om jeg stadig er gamer, eller bare Halo gamer.

Matchmaking systemet og tilknytningen/sammenhængen med Bungienet skaber et meget aktivt og konkurrancepræget community, hvor der er rige muligheder for at komme i kontakt og debatere med andre spillere, samt analysere diverse kampe i detaljer. Det er helt unikt. Og ekstremt tidskrævende :)

Skulle jeg fremhæve andre sublime spil, ville det blive titler som Ninja Gaiden, Riddick og Burnout 3.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KeenKeenSkrevet 28/01-05 16:36 
De spil jeg har været mest glad for i 2004:

Fable
Beyond Bood & Evil
Thief 3
Splinter Cell 2
Burnout 3
Fifa 2005
Ninja Gaiden
Halo 2
Rallysport Challenge 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig