X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Windows XP Service Pack 2


Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/10-04 20:16 
Jeg ville lige høre, om der er nogen, der har dårlige erfaringer med denne Windows opdatering, inden jeg tager mig sammen og henter den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 02/10-04 20:20 
Jeg downloadede den.
Førstehåndsindtryk var at jeg ikke brød mig om den, der var flere grunde.
Den eneste jeg lige kan huske var at computeren var en del længere tid om at starte op, så jeg afinstallerede den igen.
Spiller nu: Halo 3
ChronoChronoSkrevet 02/10-04 20:25, rettet 02/10-04 20:25 
For nogle få dage siden brød mit XP helt sammen efter jeg installerede SP2. Jeg kunne på ingen måde komme i kontakt med XP, og måtte til sidst formatere og geninstallere. Så sørg for at gøre som de skriver inden man installerer - tag backup :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 02/10-04 20:35 
Nu har jeg kun prøvet den på min bærbar, hvor jeg har installeret Style xp på... og efter et par gange da den havde genstartet.. kom den med fejl i fere dll filer både i selve style xp og i selve win mappen. men den rep. selv filerne igen, så det ser ud til at være iorden men jeg tror stadig at de har lidt problemer med SP2... men tag backup og afspøv det...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
NaieraNaieraSkrevet 02/10-04 20:40 
Jeg har blandt andet ikke kunnet få mit trådløse netværk til at virke som det skal, efter SP2 tvang sig ind på min computer. Jeg ville ikke have installeret den omgang bæ, hvis jeg vidste der ville være så mange problemer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 03/10-04 02:05 
Servicepack er ikke blot et tilvalg. Det er ikke noget man overvejer, medmindre man overvejer hvorvidt hjulene på køretøjet skal være fulde af luft eller ej.

Det kan være svært at integrere servicepack i et allerede "smadret" system, men sikkerheden er besværet værd. Servicepack indeholder alle de fejlrettelser, som er blevet udgivet siden operativsystemets final build. Den indeholder også opdateret komponenter og nye sikkerheds features.

Det er forventet at ufaglærte vil have besvær med processen. Jeg anbefaler at slipstreame servicepacken og lave en ren installation, hvis man har problemer. Det er den bedste og sikreste måde at integrere servicepack på. http://www.msfn.org/articles.php?action=show&showarticle=49
flottenheimerflottenheimerSkrevet 03/10-04 09:05 
Jeg har også installeret SP2. Det virker fint, men det har bestemt gjort XP en smule "tungere".

Men man har ligesom ikke noget valg vel. Hvis man vil holde XP opdateret og (bedre) sikret mod uindbudne gæster er SP2 et must.

-

Kan man egentlig fjerne afinstallations filerne, så man ikke kan vende tilbage til XP SP1? Ikke at jeg har pladsproblemer, men det fylder hysterisk meget.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
enfenenfenSkrevet 03/10-04 10:06 
Du kan sagtens fjerne de arkiverede filer. Muligheden er der også, når du installerer SP2( også SP1 for den sags skyld).

SP2 kører uden problemer på min pc. Windows starter også hurtigere op hos mig. Den indbyggede popup blocker, er en feature, jeg har set frem til.
What is the Matrix?
FanboyFanboySkrevet 03/10-04 10:23 
PS2 playkid>
Jeg downloadede den.
Førstehåndsindtryk var at jeg ikke brød mig om den, der var flere grunde.
Den eneste jeg lige kan huske var at computeren var en del længere tid om at starte op, så jeg afinstallerede den igen.

Hvordan afinstallerede du den? Jeg syntes også at den er møg irriaterende, men kan ikke komme af med den.
dRxLdRxLSkrevet 03/10-04 10:55 
Lidt polemisk:

For mig er opdatering af windows udelukkende et spørgsmål om at lukke sikkerhedshuller. Er der nogen her der ville være uenige i at kombinationen en god 3. parts firewall, 3. parts browser med indbygget popup blokker og 3. parts mail program er mindst lige så sikkert som hvad Microsoft kan tilbyde til deres eget produkt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nullernullerSkrevet 03/10-04 11:07, rettet 03/10-04 11:08 
Til Fanboy

den ligger i "tilføj/fjern programmer" i krontrolpanelet,
Nu med Xbox 360
RonaldoRonaldoSkrevet 03/10-04 12:17 
dRxL>
For mig er opdatering af windows udelukkende et spørgsmål om at lukke sikkerhedshuller. Er der nogen her der ville være uenige i at kombinationen en god 3. parts firewall, 3. parts browser med indbygget popup blokker og 3. parts mail program er mindst lige så sikkert som hvad Microsoft kan tilbyde til deres eget produkt?

Der findes massere af Windows opdateringer, som ikke er fejlrettelser.

Selvfølgelig kan du opnå bedre eller dårligere sikkerhed med 3. parts software. Microsoft's firewall er blot et støtteben til dem, som ikke har en mere dybdegående viden omkring sikkerhed. Jeg forstår ikke rigtig hvor du vil hen?
DizzyDizzySkrevet 03/10-04 17:03 
dRxL har helt ret, jeg stoler ikke på M$ programmer, og tit fås 3 parts software som er både nemmere og bedre. Så den med at folk ikke kan finde ud af andre firewall (men kun M$) er det værste sluder jeg har hørt længe.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
jaesjaesSkrevet 03/10-04 17:29 
Der er allerede fundet sikkerhedsproblemer ved den indbyggede firewall. Det er standardindstillingerne, der er tåbelige, så potentielle hackere har nem adgang. Det er let at ændre på dem, men hvor er det dog bare sløset :/

Jeg kan ikke huske linket, men jeg vil anbefale, at man Googler lidt, inden man vælger at bruge den indbyggede firewall.
RonaldoRonaldoSkrevet 03/10-04 21:00 
Dizzy>
dRxL har helt ret, jeg stoler ikke på M$ programmer, og tit fås 3 parts software som er både nemmere og bedre. Så den med at folk ikke kan finde ud af andre firewall (men kun M$) er det værste sluder jeg har hørt længe.

Hvor mange normale mennesker er oplyst om IT-sikkerhed? Hvorfor skulle flertallet af de mennesker gå ud og spendere 300-400 kr. på et filter, når de allerede har et tilgængeligt?
DarkenDarkenSkrevet 03/10-04 21:40 
som det tidligere er sagt, sp2 er bedst på en clean install.

vi har testet den på mit arbejde, og nogle ting kan den bare ikke lide (trådløs net fubar'ede på nogle ibm bærbar'e), vi rendte også ind i en del kompabilitets problemer med en del programmer (en tyggegummi løsning for et par af dem, var at køre dem i win2000 mode)

Ronaldo>
Hvor mange normale mennesker er oplyst om IT-sikkerhed? Hvorfor skulle flertallet af de mennesker gå ud og spendere 300-400 kr. på et filter, når de allerede har et tilgængeligt?

hvormange af de mennesker som du omtaler, forstår så selv at sp2 kommer med firewall automatisk slået til? og om hvordan de skal rette den til deres behov?

hvis det er de samme mennesker vi snakker om, så er det folk der opdaterer fordi de har fået af vide det er mere sikkert, og de forstår så ikke når de liiiiige pludselig ikke kan gøre nogle ting som de kunne før.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RonaldoRonaldoSkrevet 03/10-04 23:55 
Hvordan skulle det pludselig blive bedre for de mennesker, eller for den sags skyld alle mennesker, at købe og benytte tredjeparts software isteddet for Microsoft's?
NaieraNaieraSkrevet 03/10-04 23:58, rettet 04/10-04 00:13 
Det er da i hvert fald et faktum, at man får mindre skidt ind på computeren, ved at bruge f.eks. Mozilla i stedet for Internet Explorer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/10-04 00:01, rettet 04/10-04 00:01 
Darken>
(trådløs net fubar'ede på nogle ibm bærbar'e)

Mit problem med trådløst net består i, at jeg absolut skal til at hive det trådløse netkort ind og ud af min computer, før det "rigtig" gider snakke med min søsters Acer. Kender du til en løsning på problemet? Heldigvis er det det største problem jeg har fået, efter at have installeret SP2...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 04/10-04 01:29, rettet 04/10-04 01:42 
Hvordan skulle det pludselig blive bedre for de mennesker, eller for den sags skyld alle mennesker, at købe og benytte tredjeparts software isteddet for Microsoft's?

Måske fordi Microsofts løsninger ikke er så pålidelige? Desuden opnår man når alle bruger den samme løsning (tvunget ned i halsen på dem af Microsoft) at alle også bliver ekstra sårbare overfor de fejl der bliver opdaget og udnyttet. Ved at bruge en 3. parts løsning gør man sin profil lidt mindre uniform, og mindsker derved sin risiko.

Endelig behøver programmerne jo ikke at koste noget. De programmer jeg tænkte på i min første post var zonealarm, firefox og thunderbird.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkenDarkenSkrevet 04/10-04 02:08 
desværre, ikke lige på stående fod, kan godt prøve at høre om der er nogle af de andre der ved det, men pt er det mere ting som software vpn og lign drift kritiske ting der bliver kigget på (når der er tid, blandt vores normale arbejde =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
MarcusMarcusSkrevet 04/10-04 09:57 
Jeg har ikke haft nogle problemer med den endnu. Heldigvis.
NaieraNaieraSkrevet 04/10-04 13:23, rettet 04/10-04 13:25 
Darken>
desværre, ikke lige på stående fod, kan godt prøve at høre om der er nogle af de andre der ved det, men pt er det mere ting som software vpn og lign drift kritiske ting der bliver kigget på (når der er tid, blandt vores normale arbejde =)

Alright, men du må endelig råbe op hvis du finder ud af noget, for det er pænt træls at have hende rendende hver gang hun skal tjekke sin Hotmail eller kævle med veninderne over Messenger...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DizzyDizzySkrevet 04/10-04 14:33 
Ronaldo er du ansat hos M$ ;)

Jeg synes du skal kigge på nedestående link, siden er godt nok ikke opdateret et stykke tid, men de info som de giver omkring win 98 gælder helt sikkert også for win xp. Så kan du jo vurdere hvem du tør overlade dine vigtigste data....

Så må man jo ikke glemme at TDC bla andet tilbyder en rimelig sikkerhedspakke for et beskeden beløb, det dækker jo fint den alm familie's behov. Andre udbydere har noget lignene, jeg ved godt hvad jeg forslår når folk spørger mig til råds.

fuckmicrosoft.com
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RonaldoRonaldoSkrevet 04/10-04 16:08, rettet 04/10-04 16:09 
Jeg er ikke ansat hos nogen, men det kunne da være rart med en læreplads. Jeg er ved at uddanne mig som datafagtekniker på ballerup tekniske skole. Jeg er på tredje år nu, og mit skoleforløb ender engang i 2006.

Jeg elsker hverken Bill Gates eller Linus Torvald. Jeg hader normale mennesker, der snakker negativt om Microsoft's software, når de ikke har noget at have det i. De snakker udfra deres egen personlige erfaringer eller nyhedsoverskrifter i sladrebladende.

Jeg tvivler på at 90% af brugerne herinde overhovedet kender til TechNet. Du kan finde tonsvis af sider om security hardening og administrering i Windows. Hvis man ikke ved noget om sikkerhed eller administrering, hvordan kan man så styre sin computer? Du begrænser dig selv. Du er blot en bruger, og det går ofte galt hvis en bruger selv har sat systemet op.
jaesjaesSkrevet 04/10-04 16:37, rettet 04/10-04 16:50 
Ronaldo>
De snakker udfra deres egen personlige erfaringer

Er det så skidt?

eller nyhedsoverskrifter i sladrebladende.

Det tvivler jeg nu meget på - i det mindste, at folk tager sladderbladenes IT-overskrifter for den endegyldige sandhed.

De fleste har vel deres information fra de større IT-sites. Det er i hvertfald mit indtryk, at langt fleste links og informationer kommer der fra...
NaieraNaieraSkrevet 04/10-04 16:39, rettet 04/10-04 16:40 
Ronaldo>
Jeg tvivler på at 90% af brugerne herinde overhovedet kender til TechNet. Du kan finde tonsvis af sider om security hardening og administrering i Windows. Hvis man ikke ved noget om sikkerhed eller administrering, hvordan kan man så styre sin computer? Du begrænser dig selv. Du er blot en bruger, og det går ofte galt hvis en bruger selv har sat systemet op.

Det burde ikke kræve så meget af "brugeren", eller hvad du nu vil have man skal være, for at kunne bruge en sikker (Microsoft) PC. Du forventer af en eller anden grund alt for meget af folk, og alt for lidt af Microsoft og lignende firmaer.

Faktum er at min PC fungerede som jeg ville have den skulle, før jeg installerede SP2. Jeg fik ikke virus, mit trådløse netværk gad snakke med min lillesøsters computer, osv. Jeg ved ikke hvor meget mere sikker min computer nu er imod virusangreb og lignende, men der er kommet unødvendige problemer med det trådløse netværk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 04/10-04 19:30 
Ronaldo>
Jeg elsker hverken Bill Gates eller Linus Torvald. Jeg hader normale mennesker, der snakker negativt om Microsoft's software, når de ikke har noget at have det i. De snakker udfra deres egen personlige erfaringer eller nyhedsoverskrifter i sladrebladende.

LOL, det er da en selvmodsigelse der vil noget!
Du kan ikke lide folk der snakker negativt om microsofts software, pga "de ikke har noget at holde det i, de snakker udfra deres >>>egne personlige erfaringer<<<"
Hvornår pokker kan man SÅ komme med kritik? ...når microsoft selv siger go for det?, grineren nok, men sådan hænger verden bare ikke sammen =D

Ronaldo>
Jeg er ikke ansat hos nogen, men det kunne da være rart med en læreplads. Jeg er ved at uddanne mig som datafagtekniker på ballerup tekniske skole. Jeg er på tredje år nu, og mit skoleforløb ender engang i 2006.

Ronaldo>
Jeg tvivler på at 90% af brugerne herinde overhovedet kender til TechNet. Du kan finde tonsvis af sider om security hardening og administrering i Windows. Hvis man ikke ved noget om sikkerhed eller administrering, hvordan kan man så styre sin computer? Du begrænser dig selv. Du er blot en bruger, og det går ofte galt hvis en bruger selv har sat systemet op.

Siden du synes at mangle læreplads antager jeg, du sidder i skolepraktik? og når du er så glad for technet, så skulle du vel ikke have George som værkfører vel? .. eller er standarden af værkførere steget siden jeg gik der?

Ja jeg kender technet, og gæt hvor en del af info'en stammer fra... brugere og deres personlige erfaringer, fejl osv, skal findes før de kan rettes... smart ik?

Jeg bryder mig heller ikke om folk, der læser noget fra én kilde og så hårdtnakket holder fast i at kun denne kan være korrekt, ligemeget hvilke fejl man kan hive op af lommen (og reproducere som en anden tryllekunstner), jeg ved ikke om du er en sådan person, men jeg bryder mig ihvertfald ikke om den måde du omtaler "normale" (hvad du så end mener med dét) mennesker på, som om du er bedre end dem, bare fordi du er igang med en it uddannelse og har fundet vej til den hellige technet side... heh

... og synes du mit indlæg lyder lidt grovt, så er det fordi det var sådan jeg fandt dit indlæg.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RonaldoRonaldoSkrevet 04/10-04 20:34 
Darken>
LOL, det er da en selvmodsigelse der vil noget!
Du kan ikke lide folk der snakker negativt om microsofts software, pga "de ikke har noget at holde det i, de snakker udfra deres >>>egne personlige erfaringer<<<"
Hvornår pokker kan man SÅ komme med kritik? ...når microsoft selv siger go for det?, grineren nok, men sådan hænger verden bare ikke sammen =D

Det sker meget ofte, at folk giver alt muligt skylden når der opstår fejl, som de ikke kan fikse. Jeg vil gerne høre din kritik, hvis den er berettiget og gennemgående.

Darken>
Siden du synes at mangle læreplads antager jeg, du sidder i skolepraktik? og når du er så glad for technet, så skulle du vel ikke have George som værkfører vel? .. eller er standarden af værkførere steget siden jeg gik der?

Ja jeg kender technet, og gæt hvor en del af info'en stammer fra... brugere og deres personlige erfaringer, fejl osv, skal findes før de kan rettes... smart ik?

Standarden er lav som altid. Jeg har dog haft fornøjelsen af et par gode lærere på de senere skoleforløb.

Jeg har været hos George, og han er helt liderlig med Microsoft. Jeg er enig med ham i flere ting omkring Microsoft. Jeg er også uenig i alle hans holdninger til Open Source.

Hvad angår technet, så er det jo ikke bare "brugere" der sidder og deler ud af deres viden. Det er mennesker, som har studeret IT igennem flere år. Der er heller intet i vejen med erfaring, det er jo det, som alt vores viden bygger på.

Jeg bryder mig heller ikke om folk, der læser noget fra én kilde og så hårdtnakket holder fast i at kun denne kan være korrekt, ligemeget hvilke fejl man kan hive op af lommen (og reproducere som en anden tryllekunstner), jeg ved ikke om du er en sådan person, men jeg bryder mig ihvertfald ikke om den måde du omtaler "normale" (hvad du så end mener med dét) mennesker på, som om du er bedre end dem, bare fordi du er igang med en it uddannelse og har fundet vej til den hellige technet side... heh

Jeg er ikke bedre bare fordi at jeg under uddannelse. En skole er bare et redskab til at give dig viden, men det er dig, som skal lære det. Technet er selvfølgelig ikke helligt eller noget. Siden er bare Microsoft's online informationskilde til folk i branchen der benytter Windows. Du kan også købe dig fattig i IT bøger hvis det er det, som du ønsker.

Jeg skriver normale mennesker, fordi at det ikke er flertallet af befolkningen, som bliver uddannet, eller har tilsvarende viden inden for IT. Det er der selvfølgelig ikke noget galt i, men folk uden den fornødne erfaring, viden eller uddannelse burde ikke fortælle andre mennesker hvad de burde gøre med deres computere.

... og synes du mit indlæg lyder lidt grovt, så er det fordi det var sådan jeg fandt dit indlæg.

Det er selvfølgelig fair nok. Så længe tilsvineriet holdes på et civiliseret niveau.
NaieraNaieraSkrevet 04/10-04 21:17 
Ronaldo>
Det er der selvfølgelig ikke noget galt i, men folk uden den fornødne erfaring, viden eller uddannelse burde ikke fortælle andre mennesker hvad de burde gøre med deres computere.

Det er den slags der får dig til at virke som en overlegen nar.

Selvfølig kan uuddannede folk godt hjælpe andre uuddannede med deres computere. Hvis det så ikke virker, kan man købe sig fattig i IT-bøger, gå på aftenskole eller ringe til en hotline hvor man skal vente i flere timer på at komme igennem. Vi kan ikke alle kende superseje folk som dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 04/10-04 21:47 
Ronaldo / Freddie >

Det er meget morsomt, at se dig morphe over i at være en Microsoft + PS2 fanboy, istedetfor en Gamecube / Nintendo ditto.

Står det så slemt til, på Nintendo fronten, at du derfor har måtte søge helt nye græsmarker?

Jeg mener - før i tiden var der jo alverdens ting og sager galt med Microsoft, og intet af det de gjorde, var godt nok for dig.

Men ikke i dag?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 04/10-04 22:04 
Naiera>
Det er den slags der får dig til at virke som en overlegen nar.

Selvfølig kan uuddannede folk godt hjælpe andre uuddannede med deres computere. Hvis det så ikke virker, kan man købe sig fattig i IT-bøger, gå på aftenskole eller ringe til en hotline hvor man skal vente i flere timer på at komme igennem. Vi kan ikke alle kende superseje folk som dig.

Jeg retter ikke mine indlæg personligt mod dig Naiera.

Det er ikke det at man ikke må hjælpe, men nogle
gange, som i dette tilfælde, så gør "hjælp" mere skade end gavn.

Hvad angår dit problem, så prøv at hent en ældre eller nyere driver til dit netkort. Det var jo muligt, at den driver du benytter, ikke er certificeret.

Okotta>
Ronaldo / Freddie >

Det er meget morsomt, at se dig morphe over i at være en Microsoft + PS2 fanboy, istedetfor en Gamecube / Nintendo ditto.

Står det så slemt til, på Nintendo fronten, at du derfor har måtte søge helt nye græsmarker?

Jeg mener - før i tiden var der jo alverdens ting og sager galt med Microsoft, og intet af det de gjorde, var godt nok for dig.

Men ikke i dag?

Det er også morsomt at du ikke har andet at lave end at blande dig. Jeg er ikke en "fanboy" og jeg er ikke på nogens side, udover udviklernes. Det kan godt være svært at forstå hverken loyalitet eller logik for en vendekåbe som dig. Hvad fanden har operativsystemer med konsoler at gøre?
nullernullerSkrevet 04/10-04 22:10 
Vi får et kørekort , for at lære at køre bil, og for at du ikke skader dig og andre menesker

der skal laves et pc kørekort der gør det samme inden for pc.
dvs. at undgå at skade dig og andre menesker.

sidder du uden en firewall,og en opdateret antivirus
kan du skade dig, men ikke mindst andre menesker,

og jeg har været ude ved UTALLIGE menesker som ikke havde sikkerheden iorden.


SP2 fra Microsoft er et skridt på vejen, MEN jeg kan ikke forstå at en sikkerhedspakke, går ud over mit videoredigerings program, ??
og når jeg vil se "denne computer" så går der nu ca. 10 sek. istedet for 2 sek. før.

min SP2" ryger ud igen, men jeg har også en Router med firewall, og en opdateret norton antivirus.

men fremtiden. handler om sikkerhed , sikkerhed. og sikkerhed

/nuller
Nu med Xbox 360
WehnerWehnerSkrevet 04/10-04 22:16 
Tak for alle svarene gutter. Jeg havde nok lidt på fornemmelsen, at jeg skulle holde mig fra SP2. Og det vælger jeg så at gøre. Er ved at være nået til et 'if it ain't broken don't fix it'-stadie i mit IT-liv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 05/10-04 06:42 
Men hvis du på et tidspunkt skal geninstallere Windows så synes jeg du skal installere den. Det er bare lidt for farligt at gøre på en gammel installation.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 05/10-04 10:16 
Det vil jeg helt sikkert gøre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig