X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chip & Opløsninger


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 23/09-04 06:39 
En af mine gode venner har lige købt en xbox. Men han synes ikke billede-kvaliteten var noget særligt. Så sagde jeg til ham at han skulle da bare have en chip i og så kunne xboxen køre 480p og 720p og alskens godter (i hvert fald hvis han kører ntsc-spil).

Men i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål:
Hvad sker der hvis man smider et PAL spil i en chippet maskine - Hvilken o... Se hele indlægget
Have you considered sucking less?
54 emne(r).
1 2 > »

Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 23/09-04 06:39 
En af mine gode venner har lige købt en xbox. Men han synes ikke billede-kvaliteten var noget særligt. Så sagde jeg til ham at han skulle da bare have en chip i og så kunne xboxen køre 480p og 720p og alskens godter (i hvert fald hvis han kører ntsc-spil).

Men i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål:
Hvad sker der hvis man smider et PAL spil i en chippet maskine - Hvilken opløsning kommer der så ud?
Have you considered sucking less?
PlaykidPlaykidSkrevet 23/09-04 06:59, rettet 23/09-04 07:02 
Uh, den er jeg faktisk lidt usikker på. Jeg mener at jeg fandt ud af noget om man skulle køre ntsc spil, men jeg er slet ikke sikker på dette.

Men alt i alt kommer jo helt an på TV'et;)
Det vil jo ikke gøre den store forskel at køre i højre opløsning på et fjernsyn som ikke har denne.
Så skal man ud og invistere i hdtv.

Mht. hvad spillene understøtterm skulle jeg mene at langt de fleste spil understøtter 480p, og kun nogle få 720p.
Prøver lige at finde en liste.

Lidt læsning
Spiller nu: Halo 3
MrCaseMrCaseSkrevet 23/09-04 07:03, rettet 23/09-04 07:04 
Tv'et kan klare 480p og 576p... Så ...

Spørgsmålet er bare hvad pal-spil kommer ud i?...

(tak for link)
Have you considered sucking less?
PlaykidPlaykidSkrevet 23/09-04 07:08, rettet 23/09-04 10:54 
Jeg fandt en liste over 480p/720p ovs. enable games her:
Og jeg linkede selvfølgelig til noget helt forkert.
Det skulle have været det Jmog har skrevet.
Dette: http://www.hdtvarcade.com/xboxlist.htm

Den frøs lidt for mig i starten, men et kræver bare man venter lidt.

Edit: Det er vist sandsynligt at man godt kan spille PAL spil i 480p, problemet skulle vist bare være de ikke i NTSC mode (som de vistnok skal), som der blev snakke om i et andet topic.
Og jeg er "vistnok" så træt, at jeg burde tage i skole:P

Jeg kan altså ikke lige huske overstående, men vil prøve at finde ud af det, med mindre en anden har svaret i mellemtiden.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 23/09-04 09:06, rettet 23/09-04 09:17 
PAL-spil kommer ud i 480p på en chippet maskine. Indtil videre har det virket med alle mine PAL-spil - både nye og gamle.

Grunden til at der ikke er 576p er at de forskellige opløsninger (480p, 720p, 1080i) skal "tændes" i dasbboardet. De kan kun ses når maskinen er chippet og kan narres til at køre NTSC hvor den slags er muligt fra starten. Progressive syntes de ikke vi skulle have i Europa, så den mulighed er der ikke i menuen.

Hov, så lige i listen at The Thing ikke understøtter 480p i NTSC-udgaven. Skal da lige have testet i aften om det også gælder for PAL-spillet.

Listen
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-04 12:29 
Hvad sker der mon så, hvis man sætter maskinen til at køre 480p og spillet ikke understøtter det?

Ser det så strange ud, eller kører det fint?
Spiller nu: Phantasy Star IV
MrCaseMrCaseSkrevet 23/09-04 13:19 
Jmog>
PAL-spil kommer ud i 480p på en chippet maskine. Indtil videre har det virket med alle mine PAL-spil - både nye og gamle.

Men det kræver vel så at chippen et tændt, ikke? Men det kan den jo også godt være hvis de ikke er live-spil? Så så får man bare '576i' så at sige?

Men altså PAL spil burde køre i 480p.
Have you considered sucking less?
JmogJmogSkrevet 23/09-04 13:44 
Konsolkongen>
Hvad sker der mon så, hvis man sætter maskinen til at køre 480p og spillet ikke understøtter det?

Ser det så strange ud, eller kører det fint?

Man sætter ikke maskinen til at køre i en bestemt opløsning - man markerer blot i menuen at ens display er i stand til at vise det. Hvis et spil kan køre 480p så gør det automatisk det. Mht. de højere opløsninger vil jeg tro at de findes som et menupunkt i de enkelte spil. Jeg har dog endnu ikke nogen der kan, så jeg har ikke testet det.
JmogJmogSkrevet 23/09-04 13:47 
MrCase>
Jmog>
PAL-spil kommer ud i 480p på en chippet maskine. Indtil videre har det virket med alle mine PAL-spil - både nye og gamle.

Men det kræver vel så at chippen et tændt, ikke? Men det kan den jo også godt være hvis de ikke er live-spil? Så så får man bare '576i' så at sige?

Men altså PAL spil burde køre i 480p.

Det kræver ikke at chippen er tændt. Med en chip i kan man sætte maskinen til at køre i NTSC-mode. Når først det er gjort husker maskinen det - også selvom man slukker for chippen. Med NTSC-mode aktiveret virker 480p stadig. Jeg har spillet adskillige PAL-spil på Live i 480p uden problemer. Live er åbenbart ligeglad med hvilken spil-region ens maskine er sat til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-04 14:14 
Hvordan finder man så ud af hvilken man skal vælge?

Mit TVs opløsning er 800x600, men jeg kan ikke finde nogen hjælp i manualen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/09-04 14:37, rettet 23/09-04 14:38 
Nu siger du "Tv". Kan du være lidt mere præcis for det lyder da godtnok som en monitor med den opløsning.

480p, 720p og 1080i henviser alle til vertikal opløsning. Dit display (hvad slags det end er) har 600 liniers vertikal opløsning. 480p vil altså være det maksimale. Måske er displayet i stand til at nedkonvertere højere opløsninger til dit display, men det er lidt svært at sige uden at vide mere om det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-04 14:46 
Det er vidst nok en ret ny model, og man kan ikke finde ret mange oplysninger om det på nettet.
Men jeg ved nogenlunde hvad det kan, da vi har kataloget fra producenten hos min far.

Billede
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/09-04 20:43 
Ah, der har vi så et problem. Man skal bruge et Xbox component-kabel (Advanced HD pack) for at kunne få 480p, 720p og 1080i ud af XBoxen og dit Tv har ikke componentindgang.

Jeg har hørt om et Xbox VGA-kabel udviklet af en forretning i Tyskland, som du ville kunne bruge (dit Tv har VGA-in), men jeg kan ikke lige huske hvad forretningen hed.
Le RoofLe RoofSkrevet 23/09-04 20:53 
Er det X2VGA+ du tænker på???

X2VGA+
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 23/09-04 20:54 
Hvis du ikke kan finde det dedikerede VGA-kabel, så er der en mellemting der også kan bruges:
http://www.gamefreax.com/lshop,showdetail,1095965507-2038,d,1095965507-2038,1051894058.1051915886,1288,,Tshowrub--1051894058.1051915886,.htm

Mener Koluda har prøvet den, så måske han kan sige noget om kvaliteten?
JmogJmogSkrevet 23/09-04 20:56 
God timing :-)

Nej, det var faktisk ikke den jeg tænkte på. Det jeg snakker om er ikke en boks, men slet og ret et kabel der i den ene ende sidder i Xboxen og i den anden ende har et VGA-kabel. Kvaliteten skulle efter sigende være rigtig god.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-04 21:10 
Jmog>
Ah, der har vi så et problem. Man skal bruge et Xbox component-kabel (Advanced HD pack) for at kunne få 480p, 720p og 1080i ud af XBoxen

Har jeg sikkert i næste uge.

og dit Tv har ikke componentindgang.

Nej men til gengæld er der sådan et kabel med:

Chip & Opløsninger

Noget Component til VGA noget... Jeg er ret sikker på at det vi ha samme effekt. Desuden så kan man på mit TV vælge noget der hedder YPrPb der vidst også er relateret til det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/09-04 21:14 
Ahh, glimrende. Ja det vil virke fint.

YPrPb er componentsignalet. Det er sikkert en option i Tv'et der tillader at et componentsignal sendes gennem VGA-stikket.

Så burde der ikke være nogen ko på isen. Glæd dig til 480p, det er væsentligt skarpere og mere rart at se på end 480i/576i.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-04 21:18 
Godt nok! Blev lige lidt bange da du sagde at det ikke ville virke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 23/09-04 22:51, rettet 23/09-04 23:23 
Jeg er altså lidt på vildspor Jmog.
Hvornår ved man et fjernsyn understøtter 480p ?
Med mindre der selvfølgelig står det.

Er det opløsningen på fjernsynet man bestemmer det på?
Edit: Det var måske det du svarede på i et af de tideligere indlæg? :)
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 24/09-04 01:55 
Ikke helt.

Som regel står der det, opløsningen er dog en rimelig god ledetråd.

Her er et par tips:
-Står der direkte at Tv'et understøtter 480p osv. så er der ikke noget at være i tvivl om.
-Står der at det understøtter progressive scan, så er 480p i hvert fald sikret da det er den laveste opløsning i progressive. Om det understøtter højere er ikke til at sige.
-Står der at Tv'et understøtter HDTV så kan det mindst køre 480p og i princippet også 720p og 1080i. Jeg siger i princippet, fordi HDTV faktisk først starter med 720p, men det er der en del forhandlere/producenter der vælger at overse.
-LCD og plasma Tv kan som regel godt klare progressive.
-Opløsninger på over over PAL-opløsning, 720x576, betyder som regel også at det kan klare progressive.

Er det et almindeligt CRT-fjernsyn (flertallet af alle Tv) med almindeligt billedrør så kan det ikke klare progressive. Tilslutninger kan også være en hurtig måde at afgøre om apparatet ikke er progressive. VGA, Component, HDMI og DVI er de primære forbindelser der kan transmittere et progressive signal. Har Tv'et ingen af dem, så er der i hvert fald ingen måde at få et progressive signal ind i det.

Composite, s-video og RGB-scart understøtter ikke progressive.
JmogJmogSkrevet 24/09-04 01:59 
Jmog>
Hov, så lige i listen at The Thing ikke understøtter 480p i NTSC-udgaven. Skal da lige have testet i aften om det også gælder for PAL-spillet.

Og det fik jeg så lige gjort. PAL-udgaven understøtter heller ikke progressive - det kører bare automatisk i 480i.

Fik forresten testet noget jeg læste i et forum tidligere i dag. Holder man begge triggere inde og trykker på begge sticks samtidigt i Dashboardet, så vil dashet køre progressive istedet for interlaced. Nice. Er der nogen med en uchippet maskine og et progressive display, der kan teste om det også virker der? Tvivler, men man ved aldrig.
KTCKTCSkrevet 24/09-04 10:06 
Jeg skal lige have det her helt på klare, da det er det eneste jeg ikke har haft mulighed for at teste selv.

Hvis man booter i NTSC og så sætter MS Dashboard til at understøtte f.eks. 480p, og så sætter maskinen tilbage til PAL og booter et spil. Vil den så stadig kunne køre 480p, eller bliver dette flag ignoreret fordi den står i PAL?

Der er jo som sagt lidt problemer med synkronisering og sådan noget, når man kører PAL spil i NTSC tilstand.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 24/09-04 17:17 
Godt spørgsmål. Prøver det lidt senere i aften.

Mht. synkronisering så er det endnu ikke noget jeg har bemærket.
PlaykidPlaykidSkrevet 24/09-04 18:22 
Jeg siger tak for forklaringen, jeg tror jeg er ved at have styr på det nu.
Spiller nu: Halo 3
JmogJmogSkrevet 24/09-04 23:03 
Har testet det nu. Det er ikke muligt at få 480p medmindre Xboxen er i NTSC-tilstand.

Eller sagt på en anden måde - de videoindstillinger man laver mens man er i NTSC-mode bliver sandsynligvis lagt ned i NTSC-Eepromen. Når man skifter til PAL-Eepromen er de så væk.

Det med synkroniseringsproblemer, gælder det ikke kun spil der ikke understøtter PAL60? (hvoraf jeg kun har hørt om Halo)
3of193of19Skrevet 24/09-04 23:10 
Jmog>
Fik forresten testet noget jeg læste i et forum tidligere i dag. Holder man begge triggere inde og trykker på begge sticks samtidigt i Dashboardet, så vil dashet køre progressive istedet for interlaced. Nice. Er der nogen med en uchippet maskine og et progressive display, der kan teste om det også virker der? Tvivler, men man ved aldrig.

Har læst at det er et Live Update der fulgte med sidste gang. Men det skulle alligevel kun virke med NTSC maskiner.
RJKRJKSkrevet 24/09-04 23:12, rettet 24/09-04 23:13 
Jmog>
Det med synkroniseringsproblemer, gælder det ikke kun spil der ikke understøtter PAL60? (hvoraf jeg kun har hørt om Halo)

Der er masser af Xbox-spil, der ikke understøtter PAL60. Problemet med Halo er jo netop, at det delvist understøtter PAL60. Den renderer 60fps, men viser bare kun de 50 (som jeg husker det?). Der er mange PAL-spil der bare kører 50fps/50Hz, selvom man har PAL60 slået til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 25/09-04 03:06 
Jmog>
Det med synkroniseringsproblemer, gælder det ikke kun spil der ikke understøtter PAL60? (hvoraf jeg kun har hørt om Halo)
Det er desværre ikke så simpelt, for at et spil understøtter PAL60 betyder ikke nødvendigvis at det kører korrekt i NTSC. Det handler mere om udviklerens tilgang til programmeringen, hvor man i nogle tilfælde har lavet PAL og NTSC versionerne på samme kode. Så har de bare sat et flag, om det er den ene eller anden version de har kompileret. I disse tilfælde vil spillet køre som forventet i PAL60/NTSC.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 25/09-04 03:08 
Jeg tænkte nok at HDTV indstillingerne blev ignoreret ved PAL tilstand. Alle disse indstillinger bliver ganske rigtigt gemt i en EEPROM, men jeg tror næsten disse flag vil overleve, hvis du sætter den til PAL og så tilbage til NTSC igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MrCaseMrCaseSkrevet 25/09-04 08:38 
Jmog>
Har testet det nu. Det er ikke muligt at få 480p medmindre Xboxen er i NTSC-tilstand.


Lemme get this straight...

Vil det sige at med en chippet xbox er det ikke muligt at køre Pal-spil i 480p? Heller ikke hvis de ikke skal køre live?
Have you considered sucking less?
KTCKTCSkrevet 25/09-04 18:50 
PAL spil kan godt afvikles, men kun hvis Xboxen er i NTSC tilstand. Denne tilstand kan godt bruges selv om chippen er deaktiveret, men jeg ved ikke om det er noget man bliver banned for på Live...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 26/09-04 00:53, rettet 26/09-04 01:01 
3of19>
Har læst at det er et Live Update der fulgte med sidste gang. Men det skulle alligevel kun virke med NTSC maskiner.

Undskyld, jeg var nok uklar. Dashet kan gøres progressive når man er i NTSC mode på en chippet maskine (eller har en native NTSC-maskine).

Når man er i NTSC-mode åbnes der som tidligere nævnt for at man kan sige om ens display understøtter de forskellige progressive modes. Er 480p ikke markeret (hvilket man jo kun kan i NTSC-mode) virker trigger/stick-trikket ikke.
JmogJmogSkrevet 26/09-04 00:59, rettet 26/09-04 03:15 
MrCase>
Lemme get this straight...

Vil det sige at med en chippet xbox er det ikke muligt at køre Pal-spil i 480p? Heller ikke hvis de ikke skal køre live?

KTC har egentlig allerede svaret, men bare for at slå det fast, så ingen er i tvivl:
-Med en chippet Xbox (og et component-kabel sat i) kan både PAL og NTSC-spil køres i 480p når NTSC-mode er aktiveret. Dette gælder også hvis man slukker for chippen og også når man går på Live.

Det jeg testede, MrCase, var om man kunne køre PAL-dashet i progressive. Det kunne man ikke.

Om det forhøjer chancen for at blive banned skal jeg ikke kunne sige - jeg har dog været på længe uden problemer.
KhaymanKhaymanSkrevet 26/09-04 19:20 
Hey

Jeg er så MrCases inkvisitive kammerat, der nu endelig har fået taget mig sammen og købt+modded en xbox... Det glæder mig overordentligt at høre at der er rige muligheder for at køre progressive - nu skal jeg så bare have rekvireret et component kabel med indbygget toslink...

Jeg har rodet en del med XBMC her over weekenden, og har draget to kedelige konklusioner:

1. der er ingen automatisk skift fra PAL til NTSC - dvs. hvis xboxen står i PAL mode, hakker NTSC kilder - ved konvertering fra 60 til 50 fps - og omvendt hvis xboxen står i ntsc mode... Ret nederen, taget i betragtning at det er noget selv dvd-afspillere til 300,- fra føtex kan finde ud af...

2. der er ingen MILKDROP til xbmc! Super ærgerligt - ville da være oplagt! I stedet er der nogle rene software visualizers - som ikke er ret imponerende... Æv bæv...

Ak - det ser ud til at den primært bliver til at spille på, så... Men hey - så længe det kører i progressive, er det vel ikke så slemt som det kunne ha' været.

Cheers
DommergaardDommergaardSkrevet 26/09-04 19:34 
Måske et dumt spørgsmål, men er det muligt at få et almindelig TV med HDTV? Eller er det udelukkende LCD og Plasma TV'er der har den feature?

:)
KTCKTCSkrevet 26/09-04 20:26 
Khayman: Heh, det var lidt af en omgang at starte ud med en 1.6'er. Tillykke med det, men ledningerne ser godt nok lidt voldsomme ud...
XBMC er et imponerende program, og selvfølgelig er der stadig plads til forbedringer, men som udgangspunkt er det jo ikke lavet som en DVD-afspiller.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 26/09-04 21:03, rettet 26/09-04 21:05 
Jeg har for sjov prøvet at afspille nogle PAL og NTSC DVD'er i XBMC. Jeg lagde faktisk aldrig mærke til nogen hakning. Det skal jeg vist lige teste igen.
JmogJmogSkrevet 26/09-04 21:07 
Sonic.dk>
Måske et dumt spørgsmål, men er det muligt at få et almindelig TV med HDTV? Eller er det udelukkende LCD og Plasma TV'er der har den feature?

De findes skam, men da der stort set ikke er nogen europæiske kanaler (én britisk mener jeg), der sender i HDTV, er der næsten ingen på markedet. Flertallet af de HDTV der sælges i USA er skam "almindelige".
KhaymanKhaymanSkrevet 26/09-04 22:48 
KTC: Heh - gæt et site, eller hur? Well - taget i betragning at jeg normalt er kendt for at lodde med en lighter, og andre mcgyver-agtige bedrifter (ikke ment på en positiv måde!) så er jeg faktisk ret stolt over at det lykkedes mig at få den sat i. Jeg havde valget mellem at modde med det jeg havde (Pull a mcgyver) eller vente til mandag og trække på min bror - well - det var vel slet ikke noget valg, når alt kommer til alt! ;-) Ledningerne er fler-wire netkabel ledere, btw - jeg trak en enkelt wire ud, og klippede resten af, ved loddepunktet - noget frygteligt rod - men det var hvad jeg lige havde, og det gik nu! :-) - jeg skal ikke ned på undersiden af mobo'et og kigge igen, så det får nu være det samme...

Angående XBMC - det er jo ment som en medieafspiller - og som medieafspiller skal det jo spille diverse divx'er... Som europæere sidder vi lidt i saksen - da det meste vi suger fra nettet er NTSC, mens det meste af vores "eget" er PAL - og derfor har vi brug for afspillere der kan både-og... Resultatet er nu, at vi har et mediecenter-software, der forsøger at integrere alt i en lækker pakke (med stor success - efter 10 mins havde jeg integreret min xbox med mit lan så både billeder, film og musik var pænt repræsenteret på boxen) men ikke på noget tidspunkt vil kunne blive fuldendt, for afspilning af enten PAL eller NTSC kilder vil kræve både et reboot og en smule fedten rundt for at skifte standard... Ikke at det ikke VIRKER - det er bare ikke just plug'n'play... Der ER ikke noget der slå en via epia - selv blæseren kan spares... - men hey, 1k for en box er nu værd at ta' med i betragtningen...
KTCKTCSkrevet 27/09-04 12:15 
XBMC kan ellers godt køre PAL60 og jeg synes nu DivX/Xvid og så videre har kørt som de skal.
Men jeg må lige prøve at lege lidt mere med det, tror jeg.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KhaymanKhaymanSkrevet 28/09-04 14:20 
Jeg installerede den seneste version af XBMC (den fra i lørdags) - og nu kører det hele pludseligt perfekt!

Jeg må have været uheldig med den version jeg brugte...

Bliver gladere og gladere for min box :-) - skal blive spændende at få et component kabel

Er der tilfældigvis nogen der har nogen forslag til et godt component kabel med optisk toslink port?

Cheers
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-04 10:33 
Damn! Sikke en forskel på alm. scart og component!
Jeg havde godt nok ikke troet at det var så vildt.

Jeg har taget nogle billeder før og efter. Men det er godt nok svært at se på billeder, det skal bare ses IRL.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 30/09-04 10:57 
Nu siger du alm. scart. Det kan så både være composite, s-video og RGB... Hvis du mener RGB, så lyder det spændende :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-04 11:25, rettet 30/09-04 11:37 
Selvfølgelig mener jeg RGB :)

Burnout 3s textures er faktisk blevet ok nu...

Lyden er også blevet meget højere!?

Det har lykkeds mig at tage nogle billeder hvor man kan se lidt forskel. De er meget mørke, så jeg tar nok nogle andre senere på dagen.

RGB: http://www.konsolkongen.dk/RGB.jpg
Component: http://www.konsolkongen.dk/component.jpg
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 30/09-04 11:58, rettet 30/09-04 12:36 
Jeg vil næsten vædde med at det første ikke er RGB. Den bruger garanteret kun compositedelen fra stikket fordi den ikke understøtter RGB...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-04 12:17 
Hmm? jeg er da ret sikker på at jeg skiftede :/

Men jeg tar nogle bedre senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/09-04 13:26 
Khayman>
Er der tilfældigvis nogen der har nogen forslag til et godt component kabel med optisk toslink port?

Jeg er i hvert godt tilfreds med det originale. Det kan bl.a. fås hos Lik-Sang.com
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-04 15:10 
Jmog>
YPrPb er componentsignalet. Det er sikkert en option i Tv'et der tillader at et componentsignal sendes gennem VGA-stikket.

Hvad er YCrCb så? Mit tv får indimellem nogle gevaldige spasmer og skifter til dette når man spiller PAL spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 30/09-04 15:46, rettet 30/09-04 15:50 
YCrCb er en farvestandard, der også kaldes YUV. Det bruges blandt andet til JPEG/MPEG og er det signal du får igennem Component. Grunden til alle disse forskellige standarder er at RGB kræver ret meget båndbredde og derfor ikke egner sig til broadcasts.

"YPbPr" er "YCrCb" lavet om til et analogt signal.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
54 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig