X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right version 3.5


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 13/09-04 16:35 
Der er dags dato tilført en række ændringer på Play:Right, som her forklares.


1. Reklamer

Dette har været diskuteret tidligere og vi har overvejet og prøvet forskellige løsninger og alternativer. Senest har vi indført muligheden for donationer og selvom flere har bidraget hertil, så virker det som om det i sidste ende gik i glemmebogen. Det er vores udgifter jo de... Se hele indlægget
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 13/09-04 16:35 
Der er dags dato tilført en række ændringer på Play:Right, som her forklares.


1. Reklamer

Dette har været diskuteret tidligere og vi har overvejet og prøvet forskellige løsninger og alternativer. Senest har vi indført muligheden for donationer og selvom flere har bidraget hertil, så virker det som om det i sidste ende gik i glemmebogen. Det er vores udgifter jo desværre ikke.

I stedet for et form for sponsorat har vi valgt at bruge Google AdSense, fordi det giver os flere muligheder for selv at styre reklamerne, der kan opsiges når vi vil og ikke ændrer på vores uafhængighedsstatus.

AdSense virker på den måde, at Google scanner de enkelte sider og så leverer reklamer, som matcher hertil. I et forumemne om retrospil, skulle der således være reklamer for butikker med retrospil og i et forumemne om asiatiske film, skulle der være reklamer for butikker med asiatiske film. I teorien. I praksis ser det ud til at virke lidt mere tilfældigt, men vi vil prøve at gøre hvad vi kan, for at det bliver bedre.

Reklamerne er placeret i bunden af hvert forumemne (dog ikke i Information) og ingen andre steder. Reklamerne giver udelukkende penge ved, at folk klikker på dem. Reklamer for Google selv giver ikke penge. Det eksakte beløb per klik svinger meget, så det er endnu for tidligt at sige, hvor mange klik der skal til.

Det skal fastslåes at indførslen af disse reklamer i første omgang er et eksperiment. Vi vil løbende vurdere hvordan det fungerer og deraf ændre på dem. Ligeledes vil reklamerne fungere sammen med donationer. Alle der har doneret og donerer, har således mulighed for at slå reklamerne fra (Indstillinger > Skjul reklamer > Ja/Nej). Vi skal stadig ikke tjene på det her, så reklamerne vil forsvinde igen, når/hvis det hele ikke længere giver underskud.


2. Databidrag

Udover staben har en række udvalgte brugere gennem tiden bidraget til udvidelse af vores databaser. Det gælder primært upload af coverbilleder, hvoraf vi nu har godt 6.000. Efter flere ønsker har vi nu valgt at give alle muligheden for at bidrage med data. Dette gøres med knappen "Tilføj Data", der findes under infosiden for den enkelte titel i systemet. Udover at kommentere fejl og mangler på den enkelte titel, kan alle nu således også uploader cover- og skærmbilleder.

Igen kan dette betegnes som et eksperiment og såfremt det bruges positivt, vil vi overveje at give flere af disse muligheder til brugerne, og dermed i højere grad gøre flere af sektionerne på Play:Right community-styrede.

Vi har i samme omgang indført et pointsystem, hvor de enkelte brugere tildeles point for sådanne bidrag. For nuværende gives der tre point for upload af et coverbillede og et point for upload af et skærmbillede. I øjeblikket er der ingen konkrete planer for andet brug af pointsystemet, men der kunne på sigt gives en form for præmier for disse.

Det skal bemærkes for enkelte brugere, at vi hidtil har brugt pointsystemet internt, men nu har valgt at nulstille det, så alle starter "på en frisk". De gamle point er gemt.


3. Systembeskeder

"Du har fejlbrugt QUOTE-kommandoen. Gå venligst tilbage og ret det."

Hver gang man har udført en handling på Play:Right, så har man fået en halvtom side med en bekræftende systembesked. Disse har irriteret mange gennem tiden - ikke mindst ovenstående eksempel, fordi visse browsere har en tendens til at slette indtastede formdata, når der trykkes Back i browseren. Vi har nu valgt at skille os af med disse systembesked-sider. I stedet bringes man nu altid til den næste "logiske" side og de relevante systembeskeder placeres i stedet i en blå boks i toppen af siden. Dette skulle gerne fjerne de fleste problemer forbundet med det gamle system.


4. Første indlæg og offtopic

I et forsøg på at begrænse antallet af forumemner, der udvikler sig til at være offtopic - og til dels for at hjælpe Google AdSense - er der lavet en ændring i visningen af forumindlæg. Når et forumemne spænder over flere sider, så vil der, på alle sider efter den første, være en kopi af emnets første indlæg i toppen af siden. Dette skulle hjælpe folk til at huske hvad emnet egentligt handler om, både når der læses og skrives nye indlæg.


Vi håber der er forståelse for og opbakning til de respektive ændringer. Som sagt er der for hovedparten tale om eksperimenter og således vil vi naturligvis forholde os til jeres respons herpå.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/09-04 17:22 
Kan det ikke lade sig gøre, at få reklame-linksene til at åbne sig i et nyt vindue i stedet?
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 13/09-04 17:25 
Det styres 100% af Google og jeg er relativt sikker på, at det ikke kan ændres. Jeg skal nok undersøge det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 13/09-04 17:52 
Det vil sige, at det giver penge til Playright, hvis jeg klikker på en reklame i bunden af skærmen?

Hvis det er tilfældet, så skal jeg da gerne klikke en gang imellem :)
What is the Matrix?
StriferStriferSkrevet 13/09-04 17:54 
Hvis det er tilfældet, klikker jeg også gerne i ny og næ;)
XBL Gamertag: ZeNtiX
RJKRJKSkrevet 13/09-04 18:00 
Det er pointen med reklamer ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 13/09-04 18:23 
Jeg vil da gerne uploade forsidebilleder til de af mine Dreamcast spil som I mangler dem til, men jeg har ikke lyst til at gennemgå databasen for at finde dem.

Er der ikke mulighed for at søge på titler der mangler billeder?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 13/09-04 18:30, rettet 13/09-04 18:31 
Jo. Det vil sige, snart. Vi har en intern funktion til det, som skal shines lidt op, før alle kan bruge den.

(i tilfældet kunne du jo dog bare gennemse din opdaterede DC-samling og så bare uploade til dem, der har et ? som cover :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nullernullerSkrevet 13/09-04 18:33 
Tryk på "shift" tasten, når i klikker på en reklame, så åbner den i et nyt vindue.
Nu med Xbox 360
dRxLdRxLSkrevet 13/09-04 18:34 
Nå så det er med den på! ;-)

Kunne man ikke også få en funktion der viser hvem der har den sejeste Dreamcast samling i Danmark? (mirror mirror on the wall... ;-))
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
StriferStriferSkrevet 13/09-04 18:44 
Kan I selv se hvor mange klik I har?
XBL Gamertag: ZeNtiX
RJKRJKSkrevet 13/09-04 19:41 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 13/09-04 19:48 
dRxL>
Kunne man ikke også få en funktion der viser hvem der har den sejeste Dreamcast samling i Danmark? (mirror mirror on the wall... ;-))

Man kan da allerede noget lignende ;)

Her
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 13/09-04 20:09 
Tillykke med de nye tiltag. Ideén med upload af cover og screenshots er genial. Det fede er at man selv kan uploade nogen seje billeder som man selv har taget under spil. Brilliant.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-04 20:44 
Er der et begrænset antal screenshots ved hver titel?
Ellers er der 800 halo screens inden ugen er omme...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 13/09-04 21:02 
Vi afviser bare per automatik alle Halo-screens ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-04 21:11 
LOL :D

Hvad vil i helst ha', alm. screens eller nogen man selv har taget?
Spiller nu: Phantasy Star IV
The DaneThe DaneSkrevet 13/09-04 21:53 
Jeg tror ikke helt den Googlsense virker efter hensigten :) - hvad har nobels fredspris med Silent Hill 4 at gøre?

Ellers det eneste jeg lige kan sætte noget på er det med at man kan se første indlæg - det ser ikke så pænt / oversigtsmæssigt godt ud.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 13/09-04 22:02 
The Dane>
Jeg tror ikke helt den Googlsense virker efter hensigten :) - hvad har nobels fredspris med Silent Hill 4 at gøre?

De der Google-reklamer (altså for Google selv) kommer når Google endnu ikke har scannet en side godt nok til, at den kan finde en passende reklame.

Men der er da meget værre eksempler. Som sagt prøver vi at optimere hvad vi kan, så det virker bedre, men dette kunne jo ikke lade sig gøre, før det var indført. Så det sker først i den kommende tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
APHAPHSkrevet 13/09-04 22:04, rettet 13/09-04 22:32 
Hulle>
Ideén med upload af cover og screenshots er genial. Det fede er at man selv kan uploade nogen seje billeder som man selv har taget under spil.

Helt enig, det er en lækker feature. Jeg benyttede lige lejligheden til at uploade nogle screens fra de PC spil jeg spiller fortiden. ;)

(PES3, Sports Car GT, Gran Prix Legends, Locomotion og CM)

EDIT: Hvor mange billeder må der uploades pr titel?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RJKRJKSkrevet 14/09-04 06:31 
Som sagt/antydet er der ingen begrænsninger på antal skærmbilleder per titel. Teknisk set. Selvfølgelig er der ingen grundt til at have _rigtigt_ mange. Meningen er jo blot at give et hurtigt indtryk af de forskelleige spil. 3-6 er som udgangspunkt passende for langt de fleste titler, men hvis noget er interessant og afvekslende at se på, så skader det da ikke at have flere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 14/09-04 07:46 
Fine tiltag. Så skal jeg bare lige' ha en skanner og en computer der virker først.
SumezSumezSkrevet 14/09-04 09:21 
Konsolkongen>
Hvad vil i helst ha', alm. screens eller nogen man selv har taget?

Vi vil naturligvis helst have originale screens!
Der er dog ikke noget galt i at snuppe screenshots fra andre sider, hvis de ikke har vandmærke (det er selvfølgelig heller ikke tilladt at fjerne et vandmærke før man uploader).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PlaykidPlaykidSkrevet 14/09-04 14:07 
Jeg kan godt lide de nye tiltag, men

Play:Right>
Når et forumemne spænder over flere sider, så vil der, på alle sider efter den første, være en kopi af emnets første indlæg i toppen af siden. Dette skulle hjælpe folk til at huske hvad emnet egentligt handler om, både når der læses og skrives nye indlæg.

Bryder jeg mig ikke specielt om.
Det virker lidt forvirrende på mig, som nok vil gå over.
Dog synes jeg det er mere til gene end gavn, og ikke særligt pænt. Det er jo heller ikke være end man bare kan smutte tilbage til forsiden.
Behøver vi det virkelig?
Spiller nu: Halo 3
fumfumSkrevet 14/09-04 14:24 
Og tråde bliver jo først underholdende når de går offtopic.
Kunne man måske sætte en begrænsning ind, så det kun er de første 255 tegn der vises efterfulgt af ...?
For eksempel i dette emne er gentagelsen af det første indlæg meget markant.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 14/09-04 15:25 
fum>
Kunne man måske sætte en begrænsning ind, så det kun er de første 255 tegn der vises efterfulgt af ...?

Det kunne man selvfølgelig. Vi venter lige og ser, hvordan dette virker, når man vænner sig til det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 14/09-04 18:38 
Hmmm, hvorfor for jeg Amerikanske Public Service reklamer? Om health care og charity? Det har alle mine reklamer været om :)
soon the world will be one big computer
enfenenfenSkrevet 14/09-04 18:43 
PS2 playkid>
Bryder jeg mig ikke specielt om.
Det virker lidt forvirrende på mig, som nok vil gå over.
Dog synes jeg det er mere til gene end gavn, og ikke særligt pænt. Det er jo heller ikke være end man bare kan smutte tilbage til forsiden.
Behøver vi det virkelig?

Indtil nu synes jeg, det er en fin ide med det første indlæg i toppen, når tråden spænder over flere sider. Det giver, som tidligere skrevet, et bedre overblik over tråden.

Det kan være, at jeg på et senere tidspunkt ændrer mening :)
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 14/09-04 19:43 
Yokanabster>
Hmmm, hvorfor for jeg Amerikanske Public Service reklamer? Om health care og charity? Det har alle mine reklamer været om :)

Google vurderer ud fra din IP, hvilket land du er fra. Så får du amerikanske reklamer (de fleste af os får skandinaviske), så ligger din IP-ramme måske uheldigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 14/09-04 19:57 
Jeg får det skam også;)
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
ComradeComradeSkrevet 15/09-04 22:55 
Skal med glæde klikke på nogle bannere! Kan nu specielt bedst li' dem med f.eks. "Hvorfor er himlen blå" og dem.. :-)

Giver de også penge til jer ?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RJKRJKSkrevet 16/09-04 00:10 
Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 20/09-04 19:56, rettet 20/09-04 19:58 
Er der noget galt med databasen i øjeblikket?

Det ser ikke ud til, at "første indlæg først" på efterfølgende sider, virker helt optimalt?

Et eksempel er tråden "Jeg vil have min frihed". Nogle indlæg går i igen på side 1 og 2. Udover det, så har jeg ikke mulighed for at skifte mellem sider inde i tråden.
What is the Matrix?
fearless popcornfearless popc...Skrevet 20/09-04 20:02 
Den synes også, jeg er den sidste der har svaret i "Hvad kom ind af døren idag?".
just plug it in.
KeenKeenSkrevet 20/09-04 20:05 
Enfen>
Et eksempel er tråden "Jeg vil have min frihed". Nogle indlæg går i igen på side 1 og 2. Udover det, så har jeg ikke mulighed for at skifte mellem sider inde i tråden.

det virker da fint nok ved mig... der er kun en side med 43 svar i
RJKRJKSkrevet 20/09-04 20:53 
Der er ingen problemer her, så jeg ved ikke om det bare var en midlertidig ting?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 21/09-04 09:22, rettet 21/09-04 09:42 
Virker der stadig ikke hos mig, hvis vi eks. tager "Jeg vil have min frihed" tråden.

Mit Play:Right er sat op til at vise 40 indlæg pr. side og x4 i listelængde.

I førnævnte tråd vises der 45 indlæg på side 1 og 9 indlæg på side 2. Dog er alle indlæg på side 2 og at finde på side 1. Jeg har samtidigt ikke mulighed for at skifte side inde i tråden. Det første indlæg i tråden findes på side 2, men er ikke vist, som det var da de nye tiltag blev præsenteret. Det er vist som et helt normalt indlæg, som var det skrevet i forlængelse af de andre indlæg. Var det ikke noget med, at der oprindeligt blev skrevet noget i stil med "xxxx skrev følgende....". Kan ikke helt huske det :)

Jeg har foretaget den normale procedure med at slette MIF, men det hjalp ikke på noget. Kører med IE6 på XP.

Nu er jeg ved at hente Firefox for at se om problemet også er i den browser.

Så har jeg lige testet med Firefox og det er samme problem.

EDIT:

Det er samme problem med "Aktuelle spiltilbud". I oversigten står der, at tråden er på 22 sider( hvilket selvfølgelig er forskelligt fra opsætning til opsætning). Inde i tråden vises der 160 indlæg på side 1 og tråden er på 6 sider.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 21/09-04 09:23, rettet 21/09-04 09:24 
Knight Keen>
det virker da fint nok ved mig... der er kun en side med 43 svar i

Hvordan er din opsætning sat op? Skal den vise 20, 40 eller 60 indlæg pr. side?
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 21/09-04 09:31, rettet 21/09-04 09:32 
x4 listelængde er en rar ting, som jeg også selv kører med. Men så må man også tage forbehold for at Runes kode ikke er optimeret til at man kan justere listelængden, og der er derfor mange ting, der fungerer mindre end optimalt. ;) F.eks. når man kigger gennem sin samling, må man lige tage højde for at det første sideskift springer 15 titler over.
x4-funktionen må vel være forbeholdt for os, der foretrækker funktionalitet frem for brugervenlighed. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 21/09-04 09:39, rettet 21/09-04 09:40 
Det virker på normal vis, hvis jeg sætter listelængde til x4. Det oprindelige indlæg i en tråd på de efterfølgende sider, ser også fint ud igen. Der kommer det lille "freespace".

Ikke en helt optimal kode. Om igen Rune :)

Det ville være synd, hvis man ikke kunne benytte lang listelængde, når man kigger i eks. Xbox kategorien.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 21/09-04 09:59 
Jeg tror ikke problemet ligger i din browser, da det er koden som serveren genererer, der ikke er korrekt stykket sammen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 21/09-04 10:15 
Du har ikke læst mit sidste indlæg kan jeg se :)
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 21/09-04 10:21 
"x listelængde" var egentligt kun ment som en intern funktion, fordi jeg synes den var for åndssvag og besværlig at bruge i praksis. Derfor blev den heller aldrig færdigprogrammeret. Jeg mente egentligt ikke, at den var tilgængelig for alle.

(som jeg husker det)

Anyway, slå det fra og alt virker. Det er kun et fåtal der bruger den, så det har meget lav prioritet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 21/09-04 10:22 
Det var en nem løsning for dig :)

Jeg synes nu det var en rar løsning, så man slipper for at skifte side så ofte.

Jeg håber du kommer på andre tanker og laver funktionen færdig og optimal.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 21/09-04 10:24 
"Lav prioritet" er ikke det samme som "bliver aldrig nogensinde lavet" ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 21/09-04 10:29 
Det ved jeg godt :)

Det kunne bare godt lyde som noget i stil med: "Det er besværligt at lave færdigt, så det gider jeg ikke".
What is the Matrix?
tastasSkrevet 04/10-04 21:51 
Til upload af screenshots, skal skal det blot være nogle vi finder på nettet (Så det er tilladt at 'låne'), ikke nødvendigvis nogle vi selv laver, right?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
PapandPapandSkrevet 04/10-04 22:00 
Man kan i princippet godt finde dem på nettet. Langt de fleste spil har jo officielle sider, hvorpå screenshots kan findes. Der gælder bare om at undgå logoer og "vandmærker".
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
tastasSkrevet 04/10-04 22:01 
Ok, tak for hjælpen.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
The DaneThe DaneSkrevet 04/10-04 23:06 
Nu er det jo heller ikke det sværeste at tage et billede inde i et spil - enten med "prnt scrn" eller et program.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig