X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Advanced scart kabel set


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 06/10-04 21:55, rettet 06/10-04 21:57 
Jeg har købt et advanced scart kabel set til xboxen, så jeg kan få digital lyd, og lækkert billede via RGB indgangen i mit 32t 100hz widescreen tv.

Jeg pluggede det i, og fyrede op under burnout 3. jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at se en forbedring. På game cuben kunne jeg sagtens se en forskel, men det kniber med xboxen... Kan i andre se forskel? i så fald hvad er forskellen? Og jeg HAR sat xboxen til 60hz, og jeg prøvede også at spille def jam, men jeg syntes heller ikke at kunne se en forskel.

Jeg har ikke modtaget min digital surround forstærker endnu :-( Er der en af jer som har dts digital surround forstærker? hvordan er lyden på de spil som understøtter det? er der ordentlig stereo i baghøjtalerne osv.?
For The Love Of The Game
PlaykidPlaykidSkrevet 06/10-04 22:00 
Sikker på begge scart indgange understøtter RGB?
Eller du har plugget stikket i den der understøtter det?

Jeg synes forskellen er tydelig, så det ville være underligt hvis det ikke var til at se.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 06/10-04 22:13 
Darknon>
Jeg har ikke modtaget min digital surround forstærker endnu :-( Er der en af jer som har dts digital surround forstærker? hvordan er lyden på de spil som understøtter det? er der ordentlig stereo i baghøjtalerne osv.?

Nu er det jo ikke nødvendigt at have en DTS-dekoder da spillene kun kører Dolby Digital :-). Når det er sagt, så jo, i de spil som understøtter det, er der bestemt lyd i baghøjtalerne, når det er aktuelt. Halo er stadig et af de bedste eksempler på det.
KalicolaKalicolaSkrevet 06/10-04 22:13, rettet 06/10-04 22:15 
Jeg har 3 scart indgangen. Og én af dem er en RGB indgang.. Og dér sidder stikket. Virker fint med gamecuben.

jmoq: måske ville jeg også bruge reciveren til at se dvd film på :-)
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 06/10-04 23:09 
Hvis alt virker som det skal, så er forskellen der. Hvis ikke du kan se den, må du vel prøve at kigge en gang mere, eller noget...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-04 23:41 
Nu er der jo også rigtig meget slør i Burnout3 prøve nogle andre spil.

Prøv f.eks. bare at sammeligne titel skærmen. Det er lettere at huske.
Spiller nu: Phantasy Star IV
kingsizekingsizeSkrevet 07/10-04 00:21 
Konsolkongen>
Prøv f.eks. bare at sammeligne titel skærmen. Det er lettere at huske.

Det skulle bare ikke være nødvendigt ;-) Der er så stor en forskel, når man går fra alm. scart til RGB scart!

Med hensyn til om det er svært at se forskellen i burnout 3 kan jeg ikke udtale mig!

Om ikke andet burde dit billed blive en smule mørkere med RGB.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 07/10-04 15:21 
mit bliver en anelse lysere :)
I win, you loose
NaieraNaieraSkrevet 07/10-04 15:22 
Det er selvfølgelig noget TV-specifikt og kan ikke bruges som en indikation for om det er RGB eller ej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 07/10-04 18:34 
hmm.. jeg må nok bare prøve at kigge bedre efter, og fyre det gamle stik i, og se om det bliver dårligere af den grund... måske var det gamle kabel også et rgb kabel, det aner jeg ikke.

Jeg prøver igen, og vender tilbage.
For The Love Of The Game
kingsizekingsizeSkrevet 07/10-04 23:56, rettet 07/10-04 23:56 
Naiera>
Det er selvfølgelig noget TV-specifikt og kan ikke bruges som en indikation for om det er RGB eller ej.

Det er sikkert rigtigt!
Alle mine erfaringer med RGB har bare altid gjort billedet mørkere, ikke bare på mit eget fjernsyn!

Jeg skrev heller ikke at det nødvendigves var en regel, det er min opfatelse og kunne derfor muligvis have været et fingerpeg. ;-)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
JmogJmogSkrevet 08/10-04 00:43 
Det kan også have noget at gøre med, at RGBs farver er låst til et vist niveau, som man ikke selv kan ændre på. Hvis du havde skruet ret højt op for farverne ved composite, ville et skift til RGB opleves som mørkere, fordi der er skruet ned for farverne.
kingsizekingsizeSkrevet 08/10-04 00:50 
sandt, men det har ikke været tilfældet.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig