X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS2 er altså bedst


Svar
OkottaOkottaSkrevet 26/04-03 19:08, rettet 26/04-03 19:18 
Efter at ha' brugt det meste af en eftermiddag, i selskab med Snake, Raiden og vennerne, må jeg tilstå at jeg nyder at spille MGS2, mere end jeg nogensinde nød at spille Splinter Cell.

MGS er sq bare så sjovt og uendeligt underholdende at spille, og selve gameplayet "flyder" meget bedre, end Splinter Cell nogensinde gjorde. Al den stop and go mentalitet der var i SC, irriterede mig tit, og med den mængde trial & error der osse var i spillet, så blev jeg aldrig 100% tændt på spillet. Misforstå mig ikke; SC er et godt spil, men jeg mener klart og tydeligt, at MGS2 er langt langt bedre.

Jeg elsker at lege kispus med vagterne i MGS2; Det kan og kunne man aldrig i SC, da alt i spillet var scripted, og stift. I MGS2 kan man rigtigt eksperimentere med sine moves, våben, og forskellige taktikker; Det er SÅ fedt at lege med det spil.

Og så al det bonus stuff på MGS2 disc'en. Jeg har brugt et par timer på Snake Tales, VR missioner og Alternative Missions; De er alle en fryd at rode med. First Person missionerne er ligeledes rigtigt sjove; Man skal bare lige vælge Control Type 3 (tror det er nummer 3), så det RIGTIGT føles som en FPS. Helt genialt er det altså.

Og så skal jeg ovenikøbet skynde mig at undskylde for mine tidligere MGS2 udgydelser ! Den slowdown jeg var oppe at køre over, findes simpelthen ikke i spillet. EDGE ta'r fejl...ja fandme....EDGE ta'r sgu fejl her; Det er mere lidt streaking som er i spillet, end det er egentligt slowdown, og praktisk talt ALT jeg har set i spillet, indtil nu, kører flydende 60 fps....hele tiden.

Jeg har osse brokket mig over styringen af MGS2; Det jeg brokkede mig over her, var dengang jeg spillede det på PS2. Jeg kom aldrig helt så meget ind i kontrol metoden, som jeg gerne ville, da jeg spillede PS2 udgaven, og derfor kritiserede jeg den. Det er en helt anden historie med Xbox udgaven; Jeg har helt styr på kontrollen nu....ved ikke hvorfor, men måske har de raffineret styringen lidt på Xbox udgaven....og spillet er bare perfekt at spille og styre.

Jeps....jeg elsker MGS2, og Splinter Cell må vente til engang jeg gider købe det, og spille det igen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 26/04-03 19:17 
Hmmmmm det betyder altså, at jeg ikke kan købe det af dig, sådan lige med det samme:-(

Iøvrigt dejlig læsning, at selv DU kan finde fejl ved EDGE, hehe.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/04-03 19:41 
Som jeg udtrykkede her, og ikke mente jeg var blind fordi jeg ikke kunne se slowdown, og jeg ikke syntes at kontrollen var slem: http://playright.dk/forumemne.php?id=1218#16600

...... Så kan jeg bare sige at jeg er enig Okotta!

Bare ikke i at SC er et godt spil. Spillet var meget intenst og man blev meget hurtigt grebet af det realistiske gameplay, men efter to baner forsvand motivationen og lysten helt til at spille...... Jeg sidder stadig godt inde i slutningen af spillet og gider ikke mere... For ensformigt, og for tilbeåligt ledt! Hvorfor skal jeg straffes for at have nakket alle vagterne i CIA banen og ikke udløst nogen alarmer? ..... Ät jeg så skal bruge en halv time på at hente vagter fra mange etage og transpotere dem igennem alle de der døre, hvor man først skal åbne døren også tage manden er et helvede bare for de kan blive vækket og stå og spærre den vej man skal hen, istedet for at gå tilbage til deres rigtige sted.... Mange ting i spillet frustrerede mig grusomt. Jeg føler mig lidt snydt på en måde..... Kan huske de mange SC trailere der kom sidst på året med the fith freedom, til at dræbe alle ovs.... Sådan er det ikke rigtig SC! Det eneste tidspunkt jeg har nydt SC, var den sindsyge flotte grafik på oil rig banen hvor jeg bare gik rundt i 10 minutter og kiggede også den store Kola mission fra Xbox Live! Ubi Soft sagde til OMX at det var deres bedste bane og jeg kan kun være enig! Den er meget mere cool end de andre, og der er nye ting som en interkativ skovl:)


Jeg tror også det var en fordel for mig selv ihvert fald at når jeg var træt af single playeren og sad fast, og var ved at koge over i vrede så gik jeg bare ind i VR missionerne og havde det sjovt der.. Dejligt! Men hideo Kojima er vel genial...... Nu vil jeg ikke gå ind i spoilers, men tænk på hvor mange forskellige opgaver der var i takt med historien..... Der var både et sted hvor man f.eks. skulle besktte en person ved at snipe... Såvel som en ved at svømme transpotere en anden.....

Og selvom samtalerne mellem Rose merry og Raiden, var så sukkersøde og vamle, gav det alligevel historien et godt feel i sidste ende!

Snake er den sejeste actionhelt nogensinde.... Sammen med vores alles lille Chief:)

-Public enemy
Well crucify the insincere tonight...
enfenenfenSkrevet 26/04-03 20:38 
Nej nu må jeg sgu le...

Først hakker du på en, som skriver at der ikke er slowdown i spillet og nu skriver du, at slowdown slet ikke findes.

Til en anden gang. Spil spillet, før du kommer med alle dine meninger.

Hvad har ændret sig ved spillet, siden du spillede det på PS2? Du var jo ikke bleg for at kalde det en stor CGI film.

Efter min mening er SC klart et bedre spil, og alle ting er ikke scriptet.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 26/04-03 21:46 
Enfen >
Hvad har ændret sig ved spillet, siden du spillede det på PS2?

Spillet har af uransagelige årsager, vist sig at være bedre nu, end da jeg spillede det på PS2, for ca. et par år tilbage.

Måske er det den bedre Xbox controller, som gør at spillet er en sjovere oplevelse....jeg ved det ikke med sikkerhed.

Dog ved jeg, at Splinter Cell er ret kikset, i forhold til MGS2; Man har praktisk talt ingen frihed i SC. Alt skal gøres på en bestemt måde, og sådan synes jeg ikke et stealthspil skal være. Man kan restarte og restarte hele tiden, lige efter et checkpoint i SC, og sidde og blive mere og mere irriteret over, at designerne pine død VIL ha' at man skal gøre sådan og sådan, og så må man bare vente på at vagterne restarter deres cycle én gang til....åååårh jeg gider ikke sådan en omgang amatørdesign i mine spil. I MGS2 kan man lave lidt lort, løbe væk og gemme sig, og/eller slåsse lidt med vagterne, for derefter at vende tilbage til missionen, VEL OG MÆRKE uden at skulle reloade et savegame, fordi Splinter Cell ikke vil lade dig gøre nogetsomhelst, og ej heller lade dig eksperimentere med spilverdenen.

Der er masser af CGI i MGS2, men denne gang...modsat da jeg spillede det på PS2...har jeg sat mig ind i historien, ved at læse om historien, før jeg startede på spillet; Nu giver det mening for mig, og spillet er dermed en bedre oplevelse.

Måske SC er bedre på PS2 og GC, for det er Xbox udgaven jeg snakker om, og den føles sine steder temmelig rushed. Det bliver osse bekræftet på mit link her.

Rushed for Xbox
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 27/04-03 18:07 
Der er faktisk ret meget frihed i SC, da en mission kan løses på mange måder. Der er dog en noget lavere fejltolerance, og man kan nogle gange få spat af de emsige missioner, men man kan stadig klare den på flere måder. Vagterne et også nogenlunde kløgtige, når de bryder deres scriptede patruljer, for her kan de godt lave nogle tricks.

At du er blevet grebet af historien i MGS2 nu er da kun godt, men spillet er ikke blevet bedre af den grund :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 27/04-03 20:37 
Jeg kan næsten kun give dig ret.

Jeg synes også det er fint, at vagterne ikke kører i denne samme scriptede rutine hver gang.

En ting, som jeg stadig undre mig lidt over er sværhedsgraderne i SC. Jeg kan ikke rigtig mærke forskel på Normal og Hard. Nu har jeg dog kun spillet lidt af SC på Hard. Er der nogen, som kender til forskellen, så vil jeg meget gerne informeres derom.

Banen, som kan hentes over XBL, ser jeg også frem til at prøve.

MGS er ikke helt min type, da der ikke rigtig er tale om et ægte stealth spil, men mere et action spil. Bliver man opdaget, skal man bare løbe et eller andet sted hen og vente til tiden har talt ned og så kan man fortsætte.
What is the Matrix?
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/04-03 00:33 
Det kan du også I SC..... Jeg har selv prøvet det en masse gange plus mange fejl! F.eks. kan jeg huske engang jeg gik hen og greb en mand, og pludslig sagde han bare den samme dumme besked mens jeg greb ham "must have been nothing"

..... SC er lige så scripted som MGS2 er! Kast en dåse et sted hen 10 gange og AIen reagere fldstændig ens..... Det samme i MGS2 bare hvor amn lægger et blad.....

Det er dog sandt at der kommer flere forskellige situationer i SC med fjenderne.... Men det er bare svært uden noget hjælp.... Specielt når de har så meget liv og det er et langsomt skydemode.....
Well crucify the insincere tonight...
AndréAndréSkrevet 28/04-03 08:05 
jeg mener ikke man kan direkte sammenligne spillene da de er 2 meget forskellige spil, da jeg købte SC spillede jeg jeg både dag & nat til jeg havde gennemført det fordi spillet er så fedt, ok indrømmet spillet er en smule liniært men det er efter min mening også det eneste minus, det gode ved spillet er at det fokuserer på realisme (sådan nogenlunde)

MGS2 derimod er en meget syret historie, man kan lydeligt se at spillet er japansk, normalt holder jeg mig langt fra de fleste japanske spil og især fra alt det der anime pis de laver, men lige netop MGS2 har jeg også købt da spillet er rigtig fedt,dog er der lidt for meget tale i spillet, men det er til at leve med.

så mit råd er at købe dem begge for så er man garanteret underholdning i mange timer
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
RJKRJKSkrevet 28/04-03 11:42 
André >
normalt holder jeg mig langt fra de fleste japanske spil og især fra alt det der anime pis de laver

Så dét...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 28/04-03 14:39 
Public EnemY >
Det kan du også I SC..... Jeg har selv prøvet det en masse gange plus mange fejl! F.eks. kan jeg huske engang jeg gik hen og greb en mand, og pludslig sagde han bare den samme dumme besked mens jeg greb ham "must have been nothing"


Lidt ala dengang, hvor jeg firede mig ned fra en bygning, smadrede et ca. 10x5m stort vindue, og greb fat i vindueskanten. Manden indenfor gik lidt rundt, hvorefter han sagde: "It must have been a shadow."
RitesRitesSkrevet 28/04-03 16:15 
André >
normalt holder jeg mig langt fra de fleste japanske spil og især fra alt det der anime pis de laver

Så går du jo bare glip af størstedelen af fede spil. Men folk køber vel spil af forskellige grunde.
» a winner is you «
AndréAndréSkrevet 28/04-03 16:28 
ja men mange gange er det sgu lidt for mærkeligt de ting de laver, jeg tror de er lidt små skøre de japanere ;-)
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
RJKRJKSkrevet 28/04-03 16:43 
Hæng på herinde et års tid og så er der altovervejende mulighed for, at du har skiftet mening... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 28/04-03 16:45 
Yub. Jeg er endda igang med at erhverve mig en DreamCast ;)
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 28/04-03 16:46 
Det må dælme være koldt i helvede for tiden, eller er grise bare begyndt at flyve?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 28/04-03 16:47 
Ses helvede som værende min skole(hvilket er en passende sammenligning), så har du faktisk ret.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/04-03 17:36 
André >
ja men mange gange er det sgu lidt for mærkeligt de ting de laver, jeg tror de er lidt små skøre de japanere ;-)

Nu skal du ikke være så SARS.

Jeg var i den anden grøft (Kunne kun game jap).

Men jeg er faktisk begyndt, at sætte pris på vestlige konsolspil. Efter en længere diskussion om netop dette emne, satte jeg mig ned og tog en mega Halo session. Langsomt, men sikkert begynder jeg, at sætte pris på spillet.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 28/04-03 19:37 
Kan ikke klare de SARS jokes. Heller ikke fra PA.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/04-03 09:43 
KTC >
Der er dog en noget lavere fejltolerance, og man kan nogle gange få spat af de emsige missioner, men man kan stadig klare den på flere måder.

Det elsker jeg! Jeg ser Gameover skærmen hele tiden, men bliver alligevel ved med at spille. Jeg er lige startet efter en længere pause og kæmper(forsøger)mig gennem CIA banen. Jeg synes det er fedt, at blive "presset" lidt engang imellem. Mange spil opgiver jeg pga. Kedsomhed.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 30/04-03 10:08 
André >
normalt holder jeg mig langt fra de fleste japanske spil og især fra alt det der anime pis de laver

Tja, du har allerede fået en del respons på den udtalelse, menjeg vil også lige være med: Hvad fanden laver du så herinde?
Så længe du har den indstilling foretrækker jeg personligt at du udelukkende holder dig på Xbox forummet. Eller erkender din fejlplacering og går tilbage til PC-markedet.

(lyder jeg for vred? det er jeg ikke)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/04-03 11:06, rettet 30/04-03 11:06 
Born2Play >
Jeg synes det er fedt, at blive "presset" lidt engang imellem. Mange spil opgiver jeg pga. Kedsomhed.

Count me in!
Home is where the hardware is..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig