X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med Play.com


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 15/10-04 22:08 
Jeg har netop modtaget 3 pakker fra Play.com. Alle spil til Ps2 og alle var der problemer med. De 2 af dem lå skiven løst indeni hvilket har resulteret i en del ridser. Den sidste var coveret flækket i ryggen. Det er første gang jeg har oplevet den slags. Så nu skal jeg til at sende dem tilbage til Play.com..... Ikke lige det jeg håbede på.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
152 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 15/10-04 22:08 
Jeg har netop modtaget 3 pakker fra Play.com. Alle spil til Ps2 og alle var der problemer med. De 2 af dem lå skiven løst indeni hvilket har resulteret i en del ridser. Den sidste var coveret flækket i ryggen. Det er første gang jeg har oplevet den slags. Så nu skal jeg til at sende dem tilbage til Play.com..... Ikke lige det jeg håbede på.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ComradeComradeSkrevet 15/10-04 22:37 
Hvis pakkerne var pakket ansvarligt, kan de vel ikke gøre for det, og man kan vel heller ikke klandre dem for at du skal sende spillene tilbage?

Du har vel nok bare været uheldig :/
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BlossomBlossomSkrevet 15/10-04 22:51 
hm.. min erfaring fra Play.com er, at de ikke pakker i forede kuverter eller anden beskyttelse.
Derudover er de også så flinke at oplyse told og skat om den korrekte værdi så man næsten er sikker på at betale told.

Jeg har købt derovre fra 3 gange, og så snart varen havde en værdi af mere end 9 pund er den strøget en tur i tolden..

Derudover er der deres dårlige pakning.

De får ikke min anbefaling ihvertfald.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SumezSumezSkrevet 16/10-04 16:01 
Jeg har ikke problemer med nogen af de spil, jeg har fået derfra. De er alle i perfekt stand. Jeg synes heller ikke indpakningen kan være meget bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 16/10-04 17:01 
jeg har aldrig betalt told ved køb hos play. Jeg kender dog en der skulle slippe 100 kr fordi de ved en fejl havde sendt det over usa. Han nægtede modtagelse og fik pengene + undskyldning fra play.com uden problemer.
I win, you loose
RJKRJKSkrevet 16/10-04 18:59 
Jeg har heller ikke oplevet problemer ved Play.com. Heller ikke dårlig indpakning. De er i de samme forede kuverter som alle de tilsvarende firmaer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 16/10-04 20:43 
Aldrig problemer. Bortset fra at de har sendt en af mine spil til den forkerte maskine. Men det kan jo ske.

Har 2 gange oplevet at mine PS2 spil lå løst i det folie indpakkede spil. Aldrig med xbox. Måske de ikke bliver lagt ordentlig i fra fabrikken. Der skal alligevel lidt til før at DVD'er selv springer ud af deres plads.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JuggernautJuggernautSkrevet 16/10-04 20:52 
Jeg har ofte bestilt både dvd og spil fra Cdwow. Der har jeg aldrig oplevet problemer af nogen art. Måske har jeg bare været uheldig....? Men det er da tilfældigt at alle 3 pakker indeholder fejl. Æv.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HulleHulleSkrevet 05/11-04 23:10, rettet 05/11-04 23:10 
Det undrer mig egentlig at du skal betale told på dine varer Blossom. På kuverten står der tydeligt at told er betalt i England.

Burde dette ikke betyde at vi kan importere uden at skulle betale en rød øre?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 05/11-04 23:18 
Men postvæsenet aner ikke hvad de laver. Jeg blev opkrævet told på en pakke fra Sverige og den stakkels postmand kunne kun give mig ret i, at det var helt galt og anbefalede at jeg returnerede den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
H.V.HH.V.HSkrevet 05/11-04 23:55 
Hulle>
Det undrer mig egentlig at du skal betale told på dine varer Blossom. På kuverten står der tydeligt at told er betalt i England.

Burde dette ikke betyde at vi kan importere uden at skulle betale en rød øre?

Det er fordi at Play.com ligger på ø'en jersey som hverken er medlem af EU eller UK men er medlem af Commonwealth
HulleHulleSkrevet 06/11-04 00:02 
Det kan da godt være de ligger der. Men hvis tolden er betalt for at få den ind i Europa, så skal det da vel ikke betales igen.

UK IMPORT V.A.T PAID

Det står der tydeligt på pakken.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BlossomBlossomSkrevet 06/11-04 07:13 
Jeg har returneret 2 film derovre fra som jeg skulle betale told af.

Derudover har jeg aldrig fået noget i en boblekuvert.
Det jeg har bestilt er altid kommet i sådan en papirsindpakning. Dog er det nok en mellemting mellem papir og pap.

Men jeg synes de har et godt udvalg af bl.a film, så jeg køber da stadig lidt derovre fra.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 09/01-05 14:20, rettet 09/01-05 14:21 
Nu har jeg forsøgt mig med PLay.com igen, og bestilt et spil til 30 pund.
Så jeg er da lidt spændt på at se om postDanmark forlanger told.

Hvis der står på kuverten at der er betalt told i England, kan man så ikke ringe ind til PostDk og snakke med dem om det, eller tror I det er helt håbløst?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
StriferStriferSkrevet 09/01-05 14:35 
Jeg har også handlet meget ved Play.com. Ingen problemer.

Kun en enkelt gang, det var da jeg bestilte Dude, Where'es My Car derovre fra. Der lå skiven løst i æsken, og den var blevet lidt risset. Men den duede. Ellers har jeg ikke haft nogle problemer.
XBL Gamertag: ZeNtiX
psychomantispsychomantisSkrevet 09/01-05 15:23 
Jeg har lige modtaget en pakke fra play.com og der står ikke noget om at der er betalt VAT på den...Tilgengæld har postdanmark haft den åbnet. Jeg venter yderligere en, og er spændt på hvad der står der.

Den jeg lige har modtaget er til en værdi af 10£ (super monkey ball), hvad er max beløbet før man skal betale told?
RJKRJKSkrevet 09/01-05 15:38 
Jeg har også lige fået én, som de har åbnet. Ikke at der kom noget på den af den grund. Den var også til £10 BTW.

Ignorans-beløbet er vist DKK 80,-, mener jeg at huske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 11/01-05 13:15 
Nå, nu fik jeg så én, som postvæsenet mente, at jeg skulle betale told på. Med gebyrer og afgifter og halløj blev det lige godt kr. 105,- til PostDanmark på en pakke til £14...

Som nævnt lige ovenfor er det kun et par dage siden de åbnede en anden pakke og mente jeg ikke skulle betale told. Jeg konkluderer derfor, at INC ikke aner hvad de laver.

Er der nogen herinde der kan definitivt fastslå om vi skal eller ikke skal betale told på pakker fra Play.com (sendt over Jersey)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/01-05 13:23 
Jeg har ikke hørt andet end at vi skal?
Jeg skulle da betale 108kr på mit Gradius V på £17 fra dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/01-05 13:25 
RJK>
Ignorans-beløbet er vist DKK 80,-, mener jeg at huske.

Det har jeg også fået at vide, men meget tyder på at de gerne lader den slippe et stykke over de 80.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 12/01-05 20:02 
Blossom>
Jeg har returneret 2 film derovre fra som jeg skulle betale told af.

Ville de så godt bare returnere pengene?

Sagen er den, at jeg lavede en bestilling for nylig, der blev afsendt for en uge siden, og det tyder på, at pakkerne sidder fast i tolden.

Jeg kunne egentlig godt leve med at betale told, men med Post DKs grådige gebyr løber det altså op, når tingene sendes separat.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
psychomantispsychomantisSkrevet 12/01-05 20:38 
Jep. Jeg fik lige min anden forsendelse, og jeg fik lov at betale 107 kr. for et spil til £15.
WehnerWehnerSkrevet 12/01-05 20:44 
Det er grotesk, at de har lov til at lægge så højt et gebyr på.

Men så er det jo nok ved at være slut med at bestille på play.com. Trist - deres priser er ellers gode.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BlossomBlossomSkrevet 12/01-05 20:53 
Jeg har ingen problemer haft med at få pengene retur.

Jeg synes dog bare, at Play.com kunne tage at være lige så letsindige med at skrive "gift" i stedet for "merchandise" på deres forsendelser.

Jeg har f.eks. handlet utrolig mange gange hos dvdcrave i Australien, og jeg har ikke en eneste gang oplevet at skulle betale told på noget fra dem. Heller ikke selv om jeg har handlet for 7-800.. De mærker bare deres forsendelser som værende en "gift" og så sætter de en rimelig lav værdi.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
NaieraNaieraSkrevet 12/01-05 21:44 
Det er forbudt at markere ting som værende gaver når det ikke er det. De kan i værste fald blive tvunget til at lukke butikken.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BlossomBlossomSkrevet 12/01-05 22:32 
Jaja... Jeg er udmærket klar over at det er forbudt, men det er jo butikkernes eget valg, og til gavn for køberen.

Der er da mange udenlandske shops der ved at de får svært ved at trække europæiske kunder til, hvis ikke de omgås lidt letsindigt med oplysningsreglerne.

Det er ikke ret længe siden, der har været en del i medier og/eller avisen omkring dette emne, da mange mener at både tolden og gebyrerne er for høje og at netop det, får endnu flere shops til at snyde..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 14/01-05 12:04 
Status:

Jeg bestilte i sidste uge flg. tre ting hos Play:

Seinfeld sæson 1-3 (£43)
Xbox Dansemåtte (£15)
Level 42: The Sun Goes Down (£5)

De blev alle sendt d. 5/1 med forventet leveringstid 3-5 forretningsdage.

I dag kom så CDen som det første. Åbnet og genlukket af toldvæsnet, selvom der tydeligt står £5 på kuverten.

Man skal nok være meget optimist for at satse på, at de andre ting gør igennem :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 14/01-05 12:13 
RJK>
Er der nogen herinde der kan definitivt fastslå om vi skal eller ikke skal betale told på pakker fra Play.com (sendt over Jersey)?

Pakker som er sendt fra Jersey, skal man betale told på.

Af samme grund er dem jeg kender, holdt op med at købe bl.a DVD'ere fra butikker, som sender via. Jersey; Pakkerne ryger i tolden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 14/01-05 12:40 
Har Play.com så altid sendt over Jersey eller hvad? I hvert fald er der jo så aldrig grund til at købe noget fra dem, når der ikke skal told på konkurrenterne, der stort set altid har sammenlignelige priser.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 14/01-05 12:44 
Alle de butikker med lignende priser og gratis forsendelse har altid sendt over Jersey.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/01-05 12:46 
Wehner>
I dag kom så CDen som det første. Åbnet og genlukket af toldvæsnet, selvom der tydeligt står £5 på kuverten.

Som sagt er der en grænse på omkring 80kr før de fortolder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/01-05 12:50 
Det er jeg klar over. Min pointe er, at når de åbner selv de pakker, der tydeligt ligger under denne værdi, så åbner de jo nok desværre ALT.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/01-05 12:54 
Ja.. jeg har rigtig tit haft pakker åbnet og luket af postvæsnet.
Men det er ikke ensbetydende med at de fortolder. F.eks. aner de jo ikke hvad en samling Neo Geo kassetter er værd. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/01-05 12:58, rettet 14/01-05 13:06 
Refunderer Play.com dansk told/afgifter som CD-WOW gør?
NaieraNaieraSkrevet 14/01-05 13:06 
Jeg tror CD-WOW er gået over til at sende en kupon. Sådan var det i hvert fald da jeg fik Shaun Of The Dead snuppet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 14/01-05 13:29 
Naiera>
Alle de butikker med lignende priser og gratis forsendelse har altid sendt over Jersey.

Næeh. Loaded247 har sendt over Sverige og alt muligt andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 14/01-05 13:44, rettet 14/01-05 13:45 
Så er de klogere end Play.com. For de ligger på Jersey, ligesom "alle" de andre butikker med samme priser/koncept.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 14/01-05 14:03 
Naiera>
Så er de klogere end Play.com.

Det er også mit indtryk, ja. Tolden afhænger jo ikke af, hvor firmaet ligger (50% af verdens firmaer ligger vel i skattely), men hvor varen er afsendt fra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 14/01-05 14:09 
Der dumpede lige fire DVD'er ind i dag som er sendt fra Play.com... fire forskellige pakker hvor ingen var åbnet eller fortoldet .... phew :)
MarcusMarcusSkrevet 14/01-05 15:15, rettet 14/01-05 15:18 
Lige til sammenligning med Wehner så har jeg også nogle bestillinger jeg venter på fra play.com:

21 Dec 2004 7:04 - Your order for Warp Vision - The Videos 1989 - 2004 has been posted.

Status: Endnu ikke ankommet!

Og så har jeg fire dvd'er fra den 8 januar(sendt på denne dato) der heller ikke er ankommet endnu.

Yderligere har jeg bestilt en LP fra mordam records som vidst sender fra Sverige(siden står på svensk) den 6 januar, den lp er heller ikke ankommet.
BeanoBeanoSkrevet 14/01-05 15:18, rettet 14/01-05 15:49 
Mine fire DVD'er tog også 15 dage at nå frem.. auch!
MarcusMarcusSkrevet 14/01-05 18:12, rettet 15/01-05 12:24 
2 af de 4 dvd'er er ankommet, da jeg skrev før havde jeg ikke set posten fra idag.

<EDIT> Yderligere info:
Begge dvd'er var i top stand, den ene har vidst været åbnet da der står "For besigtigelse/handling" uden på med post Danmark tape på. Jeg skulle ikke betale told for nogen af de 2 på trods af at prisen var over 100.
WehnerWehnerSkrevet 15/01-05 12:13 
Status:

I dag kom Seinfeld Sæson 1-3 så.

Selvom UK Import V.A.T var skrevet på kuverten, havde tolderne alligevel haft fingre i den. Men heldigvis uden at påføre told. Så er £42 for 40 afsnit Seinfeld jo ekstremt billigt, hvilket lissom også var planen, da jeg bestilte.

Mangler bare dansemåtten nu...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
StriferStriferSkrevet 15/01-05 12:14 
Shaun of the Dead ..

De havde haft deres told-fingre i den..

Det tog fanme sin tid.. =O
XBL Gamertag: ZeNtiX
BlossomBlossomSkrevet 17/01-05 20:28 
Cd-wow sender over sverige eller luxemborg.
Jeg har købt meget derovrefra og har aldrig betalt told eller oplevet at de var åbnet i tolden.

Og så tilbage til Play.com.

Jeg modtog i dag en pakke med Zelda Four Swords, som var åbnet i tolden, men der var ikke pålagt told.
Værdien stod også korrekt anført til 30 pund.

Så jeg håber da at de næste par spil heller ikke giver nogen toldproblemer.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
NaieraNaieraSkrevet 17/01-05 21:05 
Blossom>
Cd-wow sender over sverige eller luxemborg.

Det er ikke ligefrem en nyhed. I øvrigt kan det godt glippe. Enkelte gange bestemmer de sig af en eller anden grund for at sende direkte fra Hong Kong, og så går det galt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 18/01-05 16:24, rettet 18/01-05 16:44 
Afrunding:

Jeg bestilte flg. tre ting hos Play, alle sendt fra Jersey d. 5/1 med forventet leveringstid 3-5 forretningsdage:

Level 42: The Sun Goes Down (£5)
Kom d. 14/1 som det første. Åbnet og genlukket af toldvæsnet, selvom der tydeligt står £5 på kuverten, hvilket er under bagatelgrænsen.

Seinfeld sæson 1-3 (£43)
Ankom 15/1. Selvom UK Import V.A.T paid var skrevet på kuverten, havde tolderne alligevel åbnet den. Men heldigvis uden at påføre told.

Xbox Dansemåtte (£15)
Kom i dag. Også åbnet, men igen ingen told. Og der stod _ikke_ UK Import VAT paid. £15 er jo ellers over bagatelgrænsen.

Konklusion: De danske toldere skulle nok holde sig fra fjolletobakken, og det lader til, at man stadig trygt kan bestille hos Play.com, om end leveringstiden er blevet længere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 02/02-05 15:55, rettet 02/02-05 15:55 
Jeg fik mine resterende ting fra Play.com i forgårs. Alle voldsomt åbnet af toldvæsenet - om det er dem der havde revet folien af tingene ved jeg jo ikke, men det var den - men alligevel ingen af dem påført told, selvom de lå omkring £15.

Ingen konsekvens...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/03-05 13:36 
Update:

Der kommer stadig ingen told på ting, jeg bestiller fra Play.com. Senest fik jeg et Xbox Live Kit i dag, der jo ligger over smertegrænsen. Der gik godt nok en uge og en dag før det ankom.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/09-06 16:20 
Der er sket noget meget mystisk:

Jeg kan ikke få lov til at bestille en Region 2-DVD hos play.com! Når jeg lægger den i kurv og trykker checkout kommer der en besked om at "This item can only be delivered to a UK address."

Hvad fa'en har de gang i? Kan man nu ikke købe R2-DVD'er hos play mere? Ved nogen noget?

Jeg har forgæves ledt efter en mail-adresse til dem, for at spørge om hvad der er sket, men jeg kan kun finde et telefonnummer til deres Helpdesk (og deres FAQ giver intet svar).
152 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig