X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retroanmeldelse: Broken Sword II


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 05/09-04 00:10, rettet 05/09-04 00:11 
Titel: Broken Sword II: The Smoking Mirror (PS1)

Anmelder: Rune J. Keller

George Stobbart er tilbage i Frankrig, men denne gang bliver det til en Indiana Jones-inspireret fortælling gennem Eu... Se hele indlægget


Læs anmeldelsen...
58 emne(r).
« < 1 2

Svar
The DaneThe DaneSkrevet 30/09-04 11:52 
Sumez - vi er nogenlunde enige. Med ulogiske mener jeg selvf. de er "logiske" for spillet.
Ved Sn'M vil jeg dog ikke være enig - ser man på at det i den verden er fuldkommen logisk, at en hund i jakkesæt misbruger (eller bare bruger) en psykotisk voldelig kanin gang på gang de mest mærkværdige måder, så er den ikke ulogisk - derudover er det logisk, at vand kortslutter et elsystem (så Max+vand+defekt elskab=kortslutning af kærlighedstunnel).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 30/09-04 12:15 
Det er ikke ulogisk at en Sam misbruger Max til det ene og det andet. Det er bare sjovt. Og hvis det bruges godt, er det lige netop der, min pointe med at puzzles ikke behøver at være logiske i "vores verden" for at fungere.
Og det er logisk at vandet kortslutter elsystemet. Men derfra og til "Use Max on Circuits", eller også var det "Use Max on Water", giver slet ingen mening. Det er trial-and-error. Kan slet ikke huske hvordan jeg i sin tid faldt over løsningen, men det var vistnok noget med at prøve alt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 30/09-04 15:23, rettet 30/09-04 15:25 
fum>
UhaUha, what a spoiler, jeg er lige nøjagtigt nået til dette sted i spillet. Spillede det imorges til klokken 8:30, og skal til at finde noget at blokere døren med. Nu ved jeg da hvad jeg skal gøre.
:=)

Beklager. Men siden det er den dummeste gåde nogensinde og umulig at finde ud af på andre måder end at prøve sig frem, så føler jeg lidt mere at jeg har gjort dig en tjeneste end ødelagt det for dig.
Men som sagt, det er en uskreven regel jeg har brudt, og det beklager jeg.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
fumfumSkrevet 30/09-04 15:39 
Det er okay, jeg havde jo været nødt til at gamefaq'e den aligevel. Og det havde de fleste andre vel også.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dRxLdRxLSkrevet 02/10-04 13:20 
De øvrige KQ-spil er til sammenligning alle ret kedelige og ligegyldige (et par af de nyere har jeg dog ikke spillet).

Jeg skulle hilse og sige fra min Sara at hun er lidt uenig mht. din vurdering af Kings Quest spillene. Afhængig af om du har spillet dem selvfølgelig.

6'eren har f.eks. noget af det bedste stemmeskuespil i noget adventurespil. Et aspekt jeg ved ikke er så vigtigt for dig, men som hun og hendes søster går meget op i. Faktisk er det svært at få Sara til at spille adventurespil uden stemmeskuespil. Hvilket desværre gør sværere for mig at få hende til at spille Monkey Island 1 og 2, på trods af at hun er glad for 3'eren (men jeg skal nok på sigt få sikret mig at den del af hendes opdragelse kommer i orden ;-)).

6'eren anses i øvrigt af fans for at være det bedste i serien, hvilket muligvis kan skyldes at Jane Jensen (skaberen af Gabriel Knight serien, og ifølge Sara den bedste historiefortæller indenfor genren) var inde over som med-producent, instruktør og manuskriptforfatter.

Ifølge Sara har Kings Quest 7 en "Disney agtig" charme, som hun og hendes søster nød meget da de var yngre. I det hele taget er hun, som vi andre også kan være det med andre spil, blændet af nostalgien forbundet med disse spil.

Endelig har en fangruppe lavet en rigtig god remake af Kings Quest 2 ( http://www.agdinteractive.com/KQ2.php ). Altså _rigtig_ god.

Jeg ved at min Sara primært spiller spillene for figurerne og historien hvor jeg fornemmer lidt at det er andre ting du går efter i genren. Kunne jeg ikke få en udmelding fra jer der spiller den her slags spil om hvad det primært er der trækker ved genren?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 02/10-04 13:32 
dRxL>
6'eren anses i øvrigt af fans for at være det bedste i serien

Det er første gang jeg har hørt den.
Men omvendt, har den jo ikke den store konkurrence fra de andre spil i serien.
Men jeg kan da godt forestille mig at spillene henvender sig bedre til andre typer, f.eks. piger (nu er det jo også en kvinde, der har lavet dem), selvom det ikke ændrer på at der er nogle dumme gameplay-elementer i næsten alle KQ-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 02/10-04 14:55, rettet 02/10-04 14:55 
dRxL>
Kunne jeg ikke få en udmelding fra jer der spiller den her slags spil om hvad det primært er der trækker ved genren?

I vilkårlig rækkefølge:

* Historien
* Det ofte filmiske præg (her tænker jeg primært på point 'n' click-spillene, hvor det ofte er lettest at lege med kameravinker m.m. på en fornuftig måde)
* Figurerne
* Gåderne
* Humoren (rart når den findes, men det er ikke afgørende).

Desuden finder jeg det befriende, at man ikke skal bruge tid og energi på at bekymre sig om dårligt kamera og besværlige kontrolsystemer, hvorfor jeg afgjort foretrækker point 'n' click-spillene.
RJKRJKSkrevet 02/10-04 15:47, rettet 02/10-04 15:48 
Jeg troede egentligt kun der var syv spil i KQ-serien, så jeg må korrigere til, at det er de seneste tre, jeg ikke har spillet. 6'eren kom ellers til Amiga, men jeg fik aldrig taget mig sammen til det, efter de dårlige erfaringer med 5'eren. 4'eren fik jeg måske aldrig helt givet chancen, selvom den ellers kører på min foretrukne Sierra-engine.

Det der primært trækker ved genren er vel, at der ikke er nogen actionelementer. Ja, jeg spiller og elsker også rene actionspil, men det er rart (og vigtigt?) at opleve nogle forskellige ting. Nogle gange er jeg ikke oplagt til action. Jeg har i øvrigt altid været glad for co-op-spil og jeg har historisk set spillet adventures som co-op-spil. Sådan synes jeg de fungerer bedst.

Historien, figurerne og dialogen tilsammen er jo oftest det element der gør, at nogen skiller sig ud, og at nogle adventures er meget bedre oplevelser end andre. Men selvom disse således ofte afgører det enkelte spils kvalitet i mine øjne, så vil jeg ikke sige, at det er dét, der trækker. Jeg har også gennemspillet et hav af adventures, hvor disse ting ikke var i orden (fx KQ :)), hvor jeg kunne have spillet alt muligt andet i stedet. Så egentligt er det vel selve gameplay-strukturen der trækker, selvom jeg objektivt vurderende ikke nødvendigvis synes den er spilmekanisk god.

(og det lyder som om Sara har brug for at spille noget Final Fantasy etc., for der er immervæk meget mere fokus, udvikling og kvalitet i figurerne, end man oplever det i noget adventure - det samme kan tildels siges om historierne)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
58 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig