X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg vil have min frihed


Svar
OkottaOkottaSkrevet 05/09-04 14:05 
Ikke at jeg skal forherlige PS2 hardwaren eller noget.

Efter at ha' læst og hørt, Gamespot og IGN's GTA: San Andreas hands-on previews, og hørt dem fortælle om "transparent loading times" ergo. ingen loade tid, pga. konstant streaming af data fra DVD'en, samt det faktum at det ikke er en by spillet foregår i, men en hel *stat*, og at det her spil er seriøst *stort* + alle ... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
65 emne(r).
« < 1 2

Svar
RJKRJKSkrevet 21/09-04 11:42, rettet 21/09-04 11:45 
Det er da muligt, at du er træt af at se mig skrive det samme om og om igen, men det er der jo en let løsning på...

Jeg prøver ikke at overbevise dig - det er for længst opgivet - men der er jo også andre, der læser med. Så længe jeg er her - og dermed så længe P:R er her - har jeg tænkt mig at slå ned på dét, der lyder som fanboy-agtigt ævl. Jeg siger ikke nødvendigvis, at det er situationen i dette tilfælde, men det _lyder_ unægteligt sådan.

Jeg har ikke sagt et ord om styring eller online-kapacitet. Selvfølgelig kan de ting være afgørende for spiloplevelsen, så det er ikke noget ævl. Jeg har bare ikke tænkt mig at skrive "Enig." hver gang der bliver sagt noget, jeg er enig i. Ligesom de fleste andre heller ikke skriver noget, selvom de er enige med mig i endnu en tåbelig diskussion mod dig ;p

Det eneste jeg har sagt, og holder ved, er at det er fjollet at påstå, at muligheden for custom soundtracks skulle være så afgørende for spiloplevelsen, som der blev lagt op til i det oprindelige indlæg, jeg først besvarede. Jeg har ikke noget problem med, at du ikke er enig. Der er også folk der synes, at jeg er fjollet, når jeg påstår at 50/60Hz gør en væsentlig forskel på Super Metroid (omend det aldrig kunne falde mig at nægte at spille det, selvom det kun kunne være i 50Hz). Sådan er der så meget...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 21/09-04 14:04, rettet 21/09-04 14:53 
Hehe RJK, du virker lidt blændet af dine utallige diskussioner med Okotta og Bede-x, eller også har du måske ikke læst indlæggene grundigt nok :)

Jeg ser det i hvertfald anderledes. I mine øjne, så får du det til at fremstå som om, at custom soundtracks er den altafgørende årsag til, at Okotta og Bede-x foretrækker Xbox versionen. Men de har jo nævnt mange årsager, at custom soundtracks så måske er tungen på vægtskålen - fred være med det.

Jeg opfatter de to herrers forklaringer som, at de sandsynligvis ville vælge PS2-versionen, hvis der var tilstrækkelige med argumenter for, at det er den bedste udgave. Men det er det tilsyneladende ikke. Altså, de er vilde med custom soundtracks, EDIT: men et direkte must er det ikke, og havde musikken - for dem - være udholdelig, og havde PS2-version eksempelvis haft et par fordele, så havde de valgt den i stedet.

Bare mine 2 cents. Brug dem, eller lad være :)
OkottaOkottaSkrevet 21/09-04 15:45 
RJK>
Det er da muligt, at du er træt af at se mig skrive det samme om og om igen, men det er der jo en let løsning på...

Godt at høre, at du vil oppe dig i fremtiden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 21/09-04 18:40 
jaes>
Hehe RJK, du virker lidt blændet af dine utallige diskussioner med Okotta og Bede-x, eller også har du måske ikke læst indlæggene grundigt nok :)

Sorry, men det er dig, der ikke har læst grundigt nok.

Det jeg kommenterede var:

"Dertil kommer soundtrack optionen, som hvis jeg var foruden, ville betyde at Burnout 3 aldrig ville blive købt. Jeg kan ikke udstå musikken i spillet."

Altså at custom soundtracks er afgørende for, om spillet er værd at købe eller ej. Dette har i øvrigt ikke en disse med platforme at gøre fra mit vedkommende.

At du ser det anderledes, er kun udtryk for, at du ikke har læst, hvad der er blevet skrevet. Det står jo sort på hvidt.

Så jeg lader være, tak ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 21/09-04 18:41 
Okotta>
Godt at høre, at du vil oppe dig i fremtiden.

Godt at høre, at du stadig har lidt humor ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 21/09-04 20:37 
RJK>
Det jeg kommenterede var:

"Dertil kommer soundtrack optionen, som hvis jeg var foruden, ville betyde at Burnout 3 aldrig ville blive købt. Jeg kan ikke udstå musikken i spillet."

Altså at custom soundtracks er afgørende for, om spillet er værd at købe eller ej. Dette har i øvrigt ikke en disse med platforme at gøre fra mit vedkommende.

Det argument holder ikke i min bog, for en diskussion er ikke statisk. Ja, du kommenterede en konkret udtalelse, men sidenhen har Okotta og Bede-x i mine øjne blødt op for denne udtalelse. Holdt de hårdnakket fast på ovenstående, var snakken en anden, men indirekte har de vel indrømmet, at det ikke skal forstås så firkantet.

Men Okotta og Bede-x, ved selvfølgelig bedst selv hvad de mener, så jeg kan jo sagtens tage fejl. Blandede mig mest fordi, jeg ikke kan se, at de skulle være fjollede, hvis de egentlig er ligeglade med platformen, men går efter den samlede helhed. Men som sagt, holder de fast ved omtalte udtalelse, ja, så føler jeg ikke trang til at backe dem op, da jeg såre simpelt ikke vil være enig :)
RJKRJKSkrevet 21/09-04 20:54, rettet 21/09-04 20:59 
Jeg diskuterer kun den originale udtalelse og har ikke set nogen "jeg mente ikke det, jeg skrev" fra Bede-X. Hvis alle kan læse det mellem linjerne, så er det da fint med mig, men det tvivler jeg nu på... ;)

At Okotta kobler sig på og begynder at snakke om andre ting, kan jeg jo ikke gøre noget ved. Jeg har ikke snakket om de andre ting.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 21/09-04 21:24, rettet 21/09-04 21:25 
RJK>
Jeg diskuterer kun den originale udtalelse og har ikke set nogen "jeg mente ikke det, jeg skrev" fra Bede-X.

Klart, diskussion bør også opdeles, da Bede-x stod fast på sin udtalelse, mens Okotta ikke lyder ligeså negativ omkring manglen på custom soundtracks. Men jeg synes, at du bruger samme argumenter mod dem begge, og det er essensen.

At Okotta kobler sig på og begynder at snakke om andre ting, kan jeg jo ikke gøre noget ved. Jeg har ikke snakket om de andre ting.

Okotta koblede sig på, og talte om andre ting _samt_ custom soundtracks.

Lad det ligge. Det var bare et forsøg på at sige, at nogle ting bør man lade hvile, specielt når vi alle har nogle holdninger, der i andres øjne er fjollede. Og at jeg heller ikke synes, at fanboy-beskyldningerne var fair, da jeg mener, at det er åbenlyst, at hverken Okotta eller Bede-x er fanboys.

Jeg er klar over, at det måske var omsonst og lidt *fjollet* ;), at jeg blandede mig... Måske synes jeg bare, du har set dig lidt for sur på de to. Giv dog dig selv og drengene en puster ;)

Jeg holder mig sjældent tilbage i en diskussion, men når man ved hvordan den ender, hvorfor så påbegynde den? :)
CoreCoreSkrevet 21/09-04 21:27, rettet 21/09-04 22:00 
Kom så med det...

HVILKEN musik er der som standard i Burnout 3? Jeg er ved at dø af nysgerrighed :)

Bede X> Nok lidt sent ude, men din sammenligning mellem GTA og Morrowind, syntes jeg ikke er helt fair. Muligvis har Morrowind langt mere af den "frihed" du beskriver, men at stille den samme op som en mangel i GTA, holder ikke helt. GTA har jo så til gengæld nogle andre muligheder, som Morrowind ikke har.

Desuden skulle området i San Andreas være over 5 gange større end Vice City, og bestå af hele tre byer, med dertilhørende bjerglandskaber, motorveje og ørkener i mellem, det er nok nærmere grunden til at man kalder det for en "stat"...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 21/09-04 21:28, rettet 21/09-04 21:28 
jaes>
Og at jeg heller ikke synes, at fanboy-beskyldningerne var fair

Det var jo immervæk generelt og ikke personligt. De eneste der formåede at komme med personlige fanboy-beskyldninger var den anden side.

Nåh, slut for denne gang...

EDIT: I øvrigt synes jeg musikken i Burnout (1) var ganske fremragende :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 21/09-04 21:37, rettet 21/09-04 21:37 
RJK>
Det var jo immervæk generelt og ikke personligt.

Ok. Men når du kommer med et eksempel, som er i gang med at blive diskuteret, så er det altså lidt svært at gætte på, hvad du inderst inde mener.

Og ja, jeg har da lagt mærke til, at du også jævnligt bliver kaldt fanboy eller Xbox-hader af selvsamme personer. Er det tilfældet i denne tråd, så er min kritik selvfølgelig møntet på de personer også. Jeg gider ærlig talt ikke tjekke efter, for hvis du siger det, er du vel sikker i din sag :)
RuneSPRuneSPSkrevet 22/09-04 09:38 
Er der heavy metal musik i Burnout 2 :)?
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-04 11:04 
Sumez>
Hvis man er vild efter at spille spil, med sin egen musik i baggrunden, er det vel bare at smække cd'en på anlægget?

Du har åbenbart overset mit tidligere indlæg. Lad mig prøve igen, denne gang lidt mere uddybende.

1 : På mit anlæg kan jeg kun have en cd i af gangen. På boxen kan jeg konstruere mit soundtrack fra x antal forskellige cd'er.

2 : Skal jeg skifte nummer mens jeg spiller, skal jeg slippe joypaddet, hvis jeg bruger anlægget. Det samme er ikke tilfældet, når jeg bruger boxen.

3 : Den her er vigtig. Musikken i Burnout 3 følger spillet. Den stopper når man crasher. Umiddelbart lyder det ikke som om det er af særlig væsentlighed, men en nærmere undersøgelse afslører andet.

Der opstår nemlig en særlig "reward-struktur" i B3, som delvis skyldes musikken.

I spilforskningen bruges begrebet "flow" ofte. Det dækker over den tilstand man opnår, hvis det man tænker, bliver til det man gør. Når tanke og handling smelter sammen.

B3's største kvalitet er evnen til at fremkalde "flow" tilstanden ofte gentagne gange. Det er i den tilstand spillet opleves til fulde.

Overgangen fra ikke-flow til flow sker ubemærket, når man starter et løb. Pludseligt er man der bare. Men den modsatte overgang mærkes meget tydeligt.

Man suser der ud af, totalt opslugt, suget ind i spillet og en kun lille fejl gør, at man kører galt. BANG. Man rives brutalt ud af flow-tilstanden. Følelsen af BRUD er markant og håndgribelig. Både fordi billederne som har virket ensartede, har kørt med samme slørrede hastighed, pludselig bremses. Men OGSÅ fordi musikken stoppes og tonerne erstattes af regulær støj.

"Reward-strukturen" brydes hvis man kører musikken på et anlæg. Netop fordi man belønnes med musik(og i sidste instans flow-tilstand)når man kører perfekt.

Det er det, der er mit argument for, at man ikke bare kan bruge anlægget. Man mister simplethen noget(vigtigt) i spillets struktur.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-04 11:19, rettet 01/10-04 11:21 
jaes>
Og at jeg heller ikke synes, at fanboy-beskyldningerne var fair, da jeg mener, at det er åbenlyst, at hverken Okotta eller Bede-x er fanboys.

Mange tak.

RJK>
[EDIT: I øvrigt synes jeg musikken i Burnout (1) var ganske fremragende :)

Her er vi enige. Men den er også milevidt, fra det der er i den tredie udgave.

RJK>
Jeg diskuterer kun den originale udtalelse og har ikke set nogen "jeg mente ikke det, jeg skrev" fra Bede-X. Hvis alle kan læse det mellem linjerne, så er det da fint med mig, men det tvivler jeg nu på... ;)

Det skal du absolut også gøre :P

Men lad mig uddybe mit standpunkt lidt. Jeg køber ikke bilspil. Jeg spiller sjældent bilspil. Når jeg ser film af diverse bilspil fra forskellige steder, kommer jeg med et stille suk. Genren siger mig meget lidt. Sidst jeg købte et bilspil til fuld pris, var for 9 år siden, da Sega Rally udkom til Saturn.

Det jeg vil fremtil med ovenstående er, at hvis jeg skal købe et bil spil, så skal det være perfekt eller tæt på. På alle punkter. Altså også på musik-siden(SÆRLIGT i B3 hvor musikken er en del af gameplayet).

Core>
Bede X> Nok lidt sent ude, men din sammenligning mellem GTA og Morrowind, syntes jeg ikke er helt fair. Muligvis har Morrowind langt mere af den "frihed" du beskriver, men at stille den samme op som en mangel i GTA, holder ikke helt.

Du misforstår på alle punkter. Gå tilbage og læs tråden igen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
LingobarLingobarSkrevet 01/10-04 13:56 
Core>
Kom så med det...

HVILKEN musik er der som standard i Burnout 3? Jeg er ved at dø af nysgerrighed :)

Det er mest lidt amerikaner-punk af den lidt kedelige slags.
F.eks The FUps - Lazy Generation der går nogenlunde således: "We are the lazy generation" x 12 "Stand up and shout, hey! hey! hey! hey! - Lets GO!" osv.

Ellers så har vi Sahara Hotnights, Jimmy Eat World, Franz Ferdinand og Pennywise som nogle af de få jeg har hørt før.

Der er lagt mellem guldet i de 44 numre. :(
Dine dage er salte...
65 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig