X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dankort gebyrer


Svar
KTCKTCSkrevet 24/04-03 22:03, rettet 24/04-03 22:06 
Her til aften er der blevet indgået aftale om, at bankerne kan opkræve et gebyr for at man bruger sit Dankort i butikkerne.

Jeg synes det er fuldstændig latterligt, og man burde sgu' boycotte Dankortet, for at vise dem, at de ikke bare kan tage den teknologiske udvikling som gidsel i deres korstog for at skrabe flere penge til sig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
80 emne(r).
1 2 > »

Svar
KTCKTCSkrevet 24/04-03 22:03, rettet 24/04-03 22:06 
Her til aften er der blevet indgået aftale om, at bankerne kan opkræve et gebyr for at man bruger sit Dankort i butikkerne.

Jeg synes det er fuldstændig latterligt, og man burde sgu' boycotte Dankortet, for at vise dem, at de ikke bare kan tage den teknologiske udvikling som gidsel i deres korstog for at skrabe flere penge til sig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 24/04-03 22:11 
Jeg er klart med i en boykot. Nogle gange syntes jeg at det er et ufatteligt land vi lever i. Især når regeringen lader stå til, mens Nordea og Danske Bank slår sig løs på forbrugernes bekostning.

Man kan vel egentlig bare bruge Visa, kan man ikke?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
LWSLWSSkrevet 24/04-03 22:11 
Bær kontanter og mindsk dankortstransaktionerne til et minimum.
dpldplSkrevet 24/04-03 22:14 
dchang >
Man kan vel egentlig bare bruge Visa, kan man ikke?

Det skal du ikke være så sikker på, det hedder jo et visa/dankort. Så den går nok med ind under den aftale
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KTCKTCSkrevet 24/04-03 22:17 
Så bliver det bare et rent slaraffenland for røvere...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 24/04-03 22:18 
dchang >
Man kan vel egentlig bare bruge Visa, kan man ikke?

Jeg mener faktisk der allerede er gebyr på Visa. Visakort bliver vist også bare brugt som Dankort i danmark.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 24/04-03 22:24 
Måske. Ellers tror jeg godt at man kan kringle den. I Nordea betaler man fx kun gebyr for at have kortet, ikke for at bruge det. Så kunne man evt bare få et Visa Electron, som er uden dankort-delen. Men så er vi osse helt ude i "vis din utilfredshed-hampen". :-)

Man kunne nok osse bruge Mastercard. Der tror jeg ikke der er gebyr på.

Damn jeg gad nu godt have American Express Platinum ligesom Patrick Bateman... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JoachimMAJoachimMASkrevet 24/04-03 22:27 
Alternativerne som Master Card, Visa osv. er der jo også gebyr på.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
PlaykidPlaykidSkrevet 24/04-03 22:28 
KTC >
dchang >
Man kan vel egentlig bare bruge Visa, kan man ikke?

Jeg mener faktisk der allerede er gebyr på Visa. Visakort bliver vist også bare brugt som Dankort i danmark.


Ja.
Jeg fik at vide det var 150 kr. om året, bare for at have kortet.
Spiller nu: Halo 3
dchangdchangSkrevet 24/04-03 22:30 
Ja der er gebyr på at have kortene, men er der gebyr på at bruge dem osse? Det mener jeg ikke der er.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 24/04-03 22:32 
Hvis der ikke er gebyr på at bruge visa kortet (Ud over års kontigentet), tror jeg da bare at jeg vil skifte til det.
Kan man jo også bruge i udlandet .. ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
quadquadSkrevet 24/04-03 22:32, rettet 24/04-03 22:35 
Vi skal betale penge for at bruge vores penge...

Fedt...
KoludaKoludaSkrevet 24/04-03 22:34 
dchang >

Ja der er gebyr på at have kortene, men er der gebyr på at bruge dem osse? Det mener jeg ikke der er.


Nej , det er der heller ikke
KTCKTCSkrevet 24/04-03 22:34 
dchang >
Så kunne man evt bare få et Visa Electron, som er uden dankort-delen.

Visa Electron er endnu værre, der sætter de endnu højere gebyrer på...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 24/04-03 22:35 
Jeg gemmer mine penge inde i mit GC dæksel...Der kan de højest brænde af ;D
MIKA-LMIKA-LSkrevet 24/04-03 22:36 
Der findes både:

Dankort

VISA/Dankort

VISA

- om der er nogen fordel i at skifte til ren VISA (de fleste har vel komboen hvis de har VISA) ved jeg ikke, men vil ned i banken og spørge i morgen.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
tastasSkrevet 24/04-03 22:38 
Ja, også ville de ikke engang udelukke, at der vil blive gebyr ved benytning af deres kontant automater.
"Det må den frie konkurrence bestemme".

Det vil sige, at ikke nok med, at man skal leve med en rente som snart er under inflationen, nu vil de også kræve penge for, at man hæver sine penge?!

Troede ellers, at de netop havde indført kontant automaterne, for at skære ned på udgifterne ved at have en masse ansatte stående ved skranken.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 24/04-03 22:47 
Enig, det er fuldstændigt latterligt!

Post Danmark, Merlin, TDC og bankerne burde sgu' tage sig sammen, for de er allesammen langt ude. TDC er blevet bedre, det skal de da have...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 24/04-03 22:57 
De afgifter er jo ikke så meget i forhold til, hvad bankerne i forvejen udnytter os for... ;(
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PlaykidPlaykidSkrevet 24/04-03 23:01 
Post Danmark;p
Spiller nu: Halo 3
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/04-03 23:01, rettet 24/04-03 23:03 
KTC >
Visa Electron er endnu værre, der sætter de endnu højere gebyrer på...

VISA/Electron gebyrer pålægges kun butikken og IKKE forbrugeren.
Butikkerne betaler altså banken, der har udstedt kortet, for at de kan få adgang til en købelysten målgruppe.

Læs hele afsnittet: Kortet er gratis at få!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
quadquadSkrevet 24/04-03 23:03 
Men, det vil helt sikkert ikke forøge butikkerne der har electron...:(
dchangdchangSkrevet 24/04-03 23:04 
Mht TDC og de andre tele-hunde, bliver det dejligt den dag ip-telefonien brager igennem. Bliver spændende at se hvad slags narrestreger de så finder på. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dpldplSkrevet 24/04-03 23:13 
flottenheimer: Visa electron er gratis at få, Ligesom det Visa/dankort er gratis at få, for alle mellem 18 og 28år (altså i nordea). Såååå. Og folk mellem 18 og 28 år hæver jo også gratis med visa/dankort vis de har tjek-in-pakken

Men nu koster det altså 6kr at hæve med et visa electron i en automat som ikke tilhør Nordea.


PS: har lige fået mit visa electron idag, og fik alle de her oplysninger for lidt under en uge siden
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/04-03 23:24 
dpl:
jeg prøver bare at sige at VISA/Electron kortet er gratis at bruge ved betaling i butikker og ved handel på nettet.

Som forbruger bliver du ikke pålagt gebyrer for at handle med koret, det er butikkerne der tager imod kortet, der bliver pålagt gebyrer.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KTCKTCSkrevet 24/04-03 23:27 
Ja, men gebyrerne vil i langt de fleste tilfælde blive lagt til beløbet, når man køber...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dpldplSkrevet 24/04-03 23:30 
JAJA. Men vis man tænker sig over, så er det ikke ret mange butikker som tager imod det endnu :(.

Og det er faktisk bedre at tag visa/dankort, da det også er gratis at have og kan bruges i automater gratis(Hvor det koster 6kr med electron).


Jeg skifter til visa/dankort når jeg må, man skal have haft nordea i et stykke tid får man kan få visa/dankort gratis (ca ½år)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 25/04-03 00:49 
Det er ikke sikkert endnu, at forbrugerne kommer til at betale de nye Dankort gebyrer.
Der er mange spekulationer allerede om, at butikkerne sikkert selv ender med at bebetale. Heldigvis da :)
RonaldoRonaldoSkrevet 25/04-03 03:18 
Det er fordi i Danmark har vi nogle folk som prøver få landet til at køre økonomisk, sjovt nok kan de ikke finde ud af det. Sådan har det altid været, ALT er dyrt i Danmark, tilgengæld kan man altid få hjælp.
PapandPapandSkrevet 25/04-03 08:47 
Det kan næsten ik betale sig at have sine penge i banken mere... Hæv dem og sy dem ind i hovedpuden...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
tue hazukitue hazukiSkrevet 25/04-03 15:49 
Snowman >
Det kan næsten ik betale sig at have sine penge i banken mere... Hæv dem og sy dem ind i hovedpuden...

Ej... så bliver de bare klamme af alt det sved som siver ud af mundvigen når man sover.... klamt...

:D
»You'll never walk alone«
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 25/04-03 15:58 
så er det jo godt de kan "vaskes rene" ;-)
Sælg mig en Xbox =)
PapandPapandSkrevet 25/04-03 18:44 
tue hazuki >
sved som siver ud af mundvigen

Kaldes det ik mundvand? Så er der vel ingen der stjæler pengene, hvis de er badet i savl..
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
tue hazukitue hazukiSkrevet 26/04-03 17:07 
Snowman >
Kaldes det ik mundvand?


Der er jo noget der sveder på tungen :D
»You'll never walk alone«
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/04-03 17:26, rettet 26/04-03 17:32 
Wagner >
Jeg gemmer mine penge inde i mit GC dæksel...Der kan de højest brænde af ;D

Fordi sandsynligheden for at nogen overhovedet gider, at komme tæt på en Gamecube er så ufattelig lille? :D

Edit: Må hellere lige add'e et stort *LOL*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 26/04-03 17:32 
KTC >
Så bliver det bare et rent slaraffenland for røvere...

ikke mindst for de virkelige skurke - bankerne!
I win, you loose
MarcKMarcKSkrevet 26/04-03 19:10, rettet 26/04-03 19:10 
Jeg forstår ikke denne kritik af bankerne. Hvis man ikke vil betale for en ydelse kan man heldigvis lade være med at benytte sig af denne, det er det der er så dejligt ved den frie vilje. Det er da helt naturligt at en virksomhed prøver at maksimere sin profit. Desuden kommer det til at koste ca. 160 millioner kroner at modernisere Dankortet - penge som bankerne selvfølgelig skal have ind igen.
BeanoBeanoSkrevet 26/04-03 19:40 
Jeg er helt enig - desuden er max. 50 øre pr. transaktion rimeligt specielt når pengene er øremærkede til videreudvikling af dankortet.

Alternativet er at bankerne skrotter dankortet og hver lancerer deres egne kort hvor man alligevel skal betale gebyrer og 100% på deres egne premisser...
quadquadSkrevet 26/04-03 23:06 
Born2Play >
Wagner >
Jeg gemmer mine penge inde i mit GC dæksel...Der kan de højest brænde af ;D

Fordi sandsynligheden for at nogen overhovedet gider, at komme tæt på en Gamecube er så ufattelig lille? :D

Edit: Må hellere lige add'e et stort *LOL*

Faktisk noget i den stil :D
Mine venner vil ikke engang spørge om hvad jeg har til GC'en, men vil hellere spille Bubble Bobble på Xboxen, bare fordi det er Xboxen :D
AmbyAmbySkrevet 26/04-03 23:10 
Marc Klemp >
(SNIP)
Desuden kommer det til at koste ca. 160 millioner kroner at modernisere Dankortet - penge som bankerne selvfølgelig skal have ind igen.

If it ain't broken. Don't fix it !.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 26/04-03 23:13 
Marc Klemp >
Jeg forstår ikke denne kritik af bankerne.

Så må du hellere kigge lidt nærmere på de store bankers årlige regnskaber :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 26/04-03 23:32 
Det er da underordnet hvordan de klarer sig. De sælger en vare - vil man ikke betale prisen, må man lade være!
dchangdchangSkrevet 26/04-03 23:42 
Jeg syntes kritikken er fair. Man "lokker" ikke 3.3 millioner kunder til et gratis dankort for derefter at sætte gebyr på. Det minder faktisk lidt om diverse internetbaserede tjenester der først lokker en masse kunder til, og derefter prakker betaling på hvis man vil være med.

Og hvis de skal tjene de 1.6 mill. ind det koster at udvikle det nye kort, skal de osse holde når det beløb bliver nået. Ellers bliver det vel bare en ny Storebæltsbro.

Desuden læste jeg en artikel idag om at det krævede mange penge på kontoen efterhånden, hvis ens renteindtægter på løn- og opsparingskontoer skulle udligne alle de gebyrer man har. Ca. 60,000,- skal der til. Så de tjener vist det de skal.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 26/04-03 23:45 
Marc Klemp >
Det er da underordnet hvordan de klarer sig.

Så hvis fx alle bankerne havde kæmpe millionoverskud på bl.a. at tage langt større gebyrer fra kunderne end der reelt dækker udgifterne, så ville du synes at det var helt i orden, at de tog nogle endnu højere gebyrer for at tjene endnu mere?

Ups, det er jo sådan det allerede er ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 27/04-03 00:05, rettet 27/04-03 01:22 
Det er måske lige groft nok at kalde det gebyrer, hvis bankerne rent faktisk tjener penge på det - så langt er vi enige. Men jeg synes ikke man kan klandre bankerne for at udbyde en tjeneste, med det formål at tjene penge for øje. Jeg forstår ikke den kritik der går på at de store banker rent faktisk tjener mange penge. De tjener jo netop kun pengene fordi den service de yder er pengene værd - ellers ville folk ikke betale for dem!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/04-03 00:13, rettet 27/04-03 00:13 
Eller måske fordi folk ikke har noget andet valg!
Home is where the hardware is..
MarcKMarcKSkrevet 27/04-03 00:25, rettet 27/04-03 00:25 
Den holder da ingen steder. Du kan opbevare pengene selv, købe faste værdier, smide pengene ud og mange andre ting, men at benytte sig af bankernes service er tilsyneladende at foretrække!

Bankernes service fungerer ligesom en hvilken som helst anden vare på det frie marked (som desværre ikke er særligt frit).
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/04-03 11:00 
Der er jo ikke noget alternativ til kortene!

Hvis man skal købe over nettet..
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 27/04-03 11:03 
Marc Klemp >
Bankernes service fungerer ligesom en hvilken som helst anden vare på det frie marked

Gør den nu også det? Ja, der er andre der fungerer på samme måde (TDC, Post Danmark, forsikringsselskaberne, elværkerne etc.). Men er det frit?

Sure, vi kan bare lade være med at bruge banken. Vi kan også bare lade være med at bruge telefonen, sende breve, være forsikret og bruge strøm.

Fremragende alternativer...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 27/04-03 18:01, rettet 27/04-03 18:08 
RJK >
Fremragende alternativer...

Det er jo netop min pointe.

Hvis du mener det er muligt at lave et bedre produkt til prisen, eller det samme produkt blot billigere står det dig (og pengemænd med ønsket om at tjene penge) frit for at gøre det. Sker det ikke, er det fordi det ikke er muligt.
80 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig