X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste konventering af Final Fight?


Svar
nerosnerosSkrevet 21/09-04 11:22 
Jeg er jo ret vild med Final Fight. Mener det er et af de bedste best em up spil nogensinde!!! Jeg har dog aldrig rigtig fundet en god konventering af spillet andet end mame. Snes udgaven er helt forkert og der er cencur!!! Det samme med Gameboy Advance udgaven. Jeg mener at der skulle findes en god version af spillet til SegaCd! Passer det? Måske andre ved mere?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 21/09-04 13:39 
Amiga-version er faktisk overraskende god.
Godt nok er sprites skaleret lidt, men gameplayet og spillets feel holder stilen godt, synes jeg.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/09-04 14:47 
Efter min mening er den bedste version til Sega CD hvor du bla. kan spille two player, det mangler ret så meget i bla. SNES udgaven. Der er jo selvfølgelig en anden vej til at spille Sega CD spil når/hvis man ikke er i besidelse af en sådan maskine, mener nemlig at der findes en emulator der gør det muligt at spille dem på sin elskede DC.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
NaieraNaieraSkrevet 21/09-04 14:51 
Sega CD udgaven er også "generelt" betragtet som værende den bedste af dem alle.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 21/09-04 15:18 
Kan du huske hvad den emulator hedder til DC?
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 21/09-04 19:29 
Det er 2-player funktion i Final Fight 2 og Final Fight 3 til SNES. I 3'eren kan man også vælge at lade cpu'en styre sin medspiller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 17:36, rettet 15/04-10 17:38 
Nu "arcade-perfekt" - inkl tilpasninger - på XBLA/PSN som Final Fight: Double Impact. Magic Sword er endda med i samme pakke.

Hvis nogen har interesse i Final Fight 2+3, så er begge spil tilgængelige på Wii via Virtual Console:

http://www.nintendo.com/wii/virtualconsole/games/detail/ERpyWLL-f5A53lg4iqMlC63TCsiRfq7w

Bare æv, at de fortsættelser blev udviklet direkte til SNES uden forudgående arcade-udgaver :/ Jeg har kun spillet Final Fight 2 overfladisk i Street Games Records (RIP), og husker at det fik ret dårlig kritik i Nintendo Magazine System, men meget bedre kritik i et andet blad. Jeg endte med ikke at købe det, men napper det nok på VC.

Final Fight 3 - som jeg desværre endte med at købe - husker jeg uden tvivl som en ultrastor skuffelse på SNES. Det mangler den lækre replay-value, balance, tyngde og præcision i spilmekanikken fra det første Final Fight (der egentlig blev konverteret fint nok til SNES bortset fra censuren+ingen Guy+ingen 2-player+ingen "militærbane"...OK, ringe konvertering alt i alt :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
WehnerWehnerSkrevet 15/04-10 17:38 
Ja jeg husker tydeligt skuffelsen over ingen co-op, hvilket var en dealbreaker for mig (allerede dengang).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 17:50 
Final Fight var det første spil, jeg opdagede på hylden bag skranken i BR sammen med en SNES-konsol i 1993, hvorefter jeg råbte "MIG HA'!!!" :) Jeg var ellevild med arcade-spillet, som jeg husker at have set første gang i en biografreklame. Skyndte mig hjem for at koble SNES'en til tv'et og fattede ikke en klaphat af hvorfor, man hverken kunne vælge Guy eller 2-player...jeg var meget tæt på at gå op i BR og klage over, at der altså var en megastor fejl i spillet... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 15/04-10 20:44, rettet 15/04-10 20:47 
Street Games Records (RIP) Hell yeah :D

Jeg så Final Fight for første gang nede på den lokale grillbar ca. 1989 eller 90 det er en smule tåget ;-)

Spillet tiltrak mig så meget at jeg samlede flasker bare for at komme ned og prøve det igen og igen. Husker især den lyd spillet havde og intro'en med telefonen og den brølnede latter. Jeg har faktisk aldrig spillet Final Fight spillene til SNES, men har læst at Final Fight 2 skulle være det bedste.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 20:54, rettet 15/04-10 20:56 
Kender det godt det med at være tåget (frituredunsten eller hukommelsen, du tænker på?) og samle flasker. Altså arcade-mæssigt :) (samlede godt nok også engang flasker for at købe slikpinde, men det er en anden historie...).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 15/04-10 20:59, rettet 15/04-10 21:03 
Hah slikpinde :-)

Jeg tror det er hukommelsen der svigter lidt eller også er det den øl jeg drikker..
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/04-10 23:50, rettet 15/04-10 23:52 
neros>
Snes udgaven er helt forkert og der er cencur!!! Det samme med Gameboy Advance udgaven.

Hov, GBA-spillet er tættere på arcade-spillet og meget bedre end SNES-udgaven! ;) Det har godt nok samme internationale censur - de to pigeakrobater i tanktop, der er skiftet ud med to punkerfyre - men "Industrial"-banen er inkluderet sammen med 2-player og alle tre spillervalg: Cody, Guy, Haggar (så er censuren vel trods alt en mindre ting...? :)). Synes også det var nice bonus med alternative skins til Cody og Guy fra Street Fighter Alpha 3. Der er også noget story-mode-agtigt i GBA-udgaven (når man møder bosser, svjh).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig