X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Psi Ops - for kort?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 12/09-04 10:53, rettet 12/09-04 10:55 
Efter at ha' spillet, og blevet glad for, Second Sight, så har jeg fået lyst til at spille Psi Ops.

Jeg har læst lidt om spillet, på forskellige boards, og noget der slår mig er, at spillet virker til at være ret kort. Det ser ud til at der kun er 8 missioner / chapters i det.

Kan det passe? Er det et hurtigt gennemført spil?

Desuden ser Psi Ops også ud til at være fokuseret på boss fights, og jeg bryder mig specielt ikke om *dårlige* og *frustrerende* boss fights. Hvordan er spillets boss fights?

Second Sight har iøvrigt, til sammenligning, 14 missioner / chapters, og det synes jeg er en mere passende længde.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 12/09-04 11:23 
Jeg gennemførte dette spil for et par uger siden, og jeg synes bestemt at det er værd at se på! Du har ret, der er _kun_ 8 chapters i spillet, men det virker egentlig langt nok synes jeg! Jeg tror da at jeg fik presset 12-13 timer ud af spillet, og det var bestemt ikke 12-13 dårlige og ensformige timer. Hver gang man måske føler at det bliver lidt ensformigt, så lærer man en ny Psi-Power!

Tiden flyver afsted og det er utrolig sjovt at smide rundt med ens fjender og især snige sig op bag dem og suge deres Psi-Power ud af dem, indtil deres hoveder eksploderer.

Angående Boss Fights, så synes jeg nu at de er helt fine. Meget varierede og egentlig ganske underholdende. De bliver dog lidt frustrerende hen mod slutningen og vil kræve et par ekstra forsøg, men ikke noget at droppe spillet for!

Jeg har nydt det og der er også en masse ekstra stuff efter du har gennemført det!
RJKRJKSkrevet 12/09-04 11:28, rettet 12/09-04 11:29 
Okotta>
Second Sight har iøvrigt, til sammenligning, 14 missioner / chapters, og det synes jeg er en mere passende længde.

Undskyld, men kommer det ikke bare *lidt* an på, hvor lang den enkelte mission er og hvor afvekslende den er i forhold til de andre?

Er det ikke bare *lidt* fjollet at sammenligne spils holdbarhed, udelukkende på hvor mange kapitler de tilfældigvis er delt op i...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 12/09-04 11:54, rettet 12/09-04 12:20 
Missionerne i Second Sight er skam lange nok, synes jeg - og afvekslende.

Jeg er interesseret i Psi Ops, men hvis spillet er for kort, ensformigt, og har frustrerende boss fights (som er noget af det primære jeg hader i konsolspil), så kan jeg godt undvære det.

Hvordan er længden på de enkelte missioner i Psi Ops, og hvad med det afvekslende element? Er savesystemet checkpoint saves og er de rundhåndet uddelt, i løbet af missionerne?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HeroldHeroldSkrevet 12/09-04 13:04, rettet 12/09-04 13:05 
Telekinesedelen er en del bedre implementeret i PsiOps pga fysikken i spillet.

Antallet af chapters kan du ikke vurdere ud fra, da et chapter sagtens kan være længere end i fx. Second Sight.

Jeg fandt længden passende - ihvertfald ud fra mere grelle eksempler i spilhistorien. Derudover kan du også unlocke en masse ting i spillet, samt spille en light form for co-op samt et par træningsmissioner igen og igen, så der er ekstra levetid mede i pakken.

Edit: Oh ja - og de boss fights der er var ganske gode - der er dog en irriterende bug, som jeg håber de får rettet til PAL-udgivelsen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 12/09-04 13:54 
Hvad går den bug ud på?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 12/09-04 14:42 
Hvad for en bug? Har ikke lagt mærke til noget...
HulleHulleSkrevet 18/09-04 23:44, rettet 18/09-04 23:46 
Gamereactor>
Det kan også irritere mig grænseløst at der ikke noget sted i spillet er mulighed for at ændre på joypaddets setup. Det kan godt være at jeg er en smule kejtet anlagt, men at kunne invertere styringen er ganske enkelt en nødvendighed for at overleve spillets mange skuddueller.

Har haft kigget lidt på dette spil da jeg glæder mig utroligt meget til Psi Ops, men i følge Gamereactor kan kontrollen ikke invertes. Passer dette? for så skal jeg da gå en stor bue udenom dette spil. Kan simpelthen ikke spille på andre måder. Nogen der kan bekræfte.. Okotta?

Edit: Det fremgår vist ikke helt, men jeg snakker om/ henviser til Second Sight :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OkottaOkottaSkrevet 19/09-04 00:42 
Styringen kan ikke invertes i Second Sight.

Først troede jeg at det var noget galt noget, men det betyder intet for spillet; Faktisk virker det helt logisk, at styringen er som den er - selvfølgelig trykker man op i joypadden, for at løfte én op i luften, vha. telekenesis; Det er jo logisk.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HulleHulleSkrevet 19/09-04 09:20 
Ja, det lyder jo meget logisk. Men det bliver bare et problem hvis man skal trykke opad for at sigtekornet skal gå opad. Den styring er lidt umulig at vænne sig til hvis man er vant til at trykke op for at kigge ned :/
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 19/09-04 11:21 
Jeg er også på "inverted" siden, når det kommer til styring med en controller i eks. fps spil.
What is the Matrix?
DommergaardDommergaardSkrevet 19/09-04 11:22 
Jeg plejer helt sikkert også at spille med invert, men i både Psi Ops og Second Sight (som jeg fik med posten igår!) synes jeg egentlig ikke at der er nogen problemer! Man vænner sig enormt hurtigt til det, og det skal bestemt ikke afholde dig fra at købe et af disse spil!

Hvilket et er bedst? Psi ops var det første jeg prøvede og det er utrolig fedt! Måske en lidt rough grafik-stil, men jeg er jo også vild med stilen fra Time Splitters, og eftersom Second Sight og Time Splitters 2 kører på samme engine så tror jeg måske at jeg er mest til Second Sight! Men begge spil er utrolig fede og jeg er blevet helt vild med telekinesis efter disse 2 spil her!

Yesh... jeg vil spille videre i mit Second Sight! ;)
OkottaOkottaSkrevet 19/09-04 13:23 
Hulle>
Men det bliver bare et problem hvis man skal trykke opad for at sigtekornet skal gå opad. Den styring er lidt umulig at vænne sig til hvis man er vant til at trykke op for at kigge ned :/

Det troede jeg jo også ville blive et problem - og jeg overvejede helt at droppe spillet pga. dette - men det betyder altså ikke noget, når man først spiller det.

Og jeg inverter *altid* mit kamera, når jeg kan komme til det, men har ingen problemer med at man ikke kan inverte i Second Sight - det føles naturligt som det er.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 19/09-04 13:27 
Sonic.dk>
eftersom Second Sight og Time Splitters 2 kører på samme engine så tror jeg måske at jeg er mest til Second Sight!

TS 2 og Second Sight kører ikke *helt* på samme engine. Second Sight er (naturligt nok), et flottere spil end TS 2. Det er pga. grafik stilen og karakter designet, at de to spil ligner hinanden så meget.

Li'som TS 2, så kører Second Sight også med 60 fps. Det har dog lidt slowdown hist og her, men ikke noget at skrive hjem om; Det er et ret flot spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/09-04 14:10 
Okotta>
Styringen kan ikke invertes i Second Sight.

Først troede jeg at det var noget galt noget, men det betyder intet for spillet; Faktisk virker det helt logisk, at styringen er som den er - selvfølgelig trykker man op i joypadden, for at løfte én op i luften, vha. telekenesis; Det er jo logisk.



Det kan godt være at det er logisk - men det er dybt dybt kritisabelt, at man ikke har MULIGHEDEN for at ændre på styringen, så spillet passer bedre til ens spillestil.

Det er muligt, at det er LOGISK, men det gør det ikke RIGTIGT. Man kan måske forstå, at man ikke kan omkonfigurere knapperne, men at man ikke kan inverse akserne, er en designfejl som ikke engang nybegyndere bør lave.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 19/09-04 14:31, rettet 19/09-04 14:32 
Enig :)

Det burde være nemt at tilføje.

Jeg har ikke prøvet det pågældende spil, men det kommer jeg så heller ikke til, når jeg ikke kan få styringen, som jeg vil have den.
What is the Matrix?
DommergaardDommergaardSkrevet 19/09-04 15:42 
Okotta>
TS 2 og Second Sight kører ikke *helt* på samme engine. Second Sight er (naturligt nok), et flottere spil end TS 2. Det er pga. grafik stilen og karakter designet, at de to spil ligner hinanden så meget.

Li'som TS 2, så kører Second Sight også med 60 fps. Det har dog lidt slowdown hist og her, men ikke noget at skrive hjem om; Det er et ret flot spil.

Well... i et Videointerview på GS fortalte en af dem fra Free Radical bare at spillet kørte på samme engine som TS2, men de havde selvfølgelig forbedret det. Figurene er af samme slags som i TS2, altså stilmæssigt! Klart flottere grafik dog...

Jeg synes ikke at i skal droppe Psi Ops eller Second Sight pga. invert ikke er tilføjet i spillene, det er virkelig 2 fede spil!
OkottaOkottaSkrevet 19/09-04 16:05 
Sonic.dk>
Well... i et Videointerview på GS fortalte en af dem fra Free Radical bare at spillet kørte på samme engine som TS2, men de havde selvfølgelig forbedret det.

Det er også derfor jeg skriver "ikke *helt* samme engine" som TS 2.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HulleHulleSkrevet 20/09-04 18:29 
Så fik jeg alligevel hentet Second Sight hjem via "byt til nyt" i EB games, hvor jeg samtidig blev positivt overrasket over hvad jeg kunne få for mine gamle spil. Valgte Gamecube versionen både for at støtte en 3. parts udvikler på Gamecube og Nintendo. Glæder mig til at spille det.

Venter selvfølgelig stadig spændt på Psi Ops som jeg har forudbestilt.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 21/09-04 15:16 
Og så røg Second Sight lige tilbage hvor det kom fra, byttet til Burnout 3. Fedt at man kan det i EB når man får slæbt et spil hjem som ikke lige lever op til forventningen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DommergaardDommergaardSkrevet 21/09-04 16:04 
Hvor langt ind i spillet nåede du inden du fandt ud af at det ikke var noget ved? :\
HulleHulleSkrevet 21/09-04 16:57 
Ikke særlig langt må jeg indrømme. Der var for mange irritations momenter til at jeg fandt det sjovt

Historien virkede egentlig ganske spændende, elsker en god historie, men hvis jeg skal krumme tæer over underlige design valg i gameplayet kan jeg lige så godt opgive det. Der var flere ting jeg fandt yderst irriterende:

Kontrollen er ikke videre god, face it, hvorfor må jeg bl.a. ikke inverte, det irriterer mig stadig. Hvorfor skal jeg i 3. person bruge en knap til at styre mine kræfter, men hvis jeg gemmer mig i et skab og kigger frem og spillet automatisk skifter til 1. person, så skal jeg lige pludselig bruge en anden knap til at styre det?!?

På et tidspunkt skulle Vattic gå forbi uendelige horder af politibetjente, en ny kom frem hvergang en blev slået ihjel. Jeg vælger at bruge min telekinesis og samle en spand op for at bruge den som skjold da jeg intet våben har. Men da jeg begynder at gå, finder jeg ud af at kontrollen simpelthen er så herlig, at når jeg går lige ud, så drejer Vattic automatisk den tingest han har i hånden mod venstre, hvilket indebærer at han nu står sidelængs og er er klar til at modtage kuglerne fra betjentene. Jeg prøver selvfølgelig at rette op på dette ved at forsøge at drege genstanden den modsatte retning mens jeg går, MEN, kontrollen er simpelthen ikke hurtig nok til at det udligner at jeg stadig drejer!

Hvis en fjende står og skyder bagved Vattic og man vil bruge det objekt man allerede har samlet op, til at slå ham ned med, så kan du godt regne med at være død længe inden man får vendt sig om. Så langsom er den om at dreje. (bemærk, dette er kun når man har samlet et objekt op med sin telekinese evner)?!?

Tilgengæld er kostrollen rigtig god med hensyn til at snige sig og titte frem fra hørner og skyde og gemme sig igen. Sniper Rifle er også implementeret rigtig godt, her kunne andre tage ved lære. Det opvejer bare ikke fejlen ved det andet :/

Hver gang alarmen går, kommer der fjender, og det er tit. Minder alt for meget om Metal Gear Solid på den måde, og det kan jeg bare ikke fordrage. Uendeligt respawnende fjender, som tilmed er så dumme at de af til glemmer at de lige så dig gå ind i et skab, og deres kammerat lige har fået splattet hjernen ud ved siden af dem. Det holder bare ikke. Når man så oveni købet skal kæmpe med elendigt kamera, igen som i Metal Gear Solid, så gør det det altså ikke bedre.

Vattic virker bare mere som en tøsedreng end end en fighter, han mangler coolnes. At gemme sig engang imellem er ok, og troede egentlig også kun det var engang imellem. Ikke altid, så ryger det sjove. Hans Psi Powers får egentlig det sidste gram af coolnes til at prelle af på hovedpersonen. Hvorfor en i hel€"*$ kan jeg ikke samle levende vagter op og hygge mig lidt med dem? De skal være døde før man må lege kaste gris. Underligt!

For nogen (læs: Fans af Metal Gear Solid) vil implementeringen af stealth være rigtig god, de skal bare lige kæmpe med dårlig kontrol. For mig får alle disse ting blandet sammen spillet til næppe at nå top 5 over de sjoveste spil jeg har spillet.

Der er bestemt gode ting ved Second Sight, men for mig kan disse ikke gøre op for spillets fejl og for udviklernes valg af focus, som desværre ikke lige siger mig noget da det ikke var som forventet.

Ser dog stadig frem til Psi Ops. Tror det er lidt mere.. ja, jeg kan vel lige så godt selv sige det.. hjernedødt og action præget :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DommergaardDommergaardSkrevet 21/09-04 17:26 
Hulle>
Hvorfor en i hel€"*$ kan jeg ikke samle levende vagter op og hygge mig lidt med dem? De skal være døde før man må lege kaste gris. Underligt!

Kan så regne ud at du ikke har spillet så langt så, fordi det kan man godt... bare nogle timer inde i spillet! ;)
OkottaOkottaSkrevet 22/09-04 09:35 
Hulle>
Vattic virker bare mere som en tøsedreng end end en fighter, han mangler coolnes.

Hvor lang tid har du spillet? Hvis du har spillet et par missioner, så opdager du hvad Vattic egentligt er - og spillet er faktisk tro mod denne fremstilling af karakteren; Man ser det i påklædningen, bevægelserne og, ikke mindst, i voiceactingen (som er fremragende i spillet), og *det* er cool.

Hvorfor en i hel€"*$ kan jeg ikke samle levende vagter op og hygge mig lidt med dem? De skal være døde før man må lege kaste gris. Underligt!

Det er synd at du ikke har spillet Second Sight, i særlig lang tid, og slet ikke har fået alle powers endnu ;-)

Ser dog stadig frem til Psi Ops. Tror det er lidt mere.. ja, jeg kan vel lige så godt selv sige det.. hjernedødt og action præget :)

Jeg regner også med at købe Psi Ops; Tror disse to spil supplerer hinanden ret godt. Second Sight er en mere cerebral spiloplevelse, hvor Psi Ops er ren brute force - det forestiller jeg mig ihvertfald, at Psi Ops er.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 22/09-04 16:57 
Psi Ops var rigtig fedt at spille... glæd jer! ;)
HulleHulleSkrevet 22/09-04 20:12 
Indrømmet jeg har ikke spillet det særlig meget. Men nok til at finde ud af at det ikke sagde mig synderligt meget. Er mægtig glad for at jeg fik byttet det til Burnout 3. Det spil er for cool.

Har stadig troen på at Psi Ops er lige det jeg håber på. Ser frem til det spil (Hvor har den Pal konvertering dog taget lang tid i øvrigt).
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DommergaardDommergaardSkrevet 22/09-04 20:43 
Hulle, har du ikke set et Video Review eller lign. inden du erhvervede dig spillet? Det gør jeg personligt altid, bare for at få et billed af hvad man kan forvente af spillet og høre nogle, for det meste, professionelle kommentarer om spillet i dets helhed!

Hvis det er konceptet med Telekinesis du ikke bryder dig om, så er Psi Ops sjovt nok heller ikke noget for dig! Tror egentlig bedst jeg kan lide Second Sight, efter som Psi Ops er et meget mørkt og dystert spil. Kan bedre lide stilen i Second Sight... men det er jo oxo en smagssag!

Men på den anden side, Burnout 3 eller Second Sight? Så ville jeg også tage Burnout 3... men jeg behøver ikke at vælge! Fik begge spil med posten i lørdags ;)
HulleHulleSkrevet 22/09-04 20:55 
Heh, ja begge ville være guf for samlingen. Men min pengepung siger nej :/ Har endda gået så lavt at jeg har måtte benytte mig af "byt til nyt" i EB. Ikke at det er en dårlig ting at de har dette tilbud, tværtimod, kudos til dem, men jeg bryder mig ikke om at skille mig af med ting fra min samling på den måde.
Ganske vist var det nogen trælse spil jeg kom af med, men 5 spil og 89 kroner for et nyt spil. Så er man desperat ;) Føler mig efterhånden som en junkie der skal ha' sit fix :P

Har læst en del om Second Sight, og var meget i tvivl, men valgte at give det en chance alligevel. Jeg har trodsalt haft rigtig mange gode timer med spil som generelt "kun" scorer mellem 70-85%

Konceptet med telekinese er lige hvad jeg ser frem til i Psi Ops, og det var grunden til at jeg faldt for det længe inden det udkom. Mørk og dystert siger du.. Yes :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig