X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GT4 Offline


Svar
H.V.HH.V.HSkrevet 24/09-04 11:08, rettet 24/09-04 11:09 
Surt for PS2 ejere.

Gamespot
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
H.V.HH.V.HSkrevet 24/09-04 11:08, rettet 24/09-04 11:09 
Surt for PS2 ejere.

Gamespot
BeanoBeanoSkrevet 24/09-04 12:00, rettet 24/09-04 13:00 
Nej... skidt for racing fans!

Som GameSpot rapporterer :
"Additionally, it has been announced that the upcoming version of Gran Turismo will not have an online racing mode. That functionality is planned for a new Gran Turismo game, tentatively planned for release in 2005."

Dvs. at vi kan opfatte GT4 som en ny "GT4 Prologue" som er rushed ud for at nå julesalget?

Kom igen Sony!
RonaldoRonaldoSkrevet 24/09-04 12:36 
14. december 2004

650+ biler!
50+ baner!

Hvem har brug for online?
3of193of19Skrevet 24/09-04 12:39 
Fordi AI'en i GT altid har været så elendig at spillet er en kedelig gang Pokémon med biler?
APHAPHSkrevet 24/09-04 12:39, rettet 24/09-04 13:22 
Det er godt nok en falliterklæring af PS2éns online service, når en så stor 1.party titel som GT4 ikke engang bliver online. Men på den anden side så var den planlagte online understøttelse i GT4 også langt under nutidig standart(max 4 player), at det kan gøre det samme, om det er blevet droppet eller ej.

Beano>
Dvs. at vi kan opfatte GT4 som en ny "GT4 Prologue" som er rushed ud for at nå julesalget ?

Mon dog. Jeg tror der hentydes til GT4 mobile, der udgives i 2005 til PSP.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Per SPer SSkrevet 24/09-04 12:43 
For slet ikke at tale om dem som partout har punget ud for at få en demo i GT4 Prologue. Markedsføringsnarrehat!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 24/09-04 12:50, rettet 24/09-04 12:53 
Paasch>
Men på den anden side så var den planlagte online understøttelse i GT4 også langt under nutidig standart(max 4 player)

De har sidenhen ændret det til, at man kan være seks spillere.

EDIT: Ja, enten er det julesalget, eller også er det Forza-skoen som trykker. Det skulle jo udkomme i starten af 2005.

Men det virker dumt, at udgive det sølle 1-2 måneder før Forza _uden_ online-del...
SumezSumezSkrevet 24/09-04 12:53 
Per S>
For slet ikke at tale om dem som partout har punget ud for at få en demo i GT4 Prologue.

Er der virkelig nogen, der har spildt penge på den gang juks? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/09-04 12:58 
jaes>
Ja, enten er det julesalget, eller også er det Forza-skoen som trykker. Det skulle jo udkomme i starten af 2005.

Men det virker dumt, at udgive det sølle 1-2 måneder før Forza _uden_ online-del...

Tror faktisk Sony er totalt ligeglade med Forza... det drejer sig tydeligvis om at få spillet på gaden til julesalget.
psychomantispsychomantisSkrevet 24/09-04 13:04 
Paasch>
Jeg tror der hentydes til GT4 mobile, der udgives i 2005 til PSP.

Hvis det viser sig at være tilfældet, så kunne man få den kraftige mistanke at Sony har droppet online delen bevidst udelukkende for at sælge flere PSP maskiner. Skummelt.
BeanoBeanoSkrevet 24/09-04 13:06, rettet 24/09-04 13:09 
Paasch>
Mon dog. Jeg tror der hentydes til GT4 mobile, der udgives i 2005 til PSP.

Ja det er nok rigtigt... kunne ellers være "morsomt" med GT4 Prologue, GT4 Prologue 2005, GT4 Prologue Allmost-There Edition...
RonaldoRonaldoSkrevet 24/09-04 13:56 
3of19>
Fordi AI'en i GT altid har været så elendig at spillet er en kedelig gang Pokémon med biler?

Det er ikke nogen hemmelighed, at computeren ikke kan finde ud af at køre bil.

Det er bare ærgeligt, at der er så mange, som stadigvæk ikke forstår Gran Turismo. Polyphony ved langt mere om biler, end de ved om kunstig intelligens. Gran Turismo handler om biler, og kun dem. Det er derfor, at de er så nøjagtigt detaljeret. Alt det grafiske arbejde har kun det formål at repræsentere bilerne så realistisk som muligt.
Lyssætningen alene skaber den perfekte reflektion af lakken på bilerne, hvilket alle andre bilspil ikke formår.

Jeg har altid følt, at modstanderne blot var pynt. Det har aldrig handlet om at overhæle dem, fordi det sker ofte i det første skarpe sving. Det handler bare om at køre. Styringen af bilerne er simpelthen utrolig. Du kan mærke hvis du har ændret dit gearskifte, eller gjort bilen 100kg lettere. Bilerne bevæger sig bare, som biler bevæger sig. Det er derfor at omgangstiderne ligger tæt på dem som på de rigtige baner.

Det er kedeligt at imitere virkelighedens verden, men nogle gange er det så godt udført, at man ikke kan benægte det. Hvis Polyphony ville gøre spillet sjovere og mere udfordrende, så ville de nok bruge mindre tid på asfalten, og mere tid foran skærmen.
APHAPHSkrevet 24/09-04 15:26, rettet 24/09-04 15:42 
Ronaldo>
Det er bare ærgeligt, at der er så mange, som stadigvæk ikke forstår Gran Turismo.

Jeg er en af dem der åbenbart ikke "forstår" Gran Turismo serien. Jeg spiller en del simulationsracing på PC, og jeg må indrømme at jeg har mere end svært ved at se, at Gran Turismo skulle være "The Real Driving Simulator", som det så flot promoveres som.

Bilerne bevæger sig bare, som biler bevæger sig.

Det vil jeg til en hvis grænse give dig ret i. Men en stor "fejl" i GT har altid været at dækkenes fysik ikke simuleres. Dæk reagerer forskelligt alt efter hvordan de påvirkes, det gør de ikke i GT, hvilket ikke giver en ret realistisk føling med bilerne ved nedbremsninger og i sving.
Det er også blevet gjort nemmere at styre bilerne. Det er noget som alle konsol racers "lider" af, da de åbenbart skal kunne spilles med en controller.

Omgangstiderne ligger tæt på dem som på de rigtige baner.

Det behøver ikke at være et tegn på at bilernes fysik er nøjagtigt gengivet, men derimod at bilernes egenskaber er balanceret, så de overall giver realistiske omgangstider.

Du kan mærke hvis du har ændret dit gearskifte, eller gjort bilen 100kg lettere.

Det kan man også i så mange andre bilspil, men om det er mere realistisk i gt, vil jeg ikke udtale mig om.

Det er kedeligt at imitere virkelighedens verden, men nogle gange er det så godt udført, at man ikke kan benægte det. Hvis Polyphony ville gøre spillet sjovere og mere udfordrende, så ville de nok bruge mindre tid på asfalten, og mere tid foran skærmen.

GT's fysik er langt fra perfekt. Visse ting er blevet nedtonet for at gøre spillet nemmere, og mere tilgængeligt for spilleren. Lad vær med at tro det er mere realistisk end det rent faktisk er. Hvis du interesserer dig for sim racing, kan jeg kun anbefale at du prøver at downloade GTR demoen, som uden sammenligning er det nærmest man kommer på en Racing simulator.

GTR
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OmenOmenSkrevet 24/09-04 15:35 
GT realistisk??!

Et lille eksperiment:
Prøv at vælge en hurtig bil for derefter at drøne med tophastighed ind i den nærmeste mur. Sammenlign resultatet med realismen...
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 24/09-04 15:44 
Ikke fordi jeg mener at GT-serien er det mest realistiske nogensinde, men det er jo en lidt fjollet sammenligning. Man kan jo godt have realistiske køreegenskaber uden at have realistiske og drabelige uheld. Formålet med GT er at køre bil, ikke at smadre dem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 24/09-04 16:00 
Ronaldo>
Gran Turismo handler om biler, og kun dem.

Noget af en modsigelse, når bilerne i spillet ikke er interessante at køre imod.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 24/09-04 17:37 
Det eneste nogenlunde realistiske racerspil der findes er F355 Challenge til Dreamcast.
Der er så godt at endda professionelle racerkørere køber deluxe arcadeudgaven.
OmenOmenSkrevet 24/09-04 17:50 
Naiera>
Men så skulle man måske vælge et andet slogan end man har gjort med GT?
Vote Ficus!
APHAPHSkrevet 24/09-04 18:00 
3of19>
Det eneste nogenlunde realistiske racerspil der findes er F355 Challenge til Dreamcast.

Ja til konsol. Til PC findes der en del.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoRonaldoSkrevet 25/09-04 14:46 
Paasch>
Det vil jeg til en hvis grænse give dig ret i. Men en stor "fejl" i GT har altid været at dækkenes fysik ikke simuleres. Dæk reagerer forskelligt alt efter hvordan de påvirkes, det gør de ikke i GT, hvilket ikke giver en ret realistisk føling med bilerne ved nedbremsninger og i sving.

Hvad mener du med at dækkene ikke stimuleres? Bilen reagerer anderledes efter hvad underlag der kørers på. Du kan også mærke forskellen på de forskellige dæk, som du kan sætte på bilen. Du sidder meget bedre fast med bløde dæk.

Paasch>
Det er også blevet gjort nemmere at styre bilerne. Det er noget som alle konsol racers "lider" af, da de åbenbart skal kunne spilles med en controller.

Jeg tror bestemt at Gran Turismo er sværere at styre end alle andre bil spil, udover overdrevene bil simulatorers, hvilke kun er besværlige, fordi man skal styre med keyboard. Det tog mig næsten et år at få alle kørekortene i GT3.

Hvis du kommer 20 grader forkert ind i et sving, så går det galt. Du skal bremse op før du kører igennem svingene og ikke midt i dem.

Polyphony har også taget initiativ til at designe et nyt rat med 900 graders rotation. Det burde give den rigtige præcision.

Paasch>
Det behøver ikke at være et tegn på at bilernes fysik er nøjagtigt gengivet, men derimod at bilernes egenskaber er balanceret, så de overall giver realistiske omgangstider.

Hvordan tilpasser du hver af de 650 biler til 50 baner? Polyphony har de mest korrekte mål af både baner og biler. Det er selvfølgelig ikke noget jeg kan bevise, men deres research udenfor kontoret er langt mere grundig end alle andre bil spils udviklere.

Jeg tror ærligt på at deres system, som de har udviklet igennem mange år, virker.
NaieraNaieraSkrevet 25/09-04 14:53 
Omen>
Men så skulle man måske vælge et andet slogan end man har gjort med GT?

Nej, det er jo lissom det jeg prøver at sige. Så vidt jeg ved er slogan'et "The Real Driving Simulator" og ikke "The Real Driving Cars and Destroying them Simulator".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 25/09-04 15:50 
Hvad der til gengæld altid har virket urealistisk på mig er seriens næsten komplette mangel på fartfornemmelse selv i 1st person. Jeg kan ikke udtale mig om GT4, men jeg har ikke store forventninger til, at det er blevet ændret.
jaesjaesSkrevet 01/10-04 14:57 
I har vel læst om den nye B-Spec-mode?

Den lyder faktisk glimrende, og jeg har selv brugt al for lang tid på at fantasere om et spil med disse muligheder, så jeg har næsten tilgivet Sony online-stuntet :)

Fra pressemeddelelsen:

"Gran Turismo 4's new Director Mode (or B-Spec) is based on the premise of playing through the replay view angle only. A "Racing RPG" so to speak, B-Spec = Director Mode introduces the "Gran Turismo that players don't drive". In B-Spec = Director Mode, the game proceeds in the replay view point (Broadcast view) from the start of the race. GT4 includes the traditional experience where players participate and drive for themselves, referred to as A-spec. But this time, players will also have the option to be the director or race team manager of their race, and not have to worry about driving (as B-spec).

B-Spec = Director Mode brings a new experience to racing games, in which players driving themselves has previously been the standard. In B-spec, players give directions, taking on the role of a race team manager, giving directions to their A.I. driver and competing in their races. This mode can be applied to all of the races available in GT4, and does not standalone as a game mode by itself. Players can complete all of the races included in GT Mode by using B-Spec = Director Mode, without driving themselves at all. Players who had difficulty in racing can now take the option of carefully preparing their car for a race, sharing the excellence and exhilarating excitement of racing in a whole new style of racing games. That is what B-Spec = Director Mode is all about."
APHAPHSkrevet 01/10-04 17:55 
Ronaldo>
Hvad mener du med at dækkene ikke stimuleres?

Det er lidt vanskeligt at forklare, men det jeg mente med dæksimulering, er kort fortalt, når man belaster dæk, ændres dets friktion, og dermed bilens køre egenskaber, det er ikke tilfældet i GT, der ændres friktionen udelukkende på bagrund hvor langt du har kørt, og ikke hvordan man har kørt.
Håber det gav bare en smugle mening.

Jeg tror bestemt at Gran Turismo er sværere at styre end alle andre bil spil, udover overdrevene bil simulatorers, hvilke kun er besværlige, fordi man skal styre med keyboard.

Det er da godt nok det værste sludder, jeg længe har hørt. Hvem siger at man SKAL spille PC racers med keyboard? Der findes endda et par racing sims hvor der udelukkende kan anvendes rat.
Såfrem et spil er "realistisk", burde det ikke være muligt at spille med digital kontrol, men som jeg har nævnt før, så er det et problem, at alle konsolracers åbenbart skal kunne spilles med den pågældende konsols standartcontroller. DS2 controlleren er mildest talt ikke optimal til denne genre, men alligevel er det muligt at have fuld kontrol over bilerne i GT, påtrods af at styringen er digital(trykfølsomme knapper min bare...).
Så ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så er det ikke svære at styre GT, end andre racers på markedet...tværdigmod.

Deres research udenfor kontoret er langt mere grundig end alle andre bil spils udviklere.

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, så det er en udtagelse der må stå for din egen regning. Men det er i hvert fald ikke svært at høre, at du er mere end almindeligt glad for GT og Polyphony ;)

Jaes>
jeg har selv brugt al for lang tid på at fantasere om et spil med disse muligheder

Hvorfor er det så liiige at du ikke spiller nogle af de spil, der allerede indeholder dette koncept? ;)

Uden at vide alle detaljer om B-Spec, så mener jeg personligt at Polyphony ikke kunne implicere en mere ligegyldig feature end denne (det samme gælder Photo-mode). Hvad med istædetfor at forbedre de punkter hvor spillet halter og få online delen færdig?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 01/10-04 21:33, rettet 01/10-04 21:54 
Paasch>
Hvorfor er det så liiige at du ikke spiller nogle af de spil, der allerede indeholder dette koncept? ;)

Jeg kender ikke til spil, som indeholder en interessant managerdel, og hvor man EDIT: kan skifte mellem selv at køre og lege team-chef. Kender du nogle, så hører jeg da meget gerne om dem :)

EDIT: Det "ægte" drømmescenarie er selvfølgelig, at der en dag vil udkomme et spil, hvor man kan købe/sælge biler og kørere, bygge træningsbaner, ansætte mekanikere osv. Altså mere eller mindre CM for bil-entusiaster, men hvor man også selv kan køre bilerne.

Uden at vide alle detaljer om B-Spec, så mener jeg personligt at Polyphony ikke kunne implicere en mere ligegyldig feature end denne (det samme gælder Photo-mode). Hvad med istædetfor at forbedre de punkter hvor spillet halter og få online delen færdig?

Photo-mode kunne jeg også snildt undvære. B-Spec synes jeg lyder spændende. Vi taler selvfølgelig ikke CM for biler, men jeg synes bilspil let kan blive kedelige, hvis man ikke skal lave andet end at køre og tune - det kommer dog meget an på karrieredelen.

Du kan da få noget mere af pressemeddelelsen (banedetaljerne vil jeg ikke spamme med):

"B-Spec = Director Mode Features:

Playing Screen:
Playing screens will consist of the following, Broadcast view (replay view), On-board camera for each car, Race monitor screen. Players will make the best use of the three available screens to understand and evaluate the race.

Race Monitor Screen:
During the race, this screen will provide information on each car, such as lap time, sector times, time differences, which lap they went in for a pit stop, etc. to give the player an overall idea of what is going on in the race.

Settings/Car Set Up:
Car set up is likely to be much more important than when players drive themselves. Players can conduct tests on their settings, and tyre selection before the actual race. They will have to plan very strategically across the number of laps in the race.

Pace Command:
Players can give pace commands to their driver on a 5 level scale between Easy to Hard. Whether they chose to race safely and be easy on the tires, or push hard, beat up the tires and take risks, the choice is with the player.

Overtake Command:
Overrides the pace command and concentrates on over taking the car ahead.

Pit In Command:
Commands the driver to pull into the pit for refueling or tyre changes.

Pit Menu:
Allows players to adjust their selection of tyres (front/rear) and volume of fuel for refueling.

****

Enjoy the car lifestyle in the motor resort city - "Gran Turismo Resort" emerges

The Gran Turismo series is known for its driving and car lifestyle simulation game characteristics. The game's identity is firmly rooted in the car lifestyle simulation mode - GT mode. In the upcoming GT4, the Gran Turismo World will expand significantly. Starting from their home (or garage), players can explore car dealerships from around the world, visit used car dealers and tuning shops. Race events will be held in event pavilions set up by genre and Racing Fields will be located in the suburbs. The familiar License Test Centre returns, but this time on a much larger scale. For beginners and loyal fans of the GT series alike, Motor Resort City includes everything you need to enjoy your car lifestyle to the extreme. This is the Gran Turismo World.

Gran Turismo Resort Facilities:


"My home" will act as the player's home and garage


"Car Towns" by territory will consist of dealerships for the numerous car manufacturers


"Tuner's Village" will consist of famous car tuning shops


"Race Event Pavilions" will be categorized by their various concepts


"License Centre" will be the venue for the license tests


New and Old Used Car Dealerships/Shops available


"Music Theatre" enables players to enjoy music from artists around the world


"Circuit Areas" are located in the suburbs where an event is held at each track"
APHAPHSkrevet 01/10-04 22:55, rettet 01/10-04 22:59 
jaes>
Jeg kender ikke til spil, som indeholder en interessant managerdel, og hvor man EDIT: kan skifte mellem selv at køre og lege team-chef.

Jeg tror ikke der findes nogle spil, hvor man kan skifte mellem at køre selv og være team mananger, men jeg ved der findes et par enkelte racing managerspil til pc, der indeholder akkurat de samme features som du nævnte i dit forige indlæg.
Denne type spil har dog ikke min interesse, så jeg har ikke den store indsigt i genren. Jeg mindes dog at have prøvet et hæderligt manager spil. Det hed hvis noget i retningen af Formula 1 manager, men jeg kan umildbart ikke huske den isagte titel (Spillet er nok ca 5år gammelt).
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
jaesjaesSkrevet 02/10-04 03:43 
Ok, men det var jo netop to-i-én-elementet, jeg synes lød spændende - alm. bilmanagerspil, tror jeg ikke vil fænge mig så meget :)
jaesjaesSkrevet 04/03-05 15:34, rettet 04/03-05 21:09 
AI´en lyder jo totalt tåbelig, og uden online-mulighed er der kun tidskørsler tilbage. Det bliver nok det første GT, hvor jeg venter på, at det falder i pris. Andre som har fået nok!?

Efter GT3 brugte jeg meget tid på at støve Polyphonys mail-adresse op, så jeg kunne sende dem mit syn på spillet. Fandt den aldrig, men sendte en mail til Sony for at få adressen (som de, så vidt jeg husker, aldrig svarede på). Er nogle stødt på adressen, så post den endelig. Jeg må jo kæmpe for det, der engang var det bedste konsolbilspil :)
APHAPHSkrevet 04/03-05 17:27, rettet 04/03-05 19:01 
Nej, du er ikke den eneste der er ved at få nok. Det glæder mig at folk rundt omkring på nettet, så småt er begyndt at komme ud af deres hash rus, og begynder at kritisere spillene i GT serien for deres åbenlyse fejl og mangler, i stædet for at vende det blinde øje til, bare fordi spillene hedder Gran Turismo, og dermed pr defination er perfekt.
Nu har jeg ikke prøvet den færdige version endnu, men ud fra andres erfaringer med GT4, så virker det til at Polyphony endnu engang har hvilet lidt for meget på laurbærene. Firkantet set så har GT4 samlignet med GT3 fået en ansigtsløftning, flere biler og baner, men når alt kommer til alt, så skulle selve spillet på godt og ondt være identisk med GT3.

Jeg forstår ærligt talt ikke Polyphonys dispositioner. De bruger fire år på et nyt spil, hvilket man umidelbart skulle mene var rigeligt, til f.eks at få lavet en ordenlig AI, impliceret en online mode + skadesmodel, men endnu engang vælger udviklerne at springe let og elegant over disse punkter, selvom det i mine øjne er essentielle punkter i en racer (Især AI'en), istædetfor vælger de at bruge alt deres krudt på den grafiske del og mere eller mindre ligegyldige gamemodes..sådan virker det i hvert fald.

Man må dog tage hatten af for Polyphony, da de har gjort et stort stykke arbejde med den grafiske del af spillet, især taget PS2 HWen begrænsede kræfter i betrakning, men ærligt talt så synes jeg det er ret irrelevant hvordan et spil ser ud, hvis spillets grundkerne ikke er iorden. Men udviklerne er åbenbart af en anden opfattelse, eller de er måske ikke kompetente nok til at forbedre seriens fejl?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BeanoBeanoSkrevet 04/03-05 20:53 
Nu har jeg ikke fået den endelige udgave af GT4 (endnu :) )... men at bedømme udfra GT4 Prologue, var denne allerede dengang langt foran alle andre konsol racing spil (som jeg har prøvet ihvertfald) hvad angår styring, fysik og generel "road-feel", inkl. Forza demoen. Og skal man tro anmeldelserne er dette en af hovedgrundene til at spillets får pæne scores lige nu... "GT4 gør mindre men bedre".

Jeg er helt enig i at det er skuffende at Polypony ikke tager sig sammen med hensyn til AI, online og delvist damagemodel. Specielt efter næsten 4 år - de har haft nogle gode fester :)
Jack_DJack_DSkrevet 05/03-05 00:52, rettet 05/03-05 00:53 
paasch>
og begynder at kritisere spillene i GT serien for deres åbenlyse fejl og mangler,

Det er vist dig der har sovet i timen, bl.a. AI'en, skademodellen er noget som er blevet kritiseret fra starten af.

i stædet for at vende det blinde øje til, bare fordi spillene hedder Gran Turismo, og dermed pr defination er perfekt.

Jamen der er til dd endnu ikke kommet et eneste spil der kan rokke ved den status GT serien har, end ikke Forza vil kunne gøre en forskel.

Firkantet set så har GT4 samlignet med GT3 fået en ansigtsløftning, flere biler og baner, men når alt kommer til alt, så skulle selve spillet på godt og ondt være identisk med GT3.

Yup, never change a winning formula. Hvorfor skulle de også ændre på noget, når det nuværende fungere så godt???

Jeg forstår ærligt talt ikke Polyphonys dispositioner. De bruger fire år på et nyt spil, hvilket man umidelbart skulle mene var rigeligt, til f.eks at få lavet en ordenlig AI, impliceret en online mode + skadesmodel, men endnu engang vælger udviklerne at springe let og elegant over disse punkter, selvom det i mine øjne er essentielle punkter i en racer (Især AI'en), istædetfor vælger de at bruge alt deres krudt på den grafiske del og mere eller mindre ligegyldige gamemodes..sådan virker det i hvert fald.

Prøv at vend den om, det er sikkert meget begrænset hvad der har været muligt at presse ud af PS2 hardwaremæssigt, derfor har udviklerne sikkert stået over for et valg, enten at skulle udvikle og implementere en skadesmodel, ændre drastisk på AI mv, eller presse PS2'en til det ypperste grafikmæssigt, samt tweake AI + nogle nye features. Det er et enten eller og der er ikke plads til kompromis.

GT5 vil uden tvivl byde på skadesmodel og klart forbedret AI.

Man må dog tage hatten af for Polyphony, da de har gjort et stort stykke arbejde med den grafiske del af spillet, især taget PS2 HWen begrænsede kræfter i betrakning,

Netop, de har valgt det klogeste, og beholdt the winning formula. Hvordan mon ikke kritikken ville have lydt, hvis de havde valgt option 1, med skadesmodel mv og bibeholdt grafiken. Så ville du som den første stå i spidsen med et indlæg om hvor ringe det er at grakfiken ikke er ændret fra GT3 til GT4.

men ærligt talt så synes jeg det er ret irrelevant hvordan et spil ser ud, hvis spillets grundkerne ikke er iorden.

Det er jo netop lige det, det er. Hvorfor tror du ellers det har opnået sådan en status???

Men udviklerne er åbenbart af en anden opfattelse, eller de er måske ikke kompetente nok til at forbedre seriens fejl?

LOL, manglende komptence, jeez så har man også hørt det med.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
APHAPHSkrevet 05/03-05 08:37, rettet 05/03-05 10:35 
Jamen der er til dd endnu ikke kommet et eneste spil der kan rokke ved den status GT serien har, end ikke Forza vil kunne gøre en forskel.

Hvad er det for en status GT har?

I folkemunde er Gran Turismo den ultimative simulator, men har man lidt forstand på genren, ved man godt at det ikke er tilfældet. Så det kan ikke være det du hentyder til.

Det mest sælgende spil måske? Hvis det er det du mener, har du ret. GT er et brand på højde med Playstation, så nej det faktum kan en udgivelse som feks. Forza ikke rykke på.

Yup, never change a winning formula. Hvorfor skulle de også ændre på noget, når det nuværende fungere så godt???

Jeg kan tydeligvis hører at vi priotere elementer i en racer forskellige.
Grafik, lyd, antal biler og baner og andet lir, betyder for MIG ikke det store.
Det der er vigtigt for mig, er selvfølgeligt at styringen er iorden (det giver jo sig selv), men vigtigst af alt vil jeg udfordres.
Firkantet set er det sådan, at hvis jeg ikke udfordres, bliver jeg ikke underholdt. Der er da ikke noget ved at bruge tid på et spil, hvor stort set ligegyldigt hvor elendigt man kører så vinder man...det må betegnes som værende tidsfordriv.

Er GT udfordrende? For mig, nej.

Prøv at vend den om, det er sikkert meget begrænset hvad der har været muligt at presse ud af PS2 hardwaremæssigt, derfor har udviklerne sikkert stået over for et valg, enten at skulle udvikle og implementere en skadesmodel, ændre drastisk på AI mv, eller presse PS2'en til det ypperste grafikmæssigt, samt tweake AI + nogle nye features. Det er et enten eller og der er ikke plads til kompromis.

HW'en sætter da helt sikkert begrænsninger, så er det op til udviklerne at priotere, hvilket var præcis det samme jeg nævnte i mit forige indlæg. Jeg er så ikke enig i den måde PD har valgt at priotere. (Grafik frem for gameplay)

GT5 vil uden tvivl byde på skadesmodel og klart forbedret AI.

Hvad får dig til at tro det? Sidst gang udviklerne fik en ny HW, udgav de bare en skrabet version af deres forrige spil med bedre grafik. ;)
Så ville du som den første stå i spidsen med et indlæg om hvor ringe det er at grakfiken ikke er ændret fra GT3 til GT4.

Ahh mon dog. Grafik betyder absolut INTET, såfrem selve spillet er godt. Jeg spiller stadigvæk racers som feks GPL, SC GT selvom de har over fem år på bagen, ikke fordi de er grafisk imponerende, men fordi det er noget af det ypperligste, genren har at byde på.

Det er jo netop lige det, det er. Hvorfor tror du ellers det har opnået sådan en status???

Du mener altså at AI'en er god som den er, og en onlinedel og skadesmodel ikke er en essentielle del af en racer?

LOL, manglende komptence, jeez så har man også hørt det med.

Nu skulle den kommentar ikke tages alt for alvorligt, men det er efter min mening for dårligt, at efter så mange GT udgivelser, lider spillet stadigvæk af de samme mangler som da serien startede.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BeanoBeanoSkrevet 05/03-05 13:22 
paasch>
Hvad er det for en status GT har?

I folkemunde er Gran Turismo den ultimative simulator, men har man lidt forstand på genren, ved man godt at det ikke er tilfældet. Så det kan ikke være det du hentyder til.

Efter min mening har GT den status og popularitet som den har pga. serien i 97 satte en standard for "seriøse" konsol racers og siden ikke er blevet toppet men kun forsøgt imiteret gentagne gange.
Ikke at der ikke har været mere "seriøse" eller bedre simulationer (specielt på PC). Men GT rammer en balance af kedelig simulator og tilgængelig og sjov racer. Noget som gør spillet utroligt populært.

At spillene har mottoet/undertitlen "The Real Driving Simulator" er der vel ingen der tager alt for seriøst :)

paasch>
Du mener altså at AI'en er god som den er, og en onlinedel og skadesmodel ikke er en essentielle del af en racer?

Ordenlig AI er vigtig, mens jeg mener at online og skademodel langt fra er essentielt.
Vi har set for mange racers med "skademodel" som har været mere for at kunne skrive det på boksen eller ses på nogle screenshots, så jeg er ikke utilfreds med at GT4 ikke indeholder en halvhjertet skademodel. Specielt hvis det gik ud over spillets fysik og hastighed.
Jack_DJack_DSkrevet 05/03-05 14:13 
I folkemunde er Gran Turismo den ultimative simulator, men har man lidt forstand på genren, ved man godt at det ikke er tilfældet. Så det kan ikke være det du hentyder til.

Enten kender du ikke særligt meget til genren, eller også er du godt farvet af din modstand mod GT serien og PS2 i særdeleshed.

GT serien har formådet at skabe et spil som rammer plet med grafiken og gameplayet.

Yup, never change a winning formula. Hvorfor skulle de også ændre på noget, når det nuværende fungere så godt???

Jeg kan tydeligvis hører at vi priotere elementer i en racer forskellige.
Grafik, lyd, antal biler og baner og andet lir, betyder for MIG ikke det store.

Jamen hvorfor interessere du dig så for GT serien, hvis du alligevel ikke kan bryde dig om den??
Det burde jo være let nok, at finde et andet spil der kan leve op til dine krav eller???

Det der er vigtigt for mig, er selvfølgeligt at styringen er iorden (det giver jo sig selv), men vigtigst af alt vil jeg udfordres.

Ok, så er det nok ikke Forza du skal kigge efter, af de seneste videoerog demoer, er det tydeligt at det ikke byder på noget der er bedre end GT4, her tænker jeg på styringen.

Firkantet set er det sådan, at hvis jeg ikke udfordres, bliver jeg ikke underholdt. Der er da ikke noget ved at bruge tid på et spil, hvor stort set ligegyldigt hvor elendigt man kører så vinder man...det må betegnes som værende tidsfordriv.

Fair nok, men så kan du roligt indstille dig på at Forza nok heller ikke er lige dig.


HW'en sætter da helt sikkert begrænsninger, så er det op til udviklerne at priotere, hvilket var præcis det samme jeg nævnte i mit forige indlæg. Jeg er så ikke enig i den måde PD har valgt at priotere. (Grafik frem for gameplay)


Netop, GT serien har formådet at tryllebinde folk med deres gameplay, hvorfor så ændre på det.
Gameplayet er jo netop een af årsagerne til at det er så populært og har opnået den status serien p.t har.


Det er jo netop lige det, det er. Hvorfor tror du ellers det har opnået sådan en status???

Du mener altså at AI'en er god som den er, og en onlinedel og skadesmodel ikke er en essentielle del af en racer?

Nej, jeg er ikke tilfreds med AI'en, den kan sagtens bliver bedre og det er jo netop også noget som er blevet påpeget fra starten af!
Onlinedel og skadesmodel, er ikke essentielle, men blot nice to have. Hvis jeg ville have en racersimulation, valgte jeg nok ikke GT4, men istedet et til pc'eren.


Nu skulle den kommentar ikke tages alt for alvorligt, men det er efter min mening for dårligt, at efter så mange GT udgivelser, lider spillet stadigvæk af de samme mangler som da serien startede.

Jamen det har du da ret i, dog er skadesmodellen i Forza bestemt ikke noget at råbe hurra for, så en video hvor en bil med høj fart ramme barrieren men alligvel skete der kun minimale skader, hvis det er tilfældet hvad skal man så med en skadesmodel???
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
APHAPHSkrevet 05/03-05 14:57, rettet 05/03-05 14:58 
Jack_D>
Enten kender du ikke særligt meget til genren, eller også er du godt farvet af din modstand mod GT serien og PS2 i særdeleshed.

Hold nu op med det pjat.
Jeg er nok en af dem på dette forum, hvis ikke den der spiller denne genre mest. Jeg har spillet stort set alle nævneværdige racers, der er udkommet de seneste 15 år.
Og om et spil udkommer på PS2,XB eller PC er jeg fløjtende ligeglad med, jeg er fanboy af gode spil, ikke af en bestemt HW.

Jamen hvorfor interessere du dig så for GT serien, hvis du alligevel ikke kan bryde dig om den??


Jeg interesseret mig heller ikke specielt for GT, mere for genren generelt. Der er da andre titler jeg følger tæt. Feks Enthusia Racing og Forza.

Det burde jo være let nok, at finde et andet spil der kan leve op til dine krav eller???

Det hænder da at der udkommer nogle gode titler. Spiller for tiden Sports Car GT og GTR, begge fremragende racing titler.

Ok, så er det nok ikke Forza du skal kigge efter, af de seneste videoer og demoer, er det tydeligt at det ikke byder på noget der er bedre end GT4, her tænker jeg på styringen.

Jeg ved ikke hvordan du bedømmer styringen, ved at se på videoer, men jeg har ikke de store kritikpunkter til styringen i OXM demoen (med assists slået fra).

Fair nok, men så kan du roligt indstille dig på at Forza nok heller ikke er lige dig.

Hvorfor dog det? Du ved godt at det muligt at indstille AIen så den passer til ens niveau.

Netop, GT serien har formådet at tryllebinde folk med deres gameplay, hvorfor så ændre på det.

Jeg snakker ikke om at ændre gameplayet radikalt, men om at forbedre det, på de punkter hvor spillet halter samlignet med andre racing udgivelser. Er det for meget at forlange?

Skadesmodellen i Forza bestemt ikke noget at råbe hurra for, så en video hvor en bil med høj fart ramme barrieren men alligvel skete der kun minimale skader, hvis det er tilfældet hvad skal man så med en skadesmodel???

Nu ved jeg ikke hvorfor du bliver ved med at blande Forza ind i denne diskution. Men angående skadesmodellen i forza så er den delt op i tre punkter.
1) Kun visuelt skade
2) Visuel skade + minimal mekanisk skade
3) Sim skade

Det eneste udviklerholdet har fremvist er punkt 1, visuel skade, så hvordan sim skadesmodellen bliver må tiden vise.
Dog synes jeg skadesmodellen i OXM demoen generelt var god.
GT4 Offline
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BeanoBeanoSkrevet 05/03-05 15:05 
paasch>
Jeg er nok en af dem på dette forum, hvis ikke den der spiller denne genre mest. Jeg har spillet stort set alle nævneværdige racers, der er udkommet de seneste 15 år.

*host* selvudråbt *host* ekspert *host*
APHAPHSkrevet 05/03-05 15:10 
Jeg siger på ingen måde at min mening er mere rigtig end andres. Porientere bare at min kendskab til genren strækker sig ud over titler som Need 4 Speed og Gran Turismo. ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/03-05 16:44, rettet 05/03-05 16:47 
Jeg er 100% med paasch her.
Gran Turismo 1, 2, 3 eller 4 kan ikke kaldes mere realistiske end andre bilspil. Ja, der er ægte biler og ægte baner, men så stopper legen også.
Først og fremmest kan et bilspil uden skadesmodel ikke kaldes realistisk, og desuden er meget vigtige variabler som f.eks. dæktryk fuldstændig overset i GT - undtagen i 1'eren, underligt nok.
Styringen er da også lidt for børn, hvilket enhver der bare har snust til baghjulstræk, også må indrømme.

Jeg holder af GT, fordi man kan køre i helt almindelige gadebiler, og ingen andre grunde.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 05/03-05 18:54, rettet 05/03-05 19:33 
Realisme kan selvfølgeligt gradbøjes... og realisme desuden ikke nødvendigvis målet.

Jeg kunne desuden også godt tænke mig at høre hvad der er mere "realistisk"/"autentisk" til konsoller lige nu end GT serien?

Har temmeligt svært ved at komme i tanke om konsol racing spil med bedre fysik end GT spillene har!
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/03-05 23:55 
Jeg kan bedre lide Sega Rally 2 fremfor GT3, hvis bare dog den lamme framerate i SR2 gad at blive på 60fps uden framedrops, ville jeg vælge SR2 fremfor alle "ræs" titler, bare min mening :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RonaldoRonaldoSkrevet 06/03-05 06:44 
Gran Turismo 4 kombineret med Logitech's Driving Force Pro er den bedste bilspils oplevelse der kan opnås. Glem spillehallen, bliv derhjemme.

DeluxScan>
Jeg er 100% med paasch her.

Der vil aldrig være et realistisk bilspil. Der er for mange indflydelsesrige faktorere som skal simuleres. Jeg mener dog at Gran Turismo har en mere realistisk tilgang til hvordan biler opfører sig og hvordan de skal køres. Har du overhovedet prøvet at slå alt automatisk hjælp fra? Din bil glider rundt og du laver konstant hjulspin.
APHAPHSkrevet 06/03-05 08:43, rettet 06/03-05 10:12 
Beano--> Selvfølgeligt behøver en spil ikke at stræbe efter at være realistisk for at være en god racer, men når et spil har et hvis slogan på coveret, skulle man da mene at det var simgenren udviklerne satser på?!

Men på samme måde som dig, så har jeg pt svært ved at nævne en titel der endegyldigt overgår GT4 med hensyn til "fysik, det er dog kun hvis vi snakker konsolsammenhæng. Det er selvfølgeligt svært at præcisere hvor god en fysik er, men konsolspil som f.eks Richard Burns Rally og F355 Challenge er vel på højde med GT.

Ronaldo-->
Gran Turismo 4 kombineret med Logitech's Driving Force Pro er den bedste bilspils oplevelse der kan opnås.

Hvis vi udelukkende snakker om følelsen at at sidde i en bil, så er jeg delvis enig. På konsol er jeg enig, da Logitec som den eneste har udgivet et FF rat i rimelig kvalitet. Men på PC findes der langt bedre rat, men her snakker vi selvfølgelig også en helt anden prisklasse.

Har du overhovedet prøvet at slå alt automatisk hjælp fra?

Spiller altid racers uden assists slået til. Men som Deluxscan så fint beskrev det, så er styringen "lidt for børn".
Det er da absolut heller ingen hemlighed at styringen i spillet er gjort nemmere, da spillet henvender sig til den brede masse, og ikke udelukkende hardcore simspillere...hvilket man på ingen måde kan fortænke Polyphony i.

----------------------------------------------------------------------------------

Jeg ved godt at det er lidt OT, men jeg faldt lige over nogle sjove billeder fra GT4.
Som nogle nok ved så var det i GT3 muligt ved nogle enkelte biler, at frembringe hastigheder på et par tusinde Km/t, men i GT4 kan man åbenbart gøre det med stort set alle biler, og her nøjes vi ikke kun med 2000Km/t :)
http://img203.exs.cx:81/img203/4509/dscf00082dm.jpg]1[/LINK]" target="">1
http://img203.exs.cx:81/img203/1498/dscf00020hl.jpg]2[/LINK]" target="">2
http://img154.exs.cx/img154/9866/dscf00096pf.jpg]3[/LINK]" target="">3
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/03-05 09:20 
Hvordan faen får man bilen til at kører så stærkt? :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 06/03-05 10:09, rettet 06/03-05 12:03 
paasch>
Beano--> Selvfølgeligt behøver en spil ikke at stræbe efter at være realistisk for at være en god racer, men når et spil har et hvis slogan på coveret, skulle man da mene at det var simgenren udviklerne satser på?!

Er det også - men ikke sim for sim'ens skyld... spillet skal jo stadig være sjovt at spille (som du jo også selv poienterer senere :)).

Sjov bug som vises på billederne... info om hvordan man fremkalder den?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/03-05 14:53 
Ronaldo>
Har du overhovedet prøvet at slå alt automatisk hjælp fra? Din bil glider rundt og du laver konstant hjulspin.

Sefø'li, jeg spiller kun uden TCS og ESP (Ligesom i virkeligheden :) - og det er her, det hele bliver lidt uldent.
Bare fordi man kan smide bagenden ud i store røgskyer gør altså ikke f.eks. baghjulstræk realistisk. Men igen er effekten dog tilfredsstillende, men jeg vil ikke kalde den realistisk.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 06/03-05 18:33 
Den grundlæggende fysik i Sega GT Online, synes jeg er på højde med den i GT3. Til gengæld føles bilerne mere ens i Sega GT Online end i GT3.

Al den snak om realisme; er der ingen online-mulighed og er AI´en udviklet med en hjerneskadet hamster som model, kan det hele jo være lige meget :)

IGN´s anmelder har lavet denne simple lille test, som beviser, at AI-kørerne overhovedet ikke registrerer de menneskestyrede biler - præcis som i GT3:

"To be extra sure that the AI was following its line with no reaction from the player I did a simple test. I fired up an arcade game on a track and after starting the race I did a 180 and parked the car square on the racing line. Sure enough, when the cars came around again they didn't react at all at slammed head-on into my car. Even when I parked my car a little to the side or even just barely in the way it would still get hit. There's no reaction at all."
jaesjaesSkrevet 06/03-05 18:39 
paasch>
Hvis vi udelukkende snakker om følelsen at at sidde i en bil, så er jeg delvis enig. På konsol er jeg enig, da Logitec som den eneste har udgivet et FF rat i rimelig kvalitet. Men på PC findes der langt bedre rat, men her snakker vi selvfølgelig også en helt anden prisklasse.

Har du prøvet det nyeste, som er udviklet specielt til GT4? Det skulle være en del bedre end det til GT3, som IMO er håbløst (støj, dårlig FF). Jeg har dog ikke spillet nok med FF-rat til at kunne sammenligne, men jeg synes bestemt ikke det var de ca. 800 kr. værd, som det kostede på daværende tidspunkt.
APHAPHSkrevet 06/03-05 18:50 
jaes>
er der ingen online-mulighed og er AI´en udviklet med en hjerneskadet hamster som model, kan det hele jo være lige meget :)

Jeg er fuldstændig enig.
Hvis et racing spil med en dårlig AI, ikke indeholder en onlinedel, falder hele spillet til jorden, og så er det sådan set ligegyldigt hvor godt resten af spillet er udført, da spillet ikke kan byde på nogle udfordringer.
Men en onlinedel kan gøre underværker og sagtens rede et spil. Tag f.eks Rallisport 2 der indeholder den værste AI i mands minde, det er stadigvæk et rigtigt godt spil, da man kan konkurrere mod folk online.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 06/03-05 19:08, rettet 06/03-05 19:09 
jaes>
Har du prøvet det nyeste, som er udviklet specielt til GT4?

Nej det har jeg ikke, kun det gamle til gt3, som jeg synes var udemærket til prisen. (Gav hvis 400kr for det)

Jeg er iøvrigt så heldig at have adgang til et http://ecci6000.com/6000_wheel_01.htm]Trackstar 6000GTs rat[/LINK]" target="">Trackstar 6000GTs rat, et rat der koster i omegnen af 8000kr.. se det er kvali ;)

Jeg er dog ikke den store foretaler, for at spille med rat i arcade og semi realistiske spil. Af den simple grund, at jeg kan køre langt hurtigere, ved brug af en ordenlig controller, end med et rat.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RonaldoRonaldoSkrevet 06/03-05 19:40, rettet 06/03-05 19:41 
Et rat er mere præcist end en controller. Det må være dig som ikke kan udnytte det ordentligt.

Det er også ligegyldigt hvor dyrt et rat er. Det handler 100% om hvordan det kommunikerer med spillet. Det er derfor at DFP'en er så genial når det kombineres med GT4.
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig