X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Casshan (anime) Vs. Casshern (realfilm)


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/09-04 16:01, rettet 29/09-04 16:09 
En follow-up på "Casshern"-kommentaren i Søstersite: Eiga, som jeg synes kræver et separat emne.

Hulle>
ser meget frem til Casshern.

Man burde gøre sig selv den tjeneste at se animéen før filmen, hvadenten det er OVA'en (Original Video Animation) på fire afsnit eller anime-tv-serien på 35 afsnit. Inden man brokker sig over filmens mangler alene uden kendskab til animéen. Jeg har indtil videre desværre ikke kunnet finde en tekstet udgivelse på anime-tv-serien.

I teorien er det som at se Animatrix, før man ser The Matrix Revolution og dermed får en større forståelse for helheden. Omend man i tilfældet med Casshan (OVA) og Casshern (realfilm) står tilbage med en lidt blandet fornemmelse i forhold til Matrix-sammenhængen.

Animéen (OVA) kan bestilles gennem "Club Racoon" hos Axel Music i to udgaver:

Casshan Robot Hunter 129,95 (region 1)
Casshan 2 - Robot Hunter 149,95 (region 1)

De har dog fejlangivet titlerne, for begge er denne samme anime men henholdvis Volume 1 og 2. Volume 2, "Casshan 2 - Robot Hunter", kommer med et originalt japansk lydspor (DD2.0) som bonus.

Selve filmen udgives i Japan d. 23. oktober (med engelske undertekster).

Anmeldelse:
http://www.eiga.dk/eiga_anmeldelse.php?id=14]Casshern[/LINK]" target="">Casshern

Anmeldelse:[LINK:http://www.eiga.dk/eiga_anmeldelse.php?id=31]
Casshan: Robot Hunter[/LINK]

DVD: Casshan: Robot Hunter
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 30/09-04 09:56, rettet 30/09-04 13:14 
Skal det forstås som at vol. 1 IKKE har japanske stemmer??

Jeg vil gerne låne dvd'erne af dig, hvis vi en dag støder på hinanden igen. :)

EDIT:
Både "Volume 01 og 02" indeholder alle fire OVA-afsnit:

Ups, det var så lige den information, jeg manglede. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 30/09-04 15:46 
Tak for info. Så kan det godt være det ikke bliver så spændende alligevel. Hvis 35 afsnit bliver skåret ned til fire gange 25 minutter, så er der næppe så meget historie at hente. Selvom det skal fungere som højere forståelse for realfilmen.

Så traileren til realfilmen, og tror nu stadig jeg prøver at give den en chance når den ankommer i en billig version, for det ser rigtig flot ud..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/10-04 20:44 
OVA'en er omskrevet i forhold til anime-tv-serien, så den føles såmænd tilstrækkeligt sammenhængende, selvom man kunne savne noget mere baggrundshistorie. Men jeg fandt selv historien mere tilfredsstillende end filmens.

Der er ingen tvivl om, at man får mere ud af filmen ved at se de fire afsnit på OVA først. Medmindre man *kun* ønsker at se filmen for effekternes skyld. Men så går man glip af de små referencer til animéen, hvilket får Casshern til at fremstå lidt "Power Ranger"-kikset - hvis man ikke har kendskab til OVA'en (eller anime-tv-serien).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig