X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dual layer DVD


Svar
SumezSumezSkrevet 23/09-04 11:16 
Jeg har lige købt Gangs of New York på DVD, og glædede mig meget til at se den igen..
Filmen er 3 timer lang og på dual layer DVD.
Da jeg satte mig sammen med kæresten for at se den på Xboxen, gik det meget godt indtil chapter 7. Der begyndte den at gå i stå i længere tid cirka hvert halve minut. I chapter 8, går det så helt galt, hvor den hakker mere og mindre uregelmæssigt, og gerne hvert femte sekund. Nogen gange går den i stå flere minutter i træk, her. Chapter 9 og 10 kan slet ikke læses, når jeg prøver at gå til dem. Jeg har ikke prøvet så mange flere chapters længere fremme, men det ser ud til at der ikke er meget af filmen der kan ses efter dette sted.

Er det typisk at Xbox har problemer med dual layer DVD'er, eller gælder det kun visse skiver, eller er det min maskine, der er noget galt med?
Problemet minder en del om http://www.playright.dk/forumemne.php?id=4476&subid=56699#56699]det her[/LINK]" target="">det her, men jeg har ikke prøvet at køre filmen på min PS2 endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 23/09-04 11:22 
Havde også lidt problemer med at se filmen på min xbox. Den jeg så var 2 disk versionen, om den er dual layer, det aner jeg ikke.. Er dual layer kun 1 disk version?

**Mulig spoiler**
Den hakkede specielt meget i danse scenen, og frem til hvor Amsterdam og Butcher står på havnen hvor Irerne kommer i land. Her efter gik det lidt i selv, for til sidst at stoppe helt med at hakke.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 23/09-04 11:23 
Både PS2 og Xbox er ret elendige til at læse fra DVD-skiver, hvilket typisk kommer til udtryk ved problemer på layer 2. Jeg tror jeg oplever det på måske 1/20 af alle film, mens jeg tilsvarende aldrig har oplevet det på nogle af min dedikerede Sony-afspillere.

Det er dog typisk fordi skiverne er lidt fedtede eller ridsede. Med helt nye film tror jeg kun, at jeg har oplevet problemer én gang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/09-04 11:25 
Skiven er helt ny og overhovedet ikke fedtet.
Og der er ikke bare tale om noget tilfædigt hakken, men at det faktisk er fuldstændig umuligt at se filmen efter chapter 7/8.

Det er 2-disk versionen, men jeg -tror- nok at hele filmen er på den ene disk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/09-04 11:27 
Jamen, det er skam også normalt, at man ikke kan se filmen overhovedet. I de tilfælde opgiver PS2'en og skriver at filmen ikke kan afspilles, mens Xboxen på det nærmeste bare ender med at gå kold.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/09-04 11:29 
Dvs. jeg skal ikke regne med at kunne se filmen på min PS2?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/09-04 12:01 
Du skal ikke regne med det i hvert fald. Men de _er_ forskellige og det er vel nemt at sætte den i og lige spole frem til layer-skiftet, for at undersøge det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/09-04 12:05 
Ikke når min PS2 står på mit kollegie, hvor jeg næsten aldrig er for tiden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 23/09-04 12:14 
Hulle>
om den er dual layer, det aner jeg ikke

Generelt kan i godt gå ud fra at næsten alle de R1 og R2-film i har er dual layer. Bortset fra billigudgivelser (On Air og lignende) og en del R3-skiver, så er det næsten standard at bruge Dual Layer i dag.
KTCKTCSkrevet 24/09-04 00:10 
Jeg har kun oplevet problemer en enkelt gang, og det var med min "Back To The Future Trilogi". Der var ingen ridser eller lignende, men efter at have byttet den, var der ingen problemer med den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig