X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSTwo annonceret


Svar
HeroldHeroldSkrevet 21/09-04 10:52 
PlayStation 2 Gets New Look
Smaller, Slimmer and Network Ready

London, 21 September 04 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced that a completely new look PlayStation® 2 (SCPH-70000 CB) will become available throughout Europe on 1st November 2004.

While inheriting the basic functions and design philosophy of the current PlayStation 2 (SCPH-50000)... Se hele indlægget


Billede
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 21/09-04 10:52 
PlayStation 2 Gets New Look
Smaller, Slimmer and Network Ready

London, 21 September 04 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced that a completely new look PlayStation® 2 (SCPH-70000 CB) will become available throughout Europe on 1st November 2004.

While inheriting the basic functions and design philosophy of the current PlayStation 2 (SCPH-50000), the internal architecture has been completely redesigned, resulting in a slimmer and more lightweight design. Internal volume has been reduced by 75%, weight has been halved, and thickness trimmed down to 2.8 cm (thickness of current model is 7.8 cm). Equipped with an integrated Ethernet port for network gaming, the new PlayStation 2 sets new standards in the fusion of design and functionality.

Since its launch in November 2000, PlayStation 2, now in its fifth year has reached a consumer installed base of nearly 24 million units in the PAL territories. The exciting new design, combined with the price reduction in August to €149 will position PlayStation 2 for ever greater success over the next half of its life.

The new design PlayStation 2 will be supported by a lineup of exciting and innovative new titles, scheduled for launch in time for the peak Christmas period.

There are already over 1,000 games titles already available for PlayStation 2, and many more scheduled for launch before the end of the year, including SCEE published titles such as Gran Turismo 4, Getaway: Black Monday, Singstar Party, EyeToy Play 2 and Killzone, and over 150 more titles from leading third party publishers.

Commenting at the launch of the new design, David Reeves, President of SCEE said, “We did it for PlayStation and now this time for PlayStation 2. This totally redesigned, network ready model will demonstrate that PlayStation has once again the design flair and innovation that has made PlayStation the world’s best loved and most successful games console. We are confident that the combination of a new, more affordable price point, the great Christmas lineup and now this stunning new PlayStation 2 model will encourage a whole new generation of consumers to experience the fun of PlayStation”.

Billede
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 21/09-04 11:15 
gad vide hvad de så gør med HDD krævende spil... (selvfølgelig med mindre der er små diske i)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 21/09-04 11:18 
er der ikke firewire i? Hvis ja kunne man jo sætte en FW disk på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/09-04 11:23, rettet 21/09-04 14:54 
...og værd at bemærke at den nye PS2 benytter en ekstern strømforsyning - kan vi endeligt få en PS2 som ikke larmer?

Flere billeder her
ChronoChronoSkrevet 21/09-04 11:47 
Den er da meget pæn, men det er da tåbeligt at man ikke kan bruge samme multitaps og slet ingen harddisk.

Der er da ingen firewire? Kun USB. Kan selvfølgelig være det er USB 2 som så burde give mulighed for harddisk.

Kommer den slet ikke i japan? Det er vel det eneste sted hvor Sony selv benytter harddisken i stor stil, så det vil give mening at udelade den her.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 21/09-04 12:07, rettet 21/09-04 12:10 
Chrono>
Den er da meget pæn, men det er da tåbeligt at man ikke kan bruge samme multitaps og slet ingen harddisk.

Det er noget af det Sony kalder innovation - et af de mere brugte ord i pressemeddelsen.

De kan pakke det ind, alt det de vil - maskinen er stadig en almindelig PS2, i ny forklædning.

"This totally redesigned, network ready model will demonstrate that PlayStation has once again the design flair and innovation[..]"

Ja - det er den ene innovation efter den anden..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/09-04 12:24 
Den er da sexet.
BeanoBeanoSkrevet 21/09-04 12:25, rettet 21/09-04 12:56 
Okotta>
Ja - det er den ene innovation efter den anden..

Ja marketing bull så det basker - men den er da cute :)


EDIT : Den er desværre med top-loading :(

Dårligt billede
Per SPer SSkrevet 21/09-04 13:09, rettet 21/09-04 13:10 
Med toploading (og nu er det sikkert at det bliver sådan?) ryger muligheden for at jeg stabler flere ovenpå hindanden.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 21/09-04 13:30 
Den er da meget rar. Jeg synes dog ikke, at Sony var særlig heldige med deres førsøg med asymmetri på originalen, så jeg havde håbet, at de ville ændre designet lidt mere, end det er tilfældet.
psychomantispsychomantisSkrevet 21/09-04 13:43 
Jeg synes det virker meget besynderligt hvis den skulle være med top-loading. Slut med at stille den vertikalt ind imellem noget. Slut med overhovedet at stille den vertikalt (hvilket de andre billeder jo ikke ligefrem tyder på der er meningen)?
Jeg overvejede ellers lige at anskaffe mig en på et tidspunkt for at skabe mere plads og dermed gøre kæresten glad.
BeanoBeanoSkrevet 21/09-04 14:17 
Kigger man på billederne er der jo tydeligvis ikke noget DVD/CD slot på forsiden... og det link jeg postede ovenfor, viser det jo så tydeligt en åben top-loader :(

Detaljeret billede af fronten.
BatemanBatemanSkrevet 21/09-04 14:31, rettet 21/09-04 14:45 
Hehe, så er min gamle PS2 sat til salg :)

og solgt..på 10 minutter!
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/09-04 14:56 
Det er mildest talt idiotisk, at den er med toploading! :/
Home is where the hardware is..
The DaneThe DaneSkrevet 21/09-04 14:59, rettet 21/09-04 15:00 
Det synes jeg nu ikke - det kommer også an på så meget andet.
Som den er indrettet nu kan den jo godt stå op, og få spil ind. Den eneste forskel er blot, at der er relativt mindre plads til at sætte den ind pga. låget, men det er stadigvæk muligt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
D.B.M.D.B.M.Skrevet 21/09-04 15:09, rettet 21/09-04 15:23 
Ekstra Bladet skriver følgende:

"Her er den nye Playstation 2

Sony er klar med en ny og slankere udgave af Playstation 2. Nu kan du blandt andet spille i bilen


Af Philip Thomsen - 10:27 - 21. sep. 2004


Den 1. november kan den nye og slankere udgave af Playstation 2 købes i danske butikker. Den danske pris er endnu ikke offentligjort, men det ventes at den kommer til at koste det samme som den ældre model.

Playstation 2 har været udsat for en voldsom slankekur. Konsollen er 75 procent mindre, vejer blot 900 gram og er kun 2,8 centimeter høj. Originalen vejer godt 1,8 kilo og er 7,8 centimeter høj.

Den helt store nyhed er dog en indbygget netværksadgang, så man kan spille mod andre på Nettet uden adapter.

Den nye Playstation 2 kører på otte volt, hvor originalen kørte på 220 volt. Det betyder i praksis, at du kan spille Playstation 2 i bilen, hvis du er den heldige ejer af en adapter, samt en skærm.

Det skal dog nævnes, at flere spil som bruger harddisken - som man kan koble til den originale Playstation 2 - ikke vil fungere på den nye konsol. Det drejer sig blandt andet om 'Final Fantasy XII'."

Vedgodt at det måske ikke er den mest pålidelige kilde, men de skriver blandt andet også at den nye PS2 ikke vil kunne bruges sammen med harddisken!

Ekstra Bladet
Per SPer SSkrevet 21/09-04 15:21, rettet 21/09-04 15:22 
Jeg har forgæves prøvet at komme igennem til Nordisk for få en afklaring, men de er lige flyttet til ny adresse og der er i hvert fald kludder med telefonerne. Prøver indtil kl. 16:00..

- og mails..

Andre?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/09-04 16:44, rettet 22/09-04 21:51 
Søgaard>
Det er mildest talt idiotisk, at den er med toploading! :/

Money talks, så nej...., Sony har jo kun lavet den for at spare penge, ikke for at give jer et nyt vidunder.

PSONE var faktisk en bedre maskine end den første model og sådan ser jeg også PSTwo, network adaptor, IR sensor, mindre og sikkert også mere stabil.

Kom nu ikke med HDD snakken igen, før HDLOADER kom var der kun meget få folk her som havde en original Sony HDD i sin maskine, kan man ikke undvære det, så køb en gammel model.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
HardballerHardballerSkrevet 21/09-04 17:16 
Kunne da være man skulle anskaffe sig sådan en..

Men køn er den ikke..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/09-04 19:25 
Star Soldier>
Søgaard>
Det er mildest talt idiotisk, at den er med toploading! :/

Money talks, så nej...., Sony har jo kun lavet den for at spare penge, ikke for at give jer et nyt vidunder.

Nu ligger landet bare sådan, at jeg det med MINE øjne og ikke DERES. Derfor er det ret så skuffende, at den er med toploading.
Home is where the hardware is..
JAAJAASkrevet 21/09-04 22:11 
Jeg er helt pjattet med, at den har flip top. Det føles så dejligt konsol-agtigt. Til gengæld hader jeg eksterne strømforsyninger som pesten. Manglen på HDD kompabilitet er heller ikke ligefrem et plus. FFXI kunne jo stadig dukke op i Europa!
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-04 22:40 
Designet minder mig en del om de gamle Sinclair computere. Dvs. me likee. :)
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 22/09-04 07:54 
The Magic Box har et godt billede af top-loaderen åben...

Link
HeroldHeroldSkrevet 22/09-04 09:32 
Per S: Hvad vil du have afklaret?

Jeg stod med en i hånden i går - Den er iøvrigt noget nær lydløs.

Den har også to mystiske skruehuller bagpå - sandsynligvis til en eller anden form for udvidelse - måske batteri og skærm?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Per SPer SSkrevet 22/09-04 09:42 
Jeg ville bare have bekræftet toploading.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 22/09-04 11:50, rettet 22/09-04 15:03 
Bekræftet af hvem?
Per SPer SSkrevet 22/09-04 12:26 
Når nu Herold sådan rent fysisk har stået med en i hånden, så vil jeg mene at det er bedre end et fotografi.

Kald mig emsig, men jeg vil bare have en bekræftelse fra kilden.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 22/09-04 12:52, rettet 22/09-04 12:52 
Zzap!>
Designet minder mig en del om de gamle Sinclair computere. Dvs. me likee. :)

Jeg ville nu foretrække at den var dobbelt så høj, og til gengæld halvt så bred. Måske mindre originalt, men den er simpelthen for flad til min smag.
Og den eneste praktiske måde jeg kan få plads til den på min hylde, er ved at stille den ovenpå mine to andre PS2'er, men så er det jo ikke til at få "flip top"'en åbnet.

EDIT: Måske kan man være kreativ og stille sin GameCube på den venstre halvdel af PSTwo'en?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/09-04 13:00, rettet 22/09-04 15:03 
Per S>
Kald mig emsig, men jeg vil bare have en bekræftelse fra kilden.

Sony's billeder var ikke nok? :)
OkottaOkottaSkrevet 22/09-04 13:16 
Sony's billeder kunne jo ha' været fra en modded udgave af konsollen...hæ hæ.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 22/09-04 18:17 
Definitivt toploading. Crap-tastic.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ChronoChronoSkrevet 22/09-04 18:33 
Jeg kan godt lide toploading. Ser lækkert ud, og det let at puste støv væk fra laseren.

Microsoft burde iøvrigt lave en Xbox i den størrelse også - den trænger da mere til nyt og mindre design :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 22/09-04 21:43, rettet 22/09-04 21:43 
Fordele ved toploading:
* Billigere.
* Mindre skrøbelig.
* Toploading er den måde CD formatet originalt var tiltænkt at fungere på.
* Hurtigere (man skal ikke vente på skuffen og omhyggeligt lægge DVDen i den).
* Lettere at checke om det er støv på linsen, der gør at ens spil ikke loader.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 22/09-04 22:04 
Men jeg kan ikke placere den, som jeg har min PS2 placeret i dag...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/09-04 22:35 
Zzap!>
Fordele ved toploading:
* Toploading er den måde CD formatet originalt var tiltænkt at fungere på.
* Hurtigere (man skal ikke vente på skuffen og omhyggeligt lægge DVDen i den).

Det var da nogle tamme argumenter! Sorry :)
Home is where the hardware is..
HeroldHeroldSkrevet 22/09-04 22:43 
Naiera>
Men jeg kan ikke placere den, som jeg har min PS2 placeret i dag...

Nej, det er lidt ærgeligt, men jeg er glad for at de har afskaffet den der skrøbelige CD-skuffe-ting.

Jeg vil dog mener at den er lille nok til sagtens kunne stå der, og være fuldt tilgængelig. Ellers skal du nok rode dig ud i at købe standeren til den for at få plads.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 22/09-04 22:50 
Jeg har overhovedet ikke tænkt mig at købe en PSTwo, alligevel ;) Chip er et absolut must, og det tror jeg ikke lige er noget, det vil være muligt at få til den nye her lige med det samme. En "FreeLoader"/"DC-X" vil heller ikke få mig til at investere i en PSTwo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 23/09-04 21:44, rettet 23/09-04 22:16 
Søgaard>
Zzap!>
Fordele ved toploading:
* Toploading er den måde CD formatet originalt var tiltænkt at fungere på.
* Hurtigere (man skal ikke vente på skuffen og omhyggeligt lægge DVDen i den).

Det var da nogle tamme argumenter! Sorry :)

Lad mig uddybe.
Toploading er den "rigtige" måde at "loade" en CD format skive på fordi, 1. det er åbenlyst mere skånsomt over for CDen at blive placeret direkte på en spindle, end at man skal stå og fedte rundt med den på en skuffe. 2. Det er den måde de første CDafspillere virkede på, og mange highend afspillere bruger toploading fordi det bliver anset for bedre for lydkvaliteten end skuffe.

Det med hastigheden virker måske en kende latterligt at nævne, men det tager uomtvisteligt et par sekunder længere at lægge en CD i en skuffe end på en spindle. Et lille unødvendigt irritations moment som så mange andre i dagligdagen.

Og til slut, en anden fordel jeg lige er kommet i tanke om: Man kan let få CDen ud selv om der ikke strøm på maskinen.
Born to kill space
RonaldoRonaldoSkrevet 23/09-04 22:48 
Sony skyder sig selv i foden og Square Enix i ryggen, hvis denne "nye" Playstation hverken er eller bliver harddisk kompatibel.

Square Enix vil udvikle flere spil der kræver mere kapacitet, end hvad de nuværende medier kan indeholde. Jeg tror næppe, at Square Enix finder det morsomt, at en god portion af deres købere ikke kan afvikle deres produkter.

Udover det, så er det da dejligt med noget "nyt" hardware.
Per SPer SSkrevet 23/09-04 23:17, rettet 23/09-04 23:28 
Den nye PS2 er masseproduceret konsum-elektronik, undlad at sammenligne med high-end produkter. Toploading er i hvert fald ikke en feature der passer mig.

Jeg stikker en finger i jorden og vente til prisen uungåeligt falder til et mere attraktivt prisleje. Hvilket betyder: langt under en tusse. Så er der sikkert også kommet en chip på banen der gør den regionsfri.

Den her falden på halen mentalitet over et nyt design med samme indmad er mig så aldeles ligegyldig. 3-4 fuldprisspil for en slankere varmeblæser, der kun lanceres lige nu for at booste julehandelen, kan Sony stikke skråt op.

Der skal nemlig være råd til at købe masser af de gode titler til januar-udsalget, når denne juls markedsføringstabere er fundet. Det er spild af penge lige nu.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-04 14:12, rettet 24/09-04 14:15 
Per S>
Den nye PS2 er masseproduceret konsum-elektronik, undlad at sammenligne med high-end produkter.
Javel hr.! :)
Hvad gør for øvrigt dig teknisk kvalificeret til at bedømme om man kan sammenligne en feature som den diskuterede på high og low-end udstyr? Al fornuft taler for at principperne må være de samme. Frontloading er udelukkende blevet populært fordi det ser smart ud, og fordi det i visse tilfælde kan være en fordel, ikke på grund af dets positive indvirkning på lyd eller billedkvalitet.
Toploading er i hvert fald ikke en feature der passer mig.
Hvorfor egentlig? Det er jo ikke fordi man nogensinde kunne finde en måde at sætte en klods med PStwos diminutive mål ind i en eksisterende stak af hifi komponenter eller konsoller.
Okay, så du mister muligheden for at sætte den på højkant i en bogreol, men hvor mange har egentlig gjort det?
Hvis vi antager at låget åbner op til 50 grader (samme som GC) vil højdekravet ikke være mere en ca. 14cm, lavt nok til selv det mest perverst smalle hul i en reol eller tvbord.

Den her falden på halen mentalitet over et nyt design med samme indmad er mig så aldeles ligegyldig. 3-4 fuldprisspil for en slankere varmeblæser, der kun lanceres lige nu for at booste julehandelen, kan Sony stikke skråt op.
Der er ingen der falder på halen, i hvert fald ikke herinde, men det er da naturligt nok at være nysgerrig omkring ny hardware.
Born to kill space
fumfumSkrevet 24/09-04 14:33 
Det er jo netop ikke ny hardware.
Det er det samme Carlsberg forsøger med hof i en ny flaske.
Hvorfor det skulle give forøget salg, går hen over hovedet på mig. Spillene/øllet er jo for f... det samme.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
OkottaOkottaSkrevet 24/09-04 16:06 
Ronaldo>
Sony skyder sig selv i foden og Square Enix i ryggen, hvis denne "nye" Playstation hverken er eller bliver harddisk kompatibel.

Tjaa...

Kollektivt selvmord?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Zzap!Zzap!Skrevet 24/09-04 16:26 
Det er da en maskine i ny udformning og med ny funktionalitet indbygget. Det er ny hardware i min bog, ligesom SPen var det.
fum>
Hvorfor det skulle give forøget salg, går hen over hovedet på mig. Spillene/øllet er jo for f... det samme.

Du føler dig sikkert meget frelst når du skriver sådan nogle klicheer, og det er da også fint med mig, men kender du det engelske ordsprog ” familiarity breeds contempt”? Det er både min reaktion mod det du siger, og "Joe publics" reaktion hvis han får lov at se på den samme hardware for længe.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 24/09-04 16:43, rettet 24/09-04 16:46 
http://www.the-magicbox.com/0409/game092304h.shtml]PSTwo ved siden af andre konsoller - bare for sjov[/LINK]" target="">PSTwo ved siden af andre konsoller - bare for sjov

EDIT: http://www.gfdata.de/gamefront-temp/ps2-klein-19.jpg]og holdt af japansk quinde[/LINK]" target="">og holdt af japansk quinde
BeanoBeanoSkrevet 24/09-04 18:20 
Syntes appelsin sammenlignen er sjov.. vi ved jo alle en appelsin kun har een størrelse :)
fumfumSkrevet 24/09-04 18:26 
Zzap!>
Du føler dig sikkert meget frelst når du skriver sådan nogle klicheer....

Frelst og frelst. Måske føler jeg bare at mine penge kan bruge anderledes og bedre end på at købe det jeg allerede har. (Nu er jeg jo også vestjyde)
Men havde det nu været en ny konsol, så havde jeg da gået op i specifikationer og udseende i lang tid inden den kom.

Og skulle min ps2 endelig gå i stykker, så køber jeg da den nye lille.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 25/09-04 23:29 
jaes>
http://www.the-magicbox.com/0409/game092304h.shtml]PSTwo ved siden af andre konsoller - bare for sjov[/LINK]" target="">PSTwo ved siden af andre konsoller - bare for sjov

Vildt. Cuben er jo gigantisk i forhold. Gad godt se en sammenligning af PSTwo og Xboxen....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 03/10-04 13:05, rettet 03/10-04 13:07 
Jeg synes at den er både super lækker og super lille.
Konge design! By far det bedste nuværende konsoldesign.

Da jeg aldrig har fået chippet min PS2, vil jeg istedet glæde mig til at få købt en japansk version af maskinen og gå jap-spil-import-nuts! :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 03/10-04 13:28 
Åhja, det var også en mulighed. Jeg har også overvejet at sælge min PAL PS2, for at købe en PStwo når den kommer og så få den moddet engang i fremtiden. Men en anden mulighed er jo at købe en japansk PStwo..
Så mange muligheder :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig