X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med Play.com


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 15/10-04 22:08 
Jeg har netop modtaget 3 pakker fra Play.com. Alle spil til Ps2 og alle var der problemer med. De 2 af dem lå skiven løst indeni hvilket har resulteret i en del ridser. Den sidste var coveret flækket i ryggen. Det er første gang jeg har oplevet den slags. Så nu skal jeg til at sende dem tilbage til Play.com..... Ikke lige det jeg håbede på.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
RitesRitesSkrevet 18/11-06 14:17 
Du ringer da til dem: +44 (0)1534 877 595
» a winner is you «
BeanoBeanoSkrevet 18/11-06 17:49, rettet 18/11-06 18:13 
RJK>
Og jeg kan ikke finde ud af at komme i kontakt med dem, for at få dem til at sende den rigtige.

Har du prøvet "I would like to return an item" i deres Helpdesk menu?
RJKRJKSkrevet 18/11-06 17:59, rettet 18/11-06 17:59 
Det ser ud til at være hvis man fortryder et køb, og vil have pengene tilbage. Jeg vil egentligt bare have den rigtige vare :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 18/11-06 18:01 
Der står :
"Follow our returns procedure if you would like to return a
faulty, damaged, duplicate, incorrect or unwanted item."

Så tror det er dette du skal bruge ;)
RJKRJKSkrevet 18/11-06 18:05, rettet 18/11-06 18:07 
Jeg er blind... Sorry, tak.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 09/03-07 12:01 
Jeg har observeret at spil fra Play.com nu er begyndt at tage 3-4 uger at komme frem efter afsendelse, mens film og bøger kommer frem langt hurtigere (5-7 dage).

De sidste tre gange jeg har købt spil har det taget næsten en måned og min kammerat har de samme erfaringer.

Nogen herinde der også har problemer med spil fra Play.com lige nu?
WonderboyWonderboySkrevet 09/03-07 12:30 
De sendre jo fra forskeldige steder, kan måske være grunden til det.
I love monster land
tmliljatmliljaSkrevet 10/03-07 00:19 
Beano>
Jeg har observeret at spil fra Play.com nu er begyndt at tage 3-4 uger at komme frem efter afsendelse, mens film og bøger kommer frem langt hurtigere (5-7 dage).

De sidste tre gange jeg har købt spil har det taget næsten en måned og min kammerat har de samme erfaringer.

Nogen herinde der også har problemer med spil fra Play.com lige nu?

Er de 3-4 uger fra du bestiller spillene, eller 3-4 uger efter du har modtaget mail på, at spillene er sendt? Jeg har nemlig et par gange prøvet, at de ikke sendte spillet med det samme (selv om spillet ifølge shoppen IKKE var i restordre). Men det er altid dukket op ca. 3-7 dage efter, at jeg har modtaget mail på, at spillene er sendt.
BeanoBeanoSkrevet 10/03-07 00:35 
Ja, det er 3-4 uger efter afsendelse (ikke bestilling).
ChronoChronoSkrevet 14/07-07 09:32 
Jeg har også ventet tre uger på et spil nu... er der et sted man bør klage for at få det hurtigere?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 14/07-07 13:11 
Hvis der er gået 21 dage siden afsendelse kan du klage via deres HelpDesk system.
ChronoChronoSkrevet 15/07-07 19:02 
Men er det så ikke nærmere Post Danmark der er skyld i forsinkelsen? Er det fordi pakken er blevet taget i tolden?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/07-07 19:03 
Det kan i hvert fald godt tage et par uger...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 15/07-07 19:21 
Chrono>
Er det fordi pakken er blevet taget i tolden?

Tror jeg ikke - har flere gange fået en forsendelse over minimumsgrænsen fra Play.com der tog omkring 3 uger men ikke blev fanget i tolden.
ChronoChronoSkrevet 26/07-07 13:07 
Så kom spillet endelig. Efter 25 dage og få dage efter at jeg bad dem sende et nyt. Er ikke sikker på om det er det nye eller gamle jeg har fået, men der var ingen tegn på at tolden havde fået fat på det.

Jeg hælder mest til at de med vilje har ventet med at sende det til at jeg klagede...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 13:16 
Fik i går en Bluray film fra Play.com der havde været 41 dage undervejs - imponerende!
NeonodeNeonodeSkrevet 26/07-07 16:19, rettet 26/07-07 16:20 
Jeg har heller ikke fået mit Dirt og nu er der gået over 21 dage..Det er da pisse irreterende at de pludselig er blev så langsomme. Skal lige siges at jeg har sent en klage afsted, så er det bare ærgeligt hvis det dukker op alligevel!
lkzlkzSkrevet 26/07-07 16:57 
Jeg har bestilt fra Play jævnligt det sidste stykke tid, har ikke haft problemer med forsinkelser. Pakkerne er som regel dukket op 3-4 dage efter jeg har bestilt.
McLovin
QQSkrevet 08/08-07 22:15, rettet 08/08-07 22:15 
Hvis nogen af jer sidder og venter på pakker fra England lige nu, så er det fordi de tilsyneladende har en poststrejke kørende derovre. Jeg ved ikke om det også gælder Play.com, da det er Jersey, men jeg snakkede med en flink eBay sælger, der forklarede at det var skyld i at min Super Mario Sunshine NTSC ikke var kommet frem efter 2 uger...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 08/08-07 22:47 
Jeg troede det var for flere uger siden. Det kan så forklare at jeg stadig venter på flere forskellige ting.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 11/01-08 11:59 
Så kom min første Play-toldopkrævning. 200 kr. oveni 2100 gamer points, der jo koster ca. 200,-. Jeg sagde naturligvis til Post DK, at det kunne de godt glemme og i stedet returnere pakken til Jersey. Skal nok lige melde tilbage om hvordan Play håndterer sagen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 11/01-08 12:59 
Min Guitar Hero pakke blev returneret fordi omdelingen herude er nogle IDIOTER (det er også sket med flere cd'er, både fra england, usa og belgien), og der har de bare givet mig pengene tilbage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/01-08 16:50 
Jeg fik rød "åbnet af PostDK"-tape på pakke fra Play i går. Igen mente de så ikke, at det betød jeg skulle betale noget, selvom den vist var over ignoreringsbeløbet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
seebergseebergSkrevet 16/01-08 14:43 
Har også lige fået en toldopkrævning på Warhammer: Squad Command. 202kr. i told for et spil til £17... Desuden står der på toldopkrævningen, at brevet er sendt fra USA. wh00t?! Har de bare regnet med at det var Jersey i USA? Den ryger samme vej tilbage, så må vi se om de kan finde play.com i USA.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
WehnerWehnerSkrevet 16/01-08 14:55 
Jeg har fået et andet tilsvarende tilsendt. Denne gang uden told.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
silverstarsilverstarSkrevet 16/01-08 17:10 
Jeg synes det ser ud til at Told & Skat har været ekstra flittige i julen. Jeg havde købt ialt 4 spil fra play.com, to af dem havde været åbnet af T&S men der var ikke lagt noget ekstra på. Det er første gang jeg har haft åbnet noget fra play.com, men jeg køber så også normalt kun spil/DVDs der koster max 150-200 kr
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
WehnerWehnerSkrevet 16/01-08 17:17 
Hvilket er langt over bagatelgrænsen, såeh...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
silverstarsilverstarSkrevet 16/01-08 21:11, rettet 16/01-08 21:42 
Hvis vi ser bort fra problematikken omkring forsendelse fra Jersey samt det ekstra lille tvist at play.com betaler import momsen ind i UK så skriver skat følgende om tingene:

Import fra ikke-EU lande:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=300092&vId=201486&i=5#i300092

De opererer altså med to grænser, hhv ca 165 kr når vi snakker told og ca 80 kr når vi snakker moms + punktafgift. Jeg vil vove den påstand at de normalt ikke gider kigge ret meget på forsendelser under 165 kr (vil sige omkring 15£), med mindre der kan drages tvivl om hvorvidt værdisætningen af forsendelsen er sat for lavt (så tjekker de om prisen er reel).
Jeg har endnu ikke oplevet at de har valgt at sætte hele told/moms-maskineriet igang for noget, som reelt var mindre værd end de ca 165 kr, selvom jeg har hørt/læst at andre har oplevet det.
Som sagt har de haft åbnet to kuverter denne gang, en med værdien 15£ og en med værdien 10£, og de er begge lukket igen og sendt videre uden at være blevet pålagt moms.
Jeg tror du skal støde på en meget nidkær/bitter toldmand for at han vil lægge moms på en forsendelse på f.eks. 100 kr fra eksempelvis USA, selvom den principielt overskrider grænsen på 80 kr. Dermed ikke sagt at det ikke kan ske, der findes ganske givet også toldere der elsker deres job på den måde :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 16/01-08 21:28, rettet 16/01-08 21:44 
Lige en lille tilføjelse: Nu kunne jeg ikke lade være med at grave lidt mere på skats hjemmeside. Det der som bekendt gør play.com's forsendelser særlig specielle er det at de sendes fra Jersey, som i moms-henseende ligger udenfor EU, men samtidig betaler play.com importmoms til Storbritannien/UK. Jeg tror ikke engang at man vil få et 100% enstemmigt svar, hvis man ringede til skat en håndfuld gange og spurgte dem hvorvidt det så betyder at momsen er betalt eller ej, når der sendes til DK. Mit bud er at svarene ville fordele sig rimelig ligeligt på hhv ja og nej :)

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=210391&vId=200877&search=jersey
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 16/01-08 21:43 
silverstar>
Jeg tror ikke engang at man vil få et 100% enstemmigt svar, hvis man ringede til skat og spurgte dem hvorvidt det så betyder at momsen er betalt eller ej, når der sendes til DK :)


Præcis som jeg har mistænkt situationen for at være i lang tid. Hvis jeg kan købe varer i England uden at betale yderligere (på nær Amazon), så kan jeg da os' få en vare her til landet, og VAT i England er betalt, uden at få lov til at betale mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 16/01-08 21:59 
Jeg var ikke klar over, at der er forskellige grænser for told og moms. Så lærte jeg også noget i dag :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-08 08:23 
Hmm, jeg har haft for mange episoder med Play-ekstrabetaling, så jeg har forsøgt at holde mig under 80 kroners-grænsen (moms, som jeg også troede gjaldt for told)... men det er da rigtig godt nyt, hvis jeg i stedet kan gå efter 165-kroners grænsen (toldgrænsen på 22 Euro).

Eneste "men" er, om momsen faktisk ER betalt i Danmark, når Play har ordnet den engelske moms (VAT). Det vil jeg jo mene, den er, men der har Told nok 17 forklaringer.
tmliljatmliljaSkrevet 17/01-08 08:35, rettet 17/01-08 08:36 
Burde denne tråd ikke omdøbes til "Problemer med PostDanmark og told"?

Jeg mener: Det er jo ikke Play.com, der er skyld i, at vi danskere ønsker at omgå de danske momsregler ved at købe spil fra Jersey, så det er vel selvforskyldt, hvis man bestiller varer dyrere end bagatelgrænsen, at man så bliver "nuppet".

Problemet er efter min vurdering, at PostDanmark tilsyneladende ikke anerkender, at Jersey er en del af EU, hvorfor det er i strid med EU-retten at opkræve told. At det så er retmæssigt, at der opkræves dansk moms, som naturligvis ikke er betalt af Play.com, er en anden sag.

Og det største problem er faktisk, at PostDanmarks "fortoldningsgebyr" har nået et helt ekstremt niveau. Så vidt jeg husker, er det fra 2007 til 2008 fordoblet, hvilket virker meget urimeligt.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/01-08 10:29 
Problemet er lige så meget, at der er mindst 3-4 stykker her fra P:R, der har haft DIREKTE kontakt med Told-fjolserne, der har givet vidt forskellige svar og begrundelser. De kan jo ikke engang administrere reglerne selv... det er da megafrustrerende!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/02-08 17:01 
play.com kører monstertilbud på DVD'er (og andet) til £5 per titel - hvilket betyder, at man kan bestille og modtage under told/moms/afgiftsgrænsen.

play.com £5 udsalg
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 29/02-08 20:32 
Jeg er STOR fan af Play, ikke mindst pga. deres billige Blu-Ray udvalg (omend det er risikabelt at bestille nu om dage), men disse ca. 50 kr's tilbud er ikke specielt billige. Stort set alle de film jeg var lidt interesserede i, kunne jeg finde i Stereo Studio til 49,95... Så tjek lige stereostudio.dk inden i shopper amok :O)
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
SumezSumezSkrevet 02/03-08 23:16 
Hyakotake>
play.com kører monstertilbud på DVD'er (og andet) til £5 per titel - hvilket betyder, at man kan bestille og modtage under told/moms/afgiftsgrænsen.

Grænsen er vist relativt høj nu, efter de har sat toldafgiften op til noget fuldstændig uhyrligt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
lkzlkzSkrevet 10/12-08 11:36 
Da der er flere brugere på dette forum som har haft lange leveringstider fra UK og bl.a. Play.com, kommer jeg lige med en rapportering af min seneste bestilling fra Play.com.

Jeg bestilte Bioshock (PS3 / €25.49) d. 2/12/2008 og jeg har i dag d. 10/12/2008 modtaget spillet med posten, uden opkrævning af told.
McLovin
BeanoBeanoSkrevet 10/12-08 11:41 
Jeg har på det seneste modtaget 6-7 forsendelser (spil, konsol tilbehør, bluray film) over minimumsgrænsen som gik lige igennem uden told og leveret på ca. 7-8 dage :)
IqonIqonSkrevet 10/12-08 11:41 
Sumez>
Hyakotake>
play.com kører monstertilbud på DVD'er (og andet) til £5 per titel - hvilket betyder, at man kan bestille og modtage under told/moms/afgiftsgrænsen.

Grænsen er vist relativt høj nu, efter de har sat toldafgiften op til noget fuldstændig uhyrligt?

Bagatelgrænsen for, hvornår der skal betales moms er stadig 80 kr., så at toldgrænsen er sat op hjælper ikke det store. Bliver ens pakke til over 80 kr. snuppet i tolden skal man stadig betale Pest DK's sindssyge gebyr + 25% i moms.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
rapsacrapsacSkrevet 10/12-08 11:47 
jeg har modtaget to BD-film fra play.com idag. De blev afsendt henholdsvis torsdag og fredag i sidste uge- så det er gået pænt snappy :)

Dog er en tredie film afsendt mandag i sidste uge endnu ikke dukket op... :(

Generelt synes jeg altid jeg har modtaget mine film fra play.com inden for rimelig tid og kan derfor kun varmt anbefale dem- og ingen af mine stumper er endnu blevet fortoldet.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
HeroldHeroldSkrevet 10/12-08 11:59 
Mon ikke frygten for nedskæringer samt juleposten gør at de ikke gider at arbejde for det inde på PostDK? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 10/12-08 12:07 
Jeg fik også min Play-ting, sendt tidligt i sidste uge, i dag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 10/12-08 12:50 
Herold>
Mon ikke frygten for nedskæringer samt juleposten gør at de ikke gider at arbejde for det inde på PostDK? :D

De har rent faktisk dobbelt eller tredobbelt bemanding på internationalt postcenter, for at de kan snuppe så mange af folks julegaver som muligt. Man må så gå ud fra, at Januar bliver lidt tag-selv-bords-agtig i forhold til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 16/12-08 17:18 
Nå, så kom min lillebrors julegave en tur igennem toldmøllen.

Jeg var inde på Play.coms hjemmeside for at se hvordan man skal returnere. Jeg kan bare markere derinde at det var en unwanted item og skal så bare returnere DVD boxen til dem inden 7 dage.

Men hvordan gør jeg det når Post Danmark har pakken - jeg kan se de opbevarer pakken i 14 dage - de returnere den vel bare til Play når de 14 dage er gået så?

Hvordan har i andre gjort det når i har nægtet modtagelse af varer som er blevet taget i tolden?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WehnerWehnerSkrevet 16/12-08 17:25 
Man kan ringe til Post Dk og bede dem smide den tilbage pronto.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
tastasSkrevet 16/12-08 17:28 
Super, jeg giver dem et kald eller tropper op på posthuset så - tak for det hurtige svar.

Så må jeg se om jeg kan redde julen for min bror på en anden måde ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
silverstarsilverstarSkrevet 16/12-08 17:49 
Yep, jeg har også fået en opkrævning fra PostDK på ialt 197 kr for et spil der koster ca. 190 kr.
Jeg vil skyde på at det er 150 kr gebyr og 47 kr moms, den ryger også retur...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 29/12-08 13:59 
Andre herinde som har leveringeproblemer med Play.com forsendelser lige nu?

Venter stadig på et spil og der er gået 25 dage, så jeg har bedt Play.com om refundering.

Billige DVD'er ryger dog stadig igennem uden problemer.
tmliljatmliljaSkrevet 29/12-08 20:32 
Ja, forsendelserne er ret langsomme i øjeblikket, men det er bestemt ikke Plays skyld. Problemet er, at PostDanmark har intensiveret jagten på udenlandske forsendelser her i julemåneden, så spillene når at ligge ret længe, før de bliver behandlet for told/moms.
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig