X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gradius V prisniveau


Svar
Per SPer SSkrevet 07/10-04 01:11, rettet 07/10-04 01:25 
Gradius V (udgives d. 8-10) er en horisontal shoot'em-up og i Danmark et niche spil uden større salgspotentiale. Bortset fra brugerne herinde - selvfølgelig. :)

- og så hjælper det absolut at spillet er fra en gammel samler-favoritserie fra Konami og tilmed udviklet af Treasure. Et oplagt samlerobjekt skal man lede længe efter. Og kvaliteten er tilmed helt i orden.

Bortset fra at den vejledende pris i Danmark (485.-) ikke hænger sammen med prisniveauet andre steder.

Præcis som med R-Type Final bliver spillet solgt til langt under gennemsnitsprisen på 500.-, og det er faktisk et fornuftigt prisleje på disse nichetitler, hvis de skal overhovedet skal sælges herhjemme. Det er blåøjet at tro at de gamere der køber disse titler, køber dem i Danmark. De shopper på nettet til den billigste pris.

Et hurtigt tjek på EB Games i Danmark afslører en pris på 399.-, men det er stadigvæk langt fra en vejl. pris på 270.- i England. Flere steder endda til under 200.- hvis man kigger sig lidt omkring. Selv med danske priser og moms burde spillet kun koste omkring 299.-.

- så køb via engelske sites og undgå at blive tørret bag i af et for højt dansk prisniveau.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/10-04 07:49, rettet 07/10-04 11:47 
Ja, hvor skal jeg starte, Per? Lad mig sige at jeg har valgt at vi ikke skal have Gradius V i sortiment fordi det tidligere netop har vist at publikummet til den slags spil ihvertfald ikke køber dem hos os.

Personligt er jeg stor fan af genren (og havde da tænkt at jeg skulle have spillet, selvom jeg synes at Parodius er sjovere), og har den oprigtige holdning at bla. 2D shooters og diverse remakes ikke bør koste det samme som andre spil, hvor man må forvente at udviklings-omkostningerne er højere. Den høje vejledende udsalgs-pris på 399,- (ikke 485) afspejler efter min bedste overbevisning Konamis nordiske indkøbspris. Jeg tror at det svenske hovedkontor er blevet forblændet af den rosende omtale spillet har fået ude i den store verden.

Hvis jeg havde taget den hjem ville vores pris have været omkring 329, men det er stadig for meget og langt fra hvad de fleste vil betale. Jeg kan godt sælge spillet for 299, men det er ikke nogen særlig god forretning (og jeg vil formodentlig brænde inde med største parten alligevel). Den vejledende udsalgspris er derimod en ganske god forretning, men der kan alligevel ikke sælges nok eksemplarer til at man bliver fed af det. Konklusionen må være at den danske scene for 2D shooters er temmelig sørgelig. Og det bider kun sig selv i halen med priserne og slutbrugernes parallel import.
JuggernautJuggernautSkrevet 07/10-04 08:44 
Til interesserede kan det købes for lige over 200,- her:

Gradius V £19.99
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 07/10-04 09:03 
Play.com har det til £18. Bestiller snart en mindre sending derfra jf. Runes post i spiltilbudtråden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
IkarugaIkarugaSkrevet 07/10-04 09:06 
Spillet er et 'lavpris-spil' hos vores engelske distributører. Vi kunne have taget det hjem som premierepsil og solgt det til 289 kr., men vi er ret sikre på at det lynhurtigt kommer ned i pris, så det kan sælges til en 'ordentlig' pris på omkring 199 kr. Giv det en måneds tid, så tror jeg vi ligger på det prisleje.
NaieraNaieraSkrevet 07/10-04 09:07, rettet 07/10-04 09:15 
Juggernaut>
Til interesserede kan det købes for lige over 200,- her:

Inkl. porto bliver det jo 250,-... Play.com og Loaded247.co.uk sælger spillet til et pund eller to under Gameplays pris (og de to førnævnte butikker sender gratis).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 07/10-04 09:12 
Jeg skrev intet om porto. Kun om spillet ;) Tror lige jeg skal lure rjk's tråd ud omkring spilindkøb... Iøvrigt må du nøjes med en halv whiskey.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Per SPer SSkrevet 07/10-04 11:30, rettet 07/10-04 11:33 
Til King Chaos:

Nu havde jeg selvfølgelig ringet og tjekket at prisen på 485.- var den vejl. pris hos PAN Vision. Så hvis den ligger på 399.- fint nok med mig, det er stadigvæk for dyrt.

Jeg er udmærket godt klar over at spillet ikke vil sælge volumemæssigt, så det kan betale sig, hvis man ser det udfra omsætning og avance, men derfor vil jeg godt slå et slag for at man med disse titler netop holder prisen i bund når det nu ER muligt. Gyngerne og karrusellerne.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/10-04 15:17 
Er helt enig. Hvis jeg var sikker på at I ville købe hos mig ville jeg såmænd godt sælge den til 299 ;)

399 er den pris PanVision har på deres lister
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/10-04 21:35, rettet 08/10-04 21:41 
Naiera>
Play.com og Loaded247.co.uk sælger spillet til et pund eller to under Gameplays pris (og de to førnævnte butikker sender gratis).

Men man skal bare huske på at play.com og loaded247.co.uk begger ligger på Jersey (Channel Islands) i England. Det er derfor de er billige - Jersey er nemlig ikke med i EU. Man risikerer altså at skulle betale TOLD - og så stiger priserne jo ganske betragteligt.
Jeg har selv købt en hel del fra play.com (20-25 pakker) og er indtil videre kun blevet snuppet 2 gange. Så chancen for at blive snuppet er af en eller anden grund ret lille.

Jeg har i øvrigt lige modtaget en mail fra play.com om at mit Gradius V er blevet afsendt i dag (£17.99). Jeg glæder mig helt enormt meget (selvom jeg også er større fan af Parodius end Gradius). Et nyt Parodius ville godt nok være en helt fantastisk nyhed.... Drømme, drømme. Gradius V will have to do for now. :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 08/10-04 21:55 
Parodius i high resolution 2D ville være en drøm. :))
Men et 5. Gradius spil udviklet af Treasure er sandelig heller ikke ringe!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/10-04 22:12 
Word.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig