X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musikerne på Play:Right


Svar
WehnerWehnerSkrevet 11/10-04 00:31, rettet 25/07-08 11:22 
Jeg tænkte at dem, der spiller musik, kunne skrive lidt om det her. Jeg har indtryk af, at vi er nogle stykker.

Selv spiller jeg bas i et pop-band kaldet Rocky Raccoon: http://www.myspace.com/RockyRaccoonBand

Tidligere har jeg meget spillet med heavyguitariste... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
146 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 08/01-08 12:22, rettet 08/01-08 12:28 
Sumez>
... men derimod enormt energisk.


Netop et af kendetegnene ved death-metal genren :)

Sumez>
Og synes nu jeg har hørt noget black metal der var skruet ret godt sammen, selvom det ikke lige er min genre.

Der er meget. Noget af det første black jeg hørte, må have været Cradle Of Filth. Kunne det have været dem du har hørt? Numre som Cruelty Brought Thee Orchid, From The Cradle To Enslave og Her Ghost In The Fog er alle meget iørefaldende IMHO.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/01-08 12:24 
Cronoss>
Death er tungt, black er gay ;-)

Hehe, tror ik alle er enige med dig, med det må de jo selv om ;-)

Sumez>
Synes ikke umiddelbart det Azalon har på sin side lyder vildt tungt sammenlignet med f.eks. doom, men derimod enormt energisk.

Det passer også meget godt, doom plejer at være temmelig tungt.

Sumez>
Og synes nu jeg har hørt noget black metal der var skruet ret godt sammen, selvom det ikke lige er min genre.

Ja heldigvis er de blevet bedre til at skrive musik ;-)
Oldschool black er ikke super lyttevenligt, så når de begynder at tænke lidt mere over kompositionen, kan der godt komme noget fedt ud af det. Tjek Anaal Nathrakh her:
http://www.myspace.com/anaalnathrakh
Der er knald på, men godt nok et bizart navn.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/01-08 12:26, rettet 08/01-08 12:29 
Juggernaut>
Kommer til at tænke på den video hvor de står og ser skumle ud på klipperne :) Ikke særligt proffesionelt.

Hahaha, så skal du se den allerførste "Call of the wintermoon" http://www.youtube.com/watch?v=-VBdAY8eA9w

Juggernaut>
Der er meget. Noget af det første black jeg hørte, som virkeligt var iørefaldende, må have været Cradle Of Filth.

Altså, gammelt black som Burzum og Marduk er langt fra samme stil som Cradle. Så at sætte dem i samme skuffe, synes jeg ikke er passende. Cradle er jo noget melodisk gothic black-agtigt halløj... ja jeg skal ikke gøre mig professor, men black i sin enkelthed opstod i norden, ikke i england.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 08/01-08 12:29, rettet 08/01-08 12:32 
DET der er vist en ommer! :)

Hehe.. Så er der te og kringlee http://youtube.com/watch?v=9aZcgMmxHxw
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 08/01-08 12:36 
Azalon>

Altså, gammelt black som Burzum og Marduk er langt fra samme stil som Cradle. Så at sætte dem i samme skuffe, synes jeg ikke er passende. Cradle er jo noget melodisk gothic black-agtigt halløj... ja jeg skal ikke gøre mig professor, men black i sin enkelthed opstod i norden, ikke i england.

Hvordan vidste jeg at du ville nævne det?:) For den uindviede, kan man godt tillade sig at kalde COF bare lidt black. Husk på Sumez tilsyneladende ikke har den store indsigt i metalverdenen. Lidt det samme som at sige at jeres band er death blandet med en snert af grind tilsat et progressivt aspekt. Ikke at det ér det, men du ved hvad jeg mener :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 08/01-08 12:44 
Juggernaut>
Noget af det første black jeg hørte, må have været Cradle Of Filth. Kunne det have været dem du har hørt?
Næppe. De COF-numre jeg har hørt, har mest af alt bare været en form for dyster heavy metal, jeg synes det er ret elendigt. Jeg tænker bare tilfældige numre jeg er faldet over på The Rock i KBH, af og til fra nogle af de små live bands, der spiller der.

Azalon>
Ja heldigvis er de blevet bedre til at skrive musik ;-)
Oldschool black er ikke super lyttevenligt, så når de begynder at tænke lidt mere over kompositionen, kan der godt komme noget fedt ud af det.
Jeg tror ikke det skal være særlig lyttevenligt for at tiltale mig. Mit primære problem med det meste metal er netop de pompøse kompositioner og guitarsoloer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/01-08 14:23, rettet 08/01-08 14:25 
Juggernaut>
... Ikke at det ér det, men du ved hvad jeg mener :)

Jojo, men de fleste kan godt høre forskel på COF og eks Marduk eller Mayhem, så et kalde begge dele for black, kan i mine øjne (øre) være lidt forvirrende.

Sumez>
Jeg tror ikke det skal være særlig lyttevenligt for at tiltale mig. Mit primære problem med det meste metal er netop de pompøse kompositioner og guitarsoloer.

Hmm, ja så ved jeg ikke hvad du kan lide...
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 08/01-08 14:45 
Jeg har aldrig sagt at jeg kan lide noget af det, jeg går bare ind for adspredelse :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 03/02-08 18:53, rettet 03/02-08 18:55 
Jeg forelskede mig for nyligt i Galaga's 8bit tema, og har derfor improviseret lidt over melodien.
Jeg har dog lidt problemer med mit 8bit plugin, så filen er desværre i mono.
Men gi det et lyt, om i vil :)

EDIT: det skal også lige siges at dette ikke er det færdige resultat, men bare en demo, indtil jeg får rådet bod på mit plugin-problem..!

Galaga @ zSHARE
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-08 12:52 
Sejt, lyder sgu godt. Og ja Galaga er jo fantastisk!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
FourDFourDSkrevet 07/02-08 12:17 
Tak skal du have!
Nu fik jeg så fixet det der plugin, og det gav mig mod til at lave nummeret 'færdigt', såå..
Her er det, nu lidt længere og i stereo. Er selv ret tilfreds med resultatet af mit lille 8bit eksperiment, men vil gerne høre hvad i synes om det :)

Galaga Medley
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
WehnerWehnerSkrevet 24/03-08 01:51 
Så er mit band Rocky Raccoons nye demo klar. Grandpa, Dance (inkl. bassolo) spillet på min 1974 ask/ahorn Fender Jazz og Contemporary spillet på min 1969 elletræ/rosentræ Fender Jazz.

Håber at I kan lide det :)

Feelgood funky-pop
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/03-08 03:36, rettet 24/03-08 03:42 
Jeg laver Tracker music i Sk@le tracker fra tid til anden. Det nyeste nummer jeg har lavet hedder "Gold" og kan findes på min MySpace.

Jeg hader MySpace :<

Især efter de har lavet den til dansk. Drum n Bass hedder nu "Trommer og Bas".

Klik på "Gold"
jaesjaesSkrevet 25/03-08 21:54, rettet 25/03-08 21:54 
Har nogen forstand på sangstemmer og sangundervisning? Kan man ændre sin klang i større stil ved at gå til sangundervisning/øve jævnligt, eller er det primært teknikken, man kan ændre ?

Jeg har i nogle år overvejet at gå til sangundervisning, men gider nok ikke bruge tid og penge på det, hvis min klang ikke kan forbedres hørbart. Som det er nu, er min sangstemme vel leverpostejsfarvet. Jeg synger ikke direkte dårligt, men ikke godt nok til, at jeg normalt gider synge, mens jeg spiller guitar :)
WehnerWehnerSkrevet 09/04-08 20:59, rettet 09/04-08 21:30 
I et desperat forsøg på at undgå at nå et tocifret antal basser har jeg sat tre stk. til salg. Der er lidt for enhver pengepung, og jeg skriver det her, fordi alle tre er gode instrumenter, jeg vil antage, at næste ejer bliver glad for, så hvis I kender en bassist, der kigger efter nyt har jeg altså flg. til salg:

Fender Jazz - 1978. kr. 13.500,-
Musicman Sterling - 1994 kr. 9300,-
Spector NS2A - ca. 1987 kr. 4500,-

Alle kan findes via dette link: http://www.guloggratis.dk/fritid/musikinstrumenter/strengeinstrumenter/el-bas/annonce/2618510
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 09/04-08 21:39 
Fristende...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 10/07-08 22:38, rettet 10/07-08 22:48 
Fik lige en idé, som måske bærer præg af indtagelse af lidt rødvin, men jeg synes, det kunne være skægt ;)

Person A sender et hjemmelavet musikspor efter eget valg til person B (i praksis fx en MP3- eller Wav-fil), som bruger dette spor som inspiration til at lave sit eget lydspor, og sender derefter begge spor til person C og så videre. Det spor man laver skal bestå af ét instrument, men må gerne være lavet af en lydeffekt i stedet, hvis det tiltaler mere.

Indirekte beslutter den første person musikgenren/stilen, men det står de andre frit for at tage deres eget spor i en anden retning. Men målet er at lave et nummer som lyder godt, sjovt eller interessant - eller det hele på én gang - så der skal være en slags mening med galskaben, hvis man ikke følger den første stil/genre.

Nogen der er friske? :)

EDIT: Det må selvfølgelig også gerne være et lydspor med sang :)
HankyHankySkrevet 10/07-08 22:40 
Jeg er med, så længe jeg ikke starter ud :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 10/07-08 23:07 
Ret fed idé. Havde jeg haft lidt længere tid til at lege med min nye synth, havde jeg været på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/07-08 15:36 
Hanky: Tænkte at det kunne være sjovest at trække lod om, hvem som starter, men der skal selvfølgelig være plads til ikke at ville lægge ud :)

Sumez: Det meste af mit grej er også relativt nyt og uprøvet, men så må vi jo lære det at kende ved samme lejlighed ;)

(Jeg kunne vælge at bruge gammelt grej, men det vil næsten være fjollet).

Tænker at der skulle være 4-5 dage mellem hver person, folk der skal lære deres grej at kende - eller af andre grunde behøver mere tid - kan så få et par dage ekstra.
jaesjaesSkrevet 22/07-08 12:13 
*Bump*

Hvis Hanky stadig er frisk, er vi nu fem i alt. Et par stykker eller tre til kunne være optimalt, også så der er lidt backup, da et par af de andre har udtrykt, at de gerne vil have lov til at kunne springe fra, hvis de pludselig får travlt eller ikke kan lide genren.

Tidsproblemet bør dog ikke blive et problem i praksis, da man jo kan få lidt flere dage eller i nødstilfælde bytte tur med en anden.

jaes>
Fik lige en idé, som måske bærer præg af indtagelse af lidt rødvin, men jeg synes, det kunne være skægt ;)

Person A sender et hjemmelavet musikspor efter eget valg til person B (i praksis fx en MP3- eller Wav-fil), som bruger dette spor som inspiration til at lave sit eget lydspor, og sender derefter begge spor til person C og så videre. Det spor man laver skal bestå af ét instrument, men må gerne være lavet af en lydeffekt i stedet, hvis det tiltaler mere.

Indirekte beslutter den første person musikgenren/stilen, men det står de andre frit for at tage deres eget spor i en anden retning. Men målet er at lave et nummer som lyder godt, sjovt eller interessant - eller det hele på én gang - så der skal være en slags mening med galskaben, hvis man ikke følger den første stil/genre.

Nogen der er friske? :)

EDIT: Det må selvfølgelig også gerne være et lydspor med sang :)
WehnerWehnerSkrevet 22/07-08 23:36 
Jeg er med :) Bruger Cubase og en USB-dims.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 12/08-08 15:24 
Faldt i går over en tilsyneladende ganske god, gratis sampler-workstation (har kun testet meget lidt). Der medfølger 2 GB instrumenter af hæderlig kvalitet (bedre end de fleste freeware-instrumenter).

Hvis man står og mangler det grundlæggende instrumentbibliotek til sit hjemmestudie, er det formentlig en god måde at starte på. I denne version kan man dog ikke importere samples*, men de 2 GB rummer lidt at hvert, fx trommer, guitar, bas og synthesizere.

*Muligvis kan Yellow Tools egne sample-dvd'er bruges.

Independence Free 2.0
jaesjaesSkrevet 19/08-08 00:58 
Hvis nogen, ligesom jeg selv, synes det kunne være sjovt at prøve kræfter med remixing, så er her et link til en remix-konkurrence af... tada... the one and only Mariah Careys nyeste single, I'll Be Lovin' U Long Time.

Jeps, Mariahs musik stinker af slidt(e) druk-ballon(er), men derfor kan det jo godt være sjovt at lege med musikken. Deadline er den 28/8. Der er $5000 til vinderen. Et lydkort til nummer to. Tredje-præmien er ligegyldig (signeret cd :) ).

Gad vide om man må bruge et sample fra Full Metal Jacket.

Remix-konkurrence.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 19/08-08 01:32 
jaes>
Gad vide om man må bruge et sample fra Full Metal Jacket.

Det er ihvertfald oplagt ;)
(...)
SumezSumezSkrevet 19/08-08 08:17 
jaes>
Gad vide om man må bruge et sample fra Full Metal Jacket.
Haha, hvis du hørte den samme slags musik som jeg gjorde, ville du være EKSTREMT TRÆT af samples fra Full Metal Jacket XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/08-08 18:27 
Jeg har nu heller ikke tænkt mig at bruge samples derfra. Det er bare fristende med den sangtitel ;)
jaesjaesSkrevet 01/09-08 20:55 
Hanky: Hvis du ikke har gjort det, må du gerne lige tjekke mail/besked her på P:R ang. det nye forum til musikprojektet. Der er ikke så længe til at det er din tur, så det er bare så du kan se datoen osv. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-08 18:21 
Hankys net er nede pt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/12-08 20:10 
Nyt nummer fra mit band uploadet i dag:

www.myspace.com/RockyRaccoonBand - nummeret er Matt the Cat. Jeg har indspillet bassen direkte til harddisk på min 1974 ask/ahorn Jazz via en Sadowsky preamp.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 17/01-09 16:40 
Endnu et nummer - Unaffected by You

http://www.myspace.com/RockyRaccoonBand

Jeg har indspillet bassen direkte til harddisk på min 1964 Jazz via en Sadowsky preamp.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/01-09 17:55 
Nogen herinde, der har erfaring med Reason, evt. i samspil med andre aplikationer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 23/04-09 22:40, rettet 23/04-09 22:51 
Jeg overvejer at købe en bas til at lege lidt med ved siden af guitarspillet. Kan man få noget til cirka 2500 kr. som overholder nedenstående?

Alsidig (både god til slap og alm. fingerspil)
Være behagelig at spille på
Holde stemningen et pænt stykke tid

Umiddelbart er det bedste køb vel enten en brugt Fender Mexico J-Bass eller en ny Fender Squier J-Bass?

Kan man i øvrigt bruge en guitarforstærker til en bas?
WehnerWehnerSkrevet 23/04-09 23:12 
jaes>
Umiddelbart er det bedste køb vel enten en brugt Fender Mexico J-Bass eller en ny Fender Squier J-Bass?

Lige præcis det, jeg ville anbefale. En Squier Vintage Modified hvis det skal være en ny - ellers bare hvad du nu kan finde i Den Blå eller Gul og Gratis

jaes>
Kan man i øvrigt bruge en guitarforstærker til en bas?

Det lyder ikke godt og forvrænger gerne - højttalere til guitar er ret forskellige fra dem til bas.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 24/04-09 12:51 
Tak. Så håber jeg bare, at jeg er den mandlige udgave af Tal Wilkenfeld :P

Hvad med Washburn, er deres basser i prislejet noget værd?
WehnerWehnerSkrevet 24/04-09 13:50 
Generelt set er der sket en voldsom forbedring af de billige instrumenter de sidste 15 år, så det meste i dag er spilbart. Når jeg anbefaler den Squier, er det af to årsager. Den ene er, at den har fået uforholdmæssigt meget ros rundt omkring, og den anden er, at det er en Jazz. Den bastype er tried and tested for alvor, og jeg ville aldrig selv overveje en Washburn i stedet for. Personlig smag spiller naturligvis også ind her.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 24/04-09 18:36 
Fino. Tænkte også, at det helst skulle være en Jazz-kopi, hvis det skal være en Washburn. Hvis de da laver dem.
FourDFourDSkrevet 05/05-09 15:54, rettet 06/05-09 21:11 
Jeg har nyligt kastet mig ud i den elektroniske musik, og kunne godt tænke mig lidt feedback fra hovederne her på playright. På det her track har jeg stræbet efter en dubstep'ish lyd.
Jeg føler stadig ikke at jeg kan formidle det lydbillede jeg har i hovedet til fulde endnu, men jeg er dog stadig rimlig tilfreds med tracket.
Remedierne brugt til at skabe nummeret er Ableton Live på en MacBook + en melodica.

Binary Rasta (subwoofer anbefales!)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 06/05-09 18:10, rettet 06/05-09 18:16 
Jeg har ikke helt styr på hvor længe jeg har spillet, men må vare 5-6 år på guitar? 3 måneder på trommer vil jeg tro og ca 5 måneder på tin whisle (oh yeah baby).
Stilen er mest Death metal og i den hårde ende.

Jeg spiller guitar i Lupus, ( www.myspace.com/thetruelupus ) da vi har taget et radikalt skift i genre har vi fjernet alt musik fra myspace o.lig.

Guitar i Heidra ( www.myspace.com/heidraofficial ) der kommer et fulllength album indenfor nærmeste fremtid, er ved at blive mixet, btw en ny trommeslager : P

Guitar i bdm bandet Chainsaw Caesarean, med gadedrengen, jeg er den eneste der ikke går på uni, og de andre medlemmer har bare for travlt med deres studie. en lille prøvesmag hvis det skulle være. http://www.youtube.com/watch?v=p8QXydYw7bs&feature=channel_page

Og så er jeg i disse dage ved at indspille en demo med et et doom band med en af mine venner, meterialet er noget vi har lavet indimellem igennem de sidste par år, bandet hedder Vado Mori.

Lidt gear:
Ibanez RG1620x PRESTIGE med piezo
Ibanez XPT707FX GCM Gray Chameleon 7strenget.
Ibanez XPT700 RCM Red Chameleon
Ibanez RG550
Jackson DR2 m. Shadow-EQ5 pickups
ESP V-200

Engl-powerball
Engl Celestion Vintage 30 4x12" Kabinet
Engl Z-5
Mesa/boogie Kabinet.

Har også en Engl z-12 der skal sættes op for at få noget midistyring af nogle af mine effektpedeler(2xchorus, 2xDelay, wah) mangler en engl x-11 for at få det hele op at køre.

ud over det har jeg en gammel akustisk, et gammelt effektboard, PodXT, erm.. en masse skrald som gamle overdrive.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
QQSkrevet 06/05-09 19:38 
Det er da vist også på tide at der kommer en opdatering på mit musikliv.

Er i øjeblikket bassist i Århusbandet Sleep and Release som I kan tjekke ud her:
www.myspace.com/sleepandreleasemusic

Gear:

Gibson The Grabber 1974
Fender Jaguar Bass
Epiphone The Ripper

Orange AD200B 200 Watt rør med Orange 4x10 og 1x15

Bruger sjældent effekter, så for tiden er der kun en Planet Waves Tuner til at ødelægge signalvejen ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 13/04-11 11:57, rettet 13/04-11 12:28 
Sitet Indaba Music kører frem til ca. 28/4 (har ikke lige tjekket mht. tidszonen) en remix-konkurrence, hvor man kan vælge mellem tre Daft Punk-numre.

Jeg synes ikke, det er de mest spændende numre, men da de også er lidt anonyme, er der vel så bare bedre muligheder for at lægge egne ting på. Det er numre fra Tron-soundtracket.

Der er ganske fine præmier til vinderen, men nu er det vel ikke den primære grund til at stille op til de her ting.

Ved ikke om jeg får tid, men vil da ret gerne være med :)

Der er også andre remix-konkurrencer på sitet.

http://www.indabamusic.com/

EDIT: Numrene er også lidt anonyme - det var pointen mht. til at tilføje egne ting.
jaesjaesSkrevet 28/07-14 01:09, rettet 28/07-14 01:28 
Spøjst nok starter jeg næsten forfra som "musiker", da næsten alt mit grej blev solgt mellem ca. 2009-10 - noget pga. tabt interesse, andet også for at få lidt flere lommepenge. Men nu er interesse og økonomi i bedring.

Har nok brugt 10+ timer sidste uge på at kigge og lytte Youtube-film. Dog ikke kun i jagt på gear - er blevet ret betaget af videoer, hvor (kendte) musikere viser deres gear eller hjemmestudie frem. Det er voldsomt hyggeligt at kigge på :)

Var ret sikker på, at jeg skulle have en Stratocaster (evt. kopi) igen, men nu er jeg blevet meget tændt på noget, der også kan klare en god gang metal (vel mest tremolo-systemet der kan være en hindring).

Herunder en liste over ting jeg overvejer - input er altid velkommen. Da jeg vil have det meste over kort tid, bliver det noget med at gå lidt på kompromis, og så senere opgradere eller købe nyt igen.

Guitar (kun én :P):
Fender Blacktop Stratocaster (Mexico) - nyere model med humbuckere frem for single coil pickups
Fender Stratocaster HSS (Mexico) - to single coils og én humbucker
Ibanez - måske RG-serien?

Øveforstærker: Fender eller Line 6 - man får tilsyneladende noget mere for 1000 kr. i dag end da jeg købte min Park for vel 10-15 år siden :)

Et pedalboard: Der er sket en del siden mit crappy Digitech fra ca. 1997. Overvejer bl.a. Line 6 POD HD500 eller Zoom G5. Meget gerne med indbygget trommemaskine og loopfunktion.

Midi keyboard: M-Audio Keystation 88ES

Software: Native Komplete og Cubase.

USB-lydkort: Måske bare nøjes med pedalboardet p.t. (flere har indbygget lydkort)

Vil også gerne til at spille på bas samt have en akustisk guitar, meeen min tid og pung siger nej lige nu :P
WehnerWehnerSkrevet 28/07-14 01:19 
Jeg kan ikke give guitar-råd, men brugtpriserne er pt. helt i bund på musikinstrumenter og de fleste sælgere kan presses yderligere. Det er endnu værre/bedre end lige efter krisen ramte i 2008. Så jeg ville klart gå efter brugt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 28/07-14 01:36, rettet 28/07-14 01:47 
Takker. Har bl.a. kigget på Fender Mexico - ca. 3800 kr. ny og ca. 2700 kr. brugt, så har ikke fået indtrykket, at der er sket noget. Kan selvfølgelig være det er tilfældet i den tungere ende :)

Omvendt virker det som der er sket en del på nyt gear - dog ikke nødvendigvis pga. krisen, kan sagtens være pga. udviklingen generelt. Som eksempel har en Fender USA vist kostet ca. 10.000 kr. i 10-15 år - og holder dermed prisen ret godt - og en Fender Mexico er vist faldet fra ca. 4400 de sidste 4-5 år. Kvaliteten for Mexicoen skulle være den samme eller lidt bedre (er ikke så meget inde i USAen).
jaesjaesSkrevet 14/09-14 19:22 
Så er første etape i hus.

Guitaren blev en Ibanez Ergodyne EDR 470 EX fra 2002 til 1900 kr.

En lidt speciel guitar, bl.a. fordi kroppen ikke er af træ men kunststoffet Luthite der skulle være lydneutralt. Der er mere info her:
http://ibanez.wikia.com/wiki/Ibanez_EDR_470_ex

Lydkortet blev et Steinberg UR22 til 900 kr. Bl.a. fordi der følger en "lille" version af Cubase med, og så kan jeg spare nogle hundred, når jeg formentlig opgraderer. Vil alligevel bruge Cubase (igen), så oplagt.
https://www.steinberg.net/en/products/audio_interfaces/ur_serie/modelle/ur22.html

Når jeg kommer i nærheden af et hæderligt kamera, kan det være jeg smider et par billeder op, men indtil videre er her et fra første site. Bro-pickuppen på min er udskiftet med bro-pickuppen fra en japansk Fender Stratocaster (en humbucker). Billedet snyder lidt - farven på kroppen er mat sort.

Musikerne på Play:Right
jaesjaesSkrevet 06/04-16 18:58 
Så er de digitale abonnement-tjenester også nået til komponist-land - Jeg så lige, at EastWest sidste år startede ComposerCloud, der tilbyder 9000+ instrumenter m.m. i plugin-form for ca. 225 - 250 kr. om måneden (halv pris for studerende).

Dyrt? Tjah, en del af instrumenterne er industri-standard mht. kvaliteten, og hvis man håndbygger sit eget lydbibliotek kan man let slippe 5-10.000 kr., og sikkert meget mere over en årrække. MEN, prisen afspejler vist, at de tilsyneladende har monopol p.t. :) Indtil videre kunne jeg godt finde på at tage en måned i ny og næ...

http://www.soundsonline-europe.com/composercloud
146 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig