X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

xbox drevproblemer


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 26/10-04 23:28 
jeg sad lige og spillede outrun2 billedere frøs, nu vil drevet ikke åbne og hver gang jeg starter maskinen blinker eject knappen, der kommer nogle lyde fra drevet med der sker ikke mere.

nogen ider hvad jeg kan gøre evt bare for at få spillet ud.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KTCKTCSkrevet 27/10-04 09:36 
Vend maskinen på hovedet en tur og tilbage igen. Prøv eventuelt også at ryste den meget forsigtigt mens den er slukket.
Dette skulle gerne afhjælpe problemet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 27/10-04 19:26 
det virkede ikke. en har forslået at man tager en clips og stikker ind i det lille hul til venstre for eject knappen. kan det virkelig passe?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
fumfumSkrevet 27/10-04 20:20 
Sådan et lille hul er der jo på alle cd/dvd drev til pc'ere. Og det er netop til nødudskubning på nævnte måde. Om det også er tilfældet på xbox ved jeg dog ikke.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 27/10-04 20:28, rettet 27/10-04 21:10 
dvs jeg retter bare en clips ud, og dirker den ind i det lille hul, og så kommer drevet ud, eller skal man ramme noget bestemt der inde som udløser udskubningen og skal maskinen være tændt?


edit jeg pressede bare ikke hårdt nok til, jeg prøvede først mine pc drev for at få fornemmelsen, men maskinen vil stadig hverken åbne eller stoppe med at blinke, så den ryger retur til el giganten(købt i maj. microsoft- kvalitet der holder)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 27/10-04 20:49 
Jeg har ikke den helt store forstand på xboxe, men det ville vel hjælpe bare et ta' data-kablet ud af drevet og der så kun er strøm til, bare et forslag men det kan du jo nok ikke bruge til noget hvis du stadig har garanti på din xbox...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
fumfumSkrevet 27/10-04 22:31 
Såvidt jeg husker (mit cddrev gik i stykker på arbejdet engang), så skal der ikke være strøm på, når man bruger det lille hul. (Ingen morsomheder her, tak)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-04 09:15, rettet 28/10-04 09:15 
Darklynoon>
jeg sad lige og spillede outrun2 billedere frøs, nu vil drevet ikke åbne og hver gang jeg starter maskinen blinker eject knappen, der kommer nogle lyde fra drevet med der sker ikke mere.

Jeg har nøjagtig det samme problem med en af mine boxe. Den nægter at åbne og ejectknappen blinker rødt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Michael_Michael_Skrevet 28/10-04 09:23 
Darklynoon>
jeg sad lige og spillede outrun2 billedere frøs, nu vil drevet ikke åbne og hver gang jeg starter maskinen blinker eject knappen, der kommer nogle lyde fra drevet med der sker ikke mere.

Jeg har hørt det kun sker hvis man kører som en gammel kælling;)

--Michael
KTCKTCSkrevet 28/10-04 09:34 
Hvis powerdioden blinker rødt og grønt kræver problemet i stort set alle tilfælde en åbning af maskinen, da noget af hardwaren har problemer med at initialisere.

Som jeg har forstået det, blinker Darklynoons knap kun grønt, hvilket jo også er normalt når man skyder drevet ud... Nogle gange kan dette opleves når maskinen har været åben og drevet ikke sidder helt præcist, så skuffen ikke kan komme ud.

En nødåbning af drevet med en clips eller lignende er lavet til at være mekanisk og kan i alle de tilfælde jeg har set udføres mens maskinen er slukket. Det lyder bare ikke til at være løsningen her, da drevet øjensynligt selv prøver at skyde skuffen ud.

Når de tidligere forslag er mislykkedes vil jeg foreslå dig at prøv at lirke lidt med skuffen mens den prøver at skyde ud. Pres lidt op eller ned på den, mens maskinen forsøger at skyde den ud.
Hvis dette ikke er løsningen, må skiven have sat sig godt og grundigt fast i drevet, så her vil jeg foreslå at sende den ind. Din Outrun 2 skive slipper nok desværre ikke for ridser :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 28/10-04 20:24 
sende den hvor hen. jeg regnede bare med at kunne smide den i hovedet på en el gigant ansat og få en ny/få den repareret.

jeg prøvede deres kundeservice i 30 min kom aldrig igennem vill gódre høre om jeg kunne aflevere den i hvilken som helst el giganten.

jeg skrev også til microsoft kundeservice, 2 dage siden de harikke skrevet tilbage.

jeg prøver at lirke drevet senere i aften
Mortal Kombat the mother of all fighting games
WehnerWehnerSkrevet 28/10-04 20:33, rettet 28/10-04 20:33 
Du skal ringe direkte til Microsofts support. Tlf.: 80884097 Du kan ikke ringe til det fra mobiler.

Der kan du få al den hjælp, du skal bruge. Butikkerne har ikke noget med garantien at gøre.

Hav dit serienummer klar. Det skal du bruge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 28/10-04 21:00 
defor har de vel stadig forpligtigelser til at tage imod varer der ikke virker inden for garantiperioden?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
WehnerWehnerSkrevet 28/10-04 21:47 
Hvis du gerne vil gøre det mere bøvlet, så værs'go. Men ellers så ring til det nummer, jeg lige har skrevet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 28/10-04 22:42 
fint nok jeg ringer til dem i morgen efter arbejde
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KTCKTCSkrevet 29/10-04 00:19 
MS vil gerne selv tage sig af det, men selvom mange butikker brokker sig højlydt, har de stadig pligt til at stå inde for deres garanti. Det er dog hurtigere og nemmere at gå direkte til MS.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 29/10-04 21:37 
jeg er ikke kommet igennem til dem, kan man blive betjent på dansk hos dem, press 1 for engelsk press 1 for svensk. der er ikke flere muligheder

jeg må prøve igen imorgen og se om de har weekend åben
Mortal Kombat the mother of all fighting games
WehnerWehnerSkrevet 29/10-04 21:42 
Det har de - jeg havde fat i dem i søndags. Jeg kunne trykke 1 for svensk og 2 for engelsk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 29/10-04 21:46 
Wehner>
Hvis du gerne vil gøre det mere bøvlet, så værs'go. Men ellers så ring til det nummer, jeg lige har skrevet.

Alternativt får man bare butikken til at ringe til MS.

Samme resultat.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 29/10-04 21:48 
Hvilket gør processen nemmere fordi...?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 29/10-04 21:59 
Hvis man ikke selv gider besværet med at snakke med enten en englænder, franskmand eller svensker og/eller måske belgier, i telefonen.

Og hvis man synes det er op til den butik man har købt maskinen hos, at overholde deres forpligtelser - så får man selvfølgelig dem til at ordne tingene.

Hvis ens Xbox er i stykker, og den er indenfor garantien - bytter butikken den så ikke alligevel, eller skal de også sende den retur til MS?

Anyway - det er under alle omstændigheder en dybt åndssvag ordning MS har banket sammen her; Under al kritik, at man selv skal ringe til dem - i England(!)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 29/10-04 22:16 
Det eneste åndssvage er, at man ikke kan ringe fra en mobil.

Ellers er det meget, meget lettere - og det går hurtigere. Ikke mindst fordi man hverken skal besøge den pågældende butik eller føre korrespondence med et mellemled. 5 minutter i telefonen med en flink ansat, og 5 timer senere får man en email med et trackingnummer, så man kan følge med i, hvor ens ting befinder sig.

Pt. er mit erstatningsheadset i Glostrup (lige ankommet fra Frankfurt), så jeg regner med, at det ankommer på mandag.

P.S. Numre, der begynder med 80, er gratis at ringe til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 29/10-04 22:37 
Jeg ved godt at det er gratis at ringe til dem i England; Jeg synes bare det er fjollet at man er nødt til at ringe TIL England.

Ville en englænder iøvrigt forstå det, hvis jeg giver min adresse over telefonen, og et antal af bogstavet "ø" optræder i adresse oplysningerne? Hvordan skal man udtale det, overfor en englænder?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 30/10-04 02:22, rettet 30/10-04 02:25 
Udtal det som det skal udtales. Hvis han ikke kender til ø eller ö spørger han sikkert hvordan det staves. Så siger du bare oe, der hvor der skulle have været ø. Så er der ikke noget at tage fejl af.

MS customer service: "How do you spell that?"
Okotta: "s-o-r-o-e" (hvis man f.eks. bor i Sorø)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/10-04 12:43 
så er det vel godt at han ikke bor i Åbenrå (eller Aabenraa som de nu gerne vil have at det skal staves hehe)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DarklynoonDarklynoonSkrevet 30/10-04 17:37, rettet 30/10-04 17:37 
jeg har valgt at aflevere den til elgiganten, kom aldrig igennem til ms, synes stadig de siger press 1 for engelsk press 1 for svensk.

jeg var ellers opstemt på at bede om en ny xbox når den nu var røget på mindre end et år, men så kom jeg lige i tanke om mine saves på harddisken, så lod jeg bare dem sende den til repation,

passer det virkelig at de afhenter den og bringer den ud til en hvis man benytter ms servicen?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
enfenenfenSkrevet 30/10-04 17:39 
Ja :)
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 01/11-04 09:43 
Forretningen sender den også bare ind til MS, og du skal desværre ikke regne med at dine savegames kommer med tilbage. Typisk får man en ombytnings-Xbox, og selv om man skriver at man gerne vil bevare sine saves, musik og indstillinger, tager de sig typisk ikke af det.

Jeg har selv været igennem turen, og jeg fik en anden maskine tilbage fra MS :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 01/11-04 09:54 
Darklynoon>
jeg har valgt at aflevere den til elgiganten, kom aldrig igennem til ms, synes stadig de siger press 1 for engelsk press 1 for svensk.

MS har ikke nogen dansk customer service. Du kan kun vælge engelsk eller svensk.
WehnerWehnerSkrevet 01/11-04 15:35 
Jeg snakkede med MS i tirsdags, og i dag fik jeg mit headset ind ad døren med UPS, på hvilkes website jeg via trackingnummer har kunnet følge pakkens vej fra Frankfurt.

Det bliver altså ikke meget nemmere end det. Hvis man altså kan snakke engelsk eller forstå langsomt og tydeligt udtalt svensk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig