X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste PC Engine/TG spil


Svar
Michael_Michael_Skrevet 23/09-04 19:38 
Hvilke er de bedste?

--Michael
JuggernautJuggernautSkrevet 23/09-04 19:50 
Der er ret mange! En af mine personlige favoritter er Galaga ´88
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Michael_Michael_Skrevet 23/09-04 19:54 
Har den.
Har også R-type og Military Madness.

Jeg går nok efter de sådan top 5 procent af titlerne.

vh. Michael
JuggernautJuggernautSkrevet 23/09-04 20:38 
Daimakaimura er også et ret godt bud. Men er dog forbeholdt SuperGrafx. Ellers hør Star Soldier. Mener at han har gjort ret meget i pce.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JAAJAASkrevet 24/09-04 06:21 
Bomberman '94 skal du vel have. Det er et af de PCE spil, jeg spiller mest.
MarcusMarcusSkrevet 24/09-04 07:48 
Castlevania - Rondo of blood/Chi no rondo
happyEDhappyEDSkrevet 24/09-04 09:11 
Air Zork er også sjovt nok.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 24/09-04 09:21, rettet 24/09-04 09:21 
PCE gør det meget i arkadekonverteringer, hvor en hel del faktisk er ret gode, sammenlignet med de andre samtidige hjemmeudgaver, hvis de overhovedet findes.
Mest interessant synes jeg dog det er med cd-rom-spillene. Dracula X: Chi No Rondo er mit klare nummer ét. Kaze Kiri bliver også tit nævnt som et af de bedste, jeg synes dog ikke, det er så fantastisk.
Der er en del gode shooters, der kun findes på PCE, f.eks. http://www.playright.dk/serie.php?id=91]Star Soldier serien[/LINK]" target="">Star Soldier serien.

ToAt snakker vist om Air Zonk :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 24/09-04 09:44 
Super Raiden er også rigtig godt, og ondt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 05/02-05 14:23 
Er der udkommet nogle US hu-card spil som måske er gode nok til at de er værd at købe en turbografx for, hvis man allerede har en japansk Duo? Hvilke 3-5 spil syntes i er mest interessante inden for de forskellige genrer?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 05/02-05 15:20 
Der er ikke rigtig nogen grund til at købe en TG-16. RPG'erne er alligevel på CD'er, som ikke er regionslåste og så er det jo ligemeget, at det er en Japansk PCE eller Duo du har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 05/02-05 16:45 
Hvis man absolut vil spille amerikanske TG16-spil, ville jeg nok gå efter spil som Dragon's Curse (Wonder Boy), Super Star Soldier og Bonk-spillene. Evt. Turrican, hvis man ikke gider rode med en Amiga for det spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/05-12 13:09, rettet 06/05-12 13:45 
Genopliver lige tråden :-)

Jeg har på det sidste gennem tæsket PCE biblioteket og fundet et par titler som jeg synes kunne være interessante. Lidt ærgeligt at de fleste strategi og RPG'er kun er på japansk.

I går fandt jeg et spil som hedder Renny Blaster:
http://www.playright.dk/info/titel/renny-blaster

Det ligner et beat-em-up Carstenvania spil på sådan en lækker b-agtig måde. Bare ærgeligt at det er meget sjældent hvilket resultere i fantastiske priser!!

Jeg har også kikket lidt på en anden Beat-em-up som hedder Mad Stalker:
http://www.playright.dk/info/titel/mad-stalker

Ved ikke om det er godt? Det ser ok ud synes jeg.
Gameplay her: http://www.youtube.com/watch?v=YtcftPkFKxE

Ellers skal Akumajo Dracula X: Chi No Rondo nok købes hjem det ser fuldstændig vanvittigt flot ud. Winds Of Thunder, Image Fight I-II også.

Der er mange spil at gå i krig med :-)

Hvis folk kender sider derude hvor det er lidt billigere end ebay at købe PCE spil så fortæl det gerne jeg er helt ny hvad det angår.

Jeg vil også gerne høre jeres bud på måske unrated eller top spil til systemet ;-)
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 06/05-12 13:30 
neros>
Hvis folk kender sider derude hvor det er lidt billigere end ebay at købe PCE spil så fortæl det gerne jeg er helt ny hvad det angår.

Tag et kig på SMJ.

SMJ deputy service.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 07/05-12 15:10 
Jeg synes generelt at PCE biblioteket "lider under" at de fleste gode spil til den er arcade-ports. Det skal så selvfølgelig også påpeges at vi dog snakker nogen af datidens bedste arcade-ports, men det siger så også sig selv at ingen af dem kan måles med originaludgaverne af de samme titler (selvom enkelte kommer ret tæt på).

Parasol Stars er et must til PC Engine, synes jeg, og sammen med Dracula X et af de absolut bedste (og i den grad tidløse) titler til maskinen. Det er et af de sjoveste spil i Bubble Bobble serien, men kom aldrig som planlagt til arcade, så PCE-udgaven er den eneste tilgængelige udgave af spillet udover den væsentlig meget ringere version til Amiga, hvor styringen efter min mening er "broken".

Personligt er jeg også en stor fan af Ys-spillene til maskinen, men de er nok mere en "acquired taste" :)
De er alle udgivet i en utal af andre konverteringer, men udover PC-originalerne, må PCE siges at være det system hvor serien havde "hjemme" i løbet af den årrække PCE var på sit højeste, og de cd-audio baserede soundtracks gør virkelig meget for spillene. Det er supercheesy tidlig-90'er japaner synthrock af højeste klasse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/05-12 16:38 
Sumez>
Jeg synes generelt at PCE biblioteket "lider under" at de fleste gode spil til den er arcade-ports. Det skal så selvfølgelig også påpeges at vi dog snakker nogen af datidens bedste arcade-ports, men det siger så også sig selv at ingen af dem kan måles med originaludgaverne af de samme titler (selvom enkelte kommer ret tæt på).

Ja helt enig dog findes der en del shooters som kun blev udviklet til systemet som i den grad skriger arkade efter dig. Sidder her og spiller NEXZR SPECIAL og er fuldstændig blown away! Min maskine har ihvertfald fået en flyvende start :-) Disse shmups er grunden til at jeg købte en DUO-R og så selvfølgelig Dracula X.

Har godt kikket på Parasol Stars og det skal helt sikkert også købes hjem.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 15/05-12 19:17 
Naiera>
Super Raiden er også rigtig godt, og ondt ;)

Er det virkelig en god port?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 20/05-12 22:23 
Lige et lille spørgsmål.

Jeg synes at TURBO GRAFX 16 spil ligner at de ligger i en pap æske i stedet for cd cover som PC-Engine spil er det rigtigt?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-12 22:32 
Nogle gør :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/05-12 16:15 
Hmm ok så dette er nok en pap æske eller gemmer der sig en cd indeni jeg synes det er svært at se?

http://www.ebay.com/itm/SILENT-DEBUGGERS-NEC-TURBO-GRAFX-BRAND-NEW-/370605811826?pt=UK_PC_Video_Games_Video_Games_JS&hash=item5649d3e872#ht_500wt_1081
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/05-12 16:52, rettet 21/05-12 16:55 
Man kan spille en nogenlunde port af Ninja Spirit på PCE. Jeg har US versionen stående. Det er pap omslag, men med det normale cd-hylster-værk indeni. Sådan tror jeg for det meste det er.

EDIT:

Så altså, for én gangs skyld er pap bare ekstra og sejt.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 21/05-12 17:45, rettet 21/05-12 17:48 
Haha det kan vi nok blive enige om. Jeg er blevet så hooked på at få fat på Ninja Spirit har aldrig prøvet det, men det ser virkelig godt ud. Er der ikke noget med at der er to modes på PCE versionen. En arkade mode og en PCE mode hvor man har en health bar så man kan tåle flere hits?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/05-12 17:48 
Jo :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 21/05-12 17:50 
Cool
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/05-12 17:54 
Mega
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-12 18:17 
Sejt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/05-12 18:21 
mega svært spil^^
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 21/05-12 19:26 
Tjah det siges der, meeen nu må vi se ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/09-12 09:48 
Damn, jeg skulle ikke have købt PC Engine spil af Juggernaut. Eller få min PCE moddet af Konsolkongen. Nu er jeg havnet i PCE-fælden igen, og købt en masse af de spil jeg har ønsket mig i lang tid.

Neros: Jeg har kigget lidt mere på Renny Blaster, og det ser jo superfedt ud! Det er nok også et af de dyreste spil på maskinen. Og på PC Engine siger det alligevel lidt. :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig