X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Idé til ny Play:Right funktion


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 19/10-04 21:27, rettet 19/10-04 21:30 
Jeg synes, at det ville være rigtig lækkert, hvis der var en funktion/feature/side på P:R, hvor man kunne se en TV oversigt over spil relaterede programmer i ugen der kommer. Både danske (GameZone TV, Troldspejlet, Raketfart og hvad der måtte komme af specielle, enkeltstående programmer og indslag) og udenlandske.

Registrerede brugere skulle også kunne vælge at få en nedtællings coun... Se hele indlægget
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
51 emne(r).
1 2 > »

Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 19/10-04 21:27, rettet 19/10-04 21:30 
Jeg synes, at det ville være rigtig lækkert, hvis der var en funktion/feature/side på P:R, hvor man kunne se en TV oversigt over spil relaterede programmer i ugen der kommer. Både danske (GameZone TV, Troldspejlet, Raketfart og hvad der måtte komme af specielle, enkeltstående programmer og indslag) og udenlandske.

Registrerede brugere skulle også kunne vælge at få en nedtællings counter til næste TV program i toppen af navigationsbaren a la "GameZone TV [DK4] 0 Dag(e) 03:21 Timer".

Med tiden kunne det være interessant, hvis hvert show fik en lille beskrivelse og at man så kunne søge tilbage i tiden. "Hvornår var det nu lige at Raketfart havde et indslag om Dreamcasten?"

- - -

Jeg er ihvertfald verdensmester i at glemme at få set de TV programmer, så jeg ville elske sådan en feature. :-)

- Keep up the good work Team P:R.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KoludaKoludaSkrevet 19/10-04 21:39 
Kanont forslag....:)
psychomantispsychomantisSkrevet 19/10-04 21:44 
Jeg synes også det er en fin idé, da jeg altid misser de programmer.
MrCaseMrCaseSkrevet 19/10-04 21:58 
Here Here!

Programmers: Go!
Have you considered sucking less?
HardballerHardballerSkrevet 19/10-04 22:04 
Det lyder faktisk vildt fedt :D

Evt. få nogle personer som udelukkende finde ud af hvornår de forskellige ting foregår? Og evt. mogle der skriver lidt om hvad der er foregået, så det smides i noget arkiv noget :D
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 19/10-04 22:24 
Det ville være kanon't for jeg ser næsten ikke de programmer, men også kun fordi jeg glemmer det :(
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
RuneSPRuneSPSkrevet 19/10-04 22:28 
Yir, og nu når de er i gang kan de så ikke også sende udsendelsen herover PR? Mit fjernsyn er nemlig gået lettere i smadder, så det ville være RART :D

ej, godt forslag :P
KTCKTCSkrevet 19/10-04 22:32 
Man kunne eventuelt lave det sådan, at serveren rippede programlisterne fra f.eks. tv-guiden.dk og så kørte skidtet igennem et filter. På denne måde kunne det blive lidt automatiseret...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KeenKeenSkrevet 20/10-04 08:03 
Jeg det skulle nok være måden at gøre det på, for ellers er jeg bange for at det ville være et rimelig tidkrævende "arbejde"

Men en kanon ide! jeg har glemt at se alle afsnit af troldspejlet det sidse to-tre år!
MarcusMarcusSkrevet 20/10-04 09:37 
Enig, god idé.
SumezSumezSkrevet 20/10-04 15:20 
Findes der nogen spilrelaterede programmer i Danmark udover Troldspejlet (som også kun er delvist)?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 20/10-04 15:24 
Ja, der er et spil program på Tv danmark 2 som ellers er en værre "#%"# kanal. Den er sendt fra Århus så jeg ved ikke om den kan ses i hele landet.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 20/10-04 15:52, rettet 20/10-04 15:56 
Som flottenheimer også nævner er der GameZone TV på DK4, som dog er af tvivlsom kvalitet.
(...)
crying outcrying outSkrevet 20/10-04 16:43 
Kan da lige nævne, at Re-7 på Tv5 er startet op igen med nye afsnit - Søndag morgen 7.25. Desværre stadig med ham kvaj'et ...
Jusqu'a ici tout va bien....
zAcuzAcuSkrevet 20/10-04 16:45 
Total fed idé!

Håber virkelig i kan få sat noget op a la det !! :D

- Keep up the good work!
CrishakeCrishakeSkrevet 20/10-04 20:26 
Rigtig god idé! får heller aldrig set Troldspejlet og sådan nogle programmer.. Glemmer det altid..
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/10-04 12:06 
Og så mangler vi bare lige at en moderator kommenterer (og implementerer :-) forslaget...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Per SPer SSkrevet 31/10-04 12:35 
I kan oprette en tråd der hedder spilprogrammer og selv holde styr på programmerne. DR har en ganske udmærket oversigt til formålet.

Kan foreløbig ikke se det rimelige i at det skal være en fast opgave for PlayRight at holde styr på tv-progammerne.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DommergaardDommergaardSkrevet 31/10-04 12:37 
Jeg er enig med Per, det er ikke rimeligt at P:R-staffet skal bruge tid og energi på at finde spilprogrammer, så bliver det sq lidt for luksus ;)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 02/11-04 20:19, rettet 02/11-04 20:22 
P:R går allerede rigtig langt for at pleje sine brugere. P:R ER luksus. F.eks. giver det plads til, og holder styr på, at sonic.dk gerne vil bytte Sonic Aventure med Sonic Racing - At Konsolkongen lige nu lytter til Iron Maiden - At PlayerMagasinet gav Cool Spot (SNES) 4/5 i 1987 - At Cave lavede DonShonDuKuMai shooteren til PS1 (JAP) i 1997 - At Bootsy sender frække private beskeder til The Dane - At PlaystationAppleFreak viser billeder af hans iPS2 case-mod osv. osv. osv.*

At holde styr på f.eks. skandinaviske TV spilprogrammer og vise live remindere burde være en langt mindre og mere overskuelig opgave end at køre et arkiv med næsten samtlige danske spilanmeldelser gennem tiderne.

Og nej, en tråd med en oversigt gør ikke jobbet. Så skal man jo huske at checke tråden hele tiden. "Live" reminder tingen er ligesom hovedideen - der er nu 5 minutter til GameZone TV på TV4. Men tak, Per S, for din indsats på området her på det seneste - det er værdsat.

Jeg har ikke kunnet finde en egentlig P:R formålsparagraf, men jeg kan ikke forestille mig at omtalte funktion ville stride imod en sådan. Hvad jeg kan forestille mig er at funktionen ville få rigtig mange subscribere, at det ville glæde rigtig mange og ikke mindst at det ville medføre øget viden og debat om spil i forumet.

* fiktive eksempler.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 02/11-04 20:53 
Jeg synes ikke det på nogen måder er for meget forlangt for P:R, for selvfølgelig skal vi gøre P:R så godt som muligt. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til det. Det virker da fjollet at gå ind på en dedikeret P:R-sektion, for at se at der kommer Troldspejlet hver mandag kl. 17.30?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/11-04 23:32 
Ja, er hovedproblemet med dette forslag ikke, at der er så få programmer at se, at det ikke er relevant...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 02/11-04 23:35 
Enig. Ingen grund til at rode ens brugergrænseflade unødvendigt til. Der er nok (relevante i øvrigt) emner som det er...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/11-04 07:55 
Per S>
Kan foreløbig ikke se det rimelige i at det skal være en fast opgave for PlayRight at holde styr på tv-progammerne.

Nu ikke nødvendig - med XMLTV kan tv programmerne "scrapes" fra TV2.dk til XML så man kan automatisere dette relativt nemt.

Selv syntes jeg denne feature ligger uden for P:R's "scope"...
The DaneThe DaneSkrevet 03/11-04 13:58 
Hvis det skulle være, at der var en lignende funktion kunne det så ikke være rent informativt omkring hvilke udsendelser der rent faktisk var til rådighed, og et link til deres individuelle sider. Så kan man selv undersøge hvornår de kommer (hvis det står på siderne), og se hvad det handler om og hvilke kanaler det er på.

Det der så skulle stå er var Navn (link), Kanal, sædvanligt sendetidspunkt. Fra tid til anden kunne der opdateres.

Skulle det så udbygges kunne der - hvis tiden lå til det være en opsummering af udsendelsen efter den var kommet, så vidste man da hvad man havde misset (hvis ikke PR staben, så kunne folk selv sende det ind).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
flottenheimerflottenheimerSkrevet 03/11-04 20:08, rettet 03/11-04 20:10 
RJK>
Ja, er hovedproblemet med dette forslag ikke, at der er så få programmer at se, at det ikke er relevant...?

Troldspejlet [DR]
GameZone TV [DK4]
GameTest [TV Danmark]
Kontroll [Sverige]
Re-7 [TV5]
Spillmagasinet [Norge 2]

- og måske er der endnu flere - jeg kendte ihvertfald kun 2 af dem inden jeg startede denne tråd...
Men om der så kun var ét program, så ville jeg stadig elske funktionen :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 03/11-04 20:14 
Og kan flertallet se mere end ét eller to af de nævnte?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 03/11-04 20:27 
Sumez>
...Det virker da fjollet at gå ind på en dedikeret P:R-sektion, for at se at der kommer Troldspejlet hver mandag kl. 17.30?

Det skulle netop ikke være en P:R sektion. Funktionen skulle kunne aktiveres under ens personlige indstilliger, og skulle så være synlig hele tiden - med "live" nedtælling. F.eks. ved siden af Play:right logoet eller i en ekstra bar under den blå navigationsbar.

RJK>
Og kan flertallet se mere end ét eller to af de nævnte?

Det kan jeg umuligt svare på. Kan du?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-10 18:09 
Kunne det ikke være godt med en auto update funktion på P:R's emner, når jeg spiler Street fighter f.eks, så er det tit jeg bare har P:R åben og trykker på "Emner" for at updater efter hver kamp. Det ville være nice med den funktion IMO :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/09-10 20:44 
Ville det ikke være en idé at have "aktive emner" åben og så bare opdatere den når du kigger på siden? Det fungerer fint for mig.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-10 20:47 
Nå updatere den selv da :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/09-10 20:55 
Nej, men du kan trykke F5 eller Ctrl-R (cmd-R på mac), det tager 1 sek.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-10 20:55 
Sjovt at se emnet - jeg skulle lige til at oprette en tråd med samme ordlyd, men jeg kan vel lige så godt poste den her :-)

Jeg ser ofte ret spændende nyheder om spil og branchen offentliggjort på twitter.
Det er ikke altid man lige gider oprette et helt nyt emne om det, eller har tid, men derfor kan det jo godt være brugbar information for andre.

Så jeg forestiller mig en side på P:R ala den her: http://afeedapart.com/
Det er i virkeligheden bare en "søgning", dvs den viser tweets, der indeholder bestemte ord eller hashtags.
Man kunne f.eks aftale at #P:R er playrights hashtag, hvis jeg så ser en nyhed, som jeg synes er relevant for jer andre, kan jeg re-tweete beskeden med #P:R, og den ville så automatisk dukke på playrights twitter side.

Det ville også være en simpel måde at poste indlæg, som i virkeligheden mest er et link til en anden side.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-10 20:56, rettet 01/09-10 20:56 
@CenobiteDK
Ja ved det men er sku lidt dovn efter at have trykket mange gange en hel aften :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/09-10 22:02 
Hvis du virkelig er så doven, kan du jo bare installere et program, som klikker for dig ;)

Feks. AutoClick
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-10 22:30 
Ok, takhh :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/09-10 23:05 
En anden funktion, som kunne være rigtig lækker, var, hvis man kunne surfe runde på P:R som gæst og logge ind på et hvilket som helst tidspunkt uden at ryge væk fra den side man sidst var på som gæst (hvis det gi'r nogen mening).

Jeg synes nogen gange, det er lidt træls, hvis jeg har brugt søgefunktionen til at støve en gammel tråd op, og jeg opdager, jeg ikke er logget ind. Så skal jeg til at finde tråden én gang til, efter jeg har logget ind :/
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-10 23:07, rettet 01/09-10 23:07 
Dur det du linkede til, har du prøvet det :=H
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/09-10 23:13, rettet 01/09-10 23:13 
Næhh, jeg har ikke selv prøvet det. Men en af gutterne på mit tidligere arbejde brugte det vist, når han skulle teste virtuelle online en-armede tyveknægte.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-10 23:22 
Chickén, ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 02/09-10 08:40 
Killer Bean 2>
Jeg synes nogen gange, det er lidt træls, hvis jeg har brugt søgefunktionen til at støve en gammel tråd op, og jeg opdager, jeg ikke er logget ind. Så skal jeg til at finde tråden én gang til, efter jeg har logget ind :/
Brug tilbage funktionen i din browser, og når du når til din søgning, så trykker du opdater (F5) og så skulle du gerne have din søgning og stadig være logget ind.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/09-10 09:06 
Ja, det er jo en lidt mindre omstændig løsning.. men stadigvæk temmelig omstændig :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-10 09:16, rettet 02/09-10 09:17 
Kan du ikke bare være logget ind uendeligt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/09-10 09:35, rettet 02/09-10 09:38 
Bliver man ikke automatisk smidt af, når man lukker browseren, eller er det kun, når man vælger "session"?

Under alle omstændigheder strider mod mine principper at være logget ind uendeligt.
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 02/09-10 09:36, rettet 02/09-10 09:38 
Killer Bean 2>
Ja, det er jo en lidt mindre omstændig løsning.. men stadigvæk temmelig omstændig :)
Næ, det er tryk på to knapper, så er den der, og det kan du faktisk bruge stort set alle steder, hvor man skal logge ind.

Alternativt kan du åbne et nyt faneblad og logge ind i det, og så trykke F5 i det første. Det virker også.

Endelig kan du som Konsolkongen skriver, vælge at være permanent logget ind - det er jeg normalt, og det fungerer godt. Du kan vælge "Uendeligt" i Varighed på loginsiden, så gemmer din browser en cookie, som lader den være logget ind permanent.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/09-10 09:47 
KTC>
Næ, det er tryk på to knapper, så er den der

To tryk er mere omstændigt end nul tryk. Du er overhovedet ikke doven nok :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 04/09-10 23:59, rettet 04/09-10 23:59 
Men til information så er det sådan i den kommende version af P:R - altså man ryger til den side man var på efter login.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-10 10:06 
Mega nice :)

En anden småting: Jeg har sat indstillingen 'beskedmodtagelse' til 'informer per mail'. Det virker også strålende. Men det er lidt dumt, at jeg også får en mail, når jeg modtager en besked, mens jeg er logget ind og befinder mig på P:R. Kan man lave det, så man kun får mails ang. nye beskeder, hvis man ikke er logget ind? Eller er det også allerede en del af det kommende P:R? :D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 21/09-10 14:28, rettet 21/09-10 14:29 
Jeg synes, det kunne være fedt med enten en fast feature/funktion på PR, eller bare en tråd, hvor man skriver de spil, man glæder sig mest til. Dels fordi det kan være let at overse gode spil med alle de platforme og genrer (og tråde på dette forum), der efterhånden findes, og dels bare fordi det kan være hyggeligt at se, hvad folk glæder sig meget til, og om der er en rød tråd blandt P:Rs brugere.

Noget med at vælge en top 5, enten løbende eller hvert halve år.

En tråd ville også være ok, men sjovest hvis der blev talt sammen til en fælles top 10. Problemet er sammentællingen, der vel tager ret lang tid, selv med copy/paste + et regneark. Optællings-tjansen kunne selvfølgelig gå til en ny person hver gang, men stadig lidt meget arbejde.

Alternativt/indtil en eventuelt funktion på P:R: Kender nogen en slags poll-site, hvor det er muligt at lave en prioriteret liste som svar på et spørgsmål, hvorefter sitet automatisk tæller alle svar sammen? Altså i stedet for kun at vælge fra en liste af svarmuligheder som normalt på disse sites.
SumezSumezSkrevet 21/09-10 14:32 
Jeg synes det kunne være sjovt med en "hype"-funktion a la en mini-udgave af vurderinger eller tilvalg til ønskelisten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
51 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig