X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chip & Opløsninger


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 23/09-04 06:39 
En af mine gode venner har lige købt en xbox. Men han synes ikke billede-kvaliteten var noget særligt. Så sagde jeg til ham at han skulle da bare have en chip i og så kunne xboxen køre 480p og 720p og alskens godter (i hvert fald hvis han kører ntsc-spil).

Men i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål:
Hvad sker der hvis man smider et PAL spil i en chippet maskine - Hvilken o... Se hele indlægget
Have you considered sucking less?
54 emne(r).
« < 1 2

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-04 16:00 
OK, jeg syns ikke at billedet blir dårligere af det. (Har ikke studeret det så nøje) Det er bare lidt træls. Godt at det kun sker een gang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-04 13:19, rettet 01/10-04 13:22 
Nu begynder der så at ske ting og sager. Hvis man spiller i NTSC mode, sker det nogle gange at billedet bliver sort et sekunds tid, hvorefter det så vender tilbage til spillet.
I hjørnet af TVet skriver det så YPbPr. Det er selvfølgelig møg træls, og jeg så gerne at det kunne fikses.

Det er ligegyldig om man spiller PAL/Multi/NTSC spil, det sker alligevel. Nogle gange med halve timer imellem, andre gange med minutter.

Jeg tror ikke det er TVet da det tilsyneladene ikke sker på min v.1,0 (som også er moddet). Men det er jo den nye (1,4) det skal bruges på. Fordi drevet og lyden ikek virker ordentligt på den gamle.

Opsætningen er som følger:

PAL: 60hz (gør ingen forskel om det er det ene eller andet)

NTSC: 480p, - (720p & 1080i er bare sat til no.)

Nogen der ved hvad der kan være galt? Og hvordan det evt. kan løses?

EDIT:

Bruger Enigmah til at skifte region.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/10-04 23:25 
Siden den anden Xbox virker, så vil jeg skyde på der er noget i vejen med selve videooutputstikket på Xboxen. Det lyder som om den "taber billedet" et øjeblik og så får forbindelse igen. Måske en løs forbindelse?

Jeg har været ude for noget lignende med min egen ved component. Grunden regner jeg med er slid, da jeg tit skifter mellem RGB og component-kablerne. Jeg fandt ud af at det hjalp, hvis jeg lagde RGB-stikket ind under componentkablet (som sidder i), så det kommer til at presse en lille smule på undersiden af componentstikket. Med andre ord, det at componentstikket var presset en lille smule op, mens det sad i var åbenbart nok til at den forbindelse der ikke fik kontakt sad ordentligt.

Prøv det. Det kan ikke skade.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-04 00:23, rettet 06/10-04 00:32 
He, det er så også det eneste jeg endnu ikke har prøvet.
Men måske er jeg heldig :)

EDIT: Ja nu gjorde den det alligevel :/ Og sidenhen er det også sket på den gamle...
Spiller nu: Phantasy Star IV
54 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig