X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime 2 Kun i 60hz


Svar
JAAJAASkrevet 26/10-04 22:55 
Fra cube-europe.com

Nintendo of Europe has released the official packshot for Metroid Prime 2: Echoes and suprisingly it contains a warning 60Hz only warning. This means European gamers will only be able to play the game if they own a 60Hz TV. Gamers who own an older TV will only be able to play the game in black and white or not at all even.

Det har da krævet lidt nosser at tage den beslutning, hvis det virkelig holder stik.
JmogJmogSkrevet 27/10-04 03:09 
Yderst interessant. Gad vide om det betyder, at der ingen reel forskel er på PAL og NTSC-versionen - hvilket vil sige at PAL-udgaven også understøtter progressive.
Le RoofLe RoofSkrevet 27/10-04 11:46 
Gjorde Zelda bonus discen fra Wind Waker det?
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 27/10-04 11:55 
Le Roof>
Gjorde Zelda bonus discen fra Wind Waker det?

Jo, men det er jo også "kun" en bonusdisc (med et hammerfedt spil, godt nok)

Gamers who own an older TV will only be able to play the game in black and white or not at all even.

Kommer spillet til at sende NTSC-signal, eller er det bare siden, der ikke kender forskel på NTSC og PAL-60?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 27/10-04 11:58 
Nu er det org. GC kabel jo så også godt nok til at et gammelt fjernsyn er istand til at vise 60hz.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 27/10-04 12:10, rettet 27/10-04 12:10 
Ævl. Intet kabel gør nogen som helst forskel på, om et fjernsyn kan køre 60Hz eller ej...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 27/10-04 12:18 
Så skal du vist se mit gamle 14", som ikke kan køre 60hz PS2 men uden problemer jorder igennem Metroid NTSC eller lignende på 60hz (til træffet).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
psychomantispsychomantisSkrevet 27/10-04 12:21, rettet 27/10-04 12:22 
Mon ikke det er fordi dit fjernsyn rent faktisk godt kan køre 60 hz, men at det kabel der følger med PS2 i modsætning til det der følger med GC ikke understøtter det.
RJKRJKSkrevet 27/10-04 12:24 
Mere ævl ;) Intet kabel kan understøtte/ikke understøtte 60Hz.

Det må nødvendigvis være noget andet der er gal i Tues tilfælde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 27/10-04 12:29 
Hmm. Tjah så er jeg lidt på bar bund :-) Under alle omstændigheder blev 60 hz visningen sort/hvid da jeg kørte med det originale kabel til PS2 inden jeg skiftede til RGB. Har sjovt nok ikke haft samme problem med cubens originale kabel.
RJKRJKSkrevet 27/10-04 12:32 
Læs vores FAQ... 60Hz har _intet_ med sort/hvid at gøre.

Det du snakker om er NTSC/PAL-farvekodning. RGB er ikke farvekodet og derfor bliver RGB-billedet aldrig sort/hvid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 27/10-04 12:37 
Ja det var også min tanke. Jeg skiftede i sin tid hurtigt kablet bl.a. for at se NTSC kodede film. MEN desto mere bizart bliver det jo, når der var tale om PAL spil. Måske var det et andet problem der gjorde det. Jeg skiftede ret hurtigt til RGB så det var ikke mange spil jeg forsøgte at køre 60 Hz inden.
RJKRJKSkrevet 27/10-04 12:43, rettet 27/10-04 12:44 
Mange PAL-spil med 60Hz-mode kører af uforklarlige grunde ikke PAL60, som de burde, men bare NTSC60.

Anyway, hvis et PAL-fjernsyn understøtter 60Hz, så kan det synce 60Hz, og ellers så vil billedet rulle. Og det kan ingen kabler ændre på, og det er dét, jeg siger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/10-04 12:45, rettet 27/10-04 12:45 
Nu må Nintendo simpelthen snart stoppe med deres arrogance.

"Vi vil ikke lave online spil, for der er ikke nok der har mulighed for at udnytte det."

Men de vil gerne ofre de utvivlsomt tusindvis af brugere, der ikke har et 60 hz TV?


Jeg er 100% for at udvikle standarderne, men det skal ikke være på denne måde.
Hvad med at gøre noget for at udnytte den 16:9 funktionalitet mange nye fjernsyn også har?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 27/10-04 13:30 
Var argumentationen for ikke at gøre noget ordentligt ud af online, at der ikke var nok mennesker der kunne udnytte det? Ja, i midthalfemserne var det sikkert rigigt, men i dag er der da ikke mange spillere uden internetforbindelse.

Diverse onlineservere til Nintendo-spil kunne være gangbare selv hvis de kun havde Tokyo som kundebase.
psychomantispsychomantisSkrevet 27/10-04 14:14 
Var det ikke snarere, at de ikke troede folk ville være interesserede, end at de ikke havde mulighed for bredbånd?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/10-04 14:56 
Nej, som jeg har forstået det, så er Nintendos argument, for ikke at lave [mere] online support, at de ikke vil bruge tid på at udvikle noget, som et fåtal kan udnytte.
Selvom mange har ADSL eller lignende, så vil der jo altid være nogen der ikke køber en onlineadaptor.

De synes at onlinespil skal være noget andet og mere end bare LAN forbindelse til hele verden.


Når nu Playstation har solgt 70 mill. maskiner, men der kun omkring 1 mill. spillere online, så har Nintendo jo ret i deres synspunkt.

Men som Xbox Live har bevist er der til gengæld ikke noget negativt ved at have en ekstra mulighed, med masser af prestige og omtale i.

Og når man ser på hvad Nintendo har tænkt sig at gøre med DS, så har de vist også forstået, at konsoller i netærk er en god ting.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JAAJAASkrevet 27/10-04 15:26 
psychomantis>
Hmm. Tjah så er jeg lidt på bar bund :-) Under alle omstændigheder blev 60 hz visningen sort/hvid da jeg kørte med det originale kabel til PS2 inden jeg skiftede til RGB. Har sjovt nok ikke haft samme problem med cubens originale kabel.

For lige at gøre det klart: Fordi PS2 spillene, du har oplevet i sort/hvid, har været NTSC, mens GameCube spillene i 60hz har været PAL60, hvor du ikke har farveproblemet.
psychomantispsychomantisSkrevet 27/10-04 20:06, rettet 27/10-04 20:07 
PS2 spillene var også PAL, men spyttede åbenbart NTSC-60 ud istedet for PAL-60, som RJK skriver.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig