X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

OutRun 2 - en smuk ting


Svar
OkottaOkottaSkrevet 02/10-04 23:16 
Igår sad jeg og spillede OutRun 2 det meste af dagen, og alting var godt.

Idag har jeg siddet og spillet OutRun 2 det meste af dagen, og alting er stadig godt.

Jeg havde egentligt stort set besluttet mig for, at give spillet et 8 tal, men et spil som indeholder så meget uselvisk underholdning - det fortjener vel næsten et 9 eller 10 tal.

Eller gør det?

Andre herinde som er faldet helt og aldeles for spillet?

Jeg elsker bl.a den måde Sumo Digital leger med hele "bonus mission" konceptet; Math Mayhem - det er dælme godt fundet på.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 03/10-04 01:04 
Hvorledes adskiller det sig fra alle andre gode racerspil i så ekstrem grad at det er et af de absolut bedste spil, der nogensinde er lavet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 03/10-04 01:11 
Den sublime handling er én af grundene til, at spillet er så fantastisk som det er.

OutRun 2 er *sjovt*.

Spil det, og du opdager hvorfor :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 03/10-04 01:12 
Der er nok ikke risiko for at jeg kommer til at spille det lige foreløbig, desværre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/10-04 10:02, rettet 03/10-04 10:03 
Jeg syntes nu OR2 er temmelig kedeligt, simpelt og umorsomt.

Det er nydeligt at kigge på og kan sagtens spilles i en time eller to, men herefter bliver det bare uinteressant... over-hypet spil efter min mening.
OkottaOkottaSkrevet 03/10-04 11:18 
Jeg forudser at OutRun 2 snart vil være at finde, i pæne mængder, i EB's Pre Owned sektion.

Folk som ikke aner hvad spillet er, de køber det fordi det har Live support - og så bliver man skuffet.

For os andre, som forstår spillet, der er det noget nær perfekt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NeoLiteNeoLiteSkrevet 03/10-04 11:25 
Jeg er i gang med mission mode og sider fast på stage 1.2, hvor man skal holde sig over en minimums hastighed i visse zoner. Den bane driver mig bare til vanvid!!
SumezSumezSkrevet 03/10-04 11:27 
Okotta>
Jeg forudser at OutRun 2 snart vil være at finde, i pæne mængder, i EB's Pre Owned sektion.

Nåja, så koster det også kun 300kr, 250kr hvis man er heldig, og finder en "billig" EB. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/10-04 11:29, rettet 03/10-04 11:40 
Folk der synes, at OutRun 2 er simpelt og kedeligt, har ikke forstået OutRun spillene og hvad en ægte arkaderacer er. Så enkelt er det - men køb I bare Burnout 3, så er der mere sugar til os andre...

;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NeoLiteNeoLiteSkrevet 03/10-04 11:35 
Jeg synes det er et fremragende spil, men jeg sidder som sagt fast. Er der nogen der har et par fif til hvordan man klarer stage 1.2 i misson mode. Er der nogen bestemte sving hvor man skal bruge drift og andre hvor man ikke skal bruge drift?
SonicSonicSkrevet 03/10-04 11:38 
Elsker OutRun 2, og alle de ekstra features i det! Klart et 10 tal herfra :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/10-04 12:29 
PalleJensen>
Folk der synes, at OutRun 2 er simpelt og kedeligt, har ikke forstået OutRun spillene og hvad en ægte arkaderacer er.

Hvis "ægte" arcaderacing er 17 år gammelt gameplay i slow-motion med ny grafik, så er jeg glad for at jeg har misforstået det :)
3of193of19Skrevet 03/10-04 13:03, rettet 03/10-04 14:49 
Mit OutRun2 var med posten i går, og jeg har haft meget tid til at spille det, så jeg er helt enig med Okotta at OutRun2 er supersmukt.

Ja, der er ikke så mange forskellige baner eller biler som i de fleste racer spil, men til gengæld er gameplayet bare i top. Styringen er så enkel, men alligevel dyb, at det er en sand fryd at fræse rundt på de 15 almindelige baner og bonus Daytona og Scud Race banerne.
Banerne er så godt designede, det er vanvittigt. Det adrenalin rush man får på Daytona 2's Expert bane (byen) når man kører igennem den der helt smalle passage mellem højhusene er bare SÅ lækkert!
Eller den sidste chikane på Coniferous Forest og Tulip Garden. Eller...

Og grafikken! MUMS! Specielt lyset er så dejligt. Det varme "glow" i Cape Way f.eks. Man bliver helt i godt humør bare af at så på det.
3of193of19Skrevet 03/10-04 13:06 
NeoLite>
Jeg synes det er et fremragende spil, men jeg sidder som sagt fast. Er der nogen der har et par fif til hvordan man klarer stage 1.2 i misson mode. Er der nogen bestemte sving hvor man skal bruge drift og andre hvor man ikke skal bruge drift?

Det er "Snap Happy", ikke?
Du skal take billeder af de store hjerter der hænger i luften ved at drifte i svinget for at få en god vinkel og så trykke på en knap for at tage billedet. Hvilken knap det er kommer an på hvilken styring du har valgt, men det burde stå der lige i starten. Hold øje med forklaringen lige efter løbet starter.
NeoLiteNeoLiteSkrevet 03/10-04 14:25 
Nej det er ikke 'Snap Happy', det er den bane hvor man skal holde bilen over en vis hastighed i de blå zoner på banen.
3of193of19Skrevet 03/10-04 14:55 
Nå, "Max Speed".
Jeg kan ikke lige huske hvilken baner man kører på, men går ud fra at det er Palm Beach og evt Deep Lake og/eller Alpine.
I Palm Beach er der ikke nogen sving der kræver at drifte overhovedet. Den sidste chikane kan klares med tophastighed, men det kræver at man får en god linie fra venstre side.
I Deep Lake er det ventre-højre svinget efter stenbroen og det sidste venstre sving man skal drifte igennem.
Alpine er lidt sværere, men indtil hårnålen lige efter tunnel nummer to kan man klare sig uden drift. Det sidste sving skal også driftes. Højresvinget i starten kræver en god linie fra højre og venstre-højre svinget før den første tunnel er også svært. Det kan anbefales lige at slippe speederen kort :)
NeoLiteNeoLiteSkrevet 03/10-04 15:01 
Det lykkes mig langt om længe at komme igennem 1.2 Max Speed med den gule novice bil. Nu er jeg på Stage 2 og gennemførte Snap Happy i første forsøg. :)
enfenenfenSkrevet 14/10-04 10:42 
Nu har jeg også siddet og gamet Outrun2 i lidt tid og det spil holder. Jeg har ikke testet over XBL, men det var heller ikke grunden til, at jeg købte spillet.

Grafikken er ok omend lidt aliased. Et par gange har jeg oplevet, at frameraten dykker lidt, men den holder sig for det meste på 60 fps.

Jeg er enig med Okatta i, at eks. 'Math Mayhem' holder. Nogle gange, skal man lige holde tungen lige i munden, når man samtidigt skal drifte og holde styr på hvilken gate, men skal køre igennem :)

Helt klart et 8 tal, som nok nærmer sig et 9 tal. Det kan selvfølgelig nå at ændre sig til det bedre eller dårligere. Jeg er ikke færdig med mission mode endnu og har vist heller ikke Daytona banen endnu - hvornår får man den?
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 14/10-04 11:11 
Daytona banen får du ved at klare stage 6 (Desert), Scud Race efter stage 4 (Castle Wall).
enfenenfenSkrevet 14/10-04 13:16 
I 'Mission Mode'?
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 14/10-04 13:25 
Ja. Det eneste du kan unlocke i Arcade er det originale OutRun (spil alle baner mindst én gang i Arcade OutRun mode).
enfenenfenSkrevet 14/10-04 13:36 
Altså vælge alle ruter, så du får fyldt rækken ud - den lodrette til sidst - hvor ruten, men har valgt, bliver vist?

Jeg har vist kørt 4 forskellige lige nu.
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 14/10-04 14:06, rettet 14/10-04 14:07 
Det kan sagtens klares på fem ture.
A (Tulip Garden) og E (Cape Way) har kun en rute hver, som allerede dækker 9 (Palm Beach, Deep Lake, Castle Wall, Cloudy Highland, Tulip Garden, Alpine, Desert, Ghost Forest og Cape Way) af de 15 baner der er.
Tag derefter til B (Metropolis) via Deep Lake, Coniferous Forest og Industrial Complex (<><<; 12/15), D (Imperial Avenue) via Alpine, Coniferous Forest og Snow Mountain (><>>; 14/15) og tilsidst en tilfældig rute til C (Ancient Ruins).

Du vil høre "Seeegaaaaa!" jinglet når du har klaret det. Det originale OutRun ligger så i Challenge galleriet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig