X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med min Saturn - hjælp


Svar
TweelTweelSkrevet 13/09-04 17:41 
Min Saturn ophørte med at virke for et par timer siden. Jeg sad og spillede på den, og ville skifte spil. Slukkede konsollen, satte det nye spil i og tændte: Sort skærm. Der er lys i power ledden, og TV'et reagerer som om der er et signal, men der er sort skærm, og sætter jeg en cd i så spinner den ikke rundt. Er der nogen der har en anelse om hvad der kan være sket, og hvad der evt. kan gøres? Jeg er ved at blive meget nervøs...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 13/09-04 17:42, rettet 13/09-04 17:51 
Kører du RGB eller composite?

EDIT: Forklaring: Det kunne være +12V der er gået på din strømforsyning. I så fald kan cd-drevet ikke køre og der sendes ikke RGB-aktiveringssignal ud af AV-kablet. Skifter du til composite skulle du således få billede på. Men det er måske et longshot...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 13/09-04 17:54 
Jeg benytter A/V Out udgangen, med et SCART stik i enden. Hvis jeg skal skifte til en anden type kabel, hvor kan jeg så finde det?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 13/09-04 17:59 
Er det et RGB-kabel eller et composite-kabel (gul, rød og hvid phono-stik), som du har sat et SCART-converterstik på?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 13/09-04 18:39 
Hmm, tror det er et RGB kabel, der er i hvert fald ikke de der phonostik (som på de nyere konsoller) nogen steder.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
3of193of19Skrevet 13/09-04 20:07 
Det kabel der følger med Saturn har både composite og RGB i scartstikket.
Hvis man manuelt skifter til AV kanalen burde man stadig kunne se et billede, bare i composite.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig