X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pinligt Gamereactor??


Svar
IkarugaIkarugaSkrevet 22/09-04 20:09 
Jeg har lige læst Gamereactors anmeldelse af Tiger Woods 2005. Hele anmeldelsen er bygget op omkring spillets kvaliteter på Xbox Live og karakteren er bygget på Live-mulighed.

Sætninger som: Tiger Woods PGA Tour 2005 er viderebygningen af en glimrende titel. Der er ikke de store landevindinger, men alene muligheden for at gå Live burde dog retfærdiggøre købet.

og
<... Se hele indlægget


Anmeldelsen hos Gamereactor
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
IkarugaIkarugaSkrevet 22/09-04 20:09 
Jeg har lige læst Gamereactors anmeldelse af Tiger Woods 2005. Hele anmeldelsen er bygget op omkring spillets kvaliteter på Xbox Live og karakteren er bygget på Live-mulighed.

Sætninger som: Tiger Woods PGA Tour 2005 er viderebygningen af en glimrende titel. Der er ikke de store landevindinger, men alene muligheden for at gå Live burde dog retfærdiggøre købet.

og

Plus
Meget velfungerende, utroligt fængslende, nu også på Live.

Og

Herudover kan man dele sin bane med andre ved hjælp af Xbox Live. Ja, denne gang er EA Sports hoppet med på Live-vognen, hvilket fungerer virkeligt godt.

MEN - er det mig, der er helt galt på den????? Tiger Woods 2005 er da ikke på Live i Europa!!!???

Hvis jeg tager fejl beklager jeg naturligvis mange gange, men hvis jeg har ret, er det da dybt pinligt.....

Anmeldelsen hos Gamereactor
PoulPoulSkrevet 22/09-04 20:23, rettet 22/09-04 20:23 
Såvidt jeg er orienteret, er det ikke muligt at gå på Live med PAL-udgivelsen. Virkeligt pinligt for Gamereactor hvis det faktum holder stik...
CrishakeCrishakeSkrevet 22/09-04 20:28, rettet 22/09-04 20:29 
Ups!

Det var da ikke så heldigt... Han må have hygget sig med denne (ikke PAL) version, hehe.

- Crishake
quadquadSkrevet 22/09-04 20:30 
Der forelægger ingen informationer på nettet, om at denne udgivelse skulle være XBL-kombatibel uden for US.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/09-04 20:34, rettet 22/09-04 20:42 
Så vidt jeg ved, skulle Tiger Woods 2005 heller ikke være Live enabled i PAL versionen.

En talsmand fra EA har sagt: "We took a decision to only include Xbox Live support into a selection of our titles in this first year in Europe to ensure that we were able to smoothly roll out the service across Europe. We have four titles supporting Xbox Live this year - Burnout 3, FIFA Football 2005, Need for Speed Underground 2 and GoldenEye: Rogue Agent - and further titles will follow next year."

Ouha - den er pinlig hvis det er rigtigt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
psychomantispsychomantisSkrevet 22/09-04 20:35, rettet 22/09-04 20:37 
Og i anmeldelsen af Madden NFL 2005 i det nyeste trykte nummer hedder det:

"Madden 2005 er en fornem viderebygning på sidste års fremragende udgivelse, og med vidtrækkende online-muligheder gør det det hele lidt mere spændende."

og

"Det nye fokus på de defensive pligter er absolut en glimrende forbedring. Det samme gælder Xbox Live."
ChronoChronoSkrevet 22/09-04 20:38 
Crishake>
Det var da ikke så heldigt... Han må have hygget sig med denne (ikke PAL) version, hehe.

Eller har de lavet en "OXM"? (http://www.playright.dk/forumemne.php?id=13201)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CrishakeCrishakeSkrevet 22/09-04 20:55 
Chrono>
Crishake>
Det var da ikke så heldigt... Han må have hygget sig med denne (ikke PAL) version, hehe.

Eller har de lavet en "OXM"? (http://www.playright.dk/forumemne.php?id=13201)

Ja, det var sårn set det jeg tænkte på ;-)

- Crishake
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/09-04 20:56 
Generelt kan jeg ikke tage Gamereactor seriøst. Bl.a. har deres musik-anmeldelser ofte den forkerte titel, samt at det meste bare er skrevet på en unødvendig bøvet måde.
Home is where the hardware is..
The DaneThe DaneSkrevet 22/09-04 20:59 
Synes nu mere det kan være pinligt for anmelderen - ihvertfald at det ikke bliver nævnt. Hvis det så er sikkert (og kan undersøges) at det ikke er til PAL kan det så se dårligt ud for GR.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 22/09-04 21:05 
Er det ikke meget normalt, at GR anmelder US-udgaver?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CrishakeCrishakeSkrevet 22/09-04 21:07, rettet 22/09-04 21:09 
RJK>
Er det ikke meget normalt, at GR anmelder US-udgaver?

Ville det så ikke være rart, hvis de så kunne skrive, at det var en US version..?
Jeg vil da helst vide noget om, hvad der er tilgængeligt her hjemme :)
Mener; det må da være ret surt, hvis man købte spillet og så regnede med at der var denne live funktion med, som man havde læst på GR... Ikke alle der er ekspert på det område.

- Crishake
RJKRJKSkrevet 22/09-04 21:11, rettet 22/09-04 21:12 
Det var ikke for at forsvare GR. Det var bare et spørgsmål, til GR-folk eller dem der er lidt mere inde i, hvornår der dukker PAL-anmelderkopier op (hvormed de må kunne gennemskue det).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CrishakeCrishakeSkrevet 22/09-04 21:14, rettet 22/09-04 21:19 
Hehe, helt fint... Opfattede det nu heller ikke som en forsvarelses - manøvre, hehe..

- Crishake
IkarugaIkarugaSkrevet 22/09-04 21:35 
De fleste herinde ved vel godt at GR ikke er den skarpeste kniv i det danske anmelderkorps, men det er da trist at bladet (og sitet) fremstår som en 'godt' medie for mainstream-gameren. Specielt da mediet er utroligt fejlbehæftet (og ringe, efter min mening).

Det er jo med til at trække standarden gevaldigt ned.
CrishakeCrishakeSkrevet 22/09-04 21:41, rettet 22/09-04 21:41 
Ja, må desværre give dig ret...

-Crishake
HeroldHeroldSkrevet 22/09-04 22:16 
RJK>
Det var ikke for at forsvare GR. Det var bare et spørgsmål, til GR-folk eller dem der er lidt mere inde i, hvornår der dukker PAL-anmelderkopier op (hvormed de må kunne gennemskue det).

Well, jeg har aldrig været ude for at EA har sendt US-spil ud til review. Det er altid PAL.

GameReactor er så i den situation at de er et blad, og derfor har behov for at få koderne lidt tidligere, men for at få dem i tide, kan de vel umuligt være Live-enabled?

Måske er det endnu en Doom 3/Gamespot-fadæse?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 22/09-04 22:31 
Herold>
Well, jeg har aldrig været ude for at EA har sendt US-spil ud til review.

Det var heller ikke mit spørgsmål.

Man behøves jo ikke at anmelde ud fra anmelderkopier...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 22/09-04 22:34 
Nej, det er korrekt, men jeg tvivler på at de færreste har budget eller vilje til at bruge penge på markedsføring af spil. Især når det er de generiske titler fra EA.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/09-04 22:36 
Ikaruga>
De fleste herinde ved vel godt at GR ikke er den skarpeste kniv i det danske anmelderkorps, men det er da trist at bladet (og sitet) fremstår som en 'godt' medie for mainstream-gameren. Specielt da mediet er utroligt fejlbehæftet (og ringe, efter min mening).

Det er jo med til at trække standarden gevaldigt ned.

Amen!
Home is where the hardware is..
OkottaOkottaSkrevet 23/09-04 09:02 
RJK>
Er det ikke meget normalt, at GR anmelder US-udgaver?

Bortset fra Madden NFL 2005, så skriver de i toppen af anmeldelsen "Testet version: PAL".

Tiger Woods 2005, har således påhæftet "Testet version: PAL", og GR kører rundt i, at alene muligheden for at gå på Live, burde retfærdiggøre købet af spillet.

De er så kiksede.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PoulPoulSkrevet 23/09-04 09:33 
Har de nu fjernet "Testet version: PAL" teksten fra Tiger Woods anmeldelsen eller er det bare mig som er blind?
SumezSumezSkrevet 23/09-04 09:52 
RJK>
Man behøves jo ikke at anmelde ud fra anmelderkopier...

Af en eller anden grund har jeg min tvivl om at GameReactor selv køber/importerer de spil, de anmelder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 23/09-04 10:05 
Poul>
Har de nu fjernet "Testet version: PAL" teksten fra Tiger Woods anmeldelsen eller er det bare mig som er blind?

Jeg sidder med bladet foran mig, og der er ihvertfald ikke ændret noget i ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PoulPoulSkrevet 23/09-04 10:17 
Nå bladet, jeg snakkede så om online-anmeldelsen....:)
RJKRJKSkrevet 23/09-04 11:25 
Sumez>
Af en eller anden grund har jeg min tvivl om at GameReactor selv køber/importerer de spil, de anmelder.

Jeg ved det heller ikke, derfor spørger jeg.

Jeg synes bare at erindre, fra dengang jeg selv var inde i møllen, at GR tit anmeldte spillene før "vi" fik anmelderkopier. Og at man aldrig nævnte noget om PAL-konverteringerne.

Selvfølgelig ikke på alle titler, men de større. Metroid Prime, Resident Evil Zero etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/09-04 11:27 
Er det ikke muligt at få amerikanske anmelderkopier fra distributørerne, når spillet udgives på den side af atlanten?
Det burde det i hvert fald være. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 23/09-04 11:35 
Både Tanggaard og Allan har netop kommenteret anmeldelsen. Står under selve anmeldelsen på GR.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ChronoChronoSkrevet 23/09-04 12:01 
Ja, Allan skriver nu:

Jeg gik ud fra at det var en fejl, at det ikke var inkluderet i min debugversion, men ville gerne have det inkluderet i reviewet alligevel.

Det er ærlig snak, og intet problem.

Men når han inkluderer det sådan:
Ja, denne gang er EA Sports hoppet med på Live-vognen, hvilket fungerer virkeligt godt. Standarden er som vi efterhånden forventer for systemet, og det hele glider forbi uden nævneværdige lag.

Så er det da sørgeligt. Han skriver jo faktisk at han har prøvet det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 23/09-04 12:05, rettet 23/09-04 12:06 
Det bliver mere og mere kikset det der.

GR's svar:

"Vi har modtaget officiel anmeldelseskode af EA som vi altid gør det. Da teksten blev skrevet for godt 4-5 uger siden kendte vi ikke til EA's udeladelse af Xbox Live på Tiger Woods 2005, derfor er det først nu at det viser sig ikke at stemme overens med teksten."

Det hænger jo slet ikke sammen, når de i anmeldelsen klar og tydeligt skriver: "Ja, denne gang er EA Sports hoppet med på Live-vognen, hvilket fungerer virkeligt godt. Standarden er som vi efterhånden forventer for systemet, og det hele glider forbi uden nævneværdige lag".

De bliver ved at påstå at de har *spillet* det på Live, og at der ingen nævneværdig lag var; Skal det forståes således, at der for 4-5 uger siden *var* Live support i spillet, og så har EA fjernet det igen? Det tror jeg ikke en prut på er tilfældet.

EDIT: Chrono var lidt hurtigere ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 23/09-04 12:07 
LOL... noget af en gang rygcrawl som GR har gang i dér :)
RJKRJKSkrevet 23/09-04 12:09 
Chrono>
Det er ærlig snak, og intet problem.

Bør man ikke undersøge en så grundlæggende "fejl"...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 23/09-04 12:10 
Det undrer mig at de ikke bare skrev i anmeldelsen, at de ikke havde haft mulighed for at teste det på Live. Der er altså ingen undskyldning for at rose en feature, man ikke har prøvet.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 23/09-04 12:11 
LOL, det er jo en stor joke. respekt for gamereactor...hvor blev du af?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SumezSumezSkrevet 23/09-04 12:14, rettet 23/09-04 12:15 
Jeg synes sådan set ligesom Chrono at det er helt ok at de laver fejlen. Ja, man burde måske undersøge den slags, men man kan ikke stille den slags krav til hver eneste anmeldelse. Hvis jeg har spillet en US-version igennem for at enmelde det, gider jeg da ikke sidde og lede efter ændringer i PAL-udgaven.
MEN de burde nok ikke skrive at det er PAL-udgaven, de har spillet, hvilket jeg forstår på Okotta at der står i bladet. Det passer jo ikke. Tværtimod bør de da gøre rede for at det altså er den amerikanske version.
Jeg synes det er mest pinligt for EA, at de bare har fjernet Live-understøttelsen.

Og ja, selvfølgelig skal GR ikke skrive som om de har prøvet Live-funktionen, hvis de ikke har (det er selvfølgelig teknisk muligt at han har prøvet det i USA..). Det er ikke acceptabelt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
psychomantispsychomantisSkrevet 23/09-04 12:27 
I Allans eget svar på Gamereactors hjemmeside, skriver han netop at det ikke er en US version han har spillet. Men derimod en debug version (går udfra den er PAL), uden Live understøttelse. Han gik udfra det var en fejl der ikke var Live inkluderet og baserede sine beskrivelser af Live på en bekendts observationer i USA.
IkarugaIkarugaSkrevet 23/09-04 12:46 
Kan vi ikke lige så godt sige det, som det er:

Gamereactor har fucket up igen. De har givetvis haft en eller anden version af spillet, men som så ofte før, sender de en anmeldelse på gaden, baseret på løse udsagn, amerikanske magasiners reviews, pressemeddelelser m.m. og i langt mindre grad på, det de rent faktisk selv har spillet af spillet. Jeg synes vi har set det så mange gange med deres såkaldte previews, hvor de nærmest skriver et preview på baggrund af nogle screenshots. Det er de lette løsninger der vælges.

For at gentage mig selv, synes jeg det er ynkeligt at et magasin holder denne standard og jeg synes det er dybt ulykkeligt at Gamereactor, i mangel på konkurrence, rangerer som 'nr. 1' hos den 'menige' gamer.

Endeligt synes jeg det er endnu mere bekymrende at distributørerne fortsat bakker op om magasinet i en sådan grad med annoncer, presseture, tidlige kopier m.m., når det er åbentlyst, at magasinet i den grad er ligeglade med kvaliteten af deres stof. Og det er jo ikke fordi det er et nyt fænomen hos Gamereactor. Fra day 1 har magasinet/sitet jo være fejlbehæftet i en sådan grad, at det er en hån mod læserne.

SUK
RJKRJKSkrevet 23/09-04 13:03 
Sumez>
Ja, man burde måske undersøge den slags, men man kan ikke stille den slags krav til hver eneste anmeldelse.

Selvfølgelig kan man det. Hvis man anmelder en version, man som anmelder er overbevist om har en fatal fejl i en grundlæggende funktion, så bør man da gøre noget ved det. Forsøge at undersøge det, eller i det mindste gøre opmærksom på det i teksten.

Generelt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 23/09-04 13:04 
RJK>
Bør man ikke undersøge en så grundlæggende "fejl"...?

Jov jov, jeg mente bare at det ville fint hvis han i anmeldelsen havde skrevet at han forventede live i den færdige udgave af spillet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 23/09-04 13:20 
RJK>
Forsøge at undersøge det, eller i det mindste gøre opmærksom på det i teksten.

Som sagt synes jeg også der burde stå at det var US-versionen, der blev anmeldt, hvormed "fejlen" er fuldstændig acceptabel, eller i hvert fald kan undskyldes.
Jeg er så nu gjort opmærksom på at det rent faktisk var en PAL-version der blev spillet, uden Live, hvorefter der, som jeg også skrev, naturligvis ikke skal skrives som om anmelderen har prøvet Live-funktionen!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CrishakeCrishakeSkrevet 23/09-04 14:07 
Åhh nej! Åhh nej! Det bliver jo mere og mere trist:(

- Crishake
HeroldHeroldSkrevet 23/09-04 15:28 
Jeg faldt iøvrigt over noget andet der var lidt sært...

Alan @ GR: "Info omkring Live-understøttelsen har jeg fået fra nogle bekendte over på den anden side af atlanten."

Thomas @ GR: "Da teksten blev skrevet for godt 4-5 uger siden kendte vi ikke til EA's udeladelse af Xbox Live på Tiger Woods 2005"

Hvis teksten er skrevet for 4-5 uger siden, hvor kommer Live-oplysningerne så fra? Spillet udkom i USA d. 20. september...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 23/09-04 15:40 
Det er fordi, de vrøvler og samtidigt ved, at de er på meget tynd is.

Hvorfor ikke bare indrømme, at de har pyntet lidt hist og her, men egentligt ikke har spillet spillet.
What is the Matrix?
CrishakeCrishakeSkrevet 23/09-04 15:52, rettet 23/09-04 15:56 
Ja, de er rigtig kommet i klemme...

Men det er jo for indlysende at de ikke har spillet det spil "sørgeligt"...

-Crishake
The DaneThe DaneSkrevet 23/09-04 16:05 
Hvorfor er det indlysende?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 23/09-04 16:47 
Inden dette skal udvikle sig til en hetz mod Gamereactor...

Jeg håber alle er klar over, at de fleste, der optræder i denne tråd, enten er eller har været tilknyttet magasiner, der er eller har været direkte konkurrenter til Gamereactor. Vi har et felt der hedder "spilbrancherelationer", som bør udfyles af netop denne grund. Det vil jeg så hermed opfordre alle til at gøre, hvis det ikke allerede er gjort.

Derudover håber jeg også, at dem der så alligevel udtaler sig markant om disse ting, i det mindste har deres egen sti ren. Det ville jo være ret dobbeltmoralsk, at udstille andres fejl, hvis man selv begår de samme. Så skal man i hvert fald ikke forvente, at andre ikke også udstiller disse...

Endelig kunne det være interessant, hvis nogen fra Gamereactor ville have lyst til at kommentere dette, så det måske kunne blive en lidt konstruktiv diskussion om spildækningen i Danmark, i stedet for en ensidig, ubesvaret anklage mod nogen, der ikke nødvendigvis har fortjent det mere, end så mange andre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CrishakeCrishakeSkrevet 23/09-04 16:58, rettet 23/09-04 16:59 
Ja, lad os det :)

- Crishake
JoachimMAJoachimMASkrevet 23/09-04 17:08 
Kan ikke se de fantastisk pinlige i den her sag. Det er da helt klart en fodfejl, og det er mærkeligt at de ikke gider at indrømme de har lavet én.

På den anden side har GR aldrig nogensinde påstået at være spilbranchens svar på New York Times - Det er et gratis blad, hvor skribenterne kun får minimale, eller i nogle tilfælde slet ingen, økonomiske midler. Såvidt jeg har bemærket det, så er GR's fejl da slet ikke unik her på det danske marked. Har da set utallige fejl på danske spilsider, især på det hedengangne Games.msn, spilzonen, mv.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
CrishakeCrishakeSkrevet 23/09-04 19:02 
Ja, det pinlige er jo, at de ikke siger at de har lavet en fejl. Men ikke mere herfra :-)

- Crishake
IkarugaIkarugaSkrevet 23/09-04 19:43 
RJK>
Inden dette skal udvikle sig til en hetz mod Gamereactor...

..... i stedet for en ensidig, ubesvaret anklage mod nogen, der ikke nødvendigvis har fortjent det mere, end så mange andre...

Skal vi hermed forstå det således, RJK, at dit konstante forsvar af Gamereactor betyder at du er uenig i den kritik der rettes og faktisk mener at GR er en særdeles glimrende eksponent for gamespressen i DK?
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig