X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

A500 analog spil?


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 27/10-04 17:02 
Nogen som kan nævne nogen titler på analog kompatible spil til a500?
Bare så jeg kan fortælle mig selv jeg ikke har gjodt et stupidt køb.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 27/10-04 17:08 
Analog _hvad_...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 27/10-04 17:12 
Hvor et analogt joystick passer til spillet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 27/10-04 17:12 
Sikkert analogt joystick, men mig bekendt understøtter Amigaen slet ikke analogt joystick input.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 27/10-04 17:17 
Det kunne vel i teorien virke lige som musen, så der er vel ikke noget teknisk til hinder for, at det skulle virke. Jeg kan dog ikke komme i tanke om noget, hvor det skulle virke. Måske noget flysimulator eller sådan noget?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 27/10-04 17:25 
Bare for at høre, men et joystick hvor det står til "IBM/Amstrad" ville vel ikke virke til en Amiga?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 27/10-04 19:01 
Det mener jeg bestemt ikke, men KTC er vist den kombinerede Amiga/Amstrad-ekspert i mellem os ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 28/10-04 09:18 
De gode gamle Amstrads joysticks er fuldt kompatible med Amigaen, men jeg har heller aldrig set analoge joysticks til denne maskine.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MusicManMusicManSkrevet 28/10-04 10:42 
altså jeg spillede da alle mine Amiga spil med analoge joysticks... men mener du spil hvor det er sjovest at spille med et analogt joystick fremfor et joypad?
The DaneThe DaneSkrevet 28/10-04 10:44, rettet 28/10-04 10:46 
Jeg kan tage et af dem med til træffet, så kan du se det (KTC).
Men grunden til jeg købte det/dem var pga. det var sådan et jeg havde med min tidligere amiga - og troede det var sådan ét (og har fundet et andet sted som også har det). Men det så så noget anderledes ud end det jeg havde dengang. Staven var ihvertfald noget anderledes.

Men det kan være spillene der har den funktion er til senere versioner Amiga maskiner, eller noget i den stil.

Musicman det er blot pga. det ene af dem jeg har prøvet ikke har virket til de spil jeg prøvede med (Alien Breed: Tower Assault, Toki, Swiv, Bomber Bob). Det er så igen muligt det bare er dét joystick der er noget galt med.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 28/10-04 11:15 
MusicMan>
altså jeg spillede da alle mine Amiga spil med analoge joysticks... men mener du spil hvor det er sjovest at spille med et analogt joystick fremfor et joypad?
Lad os lige opsummere, hvad forskellen er på analoge og digitale joysticks...

Et digitalt joystick er binært, da den opfanger retningerne som enten eller. Det vil sige at du reelt set har 8 retninger, som registreres. Op, ned, venstre, højre og så de skrå vinkler.

Et analogt joystick fungerer ved at registrere "vægten" på en bevægelse, så du for eksempel kan liste ved at holde joysticket en lille smule fremad og løbe ved at holde det helt frem. Herved kan spillet registrere alle bevægelser i retningerne.

Sammenlign det med et DPAD og et analogt stick på moderne controllere. DPAD er digitalt og analogt stick er sjovt nok analogt ;)


Alle analogt kontrollerede spil jeg har set på Amiga, har været musestyrede.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 28/10-04 11:51, rettet 28/10-04 13:37 
The Dane>
Bare for at høre, men et joystick hvor det står til "IBM/Amstrad" ville vel ikke virke til en Amiga?
Det, der generer mig her er IBM, for det indikerer at vi ikke snakker de gode gamle Amstrad CPC maskiner, men deres senere PC-maskiner, der selvfølgelig er en helt anden historie.

Så vidt jeg ved har PC dog ikke brugt joysticks på de serielle porte, men på gameports, der er hanstik og har flere ledere...


EDIT: Typo
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
The DaneThe DaneSkrevet 28/10-04 13:04 
Jeg tror jeg prøver at sende en mail til butikken for at høre om de er helt sikre på det er til Amiga - selvom de har et hæsligt skrevet engelsk.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
The DaneThe DaneSkrevet 01/11-04 14:11 
Ja, der kom jo en lille udvikling på træffet (at det idet mindste virkede). Men til ren information er jeg kommet frem til lidt her - at det skulle kunne virke på en Master System. Men har endnu ikke set noget om nogen spil.

Link til stedet jeg så det.
http://ukchatforums.reserve.co.uk/archive/display_messages.php?threadid=56144&forumid=342
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 01/11-04 14:30 
Ja, jeg skal da også lige kommentere joysticket, som jeg nu har haft til selvsyn. Det er ganske rigtigt analogt og fungerer noget anderledes end et almindeligt "Amiga"-type joystick.
Der var to knapper på joysticket, der fungerede som venstre og højre på et almindeligt joystick. Retningerne lignende det resultat man får, hvis man prøver at bruge et joystick som mus i port 1.

Jeg har aldrig set eller hørt om spil, der kræver eller udnytter et anologt joystick til Amiga, Amstrad eller andre maskiner med denne type stik.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DizzyDizzySkrevet 01/11-04 18:19 
Jeg mener faktisk at Formula Grand Prix kan spilles med analog joystick. Skal lige prøve at finde data herom....
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig