X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill - The Movie


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/10-04 19:48 
http://www.bloody-disgusting.com/index.php?Show=2682&Template=newsfull

Yes, jeg glæder mig i hvert fald. Jeg føler mig delvist tryg ved at Roger Avary's navn er nævnt i forbindelse med scriptet. :-)
90 emne(r).
1 2 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/10-04 19:48 
http://www.bloody-disgusting.com/index.php?Show=2682&Template=newsfull

Yes, jeg glæder mig i hvert fald. Jeg føler mig delvist tryg ved at Roger Avary's navn er nævnt i forbindelse med scriptet. :-)
FourDFourDSkrevet 17/10-04 19:55, rettet 17/10-04 20:03 
Yeah! Filmatisering af et af de (imo) bedste horror spil =D
Allerede store forventninger fra min side :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 17/10-04 20:08, rettet 17/10-04 20:09 
Jeg hader at skulle være så smart at høre på, men de første detaljer om SH-filmen kom da frem allerede for flere år siden, og jeg mener også det har været diskuteret på enten P:R eller Konsolforum. :)

Men ok, det er da rart at høre nyt, og at de langt om længe går i gang med at skyde den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/10-04 20:18 
Ja, jeg har læst rygter, der er op mod 1½ år gamle. Men dette er dugfriske nyheder om hvordan tingene skrider frem...
millenniummillenniumSkrevet 18/10-04 00:42 
Hvem kan nævne én (bare ÈN) 100% vellykket filmatisering af et spil....?

Resident Evil....? Nope!
Tomb Raider....? Nope! (Angelina Lækkerbisken kunne heller ikke redde det makværk).
Mortal Kombat....? Nope!
Street Fighter....? Nope! (oh, dear lord...)
Mario Bros...? Nope! (sikkert lykkeligt glemt af Nintendo).

Det tætteste man nok er kommet på en velykket filmatisering i dag er Final Fantasy, men det var ligesom computer-film af et computerspil. lidt nemmere at overføre.

Der er nok mange gode grunde til ikke at glæde sig for tidligt, og spørgsmålet er om SH er populære nok spil, til at man vil pumpe et ordenligt budget i en filmatisering (modsat tombraider, som så ikke hjalp alligevel).
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 18/10-04 01:01 
Nu har SH så - i modsætning til alle de andre - et koncept og en stil der gør, at man faktisk direkte kan gå ind og filmatisere den, uden at ændre noget væsentligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 18/10-04 01:47, rettet 18/10-04 01:51 
millennium>
Hvem kan nævne én (bare ÈN) 100% vellykket filmatisering af et spil....?

Resident Evil....? Nope!
Tomb Raider....? Nope! (Angelina Lækkerbisken kunne heller ikke redde det makværk).
Mortal Kombat....? Nope!
Street Fighter....? Nope! (oh, dear lord...)
Mario Bros...? Nope! (sikkert lykkeligt glemt af Nintendo).

Det tætteste man nok er kommet på en velykket filmatisering i dag er Final Fantasy, men det var ligesom computer-film af et computerspil. lidt nemmere at overføre.

*host* BS *host* ;)
Jeg vil være fuldkommen enig hvad angår Street Fighter, og Mario Brothers var ikke meget værd som overføring.
Men Resident Evil og Mortal Kombat er de to film jeg vil sige overføre computerspillene bedst - hvor Mortal Kombat gør det direkte (med dele fra MK1-3, og lidt 4) og Resident Evil overføre figurerne mere indirekte. Ganske vist skal man kende lidt til spillene for videre genkendelse, men gør man så det skal der ikke meget til for som sagt at se hvor og hvordan tingene er overført fra hvilke spil og til hvilke personer.
Hvad angår Tomb Raider, så er det ganske vist ikke nogen af spillene der tages i brug, men selve konceptet/ideen med Tomb Raider og Lara Croft - hvilket også gør det til en rimelig filmatisering.
Final Fantasy gik for langt væk fra de ting som kan genkendes i spillene, og gik efter min mening lidt for meget på at det var en computeranimeret film. Som overførsel dårlig, men som film i sig selv rimelig.

Det virker på mig som om du tror en god film over et spil er en film som overføre spillet sekvens for sekvens så det er samme oplevelse man får i filmen, som ved spillet.

Men derudover kan man jo altid sige det er smag og behag hvad angår selve filmen.

- for lige også at få noget ind om SH som film har jeg nok mest forestillet mig det i stil med introen til "House on Haunted Hill" - altså uhyggelige overraskelses elementer som dem der bruges i spillene (og så hvor lyden spiller en væsentlig faktor for uhyggen).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/10-04 02:48 
Jeg håber og be'r til, at de hyrer Akira Yamaoka til at lave musikken. Så er det næsten ligemeget hvad der sker billedmæssigt; hvis de bare bruger hans creepy lyde og komponeringer, er der næsten automatisk dømt uhygge.

Christophe Gans som instruktør? Hmmm, hadede 'Crying Freeman', og 'Brotherhood of the Wolf' blev temmelig fjollet til sidst (og den var også temmelig lang). Men stilmæssigt vil jeg tro, han nok skal lave noget ordentligt, hvis man ser på hans tidligere værker.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/10-04 20:16, rettet 18/10-04 20:17 
RJK>
Nu har SH så - i modsætning til alle de andre - et koncept og en stil der gør, at man faktisk direkte kan gå ind og filmatisere den, uden at ændre noget væsentligt.

Lad os så håbe, at sidstnævnte ikke sker, men at den vil være tro mod serien og fans.

Det er vel for meget at håbe på en film med et lavt budget, der lever på historien og sparsomme effekter, der kun hjælper den på vej og ikke bare er der, for at se imponerende ud.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FourDFourDSkrevet 18/10-04 21:34 
millennium>
Mario Bros...? Nope! (sikkert lykkeligt glemt af Nintendo).

:D
Hørt! >_<
Men alligevel.. Den er så dårlig så den er komisk :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-05 12:55 
Så er der en teaser klar fra Silent Hill-filmatiseringen.

De har da formået at smække en "ægte" stemning sammen på det halve minut. Jeg håber det bedste.

Silent Hill Teaser
SonicSonicSkrevet 09/12-05 13:24 
Den teaser ser ganske fantastisk ud :) Jeg glæder mig allerede :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkenDarkenSkrevet 12/12-05 01:14 
har lige set det vid clip der..... Ô_Ô
nu ved jeg godt man ikke skal sætte for meget lid til teasers(hverken spil eller film) men i og med at man kender spillene gav den mig altså gys . . . af forventning (ok ok ærligt gav den også lidt chills ned af ryggen)

Det kan godt være at konceptet og historien allerede er godt film materiale uden at skulle ændre det store (eller være presset til at hive store navne ind i billedet), men jeg håber altså udførelsen af opgaven er derefter.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 12/12-05 01:46 
(jeg er langsom...)

Det ser jo virkelig godt ud. Men når Akira Yamaoka står for lydsiden, så ville det også være overraskende, hvis stemningen var helt ved siden af.

Jeg glæder mig. Meget.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 08/01-06 19:39 
RJK>
Men når Akira Yamaoka står for lydsiden, så ville det også være overraskende, hvis stemningen var helt ved siden af.

Og at dømme efter teaseren, kunne det ligeså godt være Einstürzende Neubauten. Needless to say, jeg er solgt. :P
*danser til lyden af Silent Hill*

Opdateret link fra anden tråd
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 08/01-06 19:55 
Er der tale om en cgi film? Jeg synes teaser ser sådan ud? Ikke at det skulle være skuffende.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 08/01-06 19:57 
Nej Lars din stupido det er det ikke.. det ser bare godt ud i sig selv, så check da imdb først!!!!
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 09/01-06 10:01 
Nå, ser ud til at vi godt kan glemme alt om Yamaoka alligevel... :(
http://www.musicfromthemovies.com/article.asp?ID=589
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 09/01-06 10:15 
Der står da at han vil låne fra spillets musik, så Yamaoka er ikke helt glemt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 09/01-06 12:38 
Hvad tænker de på... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/01-06 23:30 
Ah, for fa....! Nå, han får vel en chance. Måske skulle man finde "RE: Apocalypse" soundtracket frem og høre hvad han kan byde på.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/01-06 11:21 
Jeg har forhørt mig lidt om soundtracket, og det lader til at de alligevel bruger Yamaoka's score. Danna skal bare mixe det, mere a la "sound engineer".

Silent Hill officiel hjemmeside
RJKRJKSkrevet 24/01-06 12:18 
Så er jeg glad igen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 24/01-06 17:31 
Lige indtil du sidder i biografen og finder ud af, at producenterne har "opgraderet" nogle numrene med techno-rytmer :)
RJKRJKSkrevet 24/01-06 18:22, rettet 24/01-06 18:22 
Så starter jeg en brokketråd med det samme! Så ka' de lære det! ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 25/01-06 16:07 
Så skal der stemmes :)

her
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/01-06 18:07 
Der er vist en hel del furore om den konkurrence på de forskellige fora. Nogle beskylder Sony for bare at køre en "konkurrence" for at få billig omtale, uden at det reelt har indflydelse på det endelige plakat-valg... onde tunger taler om direkte valgfusk.

Jeg vil nu nok gerne se alle 2050 plakater, så hvis nogen kan finde et site med dem bliver jeg mægtig glad.
DarkenDarkenSkrevet 25/01-06 20:37 
helt klart nr 4 =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/01-06 21:32 
Tjah, hvis ikke #4 var totalt uinspirerende og ganske sikkert har haft 100 kloner i den 2050 plakater store "konkurrence", så fanger den alligevel bedst stemningen fra spil/film.

Bitre folk :-)
DarkenDarkenSkrevet 25/01-06 21:56, rettet 25/01-06 22:16 
true, der har ikke været lagt mange tanker i den, men det der for jeg kan lide den, den der "øde" ting er bare anderledes end andre horror/splatter film hvor der bare skal være blod og zombier smækket op i hovedet på folk.

men ok er pææænt ligeglad hvordan den kommer til at se ud, bare filmen kommer til at holde hvad den lover =) .

EDIT:
http://shposterhell.blogspot.com/

Vil give ham ret #1536 ER pæn svedig....


EDIT2:
Nu begynder jeg også at ønske der var en side med dem alle, så hvis der er en der støder på en sådan side der har bare en masse af dem så sig lige til.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/03-06 16:15 
Jeg har lige set pyramid head! Er jeg oppe at køre eller hvad? Yes sir! :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/03-06 18:09 
Haha, Born2play! Jeg sprang over pyramid-klippet, da det var totalt dårligt kvalitet. Et eller andet fjols, der har optaget med shaky-cam ved en screening. Men jeg har set de nye plakater - de er godt nok lækre!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/03-06 18:32 
Har du set mit link i min tagline? :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/03-06 20:58 
Oi! Han er med i hele 4 tusindedele sekund! Jeg er solgt... igen! :-D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/04-06 10:47 
Jeg har lige læst, at 'Silent Hill' har fået en R rating af MPAA. Mindre kunne nok heller ikke gøre det. :-)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/04-06 00:40, rettet 07/04-06 00:43 
http://movies.apple.com/movies/sony_pictures/silent_hill/silent_hill_h1080p.mov]1080i HD[/LINK]" target="">1080i HD (.mov). Glæder mig om seks minutter... :)

EDIT: 2.30 min...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 07/04-06 01:20 
Nu da vi er mange med interesse for Silent Hill, og den her film for en gangs skyld ser ud til at holde:

Er der nogen interesse for at arrangere nogle "P:R-fællesture" til premieren (pt. sat til 2. juni)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
John DoeJohn DoeSkrevet 07/04-06 07:59 
Hvor henne hvis det er Silkeborg eller Århus er jeg klar.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/04-06 08:25 
Og hvis det er i Kbh er jeg ;)
MusicManMusicManSkrevet 07/04-06 08:46 
John Doe>
Hvor henne hvis det er Silkeborg eller Århus er jeg klar.
samme her! :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/04-06 09:31 
Rune skrev "ture" i flertal, så jeg forestiller mig mindst én i Kbh. og én i Århus. Så må folk tage til den af dem, der er tættest på.

Jeg kan selvfølgelig ikke tale på hele Aalborgbandens vegne, men jeg tror vi ville være klar på en Århus-tur.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/04-06 09:54 
Ah, jeg havde lige overset det sidste "e" :)

Men ja, det kunne da sikkert være hyggeligt at se netop denne film sammen med ligesindede.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/04-06 17:19, rettet 07/04-06 17:55 
Iflg. NF er premieredatoen herhjemme 23-06-2006 (Scopes 02-06-2006 er vist ikke blevet opdateret).

Har ikke de store forventninger til plottet, men lyd, atmosfære og visuel kreativitet generelt, ser ud ud til at være i vinkel (thumbs up til danske Dan Laustsen, "Nattevagten", for cinematografi og Patrick Tatopoulos, "Pitch Black", for monsterdesign og special fx). Men hende polibetjenten Cybil(l) fra SH ser lidt for kunstig og læderspændstig ud i filmen IMO.

Har psycho-sygeplejerskerne fået et "boobjob", eller er det bare mig der fokuserer forkert? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
MusicManMusicManSkrevet 07/04-06 17:33 
SkyblazeR>hende polibetjenten Cybil(l) fra SH2...
correction: fra SH1 ;)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/04-06 17:55 
Damn, var vist ufokuseret pga den detalje mht sygeplejerskene... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 07/04-06 20:54 
Så lige stilfældigvis at Alice Krige (Borg dronningen fra First Contact og Voyager Endgame) spiller med som "Christabella". Kender intet til Silent Hill, men Krige er en virkelig god skuespiller imo. Borg dronningen er nok en af de mest sexy/modbydelige karakterer ever.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-06 00:02, rettet 08/04-06 00:03 
Er 100% enig, og var tæt på selv at kommentere hende. Netop hendes Borg-attitude var min første tanke, da jeg så hende i SH-traileren. Jeg glemmer heller aldrig hende for Sleepwalkers (1992), selvom der gik lidt vel meget incest i den (omend ikke i "Takashi Miike"-agtige mængder :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-06 00:54, rettet 08/04-06 00:56 
Eftersom der ingen kommentarer er til min hypotese omkring sygeplejerskernes nye voluminøse, "Hollywoodboobificerede" kavalergang, er jeg nødt til at eksemplificere den med et 11,7KB JPG-billede.

Silent Hill - The Movie

Nå? Det er jo en kæmpekrise, fordi det gør scenen mindre skræmmende, end den burde være. I spillene turde man jo dårligt rende ind i en sygeplejerske - jeg skælvede hver eneste gang :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 08/04-06 01:10 
Ah, du overdriver vist
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/04-06 01:19 
Det kan du jo sagtens sige ikke-fan af spillene. Som decideret fan af spillene, synes jeg ikke jeg overdriver :) Filmen virker til at overdrive mere. Så din kommentar antyder vel bare at du er reelt ligeglad med hvor store nødder de har... ;))
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
90 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig