X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mørk musik


Svar
FourDFourDSkrevet 11/09-04 17:57 
Mjallo!
Jeg leder efter noget lidt mørkt og dystert musik, alá Radiohead og Blue Foundation.
Bare skyd løs..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
jaesjaesSkrevet 11/09-04 18:01 
Pink Floyd - det er jo alligevel dem, som de alle sammen kopierer ;)

Ej, men seriøst, så tror jeg godt du vil kunne lide Pink Floyd. Start evt. med The Wall. Den giver rigtig meget valuta for pengene.
FourDFourDSkrevet 11/09-04 18:05 
Noteret :)
Keep 'em coming..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Zzap!Zzap!Skrevet 11/09-04 18:16 
Blue Foundation?! Er deres musik "mørk"?
LOL
Born to kill space
FourDFourDSkrevet 11/09-04 18:17, rettet 11/09-04 18:18 
Tja.. Ikke alt Blue Foundation har lavet er specielt mørkt, men hør nummeret Ricochet, og i vil forstå hvad jeg mener.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
GakuGakuSkrevet 11/09-04 18:28 
Hvis du vil have det mørkest musik kan jeg anbefalde C17H19No3, som er en af John Bergin's bands. Et andet af hans bands lavede soundtracket til "the Crow" tegneserien.
Musikstillen i C17H19No3 er mørk ambient.

Hjemside
RuneSPRuneSPSkrevet 11/09-04 18:30 
Cradle of Filth


;)
JuggernautJuggernautSkrevet 11/09-04 18:36 
Hehe lige mine ord.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
FourDFourDSkrevet 11/09-04 18:43 
Gaku>
Hvis du vil have det mørkest musik kan jeg anbefalde C17H19No3, som er en af John Bergin's bands. Et andet af hans bands lavede soundtracket til "the Crow" tegneserien.
Musikstillen i C17H19No3 er mørk ambient.

Hørte lige nogle samples, og det lyder godtnok fedt :)
Men tvivler nu på at det vil være til at finde i en dansk butik. Men hvem ved.. Tjekker på mandag ;)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ViolatorViolatorSkrevet 11/09-04 20:27 
Depeche Mode fra og med Black Celebration...
DizzyDizzySkrevet 11/09-04 20:38 
!
v

Nick Cave
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/09-04 09:12 
Hvis C17 faldt i din smag, bør du også opsøge Nine Inch Nails. Når NIN ikke er totalt industrial og bare kværner derudaf laver de/han nogle enormt dystre numre.

Desuden kan jeg anbefale soundtracket til 'Ginger Snaps II: Unleashed'. Det er af Kurt Swinghammer, men så vidt jeg ved er det hans eneste album i "mørk" stil, så du skal nok ikke bare købe løs af hans udgivelser.

Men at finde noget i en dansk butik? Dream on! Det eneste du kan finde dér er Pop Top 20. Brug dog nettet...
FourDFourDSkrevet 12/09-04 13:09 
*host* Casablanca *host*
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SumezSumezSkrevet 12/09-04 14:40 
http://www.deathrock.com
De har en online radio, man kan høre i Winamp. :)
Ellers er Pink Floyd og Depeche Mode, der allerede har været oppe og vende to fænomenale bud.
Kan også anbefale Skeletal Family (med Alone She Cries og Promised Land), der spillede i Brønshøj i fredags, samt Switchblade Symphony og Cinema Strange.

Meget mørkt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TKTKSkrevet 12/09-04 19:29 
METALICA? (måske stavet rigtigt;)) korn, slipKnot! og alt sårn noed lort er sQ da mørkt og/men klamt ! ! ! efter min mening !
millenniummillenniumSkrevet 12/09-04 22:45 
Massive Attack.
The medium is the message.
FourDFourDSkrevet 12/09-04 22:54 
Best-selleR>
METALICA? (måske stavet rigtigt;)) korn, slipKnot! og alt sårn noed lort er sQ da mørkt og/men klamt ! ! ! efter min mening !

Mørkt på en dårlig måde.. Jeg leder ikke efter små satanistisk rock, og pop-rock.
Syret mørk musik!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
CoreCoreSkrevet 12/09-04 22:55 
Best-selleR>
korn, slipKnot! og alt sårn noed lort er sQ da mørkt og/men klamt ! ! !


Hmmm med "Techno Power" som tagline, og bemærkninger som:

Best-selleR>
lytter til...

-Alt techno næsten-

:p

Fordi det er musik man ka -gi den gas- til :D

så skal man nok holde lidt igen med kritikken overfor andre genrer, ISÆR dem der ikke hovedsageligt består af tyske programmører på svampes underlige idéer med et musikprogram :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GakuGakuSkrevet 12/09-04 23:24 
Jeg har kigget lidt mere på mine cd-hyller. Så her er lidt flere anbefaldlinger :

Aube - eksperimenterende Ambient - Aube bruger kun en lydkilde per cd og det virker.
Her kan anbefaldes Embers (ild), Cardiac Strain (hjerterytmer), Aqua syndrome (vand) og Metal De Metal (Metal)

Coil - eksperimenterende/mørkt Ambient - gode cd'er med coil :
Musick to be play in the Dark, Unnatural History II
(som indeholder det ubrugt soundtrack til Hellraiser)

Dissecting Table - Power Noise - Dette er en lækker blanding af støj, samples og hård rytmer

Merzbow - Noise - Merzbow er støjmesteren

Masonna - Noise - Mens Masonna er den mest extreme noise artist jeg har hørt.
YamadaYamadaSkrevet 13/09-04 08:05 
Hvis Nick Cave er med er der vel også et par numre med Tom Waits ^_^
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SumezSumezSkrevet 13/09-04 08:53 
Best-selleR>
METALICA? (måske stavet rigtigt;)) korn, slipKnot! og alt sårn noed lort er sQ da mørkt og/men klamt ! ! ! efter min mening !

Bortset fra den tvivlsomme udtryksform er jeg stort set enig. Jeg tror umiddelbart at Digi-Lsd's musiksmag er over den slags gøgl.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 13/09-04 09:39, rettet 13/09-04 09:45 
Nick Drake er nok det mørkeste musik jeg kender, men det er ikke syret. Og det er nærmere teksterne sangmåden og lignende der gør det og ikke musikken. Specielt albummet Pink Moon.

Tom waits - Alice * er også dyster.

Hvad er anledningen, skal det bruges til noget specielt?

Jeg er også imod Korn, Slipknot etc. men også techno generelt, selvom jeg er electronica fan.

Blue foundation(albummet blue foundation sidder jeg og hører nu) lyder egentligt heller ikke så fedt igen. Det var ellers en god koncert på roskilde festivallen.
SumezSumezSkrevet 13/09-04 09:43 
Du er imod techno, men fan af electronica?
Måske skulle vi opgive at bruge udtrykket "techno", da det vistnok er temmelig udpint og misbrugt efterhånden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 13/09-04 09:46, rettet 13/09-04 09:47 
Hvis det er techno så brug ordet techno ellers ikke. Electronica har jo massevis af underkategorier såsom techno. Og jeg kan lide en masse musik indenfor de andre undergenrer.
SumezSumezSkrevet 13/09-04 09:47 
Så techno er en underkategori af electronica, nu?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 13/09-04 09:47, rettet 13/09-04 09:52 
Det har det "altid" været.

Se eventuelt her:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=4890&sort=0&start=600

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=8243#104463'

Og her: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=73:

Bemærk at det er hovedgenrer og electronica er nævnt.
SumezSumezSkrevet 13/09-04 09:54, rettet 13/09-04 09:55 
I så fald er Electronica et alt for bredt udtryk til at jeg tør udtale mig om det.
Men ellers kan jeg meget godt lide det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 13/09-04 15:25 
Mysterious>
Det har det "altid" været.

Nej, sådan er det blevet :)

Electronica begyndte som en beskrivelse af de former for elektronisk musik, der ikke udelukkende var gearet til dansegulvet, men også havde en hvis lytteværdi. Ofte betegnes Electronica som post rave-musik.

Det er medierne, som har adapteret difinationen, og gjort den til en beskrivelse af alt elektronisk musik (med undtagelse af den mere klassiske eksperimentelle computermusik, der har rødder tilbage i 70´erne).

Men det er lidt forvirrende, og selv respekterede kilder er ikke 100% enige. AMG bidrager selv til forvirringen, ved at opdele Electronica i to stilarter: Dance og Electronica (ja, det er ikke en skrivefejl), hvoraf fx House går igen i begge sub-kategorier :)

Lidt links fra mine bogmærker og Google:
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/electronica
http://cec.concordia.ca/econtact/Issues_in_ea/Digs.htm
http://www.godsofmusic.com/gom/articles.php?action=detail&ID=22
MarcusMarcusSkrevet 14/09-04 07:53 
Ok, tak for informationen.
SumezSumezSkrevet 14/09-04 09:12 
Tak jaes, det stemmer mere overens med min opfattelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig