X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

No CD patches


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 03/10-04 12:39 
Efter at have fået mig en bærbar, er jeg blevet rigtig træt af at slæbe rundt på spil CD'ere når jeg skal på tur.

Jeg spiller p.t. både Call Of Duty (Game Of The Year Edition) v1.4 og Medal Of Honor AA (patched til nyeste version).

Begge spil er selvfølgelig originaler.

Jeg troede at "No CD" patches var lette at finde, men efter at have søgt lidt i Google og downloadet et par filer giver jeg op. Findes der ikke et eller flere gode sites med virkende "No CD" patches til PC spil?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PlaykidPlaykidSkrevet 03/10-04 12:43 
Jeg mener de er til at finde inde på www.megagames.com
Spiller nu: Halo 3
GatmanGatmanSkrevet 03/10-04 12:48 
GameCopyWorld har en del.

GameCopyWorld
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/10-04 13:03, rettet 08/10-04 13:06 
Takker, megagames to the rescue!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 08/10-04 13:06 
Du kunne jo evt. rippe et image af cd'en, og så lave et virtuelt drev med Daemon-Tools.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 08/10-04 15:44, rettet 08/10-04 15:47 
Det har jeg selv lige gjort med mit CC: Generals og Call of Duty - da jeg købte dem brugt og cd'erne er meget slidte. Så spare man at skulle smide dem i drevet hele tiden, og det funker lige så godt som ved CD-Drev.

Jeg kunne forestille mig, at der sikkert også var hurtigere load-tider fra HD end CD, men om det er en mærkbar effekt i spil har jeg nu nu ikke nogle tal eller noget til at understøtte.

*EDIT: Sådan NO-CD Patchers, ændre de meget i spillet - forstået på den måde, bliver man fanget af anti-cheat programmer eller bannet fra bnet ved at benytte dem?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dRxLdRxLSkrevet 08/10-04 18:09 
Du kunne også bruge programmet Daemon tools til at emulere CD'erne fra billeder af dem. CD-billedet kan du så oprette med et program som CloneCD eller lignende.

Emuleringen virker perfekt, og eneste hage ved det er at du skal have filer på ca. 650MB liggende på maskinen.

Daemon tools hjemmeside.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
LingobarLingobarSkrevet 08/10-04 18:15 
Der er dog visse spil der kigger om man har Daemon Tools på computeren, og nægter at virke hvis man bruger Cd-Images.

F.eks. kræver Vice City, og Sims 2 at den originale skive sidder i drevet.

- GTA3 gjorde det også, men Rockstar lavede selv en No-CD patch, da spillet led af kraftige slowdowns når man steg ud af bilen, og spillet skulle hente smækkebildørlyden på CD'en.
Dine dage er salte...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/10-04 21:20 
tas>
Jeg kunne forestille mig, at der sikkert også var hurtigere load-tider fra HD end CD, men om det er en mærkbar effekt i spil har jeg nu nu ikke nogle tal eller noget til at understøtte.

Det latterlige ved CoD og MOHaa (og mange andre spil) er jo netop at spillene overhovedet ikke loader fra CDerne. Hele spillet er installeret på harddisken (hhv. 1,16 og 1,21 GB). CDerne bruges kun for at checke om man har de originale CDer.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
BobbeBobbeSkrevet 08/10-04 21:49 
Lingobar>
F.eks. kræver Vice City, og Sims 2 at den originale skive sidder i drevet.

Jeg har da The Sims 2 til at køre med en slags No-CD patch,
hvor man skulle mounte en fil med Deamon.
Jeg har aldrig haft problemer.

Denne her...
Spiller nu: Wii
SumezSumezSkrevet 08/10-04 21:52 
Så gør patchen velsagtens også at Sims 2, ikke kan se om man har Daemon-Tools installeret. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BobbeBobbeSkrevet 08/10-04 22:12 
Du har måske fat i noget ;)
Spiller nu: Wii
GrindeGrindeSkrevet 08/10-04 23:50, rettet 08/10-04 23:50 
så jeg har forstået på diverse fora, så checker Sims 2 om man har cloneCD instaleret og ikke Daemon tools
ChronoChronoSkrevet 09/10-04 08:13, rettet 09/10-04 08:16 
Jeg har Daemon-Tools installeret og kan sagtens spille Sims 2 uden nogen form for patch. Altså ikke fra et image, men det er vel også underordnet hvis det bare er installationen af Daemon-Tools den kigger efter.

tas>
*EDIT: Sådan NO-CD Patchers, ændre de meget i spillet - forstået på den måde, bliver man fanget af anti-cheat programmer eller bannet fra bnet ved at benytte dem?

Man kan normalt ikke spille online-spil med dem og man bliver sikkert også fanget af anti-cheat programmer, men de ændrer ikke i selve spillet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
tastasSkrevet 09/10-04 10:57 
Ok, så forsætter jeg bare med at bruge Daemon Tools :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
LingobarLingobarSkrevet 11/10-04 23:10 
Bobbe>
Jeg har da The Sims 2 til at køre med en slags No-CD patch,
hvor man skulle mounte en fil med Deamon.

Ja, jo... Men den er ikke helt fin i kanten. ;) Bruger den selv nu.

Grinde>
så jeg har forstået på diverse fora, så checker Sims 2 om man har cloneCD instaleret og ikke Daemon tools

Ja, det var det det var... Jeg kender faktisk ingen spil der ikke vil FORDI Daemon Tools er installeret.
Dine dage er salte...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig