X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Norsk spilprogram på TV


Svar
Per SPer SSkrevet 23/10-04 20:26, rettet 30/10-04 21:06 
- og det endte så med at være det bedste.

Norsk TV2 sender Spillmagasinet hver lørdag kl. 19:30.

Efter 6 uger og tilsvarende udsendelser er programmet allerede langt bedre end det svenske Kontroll.

Bedre indhold, bedre redaktionelt - og meget bedre struktureret. Desuden glemmer de heller ikke at det er underholdning for sjov med spil for alle aldersgrupper. Sobert og ansvarligt præsenteret. Noget som Kontroll ikke havde begreb om.

En klar anbefaling herfra.

Spillzonen
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
psychomantispsychomantisSkrevet 24/10-04 11:27, rettet 24/10-04 11:27 
Jeg havde egentlig ret store forhåbninger til Kontroll efter det første afsnit eller to. Men det gik jo desværre ret hurtigt ned ad bakke for dem. Bliver spændende at se Spillmagasinet.
ComradeComradeSkrevet 24/10-04 12:32, rettet 24/10-04 12:39 
Fedt, mange tak for linket.. jeg vil lige se om jeg kan få deres internet TV til at virke :)

Øv de vil have penge for at man kan benytte deres internet TV :(

EDIT EDIT: programmet fra i lørdags bliver vist nok genudsendt tirsdag nat kl. 01.20
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Per SPer SSkrevet 30/10-04 15:33 
I dag kl. 20:30 på Norsk TV2
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SephirothSephirothSkrevet 30/10-04 15:57 
Tak for reminderen!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 30/10-04 20:55 
Nu har programmet været igang i ca. 20 minutter, og jeg synes det er noget af det mest elendige og ligegyldige bæ jeg længe har set.

Et program hvor værterne bruger mest tid på at gøre opmærksomme på sig selv, og "klovne" rundt - det synes jeg ikke har ret meget med et spil-program at gøre.

Troldspejlet er ofte bras, men det er bedre bras end det her bras.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
flottenheimerflottenheimerSkrevet 30/10-04 21:02 
NEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Jeg missede det trods Per's reminder. Jeg så kun slutningen af en PSTwo reklame og så var det slut. Totalt øv!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Per SPer SSkrevet 30/10-04 21:03, rettet 30/10-04 21:05 
Jeg forventer såmænd heller ikke at brugerne herinde synes om programmet. Det er bestemt et program der er sammensat til den bredeste fællesnævner.

Til gengæld er det nærmest forventet at læse et indlæg fra Okotta, som ikke har begreb om hvad et program som dette egentlig er designet til at skabe. Accept af spilkuturen og spil generelt.

Hvad jeg så mener om det bagved liggende selskab, og det som programmet egentlig dækker over, det er en helt anden sag.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 30/10-04 21:07 
flottenheimer>
NEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Jeg missede det trods Per's reminder. Jeg så kun slutningen af en PSTwo reklame og så var det slut. Totalt øv!

Du er gået glip af nogen som ikke kunne finde ud af at spille Starsky & Hutch (og måtte ha' en 11 årig knægt til at hjælpe sig), samt nogen der heller ikke kunne finde ud af at spille Tony Hawk Underground 2 - men ikke havde nogen til at hjælpe sig.

Derudover gik du glip af hvordan man lavede ansigterne på spillerne, i This is Football 2005. Det var noget med nogle polygoner og noget vektorgrafik.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 30/10-04 21:12 
Per S>
Til gengæld er det nærmest forventet at læse et indlæg fra Okotta, som ikke har begreb om hvad et program som dette egentlig er designet til at skabe. Accept af spilkuturen og spil generelt.

Jeg gad godt vide hvem der kommer til at acceptere spilkulturen og spil generelt, efter at ha' set det program..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SephirothSephirothSkrevet 30/10-04 21:16 

Jeg gad godt vide hvem der kommer til at acceptere spilkulturen og spil generelt, efter at ha' set det program..

Hun var da ret fræk hende den kvindelige vært ;)

Men ja, ret middelmådigt program - Gametest er bedre!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
flottenheimerflottenheimerSkrevet 30/10-04 21:25, rettet 30/10-04 21:25 
Sephiroth>
Gametest er bedre!

Gametest??? Hvad, Hvor, hvornår?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Per SPer SSkrevet 30/10-04 21:31, rettet 30/10-04 23:10 
Okotta:

Ja, hvem er det nu lige det program henvender sig til?

Utroligt at du kan være så snævertsynet at du ikke en gang kan komme med et forslag udover dit sædvanlige brok der afslører din egen mangel på indsigt.

Hvis der skal laves et seriøst spilprogram, med det indhold som tiltaler PlayRight brugerne - i den bedste sendetid på en lørdagaften, på en kommerciel tv-kanal. Det sker næppe foreløbig.

Det bliver præcis sådan noget som Spilkontroll.

Selv efter årtier får filmprogrammer kun en halv time i stil med Filmland. Så forvent ikke at der ændres på spiludsendelser lige med det samme. Det kræver at helt andre øjne ser på indholdet og at midlerne til rådighed skaffes af andre interesser end dem der f.eks. står på bag Spillmagasinet og Kontroll.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ChronoChronoSkrevet 30/10-04 21:31 
Dansk TV2 sender Familien Gyldenkål lørdag aften i primetime, mens norsk TV2 sender Spilmagasinet... Sørgeligt...

Jeg synes det var okay. De var gode til at fange spiloplevelserne på film, eksempelvis da de spiller Starsky & Hutch, og da de var ved at kede sig ihjel under Larry-spillet. På den tid de har kan de alligevel ikke nå at sige en masse dybt om spillene, så jeg synes det er okay de bare filmer oplevelserne. Besøget hos TIF-udviklerne og ham atleten var dog ikke meget ved.

Starsky & Hutch så da egentlig ret sjovt ud med to spillere - det må jeg have prøvet engang.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 30/10-04 21:33 
flottenheimer>
Gametest??? Hvad, Hvor, hvornår?

TvDanmark Århus - 7-800 gange om ugen... ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 31/10-04 02:08 
Per S>
Selv efter årtier får filmprogrammer kun en halv time i stil med Filmland.

Forskellen er, at film bliver behandlet seriøst og sobert, i Filmland (og tidligere i Bogart).

Det samme kan man ikke sige om spil; Her får vi altid et overfladisk og lettere fjollet program - på en halv time - istedetfor et seriøst spil relateret program.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 31/10-04 12:31 
Nu gentager du bare hvad jeg faktisk har skrevet.

- og kommenterer kun en delvis det jeg har argumenteret for.

Hvis det er det bedste du kan komme med så hop venligst over i tråden, hvor jeg opfordrer til at komme med et forslag på den programflade man selv er interesseret i, i den stil der er passende.

Det må være rimeligt at du selv kommer med forslag i stedet for dit evige brokkeri. "Et spil relateret program" er ingen argumentation.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 31/10-04 12:50, rettet 31/10-04 12:51 
Forslag til hvordan man laver et godt og seriøst spil-program på TV?

Jeg troede at jeg allerede havde givet udtryk for, hvad sådan et program burde indeholde.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 31/10-04 13:21, rettet 31/10-04 13:21 
Præcis, et forslag. Hvis du selv mener at du har givet udtryk for hvad sådan et program burde indeholder, så fremstår det ikke synderligt specifikt.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig