X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reperation af C64


Svar
SumezSumezSkrevet 17/10-04 15:21 
Jeg vil lige forhøre mig om der skulle være nogen, eller nogen som har kendskab til nogen, der muligvis er i stand til at reparere en gammel C64. Det drejer sig om lyden, der vistnok ikke virker. Det er ikke min egen maskine, så jeg kender ikke det præcise problem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KoludaKoludaSkrevet 17/10-04 15:23 
Hmm, måske er der en opgave for KTC...;)
DizzyDizzySkrevet 17/10-04 15:57 
Eller måske man kann få Betafon til det, de har da lavet en del af den art gennem tiderne, jeg ved ikke om de stadig gør det, men man kan forhøre sig.
En hel anden ting, det er nok billigere at købe en "ny" c64er..
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 17/10-04 16:03 
Det foreslog jeg også, men den pågældende person er ret knyttet til sin C64. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 17/10-04 20:04, rettet 17/10-04 20:23 
Hvis i ikke allerede har prøvet det, vil jeg foreslå at åbne den og forsigtigt, støve alt af, trykke blidt ned på alle chipsene (så de sidder ordentligt fast i soklen) og rense stik og checke om alle forbindelser er i orden. Husk selvfølgelig at passe på statisk elektricitet.
Som sidste udvej, er der vist også nogle pots i nærheden af AV udgangen i kan prøve at stille på.
Hvis alt slår fejl, kan han jo nøjes med at skifte selve printet og beholde den originale kasse.

Man skulle mene at der efterhånden kunne være et marked for en "C64 on chip". Den kunne bruges både til erstatning for indmaden i en udbrændt C64, og til nye billige retro maskiner, som de joystick med indbygget spil, der er kommet frem den seneste tid.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 17/10-04 20:06 
Der er da ikke meget ved at udskifte dele fra en ægte C64 med den slags nymodens stads. :)

Koluda>
Hmm, måske er der en opgave for KTC...;)

Ham havde jeg også i tankerne, han kan i hvert fald sit Amiga-kram. :) Vil gerne høre fra ham.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 17/10-04 20:26 
Sumez>
Der er da ikke meget ved at udskifte dele fra en ægte C64 med den slags nymodens stads. :)
Det ville selvfølgelig ikke forhøje dens samlerværdi, når C64ere engang bliver noget værd. Men hvis man rent faktisk bruger sin C64, og chippen fungerer NØJAGTIGT som en rigtig en af slagsen, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at ville gøre det.
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 18/10-04 09:40 
Zapps forslag er gode, men det kunne også godt lyde lidt som et stik, der er knækket eller hoppet af ved lodningen. Dette kan godt fikses, men prøv at starte noget med lyd, mens i forsigtigt vrikker til med lydstikket. Skratter lyden frem engang imellem har vi næsten en sikker vinder :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
valiantvaliantSkrevet 18/10-04 17:13, rettet 18/10-04 17:26 
Det var en meget almindelig fejl på C.64'eren og normalt var det en chip som skulle skiftes, mener dog at den var loddet fast i den lyse brødkasse som kørte som en kampagne model, på de flest sidder den dog i en sokkel og er nem at skifte.
Kan ikke lige huske nummeret på chippen, men vil lige prøve om jeg kan finde det.

Så er jeg tilbage, åbnede lige et af mine gamle konsoller "HYGGE" det er lige før jeg ryster på hænderne, der var faktisk spindelvæv i maskinen, men et kært gensyn og når jeg tænker på hvor meget tid vi har tilbragt sammen uhhhhh, men tilbage til virkeligheden, chippen skulle have nr. 6581, mener der var en mere men er ikke sikker.
Zzap!Zzap!Skrevet 01/11-04 12:23 
Hvad sagde jeg?:
http://www.commodore.net/site/DesktopDefault.aspx?tabindex=5&tabid=45&itemid=2&sitemid=9&prod=17&cat=1&faet=1&#stopspecs
http://www.commodore.net/site/pdf/C64_direct_to_TV.pdf
Born to kill space
WonderboyWonderboySkrevet 04/11-04 20:58 
der ïkke andet for for at kontakte betafon eller købe en ny brugt ellers høre de steder hvor du har købt din c64 om de kendet et væksted hvor de kan lave den.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig