X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amiga 500 Emu til DC


Svar
DizzyDizzySkrevet 22/09-04 14:11 
Så skete det langt om længe, nu kan man også spille Amiga 500 spil på sin dreamcast. Det er tale om den første alpha udgivelse, så det er ikke fuldt optimeret, men et skridt på vejen.

Citat fra nedestående link

- Runs Amiga 500 games (70-90% speed).
- Mouse emulation with analog pad.
- Joystick emulation with digital pad.
- No virtual keyboard (works dreamcast keyboard).
- No entry menu or main menu.
- No swap disk images.
- No sound.

Toast to root cd:
- 1st_read.bin (scrambled bin).
- kick.rom : amiga bios renamed.
- df0.adf : Floppy disk image

Husk dog at man skal have en amiga500 for at have en Kick.rom

Se mere her, og hent :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
KTCKTCSkrevet 22/09-04 14:18 
Fedt nok, men før det bliver mere udbygget, springer jeg nok over. Xboxen har en ret god implementering af UAE kernen efterhånden, så den holder jeg mig til i første omgang, hvis jeg ikke har min Amiga ved hånden :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
The DaneThe DaneSkrevet 22/09-04 15:33 
Jeg tror også jeg holder mig til min(e) A500 før det bliver færdigt - lyden er for rimeligt vigtig for mig.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 22/09-04 18:53 
Hvor er man nået til med Amiga emulering på på xbox'en? Virker de fleste spil nu?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 22/09-04 19:56 
Ja, der er kommet en ny emulator, der kan køre stort set alt, hvis man indstiller den til det. En bonus er at den understøtter seperate config-filer til alle spil, savestates og turbo.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 22/09-04 20:06 
Også Batman og Leander?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 22/09-04 20:11 
Batman? Jeg bruger en gammel udgave af UAC på min og den har kørt Batman fra dag et.
dRxLdRxLSkrevet 22/09-04 20:16 
Min (0.81 tror jeg nok) crasher når man skal til at køre bil (som alle ved sammen med flyvedelen er grunden til at spille spillet ;-))
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 22/09-04 21:08 
Og så husker vi vores regelsæt vedrørende emulering, tak.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 22/09-04 22:17 
Ja ja mor ;-)

Leander 1991-> http://www.thelegacy.de/Museum/4707/

Batman 1989-> http://www.thelegacy.de/Museum/4707/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 22/09-04 22:33 
Nu begrænser vores regler sig ikke til "ti års-reglen", der er andre i denne tråd end dig og endelig var det for at komme en uheldig udvikling i forkøbet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/09-04 23:07 
Hvis man har originalen kan man vel ligge spillet på en CD og bruge i sin chippede box, eller hvordan? Hvis det er tilfældet må man vel godt tale om emulering, eller hvordan med det?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
NaieraNaieraSkrevet 22/09-04 23:51 
Ikke før originalen er gået i stykker, må du bruge din digitale kopi/backup.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 23/09-04 00:00 
Hvorfor er det lige af man ikke må bruge sin backup mens man stadig har den orginale??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
RJKRJKSkrevet 23/09-04 01:17 
Sådan er loven bare... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 23/09-04 01:32 
Okay.. men hvis du f.eks. har en normal musik cd må du gerne ta' en kopi og ha den orginale derhjemme og kopi'en i bilen og så høre den når man er ude og køre..

men nu kender jeg ikke lige området om spil..
så det kan godt være at jeg bare skal holde min mund :D

APG FAQ
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
The DaneThe DaneSkrevet 23/09-04 01:47 
Loven er langt "sjovere" end som så - man må gerne lytte til en kopieret cd (af egen sort) på sit eget anlæg (stort som småt) på arbejdet, men andre må ikke lytte med :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 23/09-04 06:45 
He he okay.. fair nok...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
RJKRJKSkrevet 23/09-04 11:14 
ReinholdJJ>
Okay.. men hvis du f.eks. har en normal musik cd må du gerne ta' en kopi og ha den orginale derhjemme og kopi'en i bilen og så høre den når man er ude og køre..

Backupreglerne er anderledes for software end alt andet (plejer det i hvert fald at være - hvem kan følge med i det, når det konstant ændres?).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/09-04 11:36 
Er alt emulering egentlig ikke forbudt?!!!! Hvad med denne chip i Xboxen det er vel også forbudt eller hva?
Bashful Neophyte
psychomantispsychomantisSkrevet 23/09-04 11:56 
En chip er ikke forbudt. Det er hvad du bruger den til der kan være forbudt.
KillercowKillercowSkrevet 23/09-04 12:27 
Emulering er naturligvis ikke forbudt. Det kan være forbudt at emulere ting man ikke har licens til (såsom rom-filer, spil, operativsystemer osv), men det er reelt blot en virtuel maskine.
DizzyDizzySkrevet 23/09-04 17:23 
For lige at bring emnet tilbage på rette spor, dette er ikke en tråd om x-box eller chip mm.
Så er der kommet en opdatering.

Chui has updated his port of the Amiga emulator, UAE to the Dreamcast. Here's what's new:

- Amiga500 with 1MB RAM.
- Frameskip1 (very close to real speed).
- Preliminar Menu System like DCaSTaway.
- Filemanager (load and reload floppy images).
- Sound (not crystal and slow a bit).

TODO:

- Virtual Keyboard.
- Speed up.
- Complete Menus.
- Crystal sound.

Linket er det samme som min første post.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig