X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill - The Movie


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/10-04 19:48 
http://www.bloody-disgusting.com/index.php?Show=2682&Template=newsfull

Yes, jeg glæder mig i hvert fald. Jeg føler mig delvist tryg ved at Roger Avary's navn er nævnt i forbindelse med scriptet. :-)
90 emne(r).
« < 1 2

Svar
RJKRJKSkrevet 08/04-06 01:30 
De er vel bare mere nedringede...

Silent Hill - The Movie
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/04-06 11:22 
It's all good ;)
SumezSumezSkrevet 08/04-06 13:13 
SkyblazeR>
Så din kommentar antyder vel bare at du er reelt ligeglad med hvor store nødder de har... ;))

Jeg er aldrig ligeglad med store nødder. :P Men seriøst, sammenlign med hende man ser længere til højre på billedet, det er bare vinklen, der får det til at se sådan ud. Gammelt fuskertrick, når det gælder billeder af kvinder. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 08/04-06 13:42 
Ja, man skulle tro det var et webcam :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-06 18:26, rettet 08/04-06 18:29 
Sumez>
Jeg er aldrig ligeglad med store nødder. :P Men seriøst, sammenlign med hende man ser længere til højre på billedet, det er bare vinklen, der får det til at se sådan ud. Gammelt fuskertrick, når det gælder billeder af kvinder. :)

Nu bør det vel ses i konteksten "spil til film"-overførsel. I HD-opløsning ser de lettere grandiose ud og også fra siden med anden vinkel. Hun/det er ikke alene om det :) Det er self ikke dem alle der virker oppustede på lige dén måde, men de fleste står da og spænder numse.

Pointen - overdrevet for at fremhæve den - er lidt at filmens sygeplejersker fremstår, i mine øjne, mindre klamme end spillenes. Hvis japanerne selv havet taget hånd om filmen, ligesom Forbidden Siren (jeg dog ikke har set, men den fik premiere i Japan for nylig), havde brysterne meget muligt været af mere naturlige proportioner. Så tror jeg scenen ville virke langt mere skræmmende, end et amerikansk Hollywood-orgie af stiliserede kameravinkler med close-ups af svulstige bryster og spændstige numser.

Illusionen om "skræmmende zombificerede sygeplejersker" går tabt på mig, så snart man får den tanke, at der bag kostumet gemmer sig en sund og rask krop (more or less ;)).

Men traileren skal sikkert ses i højopløsning med en rimelig tommerstørrelse, før man tydeligt bemærker det :)

Kan det være, at det bare er lyssætningen i filmen, der er mindre skummel end spillets?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 08/04-06 18:52 
Nåja, for japanske spil og cg-film er jo kendt for bryster af naturlige proportioner. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-06 20:08, rettet 08/04-06 20:11 
De mere seriøse spil og film, ja? Hvem har kæmpenødder - af monstrerne - i FF-filmen (der dog ikke er 100% japansk)? Jeg har endnu en japansk film til gode af slagsen så.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CronossCronossSkrevet 09/04-06 17:24 
Jeg tror altså at du misfortolker spillets intention lidt, Anders :)

Det er jo meningen at man blander det seksuelle (sygeplejesker), med det sygelige ("zombificering", eller hvad du nu sagde :p). Det ulækre er jo når man tænker "Hende der kommer gående i skyggerne er nu meget sød... AAARRGHH" :)

Derudover har hun altså ikke ret store nødder... De er vel en meget generel mellemstørrelse.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/04-06 02:18, rettet 18/04-06 02:23 
Det tror jeg ikke er tilfældet Johannes, men for nu at tage dit eksempel på spillenes brug af skygger. For det er netop her jeg ikke håber filmen fejler.

Jeg er sådan set ligeglad med om sygeplejerskerne i filmen har fået brystindlæg, er blevet mere nedringede, eller whatever. Men bruges skyggerne ikke rigtigt i den enkelte scene (i traileren), eller optakten til den, vil den aldrig være nær så skræmmende, som den måde sygeplejerskerne optræder på i spillene. Og slet ikke som det gruppeorgie sygeplejerskerne vises ud fra i traileren.

Den "AAARRGHH"-effekt du nævner har jeg ikke rigtig selv oplevet i spillene :)

Men én ting er at være ulækker, noget andet er at være reelt skræmmende. At være det første, fører jo ikke nødvendigvis til sidstnævnte. Hvis filmen formår at have ulækre sygeplejersker, men ikke formår at vise dem på en specielt skræmmende måde, har den fejlet her i forhold til spillene, IMO.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
la0sla0sSkrevet 22/04-06 12:06, rettet 22/04-06 12:08 
Det lyder umiddelbart ikke godt:

http://www.imdb.com/news/sb/2006-04-21/

og alligevel, måske er det en film, som fans af spillet kan forholde sig til, uden at alt skal skæres ud i pap for de uindviede.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 22/04-06 12:24 
The good stuff:
http://www.imdb.com/title/tt0384537/usercomments
la0sla0sSkrevet 22/04-06 12:30 
Skål gamle... jaes. Der er intet bedre end en praise-fest fra unavngivne folk. :)

Nej, det ser jo umiddelbart ud til, at anmelderne ikke liiige har fattet den. Ikke at det er "a first".
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 22/04-06 12:43 
Såså ikke slå på en gammel mand. Har man bullshit-filteret aktiveret, kan brugervurderinger da være fine nok. Pointen er jo bare, at ret mange ser ud til at kunne lide den.
la0sla0sSkrevet 22/04-06 12:48 
Ja det er betryggende... nu er jeg heller ikke stor fan af hr. Ebert.
Hvad sker der?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/04-06 18:00 
Ebert kunne ikke fordrage Blue Velvet... 'nuff said
dRxLdRxLSkrevet 22/04-06 18:23, rettet 22/04-06 18:56 
Er der nogen interesse for at arrangere nogle "P:R-fællesture" til premieren (pt. sat til 2. juni)?

Jeg har sikkert som sædvanlig misforstået alting, men er meningen med de her skræmme-film ikke lige netop at man skal medbringe ét stk. dejlig kvinde for at give hende muligheden for at sidde og presse sig op imod én igennem det meste af filmen?

Jeg tror jeg ville synes at der gik lidt af oplevelsen hvis vi udskiftede ovennævnte lamsebasse med en sommersvedende mandlig ca. 30 årig konsolsamler ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/04-06 21:15 
Jeg vil sgu ikke have min gyser-oplevelse ruineret af en skræmt dåse, der sidder og skriger og hviner ved siden af mig! Du må have misforstået måden hvorpå man bedst ser gyserfilm :-p
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/04-06 22:32 
Til dem der ikke har set det, er der nu kommet user rating på IMDB. 6,9 i snit, omkring 6000 stemmer indtil videre. Udemærket for en horror film, og især en der formentligt retter sig mod et lidt specielt publikum. Jeg glæder mig i hvert fald stadig til at se den :)

Silent Hill @ IMDB
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/04-06 22:35 
Er også meget optimistisk da mange af dem der erklærer sig fan af spillene er dem der snakker godt om filmen :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
dRxLdRxLSkrevet 24/04-06 23:31 
Tycho fra Penny Arcade virker nu ikke videre begejstret:

uddrag>
You might have seen people say that this was a good movie, or a faithful representation of the game, and I would urge you to disregard anything those people say in the future about movies or, indeed, any other subject.


Læs det hele her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 26/04-06 21:25 
Der er en masse forskellige meninger i denne tråd fra YakYak. Jeg har kun skimtet lidt hist og her, men folk er tydeligvis uenige. I følge overskriften kan der sikkert forekomme spoilers.

"Anyone else seen Silent Hill yet? (possible spoilers)"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-06 18:48, rettet 30/04-06 18:51 
KidCaffeine>
Til dem der ikke har set det, er der nu kommet user rating på IMDB. 6,9 i snit, omkring 6000 stemmer indtil videre. Udemærket for en horror film, og især en der formentligt retter sig mod et lidt specielt publikum. Jeg glæder mig i hvert fald stadig til at se den :)

6.8 ved 9551, still counting. Mine egne forventninger lader da til at blive indfriet. Ikke i retning af et overraskende manuskript for det tror jeg hverken udvider eller tilfører spillenes mytologi noget videre interessant. Hvis nu Clive Barker havde forfattet filmens personer/historie, med en af "David'erne" som instruktør, havde jeg haft en helt anden forventningsfuld eufori i kroppen.

Jeg tror spillene er for komplekse, til at kunne blive filmatiseret rent ud tilfredsstillende (for fans af spillene). Jeg spillede Silent Hill uden forventninger (bestilt hos den forgangne danske, skumle spilforhandler Moonbeam) og intro-videoen alene overrumplede mig helt og aldeles. Jeg forlanger slet ikke det samme af filmen, men fornemmer jeg bare et glimt af samme "ånd", vil jeg være Christophe Gans taknemlig. Og det har ikke en dyt med manuskript at gøre...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 22/06-06 13:31 
Af "billettekniske hensyn" ser det ud til at vi satser på fællesture fredag 30. juni. Så vidt jeg ved er der ikke biografdata så langt frem, men at dømme ud fra hvilke biografer der viser den på premieren i morgen, så skal århusianerne til BioCity Århus og københavnerne til Palads eller Cinemaxx.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 22/06-06 13:33, rettet 22/06-06 13:34 
Hov! er der arrangeret fællestur?

Jeg vil godt melde mig til den i Århus, regner med at tage et par fridage omkring den 30.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 22/06-06 13:41 
Det er ikke "arrangeret" mere end jeg ved der er en håndfuld der skal ind og se den, og vi har snakket om at gøre det samtidig. Så det regner jeg med nogle stykker er med på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/06-06 20:22 
Ærgerligt at jeg er på Roskilde den dag :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/06-06 23:11 
Bump! Andre der vil med fredag aften?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 25/06-06 23:33 
Bom bom bom. Jeg vil rigtig gerne, men kan ikke garantere at jeg er i Århus på det tidspunkt.

Bestiller du billetter nu?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 25/06-06 23:38 
Så længe der kun er halvanden mand, bestiller jeg ikke noget ;)

Cronoss, Naiera, OuroborosSlayer, KTC, Lt. Raziel - I andre der skal se den i Århus. Er I med eller har I et andet tidspunkt eller hvad?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/06-06 00:16 
Jeg kan i hvert fald ikke efter den foreslåede fredag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/06-06 01:11 
Så kom med alternativer :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 26/06-06 09:02 
Jeg kan godt.
RJKRJKSkrevet 28/06-06 12:49 
Hvis vi tager fredag 18.45, så kan alle nå at se den (2+ timer), snakke om den, og komme hjem igen. Også os på offentlig transport ;)

Der er lige nu reserveret NUL pladser til den forestilling, så egentligt kan vi vel bare sige, at folk møder op 18.15-30 agtigt og så ser vi der hvor mange vi bliver. Så er der heller ikke bøvl med billetter der skal afhentes tidligere, endnu mere bøvl fordi nogle af os skal betale med fribilletter etc.

Så:
Silent Hill
Fredag 30. juni 18.45 (kom 15-30 min. før, så vi lige kan samles)
BioCity Århus
Sal 3

Håber at se nogle af jer derinde. Giv mig gerne lige besked hvis I ved I kommer, så jeg ved hvem der skal ventes på. Ses.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DevcorDevcorSkrevet 28/06-06 13:14 
Et par af mine venner kommer ihvertfald.
dRxLdRxLSkrevet 28/06-06 21:01 
Kan desværre ikke. Satser på P:R 6:2 i stedet =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 16/03-12 08:31, rettet 16/03-12 09:27 
Ville lige bringe tråden her til live igen, da en 2'er er på vej og kommer eftersigende her til sommer(?), og jeg lige så filmen igen sammen med kæresten her forleden dag.

Tror jeg har set filmen 5-6 gange nu, og den bliver faktisk bedre hver gang man ser den. Nok fordi man lærer at affinde sig med de måder den ikke er som spillet, og hvordan den (formentlig??) springer let og elegant det psykologiske aspekt af spillets Silent Hill.
Det er heller ikke fordi filmens historie, der dog stadig er baseret meget tæt op ad spillets (især i forhold til standarden for spil-til-film), er specielt fantastisk, men jo flere gange man ser den, jo mere kan man værdsætte hvad den gør virkelig godt. Jeg er kort sagt helt vild med stemningen fra filmen, og Sean Bean gør det hammergodt, man ville egentlig ønske det var ham der havde hovedrollen. De har virkelig fanget Silent Hill-universet godt.

2'eren der kommer med den fantastisk originale undertitel "Revelation" (http://www.imdb.com/title/tt0938330/combined]I kid you not[/LINK]" target="">I kid you not) og et "3D" klistret på enden, lader til at være bygget over Silent Hill 3. Og selvom man nok kunne ønske sig en film bygget over Silent Hill 2, er det sådan set det logiske valg, og filmen kædes på den måde tydeligvis sammen med den første film (men lad os holde tråden spoiler-fri :)), og at dømme efter rollelisten beholder de også flere rødder til spillet. Jeg synes det er interessant at Sean Bean krediteres som både Chris De Silva (fra den første film) og Harry Mason (fra det første spil), og jeg er lidt spændt på at se hvordan de har tænkt sig at tackle slutningen af den første film, da Radha Mitchell igen er med i rollen som Rose.

Har dog lidt svært ved at gennemskue hvem af de vigtigste personer fra 1'eren der går igen i denne film, og hvorvidt vi har at gøre med en ægte efterfølger eller en Hollywood cash-in. Ham der skrev 1'eren skulle også have været forfatter på 2'eren, men der er vist noget med en ubehagelig situation med spritkørsel og dødsfald der satte en stopper for det...


edit: Musikken er Jeff Danna + original Yamaoka endnu engang = meget positivt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/08-12 19:55 
At dømme efter responsen på mit sidste indlæg her i tråden, er der ikke nogen der har nogen interesse i filmen, men her er, om ikke andet, traileren til den nye Silent Hill-film:

http://www.youtube.com/watch?v=KMWrZmD0AN4

Må også indrømme at min interesse dalede en del efter at have set den. Den ser meget "hej Hollywood!" agtig ud :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 02/08-12 20:08 
Det var da en fed nyhed. Jeg syntes den første var rigtigt god, men dette er det første jeg hører om en 2'er.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-12 20:52 
Den første var rigtig god.
Men jeg må indrømme jeg heller ikke er specielt begejstret efter at have set traileren, mange af scenerne ser kunstige ud, og ja lidt for meget Hollywood.
Spiller nu: Halo 3
millenniummillenniumSkrevet 02/08-12 23:05 
Fint de prøver ... Men den trailer gøder ikke ligefrem forventninger. Ligner et klichefyldt, effektbåret cirkus.
The medium is the message.
90 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig