X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP Officiel Japansk Pris: 1100 kr.


Svar
JAAJAASkrevet 27/10-04 20:52, rettet 27/10-04 21:49 
Eller lige derunder, 1088,18 i følge XE kurser.

19800 Yen på udgivelsesdatoen (prisen til højre i pressemeddelelsen er inkl. japansk moms). 24800 (ca. 1360 kr.) for Value pakken med høretelefoner, flash memcard, beskyttelsestaske og bærerem.

Farvel, Nintendo?

Officiel Pressemeddelelse
SephirothSephirothSkrevet 27/10-04 21:11 
Hvis den ikke var regionslåst, ville jeg ikke i et sekund overveje, om jeg sku købe en japaner!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 27/10-04 21:52, rettet 27/10-04 21:53 
Samme her. Det er faktisk stadig ikke helt afklaret, om det kun er filmene, der vil være regionslåst, eller om det også gælder spillene.

US$ 219.90 hos Play Asia. Det eneste, der holder mig fra at trykke på "add to cart" knappen lige nu, er spørgsmålet om regionslåsen.
ComradeComradeSkrevet 27/10-04 21:56 
Lækkert, havde frygtet noget i nærheden af 2000,- !
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SephirothSephirothSkrevet 27/10-04 22:21 
JAA>
US$ 219.90 hos Play Asia. Det eneste, der holder mig fra at trykke på "add to cart" knappen lige nu, er spørgsmålet om regionslåsen.

Hehe, sidder faktisk og surfer rundt på Play-Asia og overvejer det samme!
220$ + 30$ i fragt (også til Europa?!) = 250$ (1450 dkr). 1743 dkr for Value-pakken.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 27/10-04 22:42 
Plus mindst ét spil, ca. $50 og i mit tilfælde også en stepdown converter. Det begynder at løbe op.
SephirothSephirothSkrevet 27/10-04 22:52 
Men alligevel: Et spil, sku du jo alligevel have haft med?
Og hvad koster en stepdown converter?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
3of193of19Skrevet 28/10-04 00:35 
PSP er i modsætning til DS regionslåst. Jeg skal i hvert fald ikke have en regionslåst "portable".
solid snakesolid snakeSkrevet 28/10-04 01:58 
Det kan jo være at de kan låses op som en mobil der er sim låst. Hvis man har forstand på det. Og skal der nok være nogen der har, hvis der er penge i det.
Evt nogen der ved noget om det?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JAAJAASkrevet 28/10-04 03:34, rettet 28/10-04 04:11 
Så er det officielt: Ingen regionslås på spil, kun på film.

Today happens to be a pretty good day for Sony fans -- three of those questions were officially answered as part of SCE's announcement of the launch plans (that'd be 19,800 yen [which is about $179-199 in US dollars, and is a good indication for the US price plans], 4-6 hours, and December 12, 2004), and on the fourth question, we finally have confirmation of long-running expectations: the PlayStation Portable will feature a region lock encoding system, but that this lock system will not be used on games.
PSP adopts both a "worldwide" and "regional" code system," explains Molly Smith of SCE America. "For games on PSP there is no region code. However, due to language and system issues, quality assurance procedures are done in each territory. Therefore, we recommend purchasing both the hardware and corresponding software in the same market/territory."

Fra IGN.
SephirothSephirothSkrevet 28/10-04 08:19, rettet 28/10-04 09:27 
Fantastisk!
Amerikansk DS eller japansk PSP?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 28/10-04 09:08, rettet 28/10-04 09:09 
solid snake>
Det kan jo være at de kan låses op som en mobil der er sim låst. Hvis man har forstand på det. Og skal der nok være nogen der har, hvis der er penge i det.
Evt nogen der ved noget om det?

De to ting har intet at gøre med hinanden.

JAA>
Det begynder at løbe op.

Husk skattefar...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 28/10-04 11:35 
Jeg kan ikke forestille mig at filmene bliver en større succes andre steder end Japan, så en japansk maskine er sikkert det bedste valg uanset hvad nu.

Medmindre de da ikke tekster deres film forresten...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 28/10-04 14:42, rettet 28/10-04 14:42 
Nice pris så mangler vi bare spillene =)
SephirothSephirothSkrevet 28/10-04 17:28 
Hvilken forsendelses metode, bør man vælge? TNT, UPS eller EMS Speedpost? Og hvad er forskellen udover prisen og ventetiden?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/10-04 18:27 
Bah! PSP er simpelthen for "poppet" til mig..
Home is where the hardware is..
JAAJAASkrevet 28/10-04 18:46, rettet 28/10-04 18:46 
Sephiroth>
Hvilken forsendelses metode, bør man vælge? TNT, UPS eller EMS Speedpost? Og hvad er forskellen udover prisen og ventetiden?

EMS er glimrende. Ingen grund til at vælge de dyrere metoder. Og ja, spørgsmålet er lidt, om det skal være en DS eller en PSP i første omgang.
happyEDhappyEDSkrevet 28/10-04 19:00 
TnT er jeg rigtig tryk ved. UPS kan komme til at koste dig ekstre. det har jeg været ude for.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SephirothSephirothSkrevet 28/10-04 19:13 
Jamen, så er maskinen bestilt - så jeg håber lidt på at få én i første omgang.

Og hvis jeg ombestemmer mig, kan jeg jo altid anullere ordren igen.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/10-04 19:20 
Søgaard>
Bah! PSP er simpelthen for "poppet" til mig..

Og Nintendo DS er bare vildt alternativ og niché-agtig?

Altså, jeg hælder selv mest til DS hvis jeg skulle finde på at købe en ny håndholdt, men ovennævnte er da et pudsigt argument at bruge. I så fald er de fleste spilmaskiner da "poppede", idet de fleste stræber efter at være (forbrugermæssigt) populære...
(...)
dchangdchangSkrevet 28/10-04 19:35 
Lidt OT, men er der nogen der ved hvornår DS udkommer i staterne? Jeg har en ven der skal derover d.19/11 og være der i en uges tid. Det kunne være super hvis han lige kunne snuppe én med tilbage.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SephirothSephirothSkrevet 28/10-04 19:36 
21. november :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/10-04 19:36, rettet 28/10-04 19:38 
Fox McCloud>
Og Nintendo DS er bare vildt alternativ og niché-agtig?

Altså, jeg hælder selv mest til DS hvis jeg skulle finde på at købe en ny håndholdt, men ovennævnte er da et pudsigt argument at bruge. I så fald er de fleste spilmaskiner da "poppede", idet de fleste stræber efter at være (forbrugermæssigt) populære...

Jeg hentyder mere til at den ligner en bilradio, der sidder i en fiks bil og at alt det der video-gøgl bare ikke tiltaler MIG. På samme grundlag fandt jeg heller ikke dvd-afspilleren i hverken PS2 eller Xbox, som et godt argument for at købe.

EDIT: Og nej, det er ikke et Nintendo fanboy udsagn!
Home is where the hardware is..
SephirothSephirothSkrevet 31/10-04 13:40 
Hvilken slags Stepdown Converter bør man bruge til håndholdte som DS og PSP?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 31/10-04 17:40 
50 watt burde vel være nok (hvis det er det, du spørger om)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 01/11-04 06:11 
Det viser sig nu, at den PSU, der følger med PSP, er 110-230V, så ingen brug for stepdown.
HeroldHeroldSkrevet 01/11-04 08:59 
Søgaard>
Jeg hentyder mere til at den ligner en bilradio, der sidder i en fiks bil og at alt det der video-gøgl bare ikke tiltaler MIG. På samme grundlag fandt jeg heller ikke dvd-afspilleren i hverken PS2 eller Xbox, som et godt argument for at købe.

Det er rigtigt nok - den er lavet med tanke på design. Sony går efter samme publikum, der ville købe en iPod.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 01/11-04 09:22 
JAA>
Det viser sig nu, at den PSU, der følger med PSP, er 110-230V, så ingen brug for stepdown.

Yep, og jeg er kommet frem til, at NDS benytter den gamle SP oplader.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
3of193of19Skrevet 01/11-04 09:58 
JAA>
Det viser sig nu, at den PSU, der følger med PSP, er 110-230V, så ingen brug for stepdown.

Spørgsmålet er så om stikket passer. Man kunne selvfølgelig klipse stikket fra og erstatte det med et europæisk et.
JAAJAASkrevet 01/11-04 17:14 
Jeg har sådan en universal pakke med adapter stik. Kostede 30 kroner.
JmogJmogSkrevet 10/02-05 03:21 
3of19>
Spørgsmålet er så om stikket passer. Man kunne selvfølgelig klipse stikket fra og erstatte det med et europæisk et.

En ven var forbi med sin japanske PSP i går. Strømstikket kan simpelthen tages ud og erstattes med et standard dansk strømstik, ligesom det der sidder i en printer/DVD-afspiler/video/konsol.
RaGeRaGeSkrevet 10/02-05 18:21 
Uha hvornår skulle den blive udgivet i USA? Jeg skal i hvert fald have en PSP.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 10/02-05 18:57 
Slutningen af marts i USA. I Europa er det vist endnu ikke helt officielt, hvornår det bliver. Juni/juli gætter folk på.

Hvor er jeg glad for, der kommer feriepenge til maj :-). Aldrig har timingen været bedre.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig