X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Live over stofa


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/09-04 20:21 
er det muligt at spille på live over stofa? har læst nogle af det tidligere indlæg om emnet, men det lyder temmelig besværligt. nogen der vil skære det ud i pap for mig? :) har flexrate abonnement.
tak!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
57 emne(r).
1 2 > »

Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/09-04 20:21 
er det muligt at spille på live over stofa? har læst nogle af det tidligere indlæg om emnet, men det lyder temmelig besværligt. nogen der vil skære det ud i pap for mig? :) har flexrate abonnement.
tak!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 14/09-04 20:40 
Du kan sagtens spille på Live via Stofanet. Du kan gøre det på den besværlige, men billige måde, hvor du logger på Stofanet, for derefter sætte skifte netkablet i PC'en ud med kablet til X-Boxen. Herefter skal du ofte ændre i din netopsætning på XBoxen, da du mest sandsynlig ikke har nogen fast IP.

Hvis du vil have en lidt lettere/smartere løsning, skal du ud at investere i en router/switch. Her kobler du bare kablet fra Xboxen i routeren og så finder XBoxen selv ud af netopsætningen. Stofa tilbyder også denne mulighed, men det koster så lidt ekstra i abonnement på måned, men så har du jo samtidig mulighed for at bliver supporteret af dem.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/09-04 20:41 
kan jeg ikke bare købe en router? hvorfor koster det så ekstra hos stofa?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HulleHulleSkrevet 14/09-04 20:43 
Jeg kører selv over stofa.. Har valgt løsningen med at ha' to netværkskort i min PC, dette finder jeg nemmest. Det kræver dog så at din PC er tændt mens du er på live, men du slipper for at ændre på IP adressen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PoulPoulSkrevet 14/09-04 20:46 
dynamitedavo>
kan jeg ikke bare købe en router? hvorfor koster det så ekstra hos stofa?

/dd

Jo, du kan sagtens bare købe en router, det har jeg gjort, men du skulle bare lige vide at du så ikke kan få support fra Stofa, da det ikke er lovligt at have flere enheder koblet på forbindelsen, uden at have et "router" abonnement.

Personligt prøvede jeg også med to netkort, men jeg kunne aldrig få det op at køre. Ved ikke lige hvad der gik galt.
WehnerWehnerSkrevet 14/09-04 20:48 
Jo, du kan bare købe en router - det fungerer glimrende. Så sætter du et krydset netkabel fra Stofamodemet til routerens WAN-indgang. Computer(e) og Xbox forbindes så med de normale indgange - her bruges normale netkabler. Voila, og så kan du også have flere computere på ad gangen uden at betale deres familieopkoblingstillæg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-04 17:26 
oki doke, mange tak for hjælpen!
men hvis jeg vælger løsningen med router skal jeg vel stadig logge på med computeren når jeg skal på live?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/09-04 17:39 
nej.. Din router logger på for dig.
men ellers prøv denne guide fra stofe:
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=121&menuid=133&parentid=4&subparentid=133

Deres kundeservice kan godt hjælpe dig med at komme på live.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-04 18:20 
koster det ekstra hvis jeg melder mig til always on?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/09-04 18:22 
LÆS og Lær:
Citat:
"For at benytte always-on skal dette bestilles på http://signon.stofanet.dk/always-on/ - always-on er gratis. For at tilgå siden skal du være koblet op via din StofaNet forbindelse."
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-04 18:23 
min fejl :) tak!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/09-04 19:40, rettet 15/09-04 19:41 
Jeg har også stofa flexrate abonnement til 1 pc. Kan jeg så godt tilføje begge, både xbox og pc til always-on eller hvad skal man gøre?
Home is where the hardware is..
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/09-04 19:51 
prøv at tryk på linket jeg har postet kl "17:39:33".
der står hvordan du kommer online med Xbox gennem stofa.

Ellers Ja.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-04 23:39 
kan sgu ikke få det op at køre.
har tilmeldt mig always-on. har tilføjet mac adressen. alt står på automatic i opsætningen. alligevel kan den ikke connecte til live! argh!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
WehnerWehnerSkrevet 15/09-04 23:45 
Prøv den helt skudsikre løsning: Sæt kablet fra Stofa-modemet direkte i din Xbox. Kan ikke længere huske, om det skal være krydset, men du kan jo prøve med et af hvert - mener dog bare at det skal være normalt ikke-krydset.

Virker det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-04 23:47, rettet 15/09-04 23:49 
jamen det er sådan set det jeg har prøvet - har bare taget kablet ud af computeren og ind i boxen, og det virker ikke!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
WehnerWehnerSkrevet 15/09-04 23:50 
Har du prøvet med både et krydset og et normalt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-04 23:51 
nej kun det der går fra modem til computer - har ikke andet. men det skal vel være det samme!?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 00:03 
jeg giver op, prøver at kæmpe med det i morgen...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 16/09-04 08:33 
dynamitedavo>
kan sgu ikke få det op at køre.
har tilmeldt mig always-on. har tilføjet mac adressen. alt står på automatic i opsætningen. alligevel kan den ikke connecte til live! argh!

/dd

Du kan mest sandsynligt ikke bruge den automatiske opsætning på XBoxen ved den direkte opkobling til modemet. Det kunne jeg i hvert fald ikke i sin tid. XBoxen få bl.a. fat i den forkerte IP. Jeg måtte i hvert fald opsætte netværksoplysningerne manuelt for at det virkede.
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 16/09-04 09:19 
man bør nok sætte boxen op via netværk. Specielt hvis der er router eller switch.
By the power of Grayskull!
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 10:57 
Poul>
Du kan mest sandsynligt ikke bruge den automatiske opsætning på XBoxen ved den direkte opkobling til modemet. Det kunne jeg i hvert fald ikke i sin tid. XBoxen få bl.a. fat i den forkerte IP. Jeg måtte i hvert fald opsætte netværksoplysningerne manuelt for at det virkede.

så jeg skal indtaste ip-adressen eller hvad? hvor får jeg resten af de oplysninger jeg skal indtaste fra?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 16/09-04 11:07 
Du skal indtaste din eksterne IP-adresse, da XBoxen finder den interne. Kan ikke huske hvor mange andre oplysninger der skal ændres i forhold til den automatiske opsætning, men IP'en skal i hvert fald.

Hvis du vil bruge Live meget, vil jeg anbefale dig at købe en router, da man bliver træt af ofte at skulle ændre disse oplysninger. Hvis du har en router, så finder XBox selv ud af alt opsætning.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 11:13 
ekstern ip-adresse? hvor finder jeg den?
udover ip'en skal man indtaste subnet mask og gateway!?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KTCKTCSkrevet 16/09-04 11:19 
Du kan finde den eksterne ip her:

Din IP
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 11:20 
okay, men hvad så med subnet mask og gateway?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 16/09-04 11:41 
Prøv at lave en IP-config og så tag oplysningerne derfra.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 11:47 
"the ip addres is already on use on your network."
arg!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 16/09-04 12:00 
Er det når du forbinder XBoxen direkte med modemet?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 12:08 
jeps

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 12:14 
lige mht. router, ville denne så være ok?

/dd

router
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 16/09-04 12:41 
Har ikke så meget kendskab til routere, men prøv at kigge på xbox.com, her er der en liste over routere som med garanti skulle virke med XBL.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 16:10 
hvad er lige præcis forskellen på en router og en switch? og er ligemeget hvilken af de to jeg køber får at få boxen på live?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 16:44 
anyone? er lide desperat efter hjælp!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 16/09-04 17:16 
Her kommer Svarene på alle problemer:

EN Xbox skal ses som en PC'er når den skal på netværk.
sværer er det ikke.

En router/switch.

En router er kort sagt en dims som gør at man kan dele en IP adresse fra din inet udbyder.
så du kan dele din forbindelse mellem flere enheder.

en Switch er kort sagt bare en avanceret HUB.
hvis du skal have flere enheder på nettet samtidig skal du her have tildelt flere IP adresser fra din udbyder.


det kan hjælpe at sluk og tænde din adsl modem da den lige skal registrerer at der er kommet en ny enhed på.

Du kan bruge alle Router kort sagt.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 17:51 
okay - nu har jeg været ude at investere i en switch, jeg har sat det hele til, og det virker stadig ikke! det er jo lige til at gå amok over!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 16/09-04 18:52 
som sagt flere gange..
så køb en router..
men når du har en switch løsning.. så skal du have 2 IP adresser fra Stofa.

Ring til deres kundesupport, de kan godt supporter Xbox Live.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PoulPoulSkrevet 16/09-04 19:01, rettet 16/09-04 19:07 
Fik din besked Dynamite, men tror ikke jeg kan hjælpe dig. Har selv en router og der funger det hele bare per automatik, efter jeg har forbundet XBoxen med routeren, da den tildeler XBoxen en IP. Som Grilbiller siger, så prøv at snakke med Stofa support, men bliv ikke overrasket hvis du tvinges til at melde dig til en af deres familieabonnement ting eller lignende før de vil supportere switchen.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 19:23 
jamen hjælper det virkelig at købe en router, hvis det ikke engang virker når jeg sætter xbox'en direkte til modem'et??

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 16/09-04 19:49 
Godt spørgsmål! Det bør virke på den ene eller anden måde. Nu har jeg aldrig selv været tilmeldt Always on, så jeg ved ikke lige hvordan det har indflydelse på tingene, udover at du altid er online. Jeg gjorde følgende i sin tid da jeg koblede direkte på modemet:

1) Loggede på nettet
2) Fandt min eksterne IP
3) Lavede en "IPCONFIG", for at finde div. oplysninger.
4) Proppede netkablet fra XBoxen i modemet(ved ikke om det er/var krydset)
5) Kørte en autoconfig, for at lade boxen sætte det op som den kunne, for derefter at rette til efter dem jeg selv havde fundet frem og VUPTI, så kørte det.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 16/09-04 20:29, rettet 16/09-04 20:31 
en Router virker på en anden måde end en switch.

en router kan man sige tager din PC'ers plads.
routeren snupper den ene IP du har fra stofa og konventer den den om til X antal lokale IP adresser.
Imens en switch sender den ene IP adresse du har fået fra Stofa og vidersender den til EN! Port i din switch.


men ring nu bare til stofa. de har nok haft 100 andre med samme "problem"
bare sig at du har.. "Indset Abb type hos stofa" og at du har fået dig en Xbox. og det vil du godt have online.
"ps. Jeg har en switch."
så skal de nok hjælpe dig online.
(Support aftale med Microsoft)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 21:26 
okay, tak for hjælpen. har kæmpet med det hele dagen og det kører stadig lige dårligt, så der er vel ikke andet for end at ringe til dem i morgen...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/09-04 21:45 
stofa's support havde åbent til kl.22 så jeg så mit snit til at ringe derind med det samme, men det var ikke noget de kunne hjælpe mig med. de har kun support på ders egne produkter...argh! skal jeg så ringe til den danske xbox support, eller dvs. til det danske nummer og så blive stillet om til britiske supportere, der ikke aner hvad stofa er?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 16/09-04 22:55 
Hmmm....så fik jeg bekræftet min mistanke om at de kun vil supportere deres egen produkter.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 17/09-04 09:22, rettet 17/09-04 09:22 
okay - igår lykkedes det mig så endelig at komme på! men spørg mig ikke hvordan jeg gjorde, for jeg gjorde ikke andet end det jeg har prøvet utallige gange nu! lige pludselig virkede det bare! virkelig mystisk...

EDIT: tilføj mig endelig: gamertag "karlsmart" :)

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 17/09-04 10:11 
Var det så switch-løsningen eller den "direkte" løsning som du fik til at virke?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 17/09-04 14:15 
direkte fra modem'et...så jeg har en switch der skal byttes :)

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 17/09-04 14:40 
Byt den til en router. Det vil gøre din hverdag med Live meget nemmere....
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 18/09-04 12:55, rettet 18/09-04 12:55 
mareridtet fortsætter: har nu fået byttet switchen til en router, men - surprise surprise - den kan jeg selvfølgelig ikke få til at virke! jeg har sluttet den til, som den skal, men når jeg kører wizarden, der fulgte med, får jeg meddelelsen "router not found" - please check connection!! nogen der kan hjælpe?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 18/09-04 13:46 
Du er da ikke helt heldig med det Live-halløj. Da jeg fik min D-Link router satte jeg bare stikkene i, tændte og så kørte det. Absolut ingen opsætning her. Er du sikker på at det er de rigtige kabler du bruger?? Altså krydsede contra ikke-krydsede.
57 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig