X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Føj for den!


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/10-04 21:26 
Men skulle det komme, overrasker det næppe nogen, at det kommer fra den kant.

En skændsel.

Føj!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 31/10-04 21:39 
Så nemt er det vist ikke. Der var også fans fra AGF, som ikke kunne holde deres kæft.

Jeg er ikke selv Brøndby fan, men der er vist ingen tvivl om, at du er FCK fan. Det burde man i hvert fald tro efter den udtalelse, du er kommet med...

Vi er enige om, at det er mangel på respekt, når der på forhånd er aftalt et minuts stilhed før kampen går igang.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 31/10-04 21:46 
Det var vel ikke andet, end hvad man kunne forvente. Havde situationen været omvendt, havde vi set (hørt) det samme i Parken.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 31/10-04 21:47 
Enfen>
Så nemt er det vist ikke. Der var også fans fra AGF, som ikke kunne holde deres kæft.

Ja, en stor gruppe bag mig grinede højlydt over de kommentarer, som folk råbte på det stille stadion. Så svært er det nu ikke at tie stille i et minut.
UnknownUnknownSkrevet 31/10-04 22:01 
Selvfølgelig er det trist at sådan noget sker, men synes godt nok at det er blæst alt for meget op ...
Man skal respektere at holde et minuts stilhed ingen tvivl om det, men hvorfor holde det?
Manden var selv skyld i hans død, og om han går på line over Rocky Mountains eller hænger sig ud over tribunen i Parken er mig ligegyldig, han er stadig en klovn!

Og ja, jeg er Brøndby-fan, men det har ikke noget med sagen at gøre!
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
WehnerWehnerSkrevet 31/10-04 22:04 
Heldigvis var han kun skyld i _sin_ død - der var dog ikke tale om en forbryder.

Men det kan jo altid diskuteres, hvor meget man selv er skyld i uheld, der sker i fuldskab. Det ekstra uheldige er selvfølgelig, at det gule/røde kort var helt i orden, så der ikke var noget at brokke sig over :-/

Under alle omstændigheder er det respektløst overfor de efterladte. Derfor er det også klart, at det bliver blæst op.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 31/10-04 22:08 
Jeg er overhovedet ikke fodboldfan og jeg forstår heller ikke hvorfor der overhovedet skulle holdes et minuts stilhed.

Ville der blive holdt et minuts stilhed, hvis en mand fik et hjertetilfælde i Imperial og døde? Nej, selvfølgelig ikke.

Og alle de mennesker der kom for at lægge blomster på stedet. Ja, det er da en sød gestus overfor familien, men de kendte ham jo ikke.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/10-04 22:11 
Det er HELT ligegyldigt om han er en idiot eller hvad som helst - når man på landsplan har valgt at holde et minuts stilhed for ham og ikke mindst hans familie, er det kvalmende, at nogle ikke kan respektere det. Det er bare ét enkelt minut. Så kan de synge deres latterlige sange i de andre 90. minutter, men i det ene minut, skal de holde mund.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JmogJmogSkrevet 31/10-04 22:11 
Wehner>
Men det kan jo altid diskuteres, hvor meget man selv er skyld i uheld, der sker i fuldskab.

Lige så skyldig som uheld, der ikke sker i fuldskab. Folk ved jo godt, at de ikke har fuld kontrol over deres krop, når de er berusede.
kooikkooikSkrevet 31/10-04 22:27 
I det ene øjeblik ligger Brøndby fans blomster og det andet øjeblik synger de og håner en fck spiller, hvad er det for noget pis at gøre. Man håner ikke efter en ulykke, og det er lige meget om det er en fck eller brøndby fan som er død.

Efter min mening skandale og mangel på respekt fra de Brøndby fans som stod bag det. Kan slet ikke fatte at man kan være så ligeglad over for en fan.
MarcusMarcusSkrevet 31/10-04 22:37, rettet 31/10-04 22:37 
Enig med Jmoq i begge kommentarer.
NaieraNaieraSkrevet 31/10-04 23:09, rettet 31/10-04 23:14 
kooik>
I det ene øjeblik ligger Brøndby fans blomster og det andet øjeblik synger de og håner en fck spiller, hvad er det for noget pis at gøre.

Det er nok ikke lige de samme personer der gør det... Brøndby-fans er ikke alle af samme mentalitet. White Pride kalder sig måske AGF-fans, men hvis du kaldte mig racist skulle jeg dælme komme efter dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/10-04 23:14 
Brøndby-tilhængerne er vel ikke forpligtede til at begynde at holde med FCK, fordi en FCK-tilhænger gjorde, hvad han nu gjorde!?

Hvad er der dog galt i at synge hånende om FCK-_spillere_ i situationen?

(Eller er der sket noget jeg ikke kender til, eller skal jeg gætte mig til at kooik mener noget helt andet, end han skriver?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 31/10-04 23:15, rettet 31/10-04 23:18 
Jeg tror jeg gættede mig til hvad kooik vist nok mente, men jeg er ikke sikker, for jeg følger ikke vildt meget med i fodbold ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/10-04 23:18, rettet 31/10-04 23:18 
Hvis han mener det, som du tror han mener, så tror jeg, at jeg mener det samme som dig... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/10-04 23:24 
Mange paralleller til andre forhold i Verden; en lille flok spassere ødelægger det for en stor flok, som bare ønsker at gøre "det rigtige".
solid snakesolid snakeSkrevet 31/10-04 23:38 
Jeg hverken ser eller spiller fodbold.
Men hvis i synes det er slemt det der står i ekstra bladet så læs lige den vits jeg fik.
Hvis i ikke kan klare mosten så lad være med at læse den.

Så kaster FCK sig over endnu 1 sport. Denne gang udspring. Den første udspringer har været i ilden, og med så godt et resultat, at pulikum stadig gir blomster.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/11-04 00:05 
RJK>
Brøndby-tilhængerne er vel ikke forpligtede til at begynde at holde med FCK, fordi en FCK-tilhænger gjorde, hvad han nu gjorde!?

Nej, og det er slet ikke det diskussionen drjer sig om.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 01/11-04 00:42 
Kooiks og Naieras diskussion gør...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 01/11-04 01:22, rettet 01/11-04 08:46 
[!]
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PoulPoulSkrevet 01/11-04 08:45 
Først vil jeg lige sige at jeg ikke er FCK-fan, men en stor tilhænger af fodbold generelt set.

Hvad der skete i parken kunne i teorien være sket for hvem som helst. Vi har alle gjort dumme ting når vi er stive, bare sjældent det har har så hårde konsekvenser. Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad folk mener om situationen, men synes det er komplet hjernedødt at folk ikke kan, ja undskyld de hårde ord, holde deres kæft i et enkelt minut. Hvor svært kan det være?? Det er komplet respektløs!!
enfenenfenSkrevet 01/11-04 09:03, rettet 01/11-04 09:21 
Mest rettet til dem, der undrer sig over, at man holder et minuts stilhed.

Det har, så længe jeg kan huske, altid været en "tradition", at man holder et minuts stilhed, hvis der er nogen der er afgået ved døden - sportsfolk eller fans.

Under alle omstændigheder skal folk kunne holde et minuts stilhed. Det er sgu ikke for meget at forlange synes jeg. Bagefter kan de, som Palle også skriver, synge alle de sange de vil.

Bare for at sætte tingene på plads, så holder jeg med Brøndby, men jeg betegner ikke mig selv som fan. Real Madrid derimod, dem er jeg fan af :)
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 01/11-04 10:45 
Emnet kunne måske godt have haft en mere sigende titel, så man vidste en smule om, hvad det handler om...

Men...
Respekt for de døde er ikke for meget forlangt, næsten lige meget hvilke omstændigheder det handler om.
At ham gutter der sprang ikke var for smart, betyder jo ikke at hans pårørende er i samme båd.
Nogle gange glemmer folk medmenneskelighed på bekostning af en latterlig sportskamp, som reelt set jo er en leg.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JimPPJimPPSkrevet 01/11-04 11:21 
Nu ved vi jo ikke helt om han faktisk sprang eller skvattede, men kløgtigt var det ikke. Jeg ville skamme mig hvis jeg var ven med en der opførte sig sådan som nogle BIF-Fans gjorde, og var det et familie medlem der opførte sig så respektløst ville jeg nok overveje at skifte efternavn, kan kun tilslutte mig overskriften/topic.

Fanisme... suk...
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
The DaneThe DaneSkrevet 01/11-04 11:41 
enfen - du glemmer at tilføje ved offentlige begivenheder/tragedier. For som nævnt tidligere holder man ikke det ene minuts stilhed for alle og enhver.
---
Videre er det også derfor, at man "overholder" det ene minut om man så synes det er rigtigt eller ej. Det er ikke så meget for at respektere én person - for hvem det er er ligegyldigt, men man respektere at der er sket en tragedie (mere eller mindre) og husker på hvad, hvor og hvordan.
Derudover som nævnt er par gange er det trodsalt kun et minut - hvis ikke man kan holde munden lukket så kort tid er man enten et 5 årigt barn, eller der er noget galt med dig.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 01/11-04 12:19 
Det er da sørgeligt at holde et minuts stilhed for en idiot, der absolut skal kaste sig udover kanten på en tribune (ikke dermed sagt at hans død ikke er tragisk), mens alle de folk, der hver dag dør af sult og terror rundt omkring i verden allerhøjst får en tier i de raslebøsser der snart går rundt igen..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 01/11-04 12:25 
Der er en forskel på at håne de døde og så sætte sig ind noget så abstrakt, at en udsultet person dør flere tusinde kilometer væk, uden at man faktisk ved det eller kender personens navn...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 01/11-04 12:43 
Nu snakker jeg ikke om det med at de håner de døde. Det er selvfølgelig respektløst. Men er fodboldfans ikke ret tit det?

Jeg holdt heller ikke 1 minuts stilhed for ofrene 11. september. Ikke for at håne dem, men for at vise dem samme respekt som man normalt tildeler alle andre ofre, der ikke lige ligger under for USA se-på-mig-koncept.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 01/11-04 13:35 
Unknown>
Selvfølgelig er det trist at sådan noget sker, men synes godt nok at det er blæst alt for meget op ...
Man skal respektere at holde et minuts stilhed ingen tvivl om det, men hvorfor holde det?
Manden var selv skyld i hans død, og om han går på line over Rocky Mountains eller hænger sig ud over tribunen i Parken er mig ligegyldig, han er stadig en klovn!

Jeg er fuldkommen enig. Jeg sad seriøst og spekulerede om, hvornår fodboldkampe stoppes i respekt for alle omkomne i overhalingsbanen på Farøbroen. Helt ærligt, en ting er at vise respekt, noget andet er at blæse en sag, om en tumpe der af den ene eller den anden grund dunser ud over et rækværk, der i øvrigt ikke skal bestiges, og dør af kraniebrud, så fuldstændig ud af proportioner.

(Ja, jeg er BIF-er, men det har ikke noget med det at gøre...)
Kilroy Was Here
ViolatorViolatorSkrevet 01/11-04 14:58 
Sumez>
Det er da sørgeligt at holde et minuts stilhed for en idiot, der absolut skal kaste sig udover kanten på en tribune (ikke dermed sagt at hans død ikke er tragisk), mens alle de folk, der hver dag dør af sult og terror rundt omkring i verden allerhøjst får en tier i de raslebøsser der snart går rundt igen..

Kan absolut ikke være mere enig!
DarkenDarkenSkrevet 02/11-04 13:26, rettet 02/11-04 13:27 
er ikke altid enig med dig sumez, men dette der beskrev du helt perfekt =D
(grunden til mit indlæg længere oppe blev rettet til [!] var at jeg ikke kunne udtrykke det på en ordenlig og acceptabel måde)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig