X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox er ikke en PC


Svar
OkottaOkottaSkrevet 27/09-04 12:03 
Microsoft forsøger IKKE at binde PC'en tættere sammen med Xbox.

Det passer heller ikke, at Xbox 2's controllere kan bruges på en PC.

Løgn er det også når det påståes, at det næste Windows styresystem vil supportere Xbox Live.

I skal ikke tro på det.

Aah - men vi elsker jo den store klodsede mastodont alligevel, ikke?

;-)

Den ene løgn efter den anden
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 27/09-04 12:31 
Prøv at vende den om og se sådan på det, at det er PCen der bliver til en Xbox og ikke Xboxen der bliver til en PC...

Udviklingen har længe gået imod at samle video, computer og konsol i én samlet multimedia-maskine, som kan klare det hele. Og MicroSoft ikke er alene om denne udvikling, hvis du ser dig lidt omkring...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 27/09-04 12:51 
KTC>
Prøv at vende den om og se sådan på det, at det er PCen der bliver til en Xbox og ikke Xboxen der bliver til en PC...

Det skulle jo så betyde, at alle PC'ere nu bliver standardiserede og ens, og kan afvikle alle spil ens og optimalt.

Den holder jo ikke.

Udviklingen har længe gået imod at samle video, computer og konsol i én samlet multimedia-maskine, som kan klare det hele. Og MicroSoft ikke er alene om denne udvikling, hvis du ser dig lidt omkring...

Jeg har set mig omkring, og kan ikke se hverken Nintendo og/eller Sony, forsøge at integrere deres konsoller med PC'en.

Kan heller ikke få øje på nogle andre konsol producenter, som f.eks "smelter" deres controllere sammen med PC'en, osv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 27/09-04 12:54 
Okotta>
Det passer heller ikke, at Xbox 2's controllere kan bruges på en PC.

Som standard sikkert ikke, men siden etterens controllere (de er jo USB) ret nemt kunne modificeres til at bruges på en PC er det samme sikkert gældende for toerens.
KTCKTCSkrevet 27/09-04 13:06, rettet 27/09-04 13:18 
Okotta>
Det skulle jo så betyde, at alle PC'ere nu bliver standardiserede og ens, og kan afvikle alle spil ens og optimalt.
Sammenlign det med PlayStation og Playstation 2. Du kan godt afvikle PSX spil på en PS2, hvilket giver en højere opløsning og ofte bedre performance. Rent faktisk er der ved at blive udviklet færdigtbyggede maskiner, som får et modelnummer, hvilket vil gøre det lettere at se om en maskine kan afvikle spil i fornuftig hastighed.

Jeg har set mig omkring, og kan ikke se hverken Nintendo og/eller Sony, forsøge at integrere deres konsoller med PC'en.

Kan heller ikke få øje på nogle andre konsol producenter, som f.eks "smelter" deres controllere sammen med PC'en, osv.
Hvad så med Eyetoy, som kan bruges som et ganske almindeligt webcam med den rigtige driver. Og dette er helt uden at bruge konvertere da PS2'en bruger standard PC-USB porte :P
Var der ikke også noget med en PS2, der skulle kunne optage på DVD-skiver, og så var der jo også noget med Linux på PS2'en...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 27/09-04 13:25 
KTC>
Sammenlign det med PlayStation og Playstation 2. Du kan godt afvikle PSX spil på en PS2, hvilket giver en højere opløsning og ofte bedre performance.

Det er en rigtig god ting endda, og så kan man samtidigt aktivere den hersens "mapping" option, så PS One spil faktisk bliver pænere at se på.

Men det har stadig ikke noget at gøre med at integrere PS One og/eller PS2 med en PC ;-)


Hvad så med Eyetoy, som kan bruges som et ganske almindeligt webcam med den rigtige driver. Og dette er helt uden at bruge konvertere da PS2'en bruger standard PC-USB porte :P

Kan heller ikke se noget galt i det; Eye Toy *er* bare et kamera. Men - det er noget folk de finder ud af at man kan gøre, ved at rode lidt rundt med hardwaret; Det er ikke noget som bliver supporteret af producenten (her: Sony)

Var der ikke også noget med en PS2, der skulle kunne optage på DVD-skiver, og så var der jo også noget med Linux på PS2'en...

Sony supporterer ikke Linux på PS2'en; Hvad hackere (og folk generelt) gør....det gør de bare.

Det "problem" jeg har her er, at MS officielt går ud og meddeler at Xbox nu skal integreres med PC'en på dit og dat måde. Fint nok - det må de selv om. Jeg kan bare ikke se idéen i det; Xbox er en spillekonsol.

Hvad man kan gøre af sjove og underlige ting med f.eks PS2'en, er ikke noget Sony støtter og supporterer - det er noget folk har fundet ud af, at man kan gøre, og så er det sjovt at sidde og rode med det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 27/09-04 14:13 
Officielt eller ej, det findes jo og beviser, at en konsol og en computer har mere til fælles end det lader til at du gerne vil have.

Jeg tror nu stadig, at Sony går og brygger på deres egne idéer om at lave en sammensmeltning af konsol og pc, men et eller andet sted har Microsoft jo en fordel, må man sige...

Jeg er ikke fanboy af nogle af siderne, men det virker bare naivt for mig at tro, at de store firmaer ikke har planer om at få endnu større markedsandele.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 27/09-04 14:15, rettet 27/09-04 15:16 
Okotta>
Sony supporterer ikke Linux på PS2'en; Hvad hackere (og folk generelt) gør....det gør de bare.

Har Sony ikke lanceret et Linux-kit til PS2?

PS2 Linux
KTCKTCSkrevet 27/09-04 14:18 
Tak for det, Beano. Jeg mente nok at Sony selv var med på idéen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/09-04 14:55, rettet 27/09-04 14:59 
Okotta -> hvad er problemet lige?

Jeg har købt en converter så jeg kan bruge min Xbox controller i usb-porten på min computer - de penge kan jeg spare i fremtiden.


Der er ingen af de ting nævnt her, som betyder en forringelse af Xbox platformen, som hvad er du nervøs for?

Og nej - Sony prøver ikke at koble PlayStation sammen med PC'en - selvfølgelig ikke.
Men de prøver at lave en maskine til at stå under fjernsynet, som 1) kan køre computerprogrammer via Linux - det vil sige email, tekstbehandling osv. Og 2) så laver de en PSX der kan optage DVD'er og meget andet.
Kombiner de 2 ting i PS3 og du har en maskine som ikke er magen til det MS laver, men som 110% sikkert er Sonys version af den ene maskine, der skal stå under dit tv.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ComradeComradeSkrevet 27/09-04 16:35 
SeventhSun>

Jeg har købt en converter så jeg kan bruge min Xbox controller i usb-porten på min computer

Hvor har du købt den? :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 27/09-04 16:42, rettet 27/09-04 16:42 
Der kan f.eks. købes en...

Her
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 27/09-04 16:59 
Comrade>
Hvor har du købt den? :)

Game i Fields har dem også fra både Xbox og PS2.
Vote Ficus!
OkottaOkottaSkrevet 27/09-04 18:36 
Beano>
Har Sony ikke lanceret et Linux-kit til PS2?

Ok - jeg troede slet ikke at Sony supporterede Linux.

Så lærte jeg også noget i dag.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 27/09-04 18:41 
SeventhSun>
Der er ingen af de ting nævnt her, som betyder en forringelse af Xbox platformen, som hvad er du nervøs for?

Jeg er ikke nervøs for noget af det her. Personligt mener jeg ikke, at Xbox - out of the box - er en PC.

Mit indlæg var egentligt ment dybt ironisk.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 27/09-04 19:49 
Ironisk som da du sagde, at Fable ville blive bedre end Zelda?
OkottaOkottaSkrevet 27/09-04 20:04 
Jeg håber godtnok ikke at jeg har sagt, at Fable ville blive bedre end Zelda.

Så må jeg ha' været fuld.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RonaldoRonaldoSkrevet 27/09-04 21:03 
Det kunne også være mig der er fuld. Jeg husker ikke så godt mere. Jeg kan faktisk ikke huske, om jeg var bedre til at huske før i tiden.

Jeg skal vidst snart sove...
OkottaOkottaSkrevet 28/09-04 09:54 
Du skal bare lade være med at se så meget Good Fellas og spille noget mere konsol ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 28/09-04 13:29, rettet 28/09-04 13:31 
KTC's udtalelser lyder nærmest som en dystopi for mig. Når jeg i dag er flygtet helt til konsollerne fremfor pc-spil, skyldes det ikke bare spiludvalget, men simpelthen den simplicitet, der ligger over konsollerne. Én konsol afspiller spil til DEN konsol, og gør det optimalt såfremt der er samme logo på maskinen som på spillet. Bagudkompatibilitet eksisterer så i begrænset omfang, men aldrig mere end højst nødvendigt. Det er rigtigt at "PC-konceptet" på alle mulige måder er den retning udviklingen naturligt bør gå, men fra konsolforbrugerens synspunkt ser jeg det som en tilbagegang. Jeg ønsker ikke at se det ske, og tror der er mange firmaer, som f.eks. Nintendo, der undgår at gå i den retning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 28/09-04 17:56 
Fra Gamereactor.dk

Tak til Nexsus.
---
Xbox 2's online muligheder afsløret!
Skrevet af: Jesper Nielsen Dato: 2004-09-28
Xbox Live har været i stand til at indfri og endda overgå Microsofts forventninger, og den amerikanske software-mastodont er udemærket klar over, at deres online service til Xbox kan blive et af deres vigtigste redskaber i kampen mod Sony og Nintendo. Når deres næste konsol, midlertidigt navngivet Xenon, udkommer skal den derfor være i stand til at levere en hidtil uset online oplevelse.

Selvom Microsoft har prøvet at holde tæt på alle detaljer omkring Xenon, så afslørede en jobbeskrivelse på firmaets hjemmeside i dag en hel del omkring de muligheder, vi har i vente. Det samlede navn for det nye tiltag hedder Xenon Title Server og vil bl.a. indeholde en spectator mode, så man kan se andre spille, et turneringssystem og Xbox TV, som i bunden af skærmen vil have de seneste high-scores og nyheder. Hvad Xbox TV vil vise er stadig uklart, men kunne meget vel være internet TV, der sender de seneste film fra kommende spil og andre interessante reportager.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig