X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Psi Ops på PS2?


Svar
HulleHulleSkrevet 04/10-04 15:34, rettet 04/10-04 15:43 
Jeg har lige modtaget mit Psi Ops til PS2. Jeg har set frem til det spil fra før det blev udgivet i USA hvilket i øvrigt er for fire måneder siden. Problemet er bare at Play.com har været så søde at sende mig det til PS2 selvom jeg har bestilt det til Xbox :/

Nu sidder jeg så med lidt af et dilemma. Grunden til at jeg bestilte det til Xbox var selvfølgelig fordi den er den bedste i følge Gamespot, og fordi jeg ikke bryder mig synderligt meget om PS2'ens joypad. De to analoge styrepinde er bare ikke gode til mig. Men skal jeg beholde det til PS2?

Pros er:

1. Kan spille spillet med det samme. Behøver ikke at vente på at modtage det til xbox.
2. Kan måske forhandle mig til et nedslag i prisen i form a vouchers eller discounts.

Cons er:

1. Bryder mig ikke om de analoge styrepinde på PS2. I følge Gamespot er kontrollen bedst på PS2, har bare svært ved at holde mig til dette da min holdning er som den er.
2. Går glip af den flotteste version.
3. Jeg skal vente på at modtage Xbox versionen.


Er der nogen der eventuelt har prøvet begge versioner og kan fortælle mig at jeg er en tåbe der blot bør rive foliet af og game løs, og at de cons jeg frygter, blot er der pure opspind.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WehnerWehnerSkrevet 04/10-04 16:53 
Multiplatformspil hører næsten altid hjemme på Xbox. Og når du så oven i købet hører til blandt dem, der foretrækker Xboxens controller, så kommer du til at blive ked af PS2-købet i længden, selvom det selvfølgelig er sjovere i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 04/10-04 22:12, rettet 04/10-04 22:15 
Det kan også være at du istedet bliver ked af, at du købte spillet.

Mit røg retur til butikken i dag, men ikke udelukkende pga. hvad man normalt skulle tro.

Jeg købte Psi Ops til Xbox i sidste uge. Igår slår det mig, at jeg har en s.... ubetalt tandlæge regning, som jeg skal ha' betalt. Hvad gør man når man ingen penge har? Returnerer et af de sidst købte spil, og får pengene tilbage, så man kan betale sit tandlæge girokort.

Anyway - aftenen inden jeg returnerede spillet, så besluttede jeg mig for at game det længe, og seriøst.

Det spil er ikke godt - slet ikke godt.

SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER!!!

Den første boss. Vor herre bevares for en omgang bæ. Ikke nok med at kampen foregår i et lille rum, næh nej - han kan heller ikke ta' skade ved at man skyder på ham. Istedet skal man kaste en kasse efter ham, men desværre besværliggøres dette ved, at når hans angreb rammer én, så spejlvendes ens styring(!) At undgå at blive ramt af hans angreb, er ligeledes praktisk talt umuligt, pga. det føromtalte lille / smalle rum man kæmper i. Måske har designerne tænkte det samme (lille rum = svært at kæmpe mod en boss), for hele tiden dumper der health packs + PSI vials ned i hjørnet af rummet, som man kan samle op.

Derudover indeholder spillet mindst to ting, jeg hader ved spil. Nedtællings sektioner, hvor man skal undslippe en stor eksplosion, og "steder hvor man kan / skal hoppe, og hvis man rammer det *mindste* forbi, så værs'go at starte forfra, ved sidste checkpoint".

Det er nemt at blive umiddelbart forblændet af Psi Ops Havoc fysik-motor, og det ER sjovt at gå rundt og lege med fjenderne, og more sig med dem, på de mest sadistiske måder. Selv det bliver dog tamt med tiden, og spillet er i bund og grund en kedelig affære. Hvordan det nogensinde fik 8 i Edge, det kommer jeg sikkert aldrig til at forstå.

Second Sight tørrer gulvet med Psi Ops - til enhver tid.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HulleHulleSkrevet 05/10-04 21:31 
Jeg kunne simpelthen ikke holde min fedtede fingre væk fra det spil, så det endte med at den blev åbnet. Det gode ved det hele er at jeg blev rigtig positivt overrasket over PS2 controlleren. Det fungerer virkelig godt.

Oven i det, er spillet rigtig cool. Længe siden jeg har grinet så meget over et action spil, på en absolut positiv måde.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 10/10-04 11:11 
*SPOILER* Svar til Okotta ->

Jeg er meget uenig med din udtalelse om Psi-Ops. Den første boss kan godt tage skade af skud, det er dog ikke så meget. Man kan sagtens undgå hans angreb. Og hvis man ikke kan, så fortjener man da også den straf at styringen bliver spejlvendt, hvilket i øvrigt også er en fed straf at få ;)

Nedtællings sektionen er nem. Meget nem. Første gang bliver man overraket et bestemt sted, men anden gang gennemfører man det med 50 sekunder tilbage. Kan du klare det ;)

De steder hvor man skal hoppe kan jeg virkelig ikke forstå du syntes er svære. Overhovedet er et problem for dig. Du ved godt at man kan svæve ikke? Altså behøver du på intet tidspunkt at skulle hoppe over de svære stykker du refererer til (og som jeg slet ikke har fundet).

8 i Edge er fuldt fortjent IMO.

Psi-Ops tørrer gulvet med Second Sight- til enhver tid ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OkottaOkottaSkrevet 10/10-04 12:02 
Jeg har aldrig sagt at nedtællingssektionen ikke var nem, for det er den - jeg siger at jeg ikke bryder mig OM nedtællingssektioner i mine spil.

Gennemførte Second Sight i går; Det har jeg slet ikke lyst til at gøre med Psi Ops.

Jo - måske når jeg kan få det rigtigt svine-billigt :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HulleHulleSkrevet 10/10-04 12:17 
Det er egentlig skægt at folk er så splittede over disse spil. Det lader til at man enten er til PSi-Ops eller Second Sight, sjældent begge.

Så ens, og alligevel overhovedet ikke.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig