X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Argumenter mod konsollerne...


Svar
AmbyAmbySkrevet 24/04-03 19:12, rettet 24/04-03 19:12 
Jeg bliver simpelthen nødt til at vise jer hvad man kan komme ud for på IRC idag :

(18:46:10) (+Soender) til folk der siger at konsoler holder mere end pc!!!!!!!!!!
(18:46:13) (+Soender) Holiday of 03 is going to be a really big year for the PC," said P. J. McNealy, research director at GartnerG2.
(18:46:14) (+Soender) It's not just high-profile games that are behind that surge. The industry is nearing the apex of the console cycle and will soon start to see declines there. Typically, that's when PC titles pick up steam. PC hardware is now considerably faster than consoles – and the graphics capabilities of computers are noticeably superior.
(18:46:22) (+Soender) HAH!
(18:56:54) (+Soender) konsoller virker til EEN ting...lissom tilbage i firserne..på grillbaren..de 10 min hvor man venter på sin mad!..og det er det absolut fuckin eneste de duer til!
(18:57:31) (+Soender) dark.. ALLE spil har noget med grafik at gøre!
(18:57:41) (+Soender) god/daårlig f*ck it
(18:59:42) (+Soender^Konsol-Draeberen) jamen fury..i løbet af 2 år blir du nødt til at købe en ny konsol! pga at man vil følge med strømmen...og det svarer til at opgradere sin pc
(19:01:37) (+Soender^Konsol-Draeberen) og man kan kun nyde et maximum gameplay på en pc IMO
(19:02:29) (+Soender^Konsol-Draeberen) kun på en pc kan ma lave dybdegående grafiske handlinger som trækker en spiller FULDSTÆNDIG med!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 24/04-03 19:17 
Lidt ligesom halvdelen af mine klassekammerater der mener at høj opløsning i et PC spil er lig med god grafik, og vi konsolspillere derfor altid spiller dårlige spil med endnu dårligere grafik...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 24/04-03 19:20 
(19:02:29) (+Soender^Konsol-Draeberen) kun på en pc kan ma lave dybdegående grafiske handlinger som trækker en spiller FULDSTÆNDIG med!


Jeg synes da det er fedt at folk som ham giver os andre noget at grine af :P
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 24/04-03 19:27 
Han har i hvert fald misforstået noget. Det er jo omvendt - man kan optimere tingene mere til en konsol, og den skal ikke trække et krævende styresystem i baggrunden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 24/04-03 19:32, rettet 24/04-03 19:34 
Dark-Light >
Jeg bliver simpelthen nødt til at vise jer hvad man kan komme ud for på IRC idag :

[Klippe klip]

Klap-hatte findes der mange af :)
Man kan kun grine og glæde sig over, at den største evolution gameplay-mæssigt, i øjeblikket sker i konsolspillene
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 24/04-03 19:33 
KTC >
Han har i hvert fald misforstået noget. Det er jo omvendt - man kan optimere tingene mere til en konsol, og den skal ikke trække et krævende styresystem i baggrunden...

Jeg stødte faktisk på en person, der hårdnakket påstod at spil til konsoller ikke var mere optimeret end til PC og derfor var Xbox f.eks. bare en dårlig computer....
I win, you loose
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/04-03 19:56 
Næste gang I har problemer med PC ejere, så kan I jo gøre dem opmærksom på, at deres cpu er 32 bit, mens at konsollerne nu kører 128 bit.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
quadquadSkrevet 24/04-03 20:05 
Hvilket også er utroligt vigtigt....
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/04-03 20:05, rettet 24/04-03 20:05 
konsoler holder mere end pc!!!!!!!!!!

Jeg vil give ham 100% ret :)
Home is where the hardware is..
KTCKTCSkrevet 24/04-03 20:07 
Nu skal vi heller ikke gå over i den anden grøft...

Xbox, som vi nok kan blive enige om er den stærkeste, bruger en standard Pentium 3 733MHz processor samt en blanding af Geforce3 og Geforce4. Bundkortet minder mest om NForce bundkortet, som også kan fåes til pc.

Så 128 bit er nok ikke det bedste argument, når hardwaren er næsten ens på de to platforme...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 24/04-03 20:28 
Det er godt at der nogle mennesker som er så kloge at de rent faktisk kalder pærer for æbler.

Det var de samme som med deres hamrebænk prøvede at få de runde brikker ned i de stjerneformede huller, og vice versa.

Jeg vil vove den påstand at spil på de to forskellige hovedplatformer Konsol & PC, er diamentralt forskellige i deres setup for det meste, og at de repræsenterer to former for gameplay.

PC spillere er svære at snakke med, and I bet that we are too. ;)

Men men.. vi har ret... "amn Unreal 2 det er SÅ godt!" - siger den nørdede PC spiller... "amn man kan få +5 sværd i Neverwinter Nights der har Lightning Attack, så kan kranierne med ild i dø hurtigere" - siger den anden PC gamer.

Lad dem
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 24/04-03 20:55 
Det handler ligesom om hvornår man ved bedst.
Hvornår man er omgivet af tumper på et langt lavere plan end en selv, hvor alle former for argumenter falder for døve øre.

Handler om at ignorere folk som dem.
» a winner is you «
KTCKTCSkrevet 24/04-03 21:07 
Ja, man vil altid møde folk, der er fanboys, og så kommer der ikke andet end overdrevne argumenter frem...

Generelt tror jeg folk på Playright kan finde ud af at se fordelene og ulemperne i de forskellige platforme.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RitesRitesSkrevet 24/04-03 21:13 
Bortset fra at Xbox selvfølgelig altid er 10x bedre end PS2 og GameCube.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 24/04-03 21:27 
Nu glemte du igen den: ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SolaegSolaegSkrevet 24/04-03 21:40 
Lol, Rites :D

Man må indse, at nogle folk bare ikke har noget mere fornuftigt at lave end at skrive ting som: "Konsoller sux big time! Pc-forever!!!" på diverse internetsider.

Self. er konsolspillere meget klogere og kunne aldrig finde på at nå sådan et niveau!
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/04-03 22:12 
LOL.... Sådan nogen kommentare tykker jeg mig igennem vær dag inde på Boomtown.... Hvis jeg kunne få en krone for vær gang jeg havde hørt den der i en gamecube anmeldelse: "Få jer et liv og spil CS"

.... Hehe.... Det er egentlig utroligt, men de ved bare ikke bedre. Alle de boomtown freaks.. For dem er ting som Half-Life nostalagi og Zelda er en omgang pølle som hunden har slæbt ind sammen med admin jensen! Der må da være grænser? Nej....
Well crucify the insincere tonight...
LWSLWSSkrevet 25/04-03 09:52, rettet 25/04-03 09:54 
KTC >
Generelt tror jeg folk på Playright kan finde ud af at se fordelene og ulemperne i de forskellige platforme.

Hvis du mener igennem tonede og realitetsforvrængende briller, så vil jeg give dig ret. Det her sted er da proppet med fanboys der ikke fatter kiks.
(med al respekt selvfølgelig)

Boomtown (alias Bulderby) er så den diametrale (nu uden stavefejl) modsætning til dette sted, idet at man nok finder "laveste fællesnævner" af PC spillere, ved at besøge en netcafé fyldt med CS fans. At bygge konklusioner omkring alle PC spillere, kun baseret på en flok CS fanatikere, ville være det samme, som at slå alle herinde over én kam: "Alle konsoller er kedelige, for det er Halo i hvert fald! Jeg prøvede engang Halo, og det var bare kedeligt, så det er Zelda nødvendigvis også! - det er jo et konsolspil"

Kan I følge?

... og få mig nu ikke til at snakke om CS, for hvor er det spil dog bare elendigt.
KeenKeenSkrevet 25/04-03 10:34, rettet 25/04-03 17:19 
Jeg er da helt enig med at en konsol som xbox er bedre at have hvis man kun vil spille spil, og så er en konsol jo også noget nemmere at transportere end en pc med 19" skærm og tower cabinet...

og for det andet er CS et udemærket spil!
Men jeg vil nu hellere ha' Rainbow6: Raven Shield
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/04-03 11:04, rettet 25/04-03 11:04 
Mht. CS, så er det jo fuldstændig op til hver enkelte spiller. Hvis man ikke er til den slags spil, så kan jeg godt forstå at man ikke synes det er særlig fedt!
Men spillet opbygning er jo simpel og nem at gå til, og derfor tror jeg der er mange som synes det er ganske udemærket spil. Det er nemt at komme ind i og man skal "bare sigte og skyde"!
Elendigt kan det heller ikke være, ellers ville der jo ikke være klaner, klubber osv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
quadquadSkrevet 25/04-03 13:53 
Synes ikke i kan tillade jer at bringe CS ind i dette, det er ikke for svært det er ved at blive en sport. Halo til PC skal med til CPL når det udkommer...Så der skal i nok se det bliver populært i CS-kredsene :)
RitesRitesSkrevet 25/04-03 17:05 
Tvivler jeg stærkt på, at det bliver.

Halo (2) er simpelthen for svært og indviklet for "CS folk".
» a winner is you «
KeenKeenSkrevet 25/04-03 17:12, rettet 25/04-03 17:13 
Wagner >
Halo til PC skal med til CPL når det udkommer...Så der skal i nok se det bliver populært i CS-kredsene :)

Jeg vil nok gi' Wagner ret måske ikke så meget i sigle player delen men helt klart i multiplayer delen efter som det jo egentlig minder lidt om cs
DopedogDopedogSkrevet 25/04-03 18:04 
Rites >
Bortset fra at Xbox selvfølgelig altid er 10x bedre end PS2 og GameCube.

LOL

Ja og Halo er et godt spil ikke sandt ? LOL
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/04-03 18:14 
Public EnemY >
Zelda er en omgang pølle som hunden har slæbt ind sammen med admin jensen! Der må da være grænser? Nej....

Stakkels hund :-(

Men Xbox er jo også bare en Low-tech PC ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 25/04-03 18:22 
Dopedog >
LOL

Ja og Halo er et godt spil ikke sandt ? LOL

Ermmm... Ja, smølf.

>Og en PS2 er en low-tech Xbox :)
» a winner is you «
DopedogDopedogSkrevet 25/04-03 20:31, rettet 25/04-03 20:31 
Smølf ? Jeg er sku ikke M$ fanboy.

Og en PS2 er langfra en low tech X-Box. en PS2 er nemlig en fed maskine :)
KeenKeenSkrevet 25/04-03 20:53 
Jeg må give Dopedog ret!!! Ps2 er ingen dårlig maskine!!!
Har den selv:-))
GreaseballGreaseballSkrevet 25/04-03 21:39 
Igen må jeg sige, at det komme vel an på hvilke spil man vil spille, hvis man både vil spille Halo, GTA:VC, VF4 og Zelda så er man jo nød til at havde mere end en konsol":) PCére de er gode til kræve opdates for køre spil, og for gå ned når man har hentet 99% af patchen>:(
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/04-03 22:28 
Dopedog >
Rites >
Bortset fra at Xbox selvfølgelig altid er 10x bedre end PS2 og GameCube.

LOL

Ja og Halo er et godt spil ikke sandt ? LOL


.... Uhhhh.... Jegh håber dette var en joke! Har du nogensinde prøvet Halo..... I mere end fem minutter? Halo er et godt FPS spil! Det er et rigtigt godt FPSspil!
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 25/04-03 22:45 
Man fristes til at tro at den oprindelige kommentar faktisk referede til Public enemY...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SolaegSolaegSkrevet 25/04-03 23:10 
Er det ikke ved at blive en smule for indviklet med alle de 'ironiske' indlæg?!? Man kan snart ikke vide, hvad folk mener og ikke mener...
RitesRitesSkrevet 26/04-03 07:38 
Rites >

>Og en PS2 er en low-tech Xbox :)


Har jeg sagt at PS2'eren var dårlig? Nej.
Men PC>Xbox>PS2 hardware mæssigt.

Så i det at man er så smart at disse en Xbox's specs, så ryger PlayStation 2 bare længere ned i sammenligning.
» a winner is you «
quadquadSkrevet 26/04-03 12:11 
Rites, jeg siger ikke CS-folket kan finde ud af Halo.

Jeg siger det vil blive populært at den grund det skal med til CPL.

De venner som har prøvet Halo hos mig har fået store øjne når jeg fortalte dem, at det kommer til PC - Til online gaming.
RitesRitesSkrevet 26/04-03 16:29 
Well, jeg er nu stadig modstander af at spille konsolspil på PC :(
» a winner is you «
LWSLWSSkrevet 26/04-03 16:40 
Ja? Men nu var Halo jo originalt i udvikling til PCen, så det er vel nærmere en slags hjemkomst for Halo, som vil udmunde i stor reklame for XBoxen ibland PC spillere. Det kan der vel ikke være noget galt i?

Forresten syntes jeg, at mit første indlæg har fået en del opbakning, igennem den splittede og afvigende drejning, som dette emne har taget. Man kan ikke generalisere.
AmbyAmbySkrevet 26/04-03 16:40 
Jeg synes nu ikke så meget det er spørgsmålet om hvad man kan lide og har valgt at bruge sin dyrebare tid på. Hvad enten det er på PC eller på en konsol, så er det jo i sidste ende op til den enkelte person hvad han/hun kan lide, og fred være med det.

Det jeg så til gengæld finder forkasteligt er den uvilje til at se begge sider i en sag. (Eller i det mindste gøre et forsøg) Man skal ikke affeje alle konsolspil bare fordi man søger efter de spil med den fedeste grafik eller hvad det nu kan være.
Det mindste man kan gøre er at vise en smule høflig interesse. Jeg har oplevet mange der udtrykke umiddelbar og spontan væmmelse ved en intro eller de første 3 minutter af et konsolspil. JAMEN, de har da for hulen ikke prøvet det endnu. Spil da for guds skyld lige 15 minutter og se om det kunne vække interesse. Under alle omstændigheder er det en anderledes oplevelse end at sidde foran sin computer, og hvorfor skulle man gå glip af sådan en?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig