X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fable debat, hvor fedt er konceptet?


Svar
NasakNasakSkrevet 22/09-04 04:18 
Køber nok Fable her i næste måned så tænkte
at det måske var smart lige at starte en lille debat for ligsom at få vendt spillet..

Virker konseptet?

Hvad syns folk egentlig her på play right
om systemet hvor alle handlingerne har konsekvens
for karekterens historie, og om spillets opbygning i det hele taget??
109 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
NasakNasakSkrevet 22/09-04 04:18 
Køber nok Fable her i næste måned så tænkte
at det måske var smart lige at starte en lille debat for ligsom at få vendt spillet..

Virker konseptet?

Hvad syns folk egentlig her på play right
om systemet hvor alle handlingerne har konsekvens
for karekterens historie, og om spillets opbygning i det hele taget??
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 22/09-04 07:02 
jeg syntes at konceptet er interessant og glæder mig til at prøve spillet. Jeg syntes at det er dejligt at man ikke bare kan rende rundt og slagte bønder uden det har konsekvens og at belønningen ved at ree nogen rent faktisk er stor.

Nu har der jo været debat om hvorvidt der er en egentlig frihed i spillet og nogle er skuffede over at man ikke kan gøre alt og at man ikke kan vælge en pige osv. men det her er damm well tæt på frihed i spil uden det bliver meningsløst. Jeg mener at Aién er så kompleks at den udvikler sig sammen med dig. Det er dejligt.

Jeg glæder mig til at prøve det.
By the power of Grayskull!
KeenKeenSkrevet 22/09-04 07:51, rettet 22/09-04 08:00 
Har det ikke været oppe og vende et par gange efterhånden?

Men jeg glæder mig uden tvivl til at få fingrene i, og prøve det!
CronossCronossSkrevet 22/09-04 09:11 
Senere i dag skal jeg nok besvare jeres spørgsmål ;)
HeroldHeroldSkrevet 22/09-04 09:23 
Jeg har spillet NTSC-udgaven i nogle timer, og jeg synes ikke umiddelbart at handlingerne har konsekvens for historien. Du træffer nogle ond/god valg i løbet af historien, og får så +/- point for det. Historien er den samme, det eneste der ændrer sig er udseendet på din figur, og måden folk reagerer på dig på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 22/09-04 09:55 
Bevæger man sig frem og tilbage ad en lang gang / korridor, i spillet og så fungerer byen som en hub, hvor man kan bevæge sig mere frit rundt i?

Hvad jeg mener er; Har man frihed til at bevæge sig væk fra stien man går på? I alle film jeg har set, så bevæger man sig kun fremad på en sti; Li'som i en lang korridor. Kan man, kort og godt, bevæge sig frit rundt i verdenen og udforske som man lyster?

Jeg gør mig ikke de store forhåbninger om udforskning, siden spillet kan gennemføres på ca. 15 timer - ifølge IGN m.fl. (som i samme åndedrag nævner, at når man er færdig med spillet, så er det en sandkasse af muligheder, og man kan bare fortsætte med at gå rundt og lege. Det er prisværdigt, men Fable er ikke det eneste spil, som tilbyder denne mulighed, og jeg forventer mig vel bare lidt mere af et spil, som har været mere end 3 år i udvikling).

Skal man være seriøst tændt på rollespil, for at ville gide bruge 500,- på Fable? Det lyder nemlig mere som et tilbudsspil for mig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/09-04 10:25 
Okotta>
Det lyder nemlig mere som et tilbudsspil for mig.


Jeg forstår ikke den sætning? Mener du at spillet fra starten burde være ude til en billig pris eller at indholdet er discount-agtigt eller betyder det at indholdet (efter hvad du har hørt) ikke falder i din smag og derfor vil du vente med at købe spillet til det bliver billigere?
OkottaOkottaSkrevet 22/09-04 10:38 
King Chaos>
eller betyder det at indholdet (efter hvad du har hørt) ikke falder i din smag og derfor vil du vente med at købe spillet til det bliver billigere?

Sådan ca. dén der :-)

Jeg håber stadig at jeg ta'r helt og aldeles fejl, mht. Fable, men Peter "hype this" Moleyneux - jeg abbonnerer ikke helt på hans store armbevægelser.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 22/09-04 11:21 
Ud fra de forumemner jeg har læst på Big Blue Box forummet, ser det ud til at spillet ER meget fastlåst så snart man er ude af byen. Der er forskellige veje at tage rundt i banerne, men se det mere som en slags actionspil hvor man også til dels bliver ført rundt.
FizbanFizbanSkrevet 22/09-04 11:54 
Efter at have gennemført spillet vil jeg sige at det er rimeligt fastlåst. Men også for nemt efter min mening og var gennemført efter ca. 12 timer uden at jeg gik den hurtige vej.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
JuggernautJuggernautSkrevet 22/09-04 12:02 
Sikker på at det er "udkommet"? :/
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/09-04 12:04 
Uden at blive helt "Okotta", ser det ud til at Peter M. endnu en gang lever op til de fordomme/forventninger jeg har til ham og hans spil. Super fede ideer, men skuffende spil. Det er trist.
FizbanFizbanSkrevet 22/09-04 12:09 
Juggernaut>
Sikker på at det er "udkommet"? :/

Ja spillet er udkommet dog ikke i EU endnu. Er 8 dage siden det kom i US.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
JuggernautJuggernautSkrevet 22/09-04 12:11 
Beklager. Troede ikke det kom før oktober, hvilket så nok er japanernes tur.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
OkottaOkottaSkrevet 22/09-04 12:26 
Hvis Fable får 10 i Edge, så køber jeg det ubetinget :-)

Hr. Peter sagde jo, at spillet var et 11/10.

Får det 8 eller under, så er det til grin.

Misforstå mig ikke; 8/10 er en god score, men ikke til et spil som udvikleren har boastet så meget om, og hypet så højt - der er *meget* langt ned til jorden, efter sådanne udtalelser, og det gør typisk rigtigt ondt når man lander.

Hvordan er frameraten iøvrigt i spillet?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 22/09-04 12:27 
King Chaos>
Super fede ideer, men skuffende spil. Det er trist.

Hov hov. Ikke moppe min "helt" ;)

Du har da lidt ret, men jeg mener ikke, at det er gået ned ad bakke før B & W (selvfølgelig var alle hans spil ikke perfekte før B & W, men man blev sjældent direkte skuffet IMO).

Det kunne være interessant at se, hvordan Fable ville blive bedømt, hvis han ikke havde hypet det i nævneværdig grad. Ikke i anmeldelser, de er/bør jo være forholdsvis objektive, men mere blandt folk generelt. Som regel bliver man jo mere vild med et spil, som man ikke har nogle specielle forventninger til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 13:21 
Okotta>
Hvordan er frameraten iøvrigt i spillet?

Kører meget flydene 90% af tiden, når der så er mange NPC's så daler den til en 30 stykker (måske mindre).
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 13:31 
jaes>
Det kunne være interessant at se, hvordan Fable ville blive bedømt, hvis han ikke havde hypet det i nævneværdig grad. Ikke i anmeldelser, de er/bør jo være forholdsvis objektive, men mere blandt folk generelt. Som regel bliver man jo mere vild med et spil, som man ikke har nogle specielle forventninger til.

Så ville det nok ha scoret et 10 tal, ihværtfald i min bog.
Men jeg synes bare at de har skippet let og elegant hen over mange af de fede ting som jeg glædede mig til.
F.eks. så syntes jeg slet ikke at ens character udvikler sig efter de skills man vælger. Og hvordan kan det være at min allerede er gråhåret som 32 årig? Jeg har startet forfra flere gange for at se om det skyldtes de skills man havde valgt. Men det var det ikke. Jeg tror det skyldes hvor langt man er kommet i main questen, hvilket også gør mig lidt nervøs for spillets længde. Desuden er der næsten ingen sub-quests (ihværtfald ikke indtil videre).

Og det der med at man kan blive gift eller drikke sig s.... fuld, det kan jeg bare ikke se meningen med. Hvad får man ud af det?

Nu har jeg kun lånt spillet af en ven. Men jeg skal helt sikkert ha spillet når det kommer i EU.

Alt andet i spillet er monster godt, så indtil videre ligger det nok på 8/10 IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 22/09-04 13:38 
På de film jeg har set + to stk's videoreviews, så ser det ud til at køre omkring 30 fps (endda lidt under) blandet med slowdown.

Frameraten ser heldigvis ud til at være blevet forbedret, siden de andre, tidligere, film jeg har kigget - da hakkede alting; Selv når man bare gik fremad, uden der egentligt skete noget på skærmen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 22/09-04 13:47 
Hvert skill du køber for experience ælder dig med 0,7 år.

Hvis du bruger meget magi, vil din character godtnok ikke blive fysisk ældre, men se ældre ud (gråt hår osv.). Han får med tigen også specielle magiske symboler på kroppen. I hvert fald ifølge den ability FAQ der er på GameFAQs
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 14:01 
Ok, jeg kan sagtens leve med gråt hår. Men hvor gammel skal man være før man begynder at se virkelig gammel ud?
Min character ligner stadig en på 20, på nær håret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NasakNasakSkrevet 22/09-04 20:44 
har ikke spillet endnu det er bestilt
hvornår kommer det egentlig og hvor har du spillet det..
jaesjaesSkrevet 23/09-04 17:07 
Konsolkongen>
Så ville det nok ha scoret et 10 tal, ihværtfald i min bog.

Tak for budet, men det var nu hypotetisk ment :)

Heldigvis er jeg personligt blevet bedre til at holde forventningerne til et spil på et moderat plan, da jeg tidligere alt for ofte er blevet skuffet. Og så længe jeg kan lide de grundlæggende gameplay-elementer, settings mv., og hvis spillet har fået hæderligt med ros af mine venner og bekendte, eller har fået forholdsvis gode karakterer i anmeldelserne, så bliver jeg sjældent seriøst skuffet :)

Eller sagt på en anden måde, kan man nedjustere forventningerne i takt med at man hører om fejl eller underlige designbeslutninger, så bliver man oftere positivt overrasket i stedet for skuffet ;)
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-04 09:26 
Cronoss>
Senere i dag skal jeg nok besvare jeres spørgsmål ;)

Hvordan synes du så det virker, Cronoss?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CronossCronossSkrevet 01/10-04 11:04 
Min anmeldelse kommer online i dag.

Fable er i mine øjne brillant. Jeg havde ikke ret høje forventninger til det før det kom, og det resulterede i at jeg naturligt nok ikke blev skuffet over nogle af de manglende ting.

Omvendt er jeg blevet meget positivt overrasket over verdenens udformning, som slet ikke er så fastlåst som folk gør den til. Man kan stort set altid gå flere forskellige steder hen, hvilket gør at spillet også indeholder en grad af udfordring. Desværre bliver man i missioner ført lidt for meget frem uden selv at vælge.

Selve karaktersystemet er genialt, og selvom det er simpelt er det virkeligt fedt at se sin karakter ændere sig alt efter hvordan man spiller spillet. For at citere Gamespot: "This is when Fbale is at its best - giving you feedback about how you are playing the game" - jeg kunne ikke være mere enig.

Længden er self. et problem, men ikke i højere grad end i de fleste andre spil. Jeg vil tro at de fleste bruger omkring 20 timer på at gennemføre, og derefter en 10 timers tid på at lege med verdenen. Ikke mere, men det gør sådan set heller ikke noget. Fable er kvalitet over kvantitet, og man er så formidabelt underholdt hele vejen igennem at spillets længde ikke er et problem.

Alt i alt synes jeg at Fable er blandt de to bedste spil på Xbox.
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-04 11:25 
Tak for infoen.

Hvor kan man læse din anmeldelse?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MIKA-LMIKA-LSkrevet 01/10-04 11:32 
Et sted jeg selv synes er fantastisk til at finde danske anmeldelser....

Arkivet > Fable
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
KTCKTCSkrevet 01/10-04 11:45 
Cronoss' anmeldelse vil være at finde på Gamepad.

Gamepad
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BrummelumBrummelumSkrevet 01/10-04 13:32 
20 timer er nok lidt i overkanten. Jeg gennemførte det på 9t 19m.

Det er et godt spil men det kommer ikke i nærheden af Kotor.
XBL Gamertag: Brummelum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-04 13:35 
Jeg ville nu heller ikke sammenligne de 2 spil :/
Man kan heller ikke sammenligne det med Morrowind...

Hvor Morrowind ville slå det med mange længder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 01/10-04 14:11 
Der er en forskel på at KUNNE gennemføre spillet på 10 timer, og på at KUNNE bruge over 20 timer på det. De fleste vil nok bruge omkring 20 timer på det første gang fordi de gerne vil more sig lidt, og som jeg siger: Det egner sig ikke til dem som bare vil løbe igennem historien, dertil er historien for dårlig.

Morrowind har jeg personligt brugt i nærheden af 400 timer på, og det elsker jeg stadigvæk ligeså meget som første dag jeg fik det. Sammenligningen mellem de to spil er den umiddelbare glære man får ved at opleve en række forskellige episoder. For mig mindede de to spil om hinanden på denne måde, ikke i længde eller i omfang.
HeroldHeroldSkrevet 01/10-04 16:10 
Med mindre man er usædvanlig enfoldig, så tror jeg altså man skal anstrenge sig for at bruge 20 timer på at komme igennem det.

Jo, måske hvis du bruger tid på at fragte unge kvinder til og fra det onde tempel, men 20 timer? Njarh. Så skal der være en dimension af spillet, jeg ikke har oplevet.

Men er der det, vender jeg gerne tilbage til spillet - Jeg synes da også at der er nogle løse ender, og et par features, jeg ved der er er, som jeg ikke rigtigt fik oplevet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OmenOmenSkrevet 02/10-04 13:28, rettet 02/10-04 13:29 
Mit problem med Fable er at det hele unægteligt virker som et stort røgslør.
Lige meget hvilke valg man tager i spillet vil historien være den samme, og dermed mistes illusionen om en levende verden hvor spillerens valg har egentlig betydning.
Det der er tilbage er et udemærket og fornøjeligt action-rpg som helt sikkert bør prøves, men som ikke er i nærheden af at være det lovede spil.
Vote Ficus!
GrindeGrindeSkrevet 02/10-04 21:49 
Af hvad jeg indtil videre har spillet så synes jeg at Fable er et friskt pust i forhold til alle de andre mig osse spil som man prøvet alt for mange gange før.
Verdenen er virkelig godt og flot realiseret(Fantastisk farvepalette og gennemført stil der er ulig andre eventyr spil) og historien er fremragende fortalt med collage, fremfor FMV og meget stemningsmættet musik og tale der skaber en fantastisk atmosfære.(ansigtsanimationen er mangelfuld)Styringen er god og det virker bare så meget som et blik tilbage til de gode AD&D dage. svært at forklare, giver mig den samme fede fornemmelse som i 93 med Syndicate, især set på de løsningsmuligheder der ved de forskellige "puzzles" Et kanon spil, og for mig absolut et af de bedre spil til boxen i år.
Bede-xBede-xSkrevet 07/10-04 10:20 
Det er heldigt at det kommer idag, for jeg kan næsten ikke vente mere...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
StriferStriferSkrevet 10/10-04 10:42 
Nu har jeg fået spillet, rettere sagt igår, men der var jeg ikke i kontakt med omverdenen da jeg var låst inde på mit værelse.

Jeg havde ikke de store forventninger til spillet, men jeg syntes godt nok det er fedt!

Det er sjovt at tage alt tøjet af manden og æde alt det Meat man kan, man kan se han bliver federe!:D

Men jeg syntes også der mangler meget. Feks en lidt bedre historie og en længere levetid. :/
XBL Gamertag: ZeNtiX
CronossCronossSkrevet 10/10-04 12:40 
Hvordan kan du sige at spillet mangler levetid, når du ikke har gennemført det endnu???

Lad nu være med bare at hoppe med på vognen og sige "spillet er dårligt fordi de andre siger det".
OkottaOkottaSkrevet 10/10-04 12:55, rettet 10/10-04 12:56 
Det kan gennemføres på en enkelt weekend.

Ikke ligefrem et spil af Zelda længde, men det ser stadig godt og underholdende ud.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 10/10-04 14:12, rettet 10/10-04 14:13 
Han siger jo at han har fået spillet i går, og hvis han skulle have gennemført det skulle han have spillet konstant siden han fik det.

Og det er dæleme nogle spændende weekender du holder dig, hvis du kan nå at gennemføre Fable på to dage - så laver man altså ikke så meget andet (Hermed ikke sagt at jeg ikke gjorde det - det gjorde jeg, men jeg skulle også anmelde det, og var nødt til at spille det hurtigt igennem. Det tog mig lige under 20 timer)
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/10-04 15:45 
lidt over 8 timer inden i det nu, og jeg synes det er rigtig fedt. Det er ikke som jeg havde regnet med, men jeg synes virkelig at selve de systemer der kombinere RPG med action er genialt lavet.

At man virkelig kan se sinse muskler når man kæmper, og hvis man mister meget skade for man massere af scares...

Jeg vil mene at det er et skridt i den rigtige retning. Alt visual combat er også meget hurtigere og flottere jo bedre man kommer op i sine skills! Det er sådan det burde være i alle RPGs IMO! Ikke bare give en crappy illusion med at få nogen LvL, men faktisk se på spillets animationer at ens karakter forbedre sig og er hurtigere etc.

Jeg spiller en good guy.. Har slet ikke taget noget Will overhovdet:P gemmer magic til når jeg skal være ond^_^

Men indtil nu er jeg possitivt overrasket.

PS. hvad er jeres chicken run record? min er 17.et-eller-andet:p

-Val
Well crucify the insincere tonight...
StriferStriferSkrevet 10/10-04 20:49, rettet 10/10-04 21:23 
Jeg har nu gennemført spillet.

Købte det i fredags. Det kan sagtens lade sig gøre. Det tog mig 10½ time. Og nu går jeg igang med at gå i dybden, med Demon gates og alt det der fis.

Er forresten ond (SPOILER) og valgte at beholde sværet i sidste ende...(/SPOILER)

Mit længste kick er på 19 meter..
XBL Gamertag: ZeNtiX
NaieraNaieraSkrevet 10/10-04 21:00 
Det var lørdag i går...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
StriferStriferSkrevet 10/10-04 21:23 
Ups! My mistake! Sådan går det, når et spil fanger en..
XBL Gamertag: ZeNtiX
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-04 12:13, rettet 12/10-04 12:30 
Okotta>
Det kan gennemføres på en enkelt weekend.

Ikke ligefrem et spil af Zelda længde, men det ser stadig godt og underholdende ud.

Det typiske Zelda spil kan da også snildt gennemføres på en weekend(MM på en dag)...

Det gælder iøvrigt de fleste moderne spiludgivelser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 12/10-04 15:40, rettet 12/10-04 18:30 
A Link To The Past var da vist noget længere end Fable.

Men Fable er godt - fik det igår; Jeg synes det er rigtigt charmerende og hyggeligt at sidde og spille.

EDIT: Hvad angår de fleste andre moderne udgivelser, så har Paper Mario 2, lige scoret 9.2 på Gamespot, og ifølge Kasavin, så bruger man et sted mellem 30 og 40 timer, på at gennemføre spillet. Til sammenligning så skrev Gamespot i deres Fable anmeldelse, at man kan gennemføre spillet på 10 timer, eller mindre.

Så det er altså ikke størrelsen på disc'en - eller om en konsol har en harddisk eller ej - som afgør om et spil er stort eller ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 12/10-04 18:53 
Okotta>
Så det er altså ikke størrelsen på disc'en - eller om en konsol har en harddisk eller ej - som afgør om et spil er stort eller ikke.

Dårlig sammenligning. Nu fylder et 2D-spil jo betydeligt mindre end et 3D-spil Okotta!
NaieraNaieraSkrevet 12/10-04 21:06 
3d-grafik fylder ikke en sk*d (Ikaruga fylder 60mb). Du kan ikke bare sætte det op så firkantet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 12/10-04 21:44 
Men så se på de to typer spil - japanske rollespil kontra vestlige. Begge spiltyper kræver normalt lang tinds engagement - men der er eksempler på det modsatte.

Eksempelvis tager hvert .hack spil kun 10-15 timer at gennemføre, og Fable tager således et sted mellem 10-20 timer alt efter hvor meget man vil have med.

Sådan er spil så forskellige og kvantitet er altså ikke altid lig med kvalitet. Jeg har haft det meget sjovere i de 30 timer jeg har brugt på Fable, end jeg havde i de +70 timer jeg brugte på FFVII.
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/10-04 22:26 
seriøst så er den sammenligning goså absurd.

Man kunne sagtens ligge mange timer til fable hvis der ikke var teleport etc..... De har fjernet rigtig meget af det der crappy time sink med at gå fra den ene ende af verdenen til den anden og bare grinde xp:/

:)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
DommergaardDommergaardSkrevet 12/10-04 22:59 
Naiera>
3d-grafik fylder ikke en sk*d (Ikaruga fylder 60mb). Du kan ikke bare sætte det op så firkantet.

Mig eller Okotta? Fable fylder betydeligt mere end Paper Mario 2 gør! Hvis Paper Mario 2 skulle have været samme spil på det grafiske plan ville det have fyldt betydeligt mere end det gør!
109 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig