X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musikerne på Play:Right


Svar
WehnerWehnerSkrevet 11/10-04 00:31, rettet 25/07-08 11:22 
Jeg tænkte at dem, der spiller musik, kunne skrive lidt om det her. Jeg har indtryk af, at vi er nogle stykker.

Selv spiller jeg bas i et pop-band kaldet Rocky Raccoon: http://www.myspace.com/RockyRaccoonBand

Tidligere har jeg meget spillet med heavyguitariste... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
146 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 11/10-04 00:31, rettet 25/07-08 11:22 
Jeg tænkte at dem, der spiller musik, kunne skrive lidt om det her. Jeg har indtryk af, at vi er nogle stykker.

Selv spiller jeg bas i et pop-band kaldet Rocky Raccoon: http://www.myspace.com/RockyRaccoonBand

Tidligere har jeg meget spillet med heavyguitaristen Michael Søbygge og hans band Melodic Meltdown. Vi har indspillet tre CDer sammen.

Mit grej:
Trace Elliot AH130 top
Gallien-Krueger MB150S-III
Hartke 210XL kabinet

Fender Jazz fra 1964
Fender Jazz fra 1969
Fender Jazz fra 1974
Yamaha TRB6P
Spector NS2A
Navnløs halvakustisk
Aria Pro II 80er (fra dengang Aria var kvali. Kendt fra John Taylor, Cliff Burton m.fl.)

EDIT: Opdateret info
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CrishakeCrishakeSkrevet 11/10-04 12:20, rettet 11/10-04 12:22 
Ja, har også tænkt meget over sådan et topic. Men godt du tog initiativ til at starte det så :)

Jeg har spillet akustiskguitar, bas og så det jeg spiller på i dag, den klare favorit, el-guitaren gennem 6 år.. Det er først her på det sidste jeg har taget det "seriøst", ellers har jeg bare gået og hygget mig med det... Jeg kan tit bare tage den akustiske frem og spille lidt, hvis jeg får lyst - altid godt at blande det lidt.

Jeg spiller i et rigtig fedt band, der hedder Tensing Rejoice. Bandet består af to guitar's, en bas, to klaver og trommerne. Jeg har en akustisk, en bas og en Yamaha el-guitar med et dejligt gribebræt, kan komme på siden af Fenders stratocasters (efter min mening self).

Det var så lidt om mit musikliv !-)

Jeg kan desværre ikke lige komme til Aalborg :( Bor i Hanstholm - lidt langt væk...
Homer00Homer00Skrevet 11/10-04 14:26 
Jeg har spillet el-guitar i snart 3 år, og lige i øjeblikket går jeg på en musisk efterskole, så får spillet en del. Lige nu spiller jeg i bandet "Sorte Slyngel".. He, he.. Som nok mest er et Slayer-jam-band-agtigt-halløj..

Mit grej:
Mexico Fender Strat
Gibson Les Paul Std.
Akustiks Yamaha
Marshall Valvestate 2000 2*75 wat
GT-6 og nogle andre pedaler.
Must eat - So cheap...
jaesjaesSkrevet 11/10-04 16:16, rettet 09/08-08 22:56 
Jeg har spillet guitar on/off i 18 år, men med undtagelse af de første 2-3 år, har det været meget hyggepræget, nogle gange med mange måneder mellem hver "session". Så nogen haj kan man ikke kalde mig.

De senere år har jeg leget lidt med hjemmestudiegrej, men har først for et år siden fået noget hæderligt udstyr.

Bands:
Diverse hyggebands, og jeg har kun prøvet at spille koncert en enkelt gang.

Grej:
ESP Navigator (god Stratocaster-kopi i lækker lyseblå-metalic farve - købte den brugt, og var lidt tvivlende i starten, men nu synes jeg faktisk at farven er grim på den fede måde).
Park G10R (øveforstærker).
Digitech RP6 (forholdsvis lousy guitar-effekt-board).
En eller anden middelmådig flanger- eller faser-pedal, som jeg har glemt navnet på.
Roland PC180A (midi-keyboard).
E-mu 0404 (USB2-lydkort).
Cubase LE (sequencer).
Diverse software og plug-ins (fx Sonik Synth 2).

EDIT: Opdateret med tilføjede og fjernede ting.
AsseAsseSkrevet 11/10-04 18:55, rettet 11/10-04 18:56 
Jeg har spillet guitar i noget der ligner 2 år, det har dog kun været seriøst det sidste halve, hvor jeg også har fået undervisning.

Har en akkustisk Yamaha, og en Fender wannabe (Axtech) el-guitar. Er dog ved at spare op til en ny ^^
MusicManMusicManSkrevet 11/10-04 19:40 
Jeg spiller guitar, trommer og bas. Kan godt lide Blues, Funk og retrorock m.m. Har spillet guitar i ca. 7 år, trommer i 10 år (med længere trommepauser :D) og bas i 2 år.

Jeg bor i Østjylland tæt ved Skanderborg.
TurricanTurricanSkrevet 12/10-04 19:00 
Jo lidt bliver det da til. Omend i en lidt anden boldgade end de øvrige posts :-)

Grej:
Gibson Explorer
BC. Rich Warlock
Skrammel Strat
Skrammel Jackson

Hughes & Kettner Triamp stack
En del pedaler, men jeg bruger faktisk ingen af dem pt.
Line6 GuitarPort

Jeg køber nok snart en Line6 top da rør bliver for dyrt og besværligt i længden når man slæber grejet en del rundt.

Det er da helt sikkert metallen der trækker mest, men jeg laver faktisk lidt af hvert. Jeg har en del indspilninger liggende af gamle spilsoundtracks der har fået et pift, og som forhåbentligt bliver til et eller andet projekt en dag.

Der kan høres lidt her:

www.panzerchrist.com
www.demolitioninc.com
www.barck.dk/v2 (under konstruktion)
The Gods pause for a moment...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/10-04 16:33 
Ja okay, så vil jeg også godt være med :-)
Har vel spillet i 10-12 år på trommer, guitar, klaver/keyboard, og hvad min far ellers havde stående dengang ;-) Men i de sidste 6-7 år er det guitaren jeg har koncentreret mig om. Hvilket selvfølgelig hjælper lidt på hvor god man er :-p

Stilen er metal, og var under stærk inspiration af Metallica da det hele startede, senere er det så blevet decideret dødsmetal. Spiller i lidt forskellige bands: Azalon, Strychnos, og nu Usipian. Hvis det kan have interesse, kan jeg fortælle at vi netop har indspillet plade med Usipian, som gerne skulle udkomme senere på året.

Gear:
Jackson TH-1 udstyret med EMG-85 pickup
Ibanez RG1527 Prestige 7-string
Marshall Valvestate 8100 100W Amp
Marshall 8412 4x12" 150W kabinet
Boss Digital Delay/Reverb pedal
Boss Parametric EQ pedal
Boss Chorus pedal

Men regner med at få lavet et ordenligt rack-setup, med formodentlig en JMP1 og en effekt maskine og noget MIDI-styring :-)

http://usipian.dk/
http://azalon.cjb.net/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
salsalSkrevet 17/10-04 21:05 
Det var dog en smuk tråd. Første besøg på Playright i et stykke tid, og vups, en drømmetråd.

Jeg er klassisk skolet pianist. Jeg startede som de fleste andre med at blive hjernevasket med Chopin fra barnsben, og derfra gik det mere og mere galt, indtil jeg rent faktisk begyndte at tage musik og æstetik alvorligt i stedet for at sidde og spille efter hjernedøde noder til en velfriseret undervisers mere eller mindre begejstrede armfagter.

Jeg glemte, at klaver eksisterede, og jeg begyndte at spille guitar og programmere synth, og det blev jeg ved med i noget tid. Men som tiden gik, holdt jeg op med at flygte, og jeg vendte tilbage til mine rødder ved klaveret, som stadig er mit foretrukne instrument. Sikke noget.

Jeg spiller p.t. i et hidtil unavngivent folk/post-punk projekt, og har tidligere spillet symfonisk postrock/crescendo-wank, indie-rawwwk og alt muligt andet. For tiden arbejder jeg desuden sammen med en ven med joke-bandet The Electric Guitars (Verdens sejeste bandnavn!). Og så videre, og så videre. Tidligere har jeg spillet instrumental, klaverorienteret postrock i projektet Stokeden Mill med større eller mindre succes.

Min store drøm er at lære at spille så mange instrumenter som muligt, og jeg synes egentlig, det er ret let at lære et instrument at kende. For tiden vil jeg gerne lære at spille: Harpe, koto, klarinet, et stryger-instrument. Derudover vil jeg gerne blive bedre til at tæmme statisk støj med 2a03.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SøgAArdSøgAArdSkrevet 17/10-04 21:27, rettet 17/10-04 21:28 
Guitarist og sanger. Startede karrieren som klassisk guitarist, men spiller nu udelukkende punk og dertil hørende genrer. Starter på musik-højskole til januar, hvilket jeg glæder mig utrolig meget til. Tanken om at møde andre musikere og starte nyt band er mere end god. Drømmen er at komme frem med noget musik, som tiltaler folk. Ikke mainstream, men heller ikke alternativt musik, blot for at være alternativ. Synes der skal være en mening med galskaben og håber på at skabe musik med nerve og personlighed.

Hører i øjeblikket albummet 'Green Day - American Idiot', hvilket kun kan anbefales!
Home is where the hardware is..
CronossCronossSkrevet 18/10-04 02:22 
Guitarist, sanger, trommeslager og programmør.

Jeg har spillet guitar i noget det ligner 11 år efterhånden, og er selvlært trommeslager, sanger og programmør.
Jeg benytter Logic til at lave mit mere ambiente musik, og spiller derudover også i et hardcore/math-core band i stil med Dillinger Escape Plan, Zao og Glassjaw.
Mit hjerte brænder for hardcore-genren, og i dette band skriver jeg musikken og synger/skriger.

Og til de folk der ikke mener at det er en teknisk genre - lyt til Glassjaw og Dillinger Escape Plan og bliv omvendt!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/10-04 16:28 
Nu vi snakker musik, så er jeg igang med at sætte en anden pickguard på min strat, da der pludselig falder 2 fjedre ud. Og hvad pokker skal de lige bruges til? Har de noget med humbuckeren at gøre?
Home is where the hardware is..
salsalSkrevet 18/10-04 23:21 
Hov, jeg glemte:

http://distant.soundvenue.com/
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 19/10-04 09:19, rettet 19/10-04 15:28 
Jeg er nybegynder til trommer og er ellers bare generelt temmelig musik interesseret og sidder ind i mellem og prøver at bikse noget fedt musik sammen med fruity loops. Udover det kan jeg også synge nogenlunde som muligvis skal inkluderes i noget hjemmelavet elektronisk/semi elektronisk musik når jeg får købt en ordentlig mikrofon.
Jeg har desuden tidligere gået til el-orgel men jeg nåede aldrig at blive særlig god til det.

Udstyr:
Mundharmonika
Tamborin
Jøde harpe

Og så satser jeg på at købe et trommesæt, en djembe, et midi keyboard og en mikrofon engang i fremtiden.

Tilgængelige instrumenter:
Pan fløjte
Okarina
Guitarer (Mærker skrives senere)
Banjo
Marimba
Roland Keyboard (Udgave skrives senere)

Søgaard>
men heller ikke alternativt musik, blot for at være alternativ

Nogle eksempler?

Sal>
Min store drøm er at lære at spille så mange instrumenter som muligt

Det er også et af mine mål.
WehnerWehnerSkrevet 11/04-05 23:59 
Jeg har droppet mit kopiband. Der er altså ikke sjovt at spille med folk for lang tid ad gangen, hvis de er under ens niveau, som det desværre viste sig de var, så snart vi tog et par funky numre med.

Jeg er også tilbage i Michael Søbygges rigtige band Melodic Meltdown. Vi kommer faktisk til København og spiller d. 20/5 på The Rock. I den forbindelse kan jeg få folk på gæstelisten, hvis man gerne vil have en rocket aften i byen og tjekke ham der bassisten fra P:R ud samtidig :) JEg laver måske en lille tråd om dette senere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 12/04-05 00:44, rettet 12/04-05 00:45 
Jeg har spillet trommer i 7 år, og spiller i øjeblikket i to bands: Divine rabbit ( det ved jeg ikke helt om vi hedder ) og så Prospero. I det første er vi bas, guitar og mig. Her spiller vi straight-up-rock, punk og cry-rock. I Prospero har vi været forskellige, vi har været guitar, trommer, bas og mig, nu er vi dog, guitar ( delvist med ), mig, bas, kvindelige sanger og klaver/melodica spiller etc. Her bevæger vi os i alt der er alternativt, indie/mærkelige lyde :) Jeg er selv meget ambitiøs, og ønsker at lære klaver og guitar, i nærmeste fremtid (bedre).

Foresten Wehner, den der love on the run, er sku ret fed :)

EDIT: Vi er da ret mange ambitiøse musikere her inde :)
thumps up !
soon the world will be one big computer
JAAJAASkrevet 12/04-05 01:53, rettet 12/04-05 01:54 
Jeg har sunget i umindelige tider, og sang i 5 år i bandet Crane (punk/heavy/grunge sammenblanding), som endte med at have moderat success, før vi kvittede. Vi fik udgivet en CD på et lille pladeselskab, og det blev da til en del P3 plus diverse lokalradio og tv stationer. I et halvt år brugte kanal københavn vores cd som pausemusik. Det var ret underligt. Fik spillet et par mindre festivaler og selvfølgelig et rent utal af jobs på diverse små spillesteder. Fedeste oplevelse var nok at varme op for Jeff Healey i Amager Bio. Nåja, og så at høre ens egen musik i P3 mens man var på arbejde!

Jeg mistede til sidst lysten, og har ikke sunget i 3 år, men kan da godt mærke at det kribler lidt igen. Der skal bare de rigtige folk til. Gider ikke starte forfra med en samling halvamatører. :P
WehnerWehnerSkrevet 17/06-05 13:35 
Jeg var tilfældigvis i Århus i går og besøgte den lille, men yderst tjekkede musikbutik Orkestergraven for første gang, siden jeg købte min MusicMan Sterling dernede i 1997.

Det viser sig, at de har en lille produktion af internationalt anerkendte effektpedaler (f.eks. hang der en takke-mail fra Scott Henderson, der er Gary Willis' makker i Tribal Tech), i vinduet.

Nu har jeg et stykke tid været på udkig efter en rigtig fed Auto-Wah, hvilket de faktisk producerer:

Musikerne på Play:Right

Pedalen med det sære navn benyttes herhjemme af både Lars Danielsson, Bo Stief og SP. Så snart den blev sat i, kunne jeg høre hvorfor. Det er klart den fedeste Auto-Wah, jeg har prøvet, og jeg kom faktisk til at købe den på stedet for 1195,-. Glæder mig til at høre den i en band-situation, for det er jo først der, man rigtig kan bedømme den.

Nu mangler jeg bare nogle funky souls i Aalborg, men indtil da må Søbygge og co. leve med at jeg inkorporer svedig 70er funk i vores hard rock :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/09-05 20:15 
Jeg faldt over det fedeste indlæg på alt.guitar.bass Man skal nok desværre være musiker - måske endda bassist - for at forstå de finere nuancer, men alle burde kunne få et lille grin:

Jay S på alt.guitar.bass
A thing that pisses me off...cheap DI boxes.

...

Here's a recent exchange between me and a soundguy at a festival we were headlining....
As I was setting up, the soundguy's lady friend sets a cheap POS DI on my rig.
So I pull the XLR out of it and plug into the DI on my Eden head.

The soundguy comes over to me and says "why don't you want to use my DI?"
I told him that I'd prefer to use the one built into my Eden.

This is where it gets interesting.

He says to me that he's done sound with bassists using Eden gear before and it sounds like shit. The DI is distorted and "buzzy" sounding, so if I want to sound like shit I can use my Eden's DI.
I point to his DI and tell him that it is the cheapest DI on the market,
I've used them before and I hate them.
He (who by now is yelling) tells me that I won't hear it because it's only out front.
I told him to not even put me thru the PA, I'll play so fucking loud you won't want me in the mains anyway.
"Fine!!"
"FINE!!"
So he gives me the "I'm just trying to make you sound good if you want to sound like shit that's your problem" speech, followed by "I'm not trying to be an asshole"
My keyboardist says "too late man...you already are an asshole"

So argument over, I continue setting up, and he comes back and says, "so why don't you want to use my DI?"
I said fuck it, do what ever you want I don't care anymore, I have to get ready for the show.
He says "that's your problem man, you don't care,and you should care because it's your sound"
I had to restrain myself.

In the end, just before show time, he mic'ed my cab. I still played really
loud.
<end of rant>
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 11/09-05 18:24 
Yeah nice... ;) Selvfølgelig skal han da spille med den indbyggede DI i sin EDEN forstærker... Uanset hvad skal han da i hvert fald bestemme selv... Hvilket forhåbentlig resulterer i lækker EDEN lyd... Mums...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/09-05 18:44 
Ærlig talt kender jeg kun minimalt til Eden amps, men der er stor forskel på outbox DI's og indbyggede DI's, og mange gange er det en smagssag hvad man kan lide. Indbyggede DI's kan også nogle gange give problemer med ground loops, hvilket måske er det den lydmand refererer til. :-/
Personligt vil jeg helst have signalet efter amp'en at arbejde med, da det ofte lyder en del bedre, end det der kommer direkte ud af bassen. Igen en smagssag ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 12/09-05 22:42 
Eden er rigtig dyrt kvali-gear.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 14/09-05 00:14 
Azalon>
Personligt vil jeg helst have signalet efter amp'en at arbejde med, da det ofte lyder en del bedre...

Præcis! Så i sidste var idéen med at mic'e ampen op nok den bedste... Men at køre signalet fra bassen direkte i en stage/DI box og derfra til mixeren er en skændsel mod god baslyd... Så er det jo kun bassisten selv på scenen der får noget ud af sin lækre forstærker, som monitor feks...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
TurricanTurricanSkrevet 14/09-05 13:50 

Der er lige kommet et band mere til siden sidst. Navnet er Die(ja ja, jeg ved godt at det er hamrende originalt), og demo i fin Mp3 kvalitet er at finde på siden.

Udover ovenstående er jeg for alvor begyndt at lave Metal versioner af gamle spil soundtracks, som jeg lige skal have fundet ud af hvordan jeg kan distributere. Det drejer sig bla. om musik fra Super Cars 2, Battle Squadron, Great Giana Sisters, Ghouls n' Ghosts, Super Monaco GP(Ja sku!) og en masse andre. Hvis nogen har et forslag til hvad jeg ellers kunne bruge til det projekt, må man meget gerne sige til :-)

DIE
The Gods pause for a moment...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/09-05 18:12 
Hey Rasmus, det lyder sgu da meget fedt. Sidder og lytter til demoen nu. Det er i hvert fald bedre end Crucifix's sidste demo, haha. Anyway, tjek lige vores plade "Dead Corner of the Eye" (hvis du ikke allerede har hørt den).

Hvad med musikken fra Golden Axe?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 14/09-05 18:18 
Har i lidt forstand på køb af el-bass? Jeg kunne ret godt tænke mig at komme igang, men er lidt forvirret over alle de forskellige mærker, priser osv.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 14/09-05 18:27 
Turrican>
Battle Squadron

Det gad jeg godt høre - er vild med soundtracket fra Battle Squadron. Jeg kender løst Ron Klaren, som har lavet musikken, og han er vist også noget af en heavy-dreng.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 14/09-05 18:52 
Juggernaut>
Har i lidt forstand på køb af el-bass? Jeg kunne ret godt tænke mig at komme igang, men er lidt forvirret over alle de forskellige mærker, priser osv.

Det er lang tid siden jeg har købt en begynderbas, men hvilket budget snakker vi? Og har du overhovedet spillet før?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 14/09-05 19:19 
Har _aldrig_ spillet før! :), men instrumentet tiltaler mig mere og mere. Nu har jeg tænkt på det i snart 2 år og det er vel på tide at tage springet. Budgettet skal absolut ikke være specielt højt. Måske skal jeg gå efter noget brugt?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 14/09-05 23:52, rettet 15/09-05 09:21 
Hvad end det drejer sig om dyre eller billige basser, så vil jeg altid anbefale at købe brugt. Basser er ikke noget, der sådan går i stykker, så man får et bedre instrument til en billigere penge, når man handler brugt - om end der jo typisk er lidt skrammer på brugte instrumenter. Men så slipper man også for at lave det første hak i en perfekt finish selv :)

Nå, men andre gode råd til baskøb for første gang:

1. Køb en model med to pick-up'er. Undtagelsen er, hvis du køber en MusicMan-kopi. De hedder OLP.

2. Køb så billigt som muligt, for du kan ikke bedømme, hvad du kan lide, før du har spillet et stykke tid. Vær derfor forberedt på at skifte ud inden for det første år.

3. Det vigtigste er nok umiddelbart at få en bas, hvorpå strengene ikke rasler/summer kraftigt mod båndene. Men det gør de næsten for alle begyndere, så det skal du have en, der kan spille lidt til at tjekke. Altså at det er din skyld bassen rasler og ikke bassens.

4. Trods navnet er en Jazz-bas noget af det mest alsidige, allround instrument, du kan købe. Hvis du kan finde en brugt Fender Jazz fra Mexico, så er der chance for et godt køb. Basser er dog meget forskellige - også selvom de er lavet på samme fabrik, samme år og samme type træ.

5. Vær opmærksom på vægten. Visse basser vejer helt op omkring fem kilo. Det er alt for meget, de skal hellere ned omkring fire kilo op til max 4,5 kilo. Det gør en kæmpe forskel, selvom det måske ikke lyder sådan.

6. Bare spring ud i det. Det er let at lære grundlæggende bas nok til at spille i et rockband. Derefter bliver det sværere...

Spørg endelig løs.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 15/09-05 07:30 
Mange tak for dine råd :) Nu har jeg da lidt at gå efter. Jeg skal nok vende tilbage, hvis der opstår flere spørgsmål.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
QQSkrevet 15/09-05 14:05, rettet 15/09-05 14:06 
Jeg fik f.eks en kun 1 år gammel brugt Fender Jazz Bass Mexico for kun 2500 i en musikbutik... Og den var i super stand! Og ja, den kan det hele, så den er perfekt som allround. Jeg spiller en masse slap på min Jazz Bass, det er den faktisk ikke helt ringe til, og så kan den jo selvfølgelig sagtens bruges til alt muligt andet, som f.eks. almindelig rockmusik...
Så jeg kan kun give Wehner ret, forsøg så vidt muligt at finde en brugt Jazz Bass!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 15/09-05 14:17 
Nintendo64>
Jeg spiller en masse slap på min Jazz Bass, det er den faktisk ikke helt ringe til

Det er vist årets underdrivelse. En ordentlig Jazz er jo intet mindre end fantastisk til slap. Det lyder som et godt køb, du har gjort.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 15/09-05 20:35 
Ja det tør nok siges... Ligger vist til omk. 6000 nypris for en Mexico Jazz... Den bliver så sandelig også flittigt brugt... Og jeg forsøger selvfølgelig at indføre en smule slap alle steder jeg kan komme til det... Selv i mit Guns'n'Roses/ACDC mm. kopiband får den lige en gang slap der man mindst venter det... ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 15/09-05 20:37 
Når vi nu snakker slap, kan jeg altså ikke lade være med lige at indskyde at jeg skal til Hamburg og se JAMIROQUAI på søndag... Så skal der lures tricks af!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
TurricanTurricanSkrevet 20/09-05 09:43 
Azalon>
Hey Rasmus, det lyder sgu da meget fedt. Sidder og lytter til demoen nu. Det er i hvert fald bedre end Crucifix's sidste demo, haha. Anyway, tjek lige vores plade "Dead Corner of the Eye" (hvis du ikke allerede har hørt den).

Hvad med musikken fra Golden Axe?

Hejsa

Jo, den har jeg selvfølgelig hørt, og det er jo glimrende stuff. Scenen er i det hele taget på vej i den rigtige retning. Jeg har rodet lidt med musikken fra Golden Axe, men har lidt svært ved at finde stilen. Måske skulle jeg prøve at tage fat igen.

€Rune,

Jeg giver selvfølgelig lyd når når jeg er ved at have noget der er klar til distribution.
The Gods pause for a moment...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/09-05 19:16 
Turrican>
Jo, den har jeg selvfølgelig hørt, og det er jo glimrende stuff. Scenen er i det hele taget på vej i den rigtige retning.

Enig. Jeg har en ide om at det måske er fordi der efterhånden er færre og færre blackmetal bands på scenen, og folk går over til at komponere
death metal i stedet for. Og fordi death metal er mere advanceret, og konkurrencen er hårdere, blir bands'ne dygtigere og musikken af bedre kvalitet.
Lyder det fuldstændigt langt ude?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 25/09-05 13:36 
Nintendo64>
Når vi nu snakker slap, kan jeg altså ikke lade være med lige at indskyde at jeg skal til Hamburg og se JAMIROQUAI på søndag... Så skal der lures tricks af!

Du må gerne skrive lidt om det. Var det en ordentlig erstatning for Stuart Zender?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 03/11-05 15:07 
Tjek lige den her fra alt.guitar.bas:

En bruger spørger:

What are some good cover songs to do for female singers? Any genre.
Just looking for ideas.

Hvortil en af gruppens regulars prompte svarer:

John Shaughnessy
I dunno. It's hard to find pop songs that are half a beat off and a quarter tone flat all the way through.

Se dét er stor humor...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TurricanTurricanSkrevet 04/11-05 13:40, rettet 04/11-05 13:41 
Azalon>
Turrican>
Jo, den har jeg selvfølgelig hørt, og det er jo glimrende stuff. Scenen er i det hele taget på vej i den rigtige retning.

Enig. Jeg har en ide om at det måske er fordi der efterhånden er færre og færre blackmetal bands på scenen, og folk går over til at komponere
death metal i stedet for. Og fordi death metal er mere advanceret, og konkurrencen er hårdere, blir bands'ne dygtigere og musikken af bedre kvalitet.
Lyder det fuldstændigt langt ude?


Hov, jeg havde slet ikke set dit indlæg :-)

Jeg ved ikke helt om det er fraværet af Black bands du kan give skylden, men at kvaliteten er blevet mærkbart højere over hele linien indenfor de sidste år, er helt sikkert. Jeg tror måske at vi kan give bands som Mnemic, Hatesphere og Illdisposed noget af skylden for at Hævi Jørgen på 13, kan se at en fremtid med hegn sku er vejen frem. Profileringen af føromtalte succesbands er på et helt andet niveau i dag, i forhold til dengang hvor heltene hed Grope, Invocator og Artillery, og det tror jeg altså vækker spillelysten hos mange som måske ellers ikke var kommet igang. Det vil jo så automatisk betyde flere gode musikere.
The Gods pause for a moment...
JuggernautJuggernautSkrevet 04/11-05 15:46 
Turrican>

...hvor heltene hed Grope, Invocator og Artillery


Hov hov det gør de skam stadig ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillercowKillercowSkrevet 04/11-05 15:47 
Nåmen jeg vil da også lige blande mig.

Jeg startede i sin tid med at spille keyboard, men rykkede senere videre til guitar (omkring '92).

Min hovedguitar er en Godin LG. Derudover har jeg en Fender Strat USA, en Hondo metalspade (aner ikke hvilken model den er, da jeg ikke har kunnet finde den på nettet), som jeg har fået sat Live Metal Wire pickups i (S & Duncan). Jeg har endnu ikke mødt en guitar med et output som den ^_^ - jeg har smidt et link på til et billede af den.

Desuden har jeg en Hohner St Proff., som var den første guitar jeg fik. Jeg har customizet røven ud af bukserne på den og derfor vil den altid have en særlig plads i mit hjerte.

Jeg har en 120W Crate combo-forstærker, som jeg elsker lyden på og så har jeg en lille øveforstærker fra Samick på en 20W.

Jeg har haft en masse pedaler i tidens løb. En crybaby, en DOD FX69, et Zoom-board, boss digital delay, chorus og det løse. På et tidspunkt blev jeg bare træt af dem og købte i stedet Craten, som jeg slog forvrængeren til på og så har jeg aldrig set mig tilbage siden.

Derudover har jeg en billig spansk guitar og en knap så billig saz, som jeg kæmper med at finde info om hvordan skal stemmes korrekt.

Jeg har også for nyligt købt et USB keyboard til min Powerbook, efter Garageband kom ud. Det er fra M-Audio og til prisen er jeg ganske overvældet over kvaliteten (ikke vægtet, men anslagsfølsomt).

Jeg har spillet i alt fra blues/rock til pop, grunge og punk. Sidstnævnte har jeg nok spillet mest af, når det hele bliver lagt sammen.

Derudover har jeg moret mig med trackere i tidens løb, men jeg går i øjeblikket og glæder mig, til jeg får mere fritid, så jeg kan komme i gang med Garageband igen. Jeg fik heldigvis chancen for at blande arbejde med fornøjelse for nyligt, da jeg endte med at lave soundtrack til en film på medievidenskab, og endte med at lave en del småbidder for andre projekter også.

Jeg savner at have nogen at spille med, men det kan der måske gøres noget ved, når først uni er afsluttet her til februar.

Hondo-spaden
jaesjaesSkrevet 04/11-05 17:58 
"Hondo-spaden"

Så er der vist dømt hajpimp, hvor er sidefinnerne og pelsen? Jeg er normalt ikke til heavy-guitarer, men den her er sgu' så gennemført overdrevet og hajagtig, at den er fed. Og farven passer også godt til den.

Det minder mig, om en tråd vi havde kørende, hvor jeg linkede til de her basser, der også er ret heftige.

http://www.jeanbaudin.com/
KillercowKillercowSkrevet 04/11-05 18:50 
Jeg kunne da heller ikke efterlade den, da jeg faldt over den i en musikforretning i .uk. Den skulle bare med hjem. Så måtte den halvakustiske, som jeg havde købt i forvejen, bare sælges igen.

Hvad der måske ikke er umiddelbart indlysende ved guitaren ud fra billedet er, at den faktisk er på længde med den gennemsnitlige bas. Samtidig er den snedigt nok designet til, at den faktisk er ganske behagelig at sidde med (takket være det lille hak i bunden).
KillercowKillercowSkrevet 07/11-05 20:40, rettet 31/12-05 01:18 
Jeg fik lige alt for meget af at skrive speciale, så jeg besluttede mig for at lave et rainy day remix af Robocop (C64). Det kan hentes på remix.kwed.org (Rainy Day Renegade)
WehnerWehnerSkrevet 31/12-05 00:19 
Jeg spillede på Skråen i Aalborg i går-ish, så jeg har lagt et galleri op på mit MSN Space:

http://spaces.msn.com/members/lassewehner/

De fleste er taget af Hyakotake og ellers min kæreste.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 25/03-06 15:13 
Der er et mystisk og cool stykke software på vej, man kan bruge til en slags live/realtime sampling. Jeg lyttede ikke så intenst på forklaringen i konceptvideoen, men det virker meget spændende, hvis man arbejder med electronica og lignende. Det bliver freeware (GNU GPL).

Sitet - tjek videoen:
http://popmodernism.org/scrambledhackz/?c=0

NB.
På introsiden virker konceptet lidt pirat-agtigt, men jeg tror det er en joke, da stort set alle former for samplere jo kan misbruges til copyright-brud.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/03-06 17:20 
Jeg spiller koncert på The Rock (Kbh) d. 1 April, så er det sagt :-)

Usipian
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 26/03-06 14:33 
Ser sørme ondt ud.
Hvis jeg ikke er i Sverige den dag, vil jeg sikkert være at finde på stedet, det sker tit i weekenderne.
Metal er godt nok ikke lige min kop te, så jeg betaler aldrig for at komme ind til koncerterne, så det bliver nok ikke mig der står oppe foran scenen når i spiller, men held og lykke! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
00Void00VoidSkrevet 29/03-06 17:23, rettet 29/03-06 17:34 
I spillede til musikscene nord?
Vi spiller der tirsdag den 2 april.

Du er ret dygtig. :)

Jeg spiller trommer på 5 år, og har spillet i et par forskellige bands.
For tiden spiller jeg i Art-Rock bandet Darlig (allá mew, psyched up janis mm.) Hvor vi er igang med at indspille vores første album.
Vi har et setliste på godt og vel 12 egne numre.

Udover det spiller jeg guitar og har gjort det i to år. er ikke overvældende dygtig men det går til alm. lejrbåls behov.

Udover det spiller jeg sådan en smule på alt muligt.. jeg kan spille lidt på bas, keyboard, klaver, orgel, xylofon og det meste slagtøj.

Stuff:

Blandet trommesæt (grunden var et peace trommesæt. Men opgraderet en hel del)
- Tama Rock Flexi Dobbeltrigger
- Stagg custom Splash/Crash 14"
- Paiste 402 14" hihat
- Paiste 203 16" crash
- Paiste 302 16" Crash/Ride
- Remo Heavy-skin (overall)

Guitar:
EL: Startocaster kopi Squir og Roytek
Western: Washburn D10SCEP Single Pickup

Orgel: Yamaha 310 El orgel.

Andet:
Guitarforstærker - Marshall p150
Mixer - boss bx-80 8 spor
Vokalist - Digitech II
Monitor - FBT Jolly 3a


Soundvenue link til Darling (desværre kun med en akustisk demo so far):

Soundvenue - Darling
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
146 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig