X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad Kameo angår....


Svar
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 01:17 
...så går der "lidt" tid, inden det dukker op.

Microsoft gjorde bare det fede røverkøb, da de købte Rare - bare se alle de lækre spil de har udgivet..

Hos Nintendo lavede de i det mindste suveræne spil - hos Microsoft laver de middelmådige spil, og remakes.

Oh well
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 04/11-04 08:58 
Det er vel ikke utænkeligt at Rare har udlevet deres succes. De har mistet mange af deres mest betydende medarbejdere, men de kunne nok stadig komme med et nyt, genialt platformspil a la Banjo-Kazooie, men hvor stor betydning ville det have for Xboxen i dag?
Starfox Adventures illustrerer det meget godt. Det er I grunden høj kvalitet, men det fænger bare ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 09:34, rettet 04/11-04 10:03 
Okotta>
...så går der "lidt" tid, inden det dukker op.

I min bog vil det altid være bedre at udsætte et produkt, end at udgive et ikke færdigt spil.

Microsoft gjorde bare det fede røverkøb, da de købte Rare - bare se alle de lækre spil de har udgivet..

Det handlede ikke kun om flere eksklusive spil, men også om at sende et signal til udviklerne om at, Microsoft havde tænkt sig at blive i industrien.

Hos Nintendo lavede de i det mindste suveræne spil - hos Microsoft laver de middelmådige spil, og remakes.

De har lavet ET spil(Gameboy undtaget), som var under produktion til Gamecube og givet det en lynkonvertering. Næppe nok til at komme med en bedømmelse af firmaet og dets fremtid.

Lad os nu vente og se hvordan det går for dem.

Sumez>
Det er vel ikke utænkeligt at Rare har udlevet deres succes.

Måske, men jeg tvivler...

De har mistet mange af deres mest betydende medarbejdere

Nej. Kun meget få folk har forladt dem.

men de kunne nok stadig komme med et nyt, genialt platformspil a la Banjo-Kazooie, men hvor stor betydning ville det have for Xboxen i dag?

Næsten ingen. Hvilket kan være en af de bedste forklaringer på, at de ikke laver meget. De gør klar til Xbox2, hvor de vil få væsentlig mere betydning.

Derfor tror jeg ikke, vi bør bedømme dem for hurtigt.

Starfox Adventures illustrerer det meget godt. Det er I grunden høj kvalitet, men det fænger bare ikke.

Så er jeg ikke den eneste herinde, som holder af det :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 11:48 
Bede-x>
De har lavet ET spil(Gameboy undtaget), som var under produktion til Gamecube og givet det en lynkonvertering. Næppe nok til at komme med en bedømmelse af firmaet og dets fremtid.

Det var ikke bare deres Gamecube produktion jeg tænkte på. *hint* Nintendo 64 *hint*

Min pointe var, at det var hos Nintendo de lavede deres store spil.

Hvis Rare stadig, den dag i dag, lavede samme store spil, så var Grabbed by the Ghoulies blevet et ganske anderledes spil.

Nej. Kun meget få folk har forladt dem.

Har du et link der understøtter den påstand?

De "få folk" som har forladt dem, har tilsyneladende været noget af den primære drivkraft bag firmaet, hvilket tydeligt ses i deres output i tiden = Middelmådighed, og remakes.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 11:56 
Bede-x>
I min bog vil det altid være bedre at udsætte et produkt, end at udgive et ikke færdigt spil.

Kan du huske alle de gange Grabbed by the Ghoulies blev udsat?

Tænk på hvad du sagde om spillet, da du købte det, og hvor hurtigt du skilte dig af med det igen / mistede interessen for det, og lagde det langt, langt, væk ;-)

Jeg siger ikke at det er det som kommer til at ske med Kameo, men muligheden forligger.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 12:00 
Okotta>
Hvis Rare stadig, den dag i dag, lavede samme store spil, så var Grabbed by the Ghoulies blevet et ganske anderledes spil.

Jeg mener stadig ikke, at vi kan bedømme firmaet på det ene spil. Men gør det bare, så må vi se om det ændrer sig senere...

Har du et link der understøtter den påstand?

Ja: http://www.rareware.co.uk/

Gå ind under Scribes. En vred brevbruger skriver:

"After that, you sold yourselves like 2 cent French whores to Microsoft. Ok, make that multi-million dollar British whores. That was probably the dumbest thing you guys ever did. I bet more than half your talent left after that trade."

Rare svarer:

""More than half our talent" leaving would only be accurate if our entire talent at the time was in the single figures."

De "få folk" som har forladt dem, har tilsyneladende været noget af den primære drivkraft bag firmaet, hvilket tydeligt ses i deres output i tiden = Middelmådighed, og remakes.

De har stadig kun lavet en titel(stadig Gameboy undtaget). Det er for tidligt at bedømme dem og det endnu ikke udgivende Conker remake.

Måske bliver Conker godt og så er en remake vel i orden. Ign gav det gamle 9.9, så nogen var da vilde med det.

Du har da ikke brokket dig meget over Capcoms RE : Remake, så hvorfor brokke sig over Rares? Og så før det er udkommet...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 12:11 
Okotta>
Kan du huske alle de gange Grabbed by the Ghoulies blev udsat?

Nej.

Tænk på hvad du sagde om spillet, da du købte det, og hvor hurtigt du skilte dig af med det igen / mistede interessen for det, og lagde det langt, langt, væk ;-)

Jeg var ikke tilfreds med Ghoulies. Det var heller ikke godt nok. Men det er ikke det første Rare spil, jeg ikke var tilfreds med.

Alligevel vælger jeg at bedømme firmaet som en helhed og ikke kun på et produkt. Det ville fx blive en meget skæv bedømmmelse, hvis man bare tog udgangspunkt i Mickey's Speedway USA.

Giv dem nu noget tid. De er kommet meget bagefter pga skiftet til en anden platform. Det indrømmer de selv. de er nu ved at nå normale tilstande(ifølge dem selv). derfor er endnu for tidligt at sige, at de kun kan producere middelmådige titler.

Lad os bedømme dem over fx 5 Xbox spil. Jeg tror at billedet så vil være noget anderledes.

Jeg siger ikke at det er det som kommer til at ske med Kameo, men muligheden forligger.

Og omvendt siger jeg ikke at Kameo eller Conker bare automatisk bliver gode. Men muligheden forligger :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 12:18 
Jeg brokker mig ikke over Capcom's RE: Remake, fordi jeg simpelthen vurderer Rare væsentligt over Capcom, og forventer meget mere af Rare.

Conker remaket kan meget vel blive godt, men igen - jeg forventer mig mere af Rare, end bare remakes.

Kom nu med nogle nye og innovative spil - ligesom i de "gamle dage".

Ang. dit link til Scribes, så skrev et par Rare ansatte inde på Edge's forum, om hvordan det var at arbejde for Rare i dag og hvordan firmaet behandlede deres ansatte. Der var flere grunde til at flere folk gik deres vej, men det skriver Rare selvfølgelig ikke om, i deres egen Scribes sektion.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 12:20 
Bede-x>
Giv dem nu noget tid. De er kommet meget bagefter pga skiftet til en anden platform. Det indrømmer de selv. de er nu ved at nå normale tilstande(ifølge dem selv). derfor er endnu for tidligt at sige, at de kun kan producere middelmådige titler.

Jeg håber inderligt at du får ret.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 12:36 
Okotta>
Conker remaket kan meget vel blive godt, men igen - jeg forventer mig mere af Rare, end bare remakes.

Det er et remake. Og det ser ud til at indeholde mange nye elementer. De forløblige previews er positive. Det falder måske heldigt ud.

Kom nu med nogle nye og innovative spil - ligesom i de "gamle dage".

Tænker du på N64 tiden, så var Rare da ikke altid nyskabende og innovative. Nogle titler i etablerede genrer var bare så vellavede, at folk kom til at holde meget af dem. Fx Banjo-kazooie, Diddy Kong Racing, Donkey Kong 64.

Der var flere grunde til at flere folk gik deres vej, men det skriver Rare selvfølgelig ikke om, i deres egen Scribes sektion.

Jeg har på Rarenet(uafhængig fanside) læst lige det modsatte. Siden var tidligere et sted hvor Rarefolkene udtalte sig og omkring især Nintendo/Disney aftalen, var der flere der blev sure over, at blive sat til at lave Disney spil.

Men kom lige med nogle links. Jeg vil gerne læse det. Jeg var selv på Edges forum tidligere og husker ikke, de tråde du nævner.

Jeg så også gerne at påstanden om Grabbeds mange udsættelser bliver uddybet. IGN lister deres første trailer til E3 2003 og spillet udkommer i julen. Hvilke udsættelser tænker du på?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 12:38 
Okotta>
Jeg håber inderligt at du får ret.

For pokker, det gør jeg da også :)

Hvis Perfect Dark skuffer, bliver jeg noget nedtrykt i et stykke tid...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 12:56 
Bede-x>
Men kom lige med nogle links. Jeg vil gerne læse det. Jeg var selv på Edges forum tidligere og husker ikke, de tråde du nævner.

Edge's forum eksisterer ikke længere, så man kan ikke linke til diskussioner derinde mere.

Jeg så også gerne at påstanden om Grabbeds mange udsættelser bliver uddybet. IGN lister deres første trailer til E3 2003 og spillet udkommer i julen. Hvilke udsættelser tænker du på?

Spillet skulle være kommet tidligere, end det endte med at gøre. IGN snakkede om det, under E3 i 2003, i nogle af deres video features om spillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 04/11-04 13:16 
Jeg blev totalt grebet af Grabbed By The Ghoulies og slap det ikke en hel weekend. Spillet fanger og holder fast (synes jeg), og jeg har ikke ret meget at kritisere det for (pånær sidste boss, der gav mig grå hår i knoppen!).
Der er mere eller mindre konstant afveksling, minigames, et sjovt gameplay, fungerende personer og historie.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 13:22, rettet 04/11-04 13:27 
Okotta>
Spillet skulle være kommet tidligere, end det endte med at gøre. IGN snakkede om det, under E3 i 2003, i nogle af deres video features om spillet.

E3 2003 var hvor spillet blev annonceret:

http://www.gamespot.com/xbox/action/grabbedbytheghoulies/news_6027268.html

Ved samme show sættes udgivelsesdatoen til slutningen af året. Spillet udkommer d.21/10-03 i USA og d.21/11-03 i EU:

http://gamefaqs.com/console/xbox/data/36989.html

Det harmonerer ikke med din påstand:

Okotta>
Kan du huske alle de gange Grabbed by the Ghoulies blev udsat?

Har du nogle bedre links end mine?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 13:23 
KTC>
Der er mere eller mindre konstant afveksling, minigames, et sjovt gameplay, fungerende personer og historie.

Måske jeg burde give det en chance til...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 04/11-04 13:35, rettet 04/11-04 13:36 
Hvis du godt kan lide spil, der pisser dig af, fordi du ikke kan opnå platinum i minigames (hvorfor går man også efter det), så er spillet perfekt. Jeg er netop denne type, og når spillet provokerer på den måde som det gør, så bliver jeg fanden-i-voldsk og SKAL bare klare det.
Selvfølgelig er der spil, der simpelthen ikke er sjove nok til at man gider at blive ved, eller at de rent faktisk er så umuligt svære, at man slet ikke har lyst. Dette er dog ikke tilfældet ved GBTG, der (næsten) aldrig går over grænsen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 13:43, rettet 04/11-04 13:45 
KTC>
Hvis du godt kan lide spil, der pisser dig af, fordi du ikke kan opnå platinum i minigames (hvorfor går man også efter det

Fordi spillet skal ikke have lov til at vinde :)

Jeg elsker at gennemføre spil perfekt. Flere af Rares tidligere spil lagde op perfekte til gennemspilninger. De så ofte så lette ud på overfladen, men dykkede man ned i dem, kunne de blive ganske svære.

Som oftest indeholdte de masser af fine belønninger til den ihærdige spiller.

Untagelsen var, for mig, DK64 som gik for langt med sine gentagelser.

Men jeg skal nok give Ghoulies en chance til. Jeg var ret hurtig til at stille det på hylden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 13:50 
Bede-x>
Har du nogle bedre links end mine?

Det er svært at linke til et forum som ikke eksisterer mere, og ligeså svært at linke til video'er som er taget ned.

Spillet udkom ganske rigtigt mod slutningen af året, men jeg mener 100% at det var meningen at det skulle være kommet tidligere.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 13:56, rettet 04/11-04 14:06 
Jamen, det blev jo først annonceret på E3 2003. IGN har iøvrigt deres første trailer derfra liggende endnu, dateret d 13 maj 2003. Alle deres nyheder/artikler om GbtG er også tilgængelige. De nævner ikke nogen udsættelse i nogen af dem.

men du har ihvertfald rig mulighed for at linke. Eller indrømme at du husker forkert :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 04/11-04 14:09 
Traileren er uinteressant.

Det var de preview videoer de lavede, hvor de bl.a snakkede om, at ligeså snart man selv spiller det, så giver det mening (efter der var kommet kritik af spillet, for at være for simpelt osv).

Mener stadig 100%, at det var meningen at spillet skulle være kommet tidligere end det gjorde.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 14:13, rettet 04/11-04 14:14 
Okotta>
Det var de preview videoer de lavede, hvor de bl.a snakkede om, at ligeså snart man selv spiller det, så giver det mening (efter der var kommet kritik af spillet, for at være for simpelt osv).

Jamen, dem kan de da ikke have lavet, før spillet blev annonceret og fremvist. Hvilket skete E3 2003. Samme tidspunkt som de sagde, at spillet ville udkomme i slutningen af året.

Mener stadig 100%, at det var meningen at spillet skulle være kommet tidligere end det gjorde.

Ja ja, jeg kan jo ikke kæmpe mod din hukommelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Michael_Michael_Skrevet 04/11-04 14:35 
Mht GbtG´s lidt middelmådige modtagelse, tror jeg det har noget med forventningerne at gøre.
XBOX-målgruppen er spilmæssigt langt mere visuelt "voksenorienteret" end Gamecubens. RARE´s varemærker fungerer perfekt på Nintendo´s maskiner, hvorimod man nok har en tendens til at skue hunden lidt mere på hårene i XBOX-land.
Min teori kort; XBOX publikummet er selvfølgelig glade for at få RARE som spildesignere, men de forventer noget andet visuelt(ikke nødvendigvis bedre), end det der virker på Nintendo´s konsoller.

Dette skal på ingen måde ses som et angreb på hverken Nintendo el. XBOX.

Den lumre modtagelse til trods er GbtG på ingen måde dårligt, og da det nu kan købes for blot kr. 99.- rundt omkring, kan jeg kun anbefale folk at prøve det.
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-04 14:45, rettet 04/11-04 14:46 
Palmer Eldritch>
Min teori kort; XBOX publikummet er selvfølgelig glade for at få RARE som spildesignere, men de forventer noget andet visuelt(ikke nødvendigvis bedre), end det der virker på Nintendo´s konsoller.

At publikummet er anderledes, kan der ikke være nogen tvivl om. Alligevel tror jeg sagtens, at man kan sælge Rares spil til Xbox folket og samtidigt udvide publikummet.

Men det er et spørgsmål om at levere kvalitet. Det er jeg stadig ikke overbevist om at Grabbed var. Ihvertfald ikke af samme slags som blev leveret tidligere.

Samtidig bør man ikke glemme, at Rares spil ikke kun er søde platformsspil.

Rarespil som Jet Force, Perfect Dark og Killer Instinct vil sikkert stilmæssigt falde mere i den typiske Xbox ejers smag. Selv Conker er vel næppe kun for børn, hvis overhovedet.

Dette skal på ingen måde ses som et angreb på hverken Nintendo el. XBOX.

Det kunne det næppe opfattes som.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KalicolaKalicolaSkrevet 04/11-04 15:53 
Ej, Øv... Jeg har seriøst glædet mig til det spil.. Men det er da smadder gode nyheder at de udskyder det, så de kan lave de ændringer som skal laves... Med det i tankerne er udsættelsen ikke så slem.

Og angående Conker, hvordan kan det fejle? *undrer sig*

Og Perfect Dark... Halo pas på :-)
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig