X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Søstersite: Eiga


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 28/09-04 00:16 
Udover vores store interesse for spil, er vi også en del med stor interesse for film. Og ligesom mange af de mest spændende spil kommer fra Asien, så kommer også mange af de mest spændende film fra Asien. Desværre er det bare meget begrænset, hvad vi ser og hører til disse film herhjemme.

Dette vil vi forsøge at afhjælpe med et nyt, internetbaseredet filmmagasin, Eiga (www.eiga.dk), der vil fokusere på anmeldelser af asiatiske film og anime-udgivelser.

Eiga er at betragte som et "søstersite" til Play:Right, i og med at det i stor grad deler både teknik, design og ånd hermed. Endvidere er en væsentlig del af staben identisk. Anders, Rune og Per er faste medlemmer af Eigas redaktion, der også tæller en række andre, gamle filmanmeldere fra diverse aviser og magasiner.

Vi håber at de filminteresserede i blandt jer vil tage positivt imod Eiga.

Venligst

Anders Pugé
Rune Keller
Per Sørensen

Eiga
flusweflusweSkrevet 28/09-04 11:06 
Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket man kan lära sej om man håller ett öga på vad som händer på P:R !

Fantastiskt! och lycka till med Eiga!
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/09-04 11:28 
Cheers mates!:)

Jeg er selv meget ny og newbie hvad angår japansk! Jeg sidder stadig på overfladen og snuser til Akira, Ghost in the shell, Hero, Crouching tiger, hidden dragon etc, men jeg kan lide duften, og overvejer stærkt at snuse dybere:)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
HulleHulleSkrevet 28/09-04 11:32, rettet 28/09-04 11:32 
Rigtig godt initiativ :)

Undertegnede har straks bestilt Ghost In The Shell og ser meget frem til Casshern.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
happyEDhappyEDSkrevet 28/09-04 12:37 
Ser rigtig lækkert ud;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 28/09-04 13:23, rettet 28/09-04 13:23 
Det var dog en vidunderlig idé :) Jeg er efterhånden så desillusioneret over størstedelen af vestlige film, at jeg ser 80% (øst)asiatiske film, så det her er jo et herligt værktøj til at få inspiration og se andres tanker omkring filmene.
HardballerHardballerSkrevet 28/09-04 17:33 
Ej hvor fedt, jeg deler fødselsdag med siden :D:D

Men fedt initiativ, vil da jævnligt tjekke siden ud :)
HeroldHeroldSkrevet 28/09-04 22:52 
Haha, jeg elsker jeres avatarer. Thumbs up! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/09-04 09:10 
Hulle>
ser meget frem til Casshern.

Du skal nok ikke regne med at se den i danske biografer igen (den blev vist til CIFF), da den formentlig vil prelle fuldstændig af på det vestlige publikum pga. den noget åndsvage historie.
Men jeg ser virkelig frem til at den kommer på DVD i Japan til oktober. :) (selvom jeg så den i CinemaxX)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/09-04 16:19, rettet 29/09-04 16:19 
Jeg henviser lige til et nyt separat emne:

Casshan (anime) Vs. Casshern (realfilm)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AmbyAmbySkrevet 29/09-04 17:34 
Er der planer om at lave et RSS feed til den nye side?

I øvrigt at kanon initiativ, sådan en side har jeg længe manglet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JloweJloweSkrevet 29/09-04 18:51 
Det er godt gået - Asiatiske film kan være en jungle at finde rundt i..
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
CrishakeCrishakeSkrevet 29/09-04 19:53 
Syntes det er en rigtig fed idé...

Men kunne godt bruge en slags forum..?

Eller bare mig der ikke kan finde det...

- Crishake
RJKRJKSkrevet 29/09-04 20:00 
Der kommer ikke noget forum på Eiga. Det er et rent redaktionelt indholdssite uden community-elementer.

I hvert fald lige foreløbigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 29/09-04 20:06, rettet 29/09-04 20:06 
Bruger vi egentlig ikke offtopic herinde alligevel?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
CrishakeCrishakeSkrevet 29/09-04 20:11 
Okay, bare det jeg ville vide :)

- Crishake
JimPPJimPPSkrevet 29/09-04 21:17 
Aner intet om asiatisk film kultur :) - Men siden er flot og ren, ligesom playright. Kan særligt godt lide nyheds index'et.

Jeg vil da kigge forbi og forhåbenligt lære lidt.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
MarcusMarcusSkrevet 30/09-04 17:49, rettet 30/09-04 17:50 
Herold>
Haha, jeg elsker jeres avatarer. Thumbs up! :D

Enig, de er fede nok. Specielt Skyblazer's med pisk og en trøje med et slot på. Hvad mon de er inspireret ud fra??!? ;)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/09-04 20:27 
Dark-Light>
Er der planer om at lave et RSS feed til den nye side?

Anmeldelser: www.eiga.dk/eiga_rss.php
Nyheder: www.eiga.dk/eiga_rss2.php
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 01/10-04 20:28 
Er der en speciel grund til at siden hedder "eiga" og ikke "yingpian" eller "phim"?

Man er jo tilbøjelig til at tro, at redaktionen er et par japaner-freaks med hang til at forgude alt der har med Japan at gøre, hvilket jo ikke var intentionen, vel?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/10-04 21:43, rettet 01/10-04 21:46 
Med et brugernavn som 'Nobunaga' er du vel også ret japser-fixeret eller...? :-)

'Eiga' er jo bare japansk for 'Film'. Men jo, de kunne vel have valgt det kinesiske ord lige så vel som det koreanske... men mon ikke der ligger en lille forkærlighed for japansk gemt i det.

Edit: kiggede lige eiga-anmeldelseslisten igennem, og de japanske titler er da langt fra "forgudede". De har jævne karakterer, og det er vist lige før der er anmeldt flere koreanske film end japanske (indtil videre i hvert fald).
Per SPer SSkrevet 01/10-04 21:45, rettet 01/10-04 21:46 
Mon ikke det hænger lige så meget sammen med at det japanske ord bare er bedre - og mere smart, når det udtales på dansk.

"yingpian", "phim": prosit.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 01/10-04 22:20 
Touché ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/10-04 16:00, rettet 02/10-04 16:02 
Nobunaga>
Man er jo tilbøjelig til at tro, at redaktionen er et par japaner-freaks med hang til at forgude alt der har med Japan at gøre, hvilket jo ikke var intentionen, vel?

Så vil jeg da anbefale, at du tager et kig på vores redaktionelle sektion, som forhåbentlig fortæller anderledes. Ellers vil "tilbøjelig til at tro" være lig med en forhastet konklusion.

At siden ikke endte med at hedde "film" på kantonesisk, mandarinsk, siamesisk/thailandsk eller koreansk, er ganske enkelt, fordi vi synes Eiga klinger bedre og dækker bredere med henblik på vores koncept - eftersom vi også vil anmelde anime, oftest med japansk oprindelse.

Mvh.
Anders Pugé, Eiga
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Per SPer SSkrevet 12/01-05 09:26, rettet 12/01-05 12:04 
Filmsiden Eiga.dk, som har været nede siden Det Store Harddisk Crash, er oppe igen.

Eiga er opdateret med anmeldelser og nyheder.

Asiatisk Filmmagasin Eiga
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/01-05 15:57 
Kanon idé!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/02-06 05:24, rettet 17/02-06 05:25 
Eiga er gået professionelt i februar 2006, og staben ønskes udvidet med 4 nye skribenter (samt et ubegrænset antal gæsteskribenter).

Se venligst tråden herunder for mere information om ovenstående, hvor også spørgsmål og kommentarer er velkomne. Send mail/besked for yderligere information, tak.

Venligst

Anders Pugé

Eiga søger 4 (betalte) skribenter
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 17/02-06 14:52, rettet 17/02-06 15:43 
Hvad med en betalt sysadmin?
Det ville jo være ærgerligt hvis der skulle ske "noget" med alle de fine anmeldelser? :-p


/jk

Held og lykke med det hele, og jeg skal nok holde jeres filer 3*dobbelt sikre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig