X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem er Alphadream?


Svar
SumezSumezSkrevet 04/10-04 23:22 
Jeg troede faktisk Mario & Luigi: Superstar Saga var lavet af Intelligent Systems ligesom Paper Mario-spillene. Dette er dog ikke tilfældet. Det er "Alphadreams", der står for det, men alligevel føles spillet meget Nintendo-agtigt, og helt i ånd med det klassike Super Mario RPG. Så det er næppe uerfarne kodere vi har med at gøre. Jeg har ikke været i stand til at finde ud af andet end at de ikke har lavet andet end sammenlagt tre GBA-spil, hvor de to andre så vidt jeg umiddelbart kan skynde ikke er produceret af Nintendo.
Men hvem er Alphadream så? Måske et lille hold af udbrydere fra Nintendo/Intelligent Systems, som vi f.eks. kender det fra Monolith og Square? Nogen der har nogen informationer om denne åbenbart helt nye udviklergruppe?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/10-04 23:08, rettet 14/10-04 23:15 
I tilfælde af at, der er nogen, der skulle være interesserede, vil jeg tillade mig selv at svare på mit spørgsmål.
Alphadream er nemlig (godt og vel) ingen ringere end Squarefolk. Nærmere betegnet folkene bag det oprindelige Super Mario RPG, hvilket forklarer spillets mange forbindelser til seriens første spil.
Spillet er instrueret af Yoshihiko Maekawa, der havde samme rolle i det første Mario RPG, og har desuden været med på Parasite Eve og PSX-konverteringerne af SNES'ens FF-spil.
Producerne er Tetsuo Mizuno og naturligvis Shigeru Miyamoto, hvilket i sig selv er et kvalitetstegn. Førstnævnte har åbenbart tidligere været en stor kanon på Square, og står som producer på så prominente titler som Chrono Trigger, Final Fantasy VII, Seiken Densetsu 3, Xenogears, Final Fantasy Tactics og, tadaa, Super Mario RPG. Ser dog ikke ud til at han har lavet noget for Square siden PS1-tiden.
Indenfor de andre, mere betydningsfulde positioner, er det hovedsagelig nye folk uden interessant baggrund, samt nogle stykker med Squaretitler på bagen. Og så lige et par grafikere fra Nintendo, som jeg formoder ikke er en officiel del af Alphadream.
Sidst men ikke mindst er musikken komponeret af Yoko Shimomura, kendt fra Super Mario RPG, Street Fighter II, Kingdom Hearts og andet godt.

Jeg ser meget frem til kommende titler fra Alphadream, og overvejer især at kigge nærmere på deres besynderlige tomat-spil til GBA...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/10-04 23:16 
Har de noget på vej til ikke-håndholdt? Det lyder som en spændende forsamling.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/10-04 23:22 
Kan ikke finde noget om hvad de har på vej. Generelt er det helt umuligt at finde noget information om firmaet. Det eneste jeg har er deres hjemmeside, som er på japansk.

Jeg tvivler på at der komme noget ikke-håndholdt fra dem lige foreløbig, men hvis det gør bliver det nok på GameCube eller Revolution, da deres tre seneste spil er produceret af Nintendo.
Ser ud til at deres første spil (ud af de ialt fire) var en pokémon-klon til Game Boy Color: http://www.alphadream.co.jp/kotoba/main.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/10-04 23:30 
Det er også ved at være lang tid siden, min GameCube har fået sig et nyt spil :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig