X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billedvisnings program


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 22/10-04 09:03, rettet 22/10-04 09:04 
Da det billedvisningsprogram (SEA) jeg har brugt tidligere ikke ser ud til at være så glad for XP - eller omvendt da det er til DOS, så leder jeg efter et program som kan stå mål med det.

Det eller en måde at få programmet igang på.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 22/10-04 10:07 
Jeg bruger IrfanView - det er gratis og super godt, og indeholder masser af spændende batch-funktioner. Jeg mindes svagt at have brugt SEA - men hvorfor bruger du sådan noget gammelt noget endu? Hvad kan det som andre ikke kan?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 22/10-04 10:20 
Jeg har tidligere brugt ACDsee, men så blev programmet ret tungt, hvilket resulterede i flere sekunders ventetid når jeg trykkede på et billede. Fornyligt hentede jeg så programmet igen for at se om de havde forbedret dette, men desværre ser det ud til at være blevet endnu tungere :(

Er der nogen, der kender en løsning på dette problem, og hvordan er IrfanView på dette punkt? Jeg kunne godt overveje at bruge det som alternativ.

Mine krav er faktisk ret små... Jeg skal bare bruge et program, der kan vise et billede i fuld skærm og automatisk tilpasse størrelsen, samt at det tillader hurtig gennembladring af billeder i samme mappe. Udover dette skal programmet være så usynligt som muligt når man ikke bruger det og være hurtigt til at åbne billederne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 22/10-04 10:26 
Irfanview skulle gerne opfylde dine krav.

Da jeg fornylig sammenlignede de to programmer, synes jeg det var bedre end ACDsee på stort set alle områder. Jeg gik selv væk fra ACDsee pga. den sløve hastighed.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/10-04 10:43 
Jeg må indrømme at jeg klart foretrækker ACDSee.

IrfranView kan mange ting, men interfacet er meget irriterende.
At bladre rundt i mapper er langt fra så enkelt som det burde være. Man skal åbne et nye vindue, og man kan ikke navigere rundt med piletasterne eller tab.

Her på mit arbejde er det serveren der sætter hastigheden, så de to programmer stortset lige langsomme.

Og Jaes - cool Pink Floyd citat ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
The DaneThe DaneSkrevet 22/10-04 10:43 
Chrono - det virkede fint, så hvorfor skifte det ud ;)
Det var nok mest grundet interfacet/udseendet som holdt sig anonymt og så simpelt så man kun skulle gøre det minimale for at bruge det.

Men jeg må prøve at se på det Irfanview så.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 22/10-04 10:50, rettet 22/10-04 22:23 
Jeg bruger Windows´ egne mapper med thumbnails slået til, og det virker fint. Det er rigtigt, at det virker lidt fjollet, den måde man browser på i selve programmet. Tror dog lidt tilvænning kan klare den sag også.

EDIT: Cool titel, og mystisk nummer :)
LingobarLingobarSkrevet 22/10-04 13:23 
Jeg bruger et 4 år gammelt ACDSee (1.72 eller så'n noget), fordi Irfanview er lidt tumpet i layout, og de nye ACDSee er for tunge.

Hvis man ikke kan skaffe de gamle ACDSee er Irfanview det bedste alternativ jeg kender...
Dine dage er salte...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig