X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jobsamtaler og nervøsitet!


Svar
BlossomBlossomSkrevet 03/09-04 11:45 
Puha, hvor er jeg nervøs.

Jeg blev ringet op kl. 10.00 her i formiddags og bedt om at komme til samtale om et job jeg søgte telefonisk i går eftermiddags.

Det er ikke et fedt job (rengøring) men et drømmejob for mig, da det er fra 05.00 - 08.00 hver dag (15 timer) og det passer perfekt ind i min dagligdag, interesser og økonomi.

Jeg har ikke været til jobsamtale de sidste 6 år.....

Og hvor er jeg dog nervøs...
Er det ikke lidt åndssvagt?? (for et ski.. rengøringsjob)

Det er ligesom eksamen for mit vedkommende... Måske også fordi jeg så gerne vil have det.

Hvordan har I det når i skal til jobsamtale??
Hvad skal man sige / gøre ??

Kryds fingre for mig....
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
OkottaOkottaSkrevet 03/09-04 12:05 
Sjovt at læse dit indlæg, for jeg skal til jobsamtale på mandag - eller - jobbet er egentligt mit, hvis jeg vil ha' det.

Kan dog godt være jeg bliver nødt til at sige nej tak til det (jobbet lyder ellers fedt nok - helpdesk / IT support), da de vil ansætte mig som konsulent / freelance, og så bli'r den endelige løn lidt mindre, end jeg først forestillede mig (fordi jeg så selv skal indberette skat osv), og...argh....mine nuværende dagpenge skal derefter udregnes efter en lavere løn = mindre dagpenge til mig, når jobbet slutter om 3 måneder - det er nemlig en tidsbegrænset stilling :-(

Men jeg håber det går i orden, og at de ansætter mig på "normale" vilkår - ca. 25000,- i 3 måneder, kunne jeg da sagtens bruge :-)

Det ender vel med at jeg ta'r jobbet alligevel så, for som sagt, så lyder det spændende.

Mht. jobsamtale; Vær dig selv, og lad være med at snakke for hurtigt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 03/09-04 12:53 
Blossom>Kryds fingre for mig....

De er hermed krydset.

Tag det stille og roligt, så skal det nok gå.
What is the Matrix?
BlossomBlossomSkrevet 03/09-04 13:24 
Puha...

Ja, det var jo slet ikke så slemt...

Og jeg tror jobbet er mit, men vil heller ikke sætte næsen for højt..

Hører fra ham mandag, så hvis I får ondt i fingrene i løbet af weekenden, så skift hånd c¨,)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 03/09-04 14:18 
jeg var oppe til politiets skriftlige og fordi jeg var herre nervøs (nok fordi jeg så gerne vil have jobbet), så gik det lige nøjagtigt skidt nok til at jeg ikke gik igennem og skal vente et år før jeg må søge igen.
By the power of Grayskull!
APHAPHSkrevet 03/09-04 15:55 
Okotta>
Sjovt at læse dit indlæg, for jeg skal til jobsamtale på mandag.

Så er vi to. :)

Jeg skal til jobsamtale om en stilling som industrielektriker. Det er dog formenligt kun et midlertidigt arbejde, da jeg ønsker at fortsætte med mit elingeniør studie efter nytår.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
enfenenfenSkrevet 03/09-04 18:17 
Blossom>
Og jeg tror jobbet er mit, men vil heller ikke sætte næsen for højt..

Hører fra ham mandag, så hvis I får ondt i fingrene i løbet af weekenden, så skift hånd c¨,)

Du må lige give os en melding :)

Jeg krydser stadig...
What is the Matrix?
DarkenDarkenSkrevet 03/09-04 18:43 
GL alle jer der søger!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
APHAPHSkrevet 06/09-04 08:47, rettet 06/09-04 08:59 
Paasch>
Jeg skal til jobsamtale om en stilling som industrielektriker. Det er dog formenligt kun et midlertidigt arbejde, da jeg ønsker at fortsætte med mit elingeniør studie efter nytår.

Jeg er lige kommet hjem fra samtalen og det gik godt. Jeg blev tilbudt arbejdet hvis jeg var interesseret. Dog tror jeg at jeg vælger at takke nej, da det vil betyde en lønnedgang på 28kr i timen, samt arbejdstiderne er meget skæve.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 06/09-04 10:45 
Jeg er også næsten lige kommet hjem fra min samtale, som osse gik rigtig godt.

Tror dog ligeledes at jeg må takke nej tak, da lønnen og konsulent-ansættelsen betyder, at min dagpenge sats vil rasle nedaf fra næste år, når denne tidsbegrænsede stilling ophører.

Hvis jeg derimod bliver ansat på normale vilkår, så er det en helt anden sag, men det ved jeg om nogle dage.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JimPPJimPPSkrevet 06/09-04 12:52 
Plejer at få jobbet, ikke fordi jeg er dygtig men fordi at jeg er overbevisende :) Så jeg plejer ikke at være særligt nervøs.

Man skal bare huske at der er alternativer, selv om et job virker perfekt, nu mindre man ønsker det, nu mindre nervøs er man, og nu mindre nervøs jo mere afslappet og dermed overbevisende... Min egen lille teori :)

Krydser da også fingre, om ikke andet så mentalt.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KalicolaKalicolaSkrevet 06/09-04 12:59 
Jeg skal til jobsamtale idag, og en imorgen. Jeg er ikke det mindste nervøs, jeg har været ude og snakke med en del firmaer. Man skal lade vær med at være nervøs, man skal bare tage det som et almindeligt besøg hos et firma, hvor man snakker lidt med chefen om jobbet, andet er der ikke i det.

kryds også fingre for mig, det er ret fede jobs jeg kan måske kan trække hjem :-)
For The Love Of The Game
BlossomBlossomSkrevet 17/09-04 04:21, rettet 17/09-04 04:22 
Godmorgen...

Tjah...
Mandag kl. 13 (12 dage siden) blev jeg ringet op som aftalt, og ham jeg havde været til samtale med, sagde at jeg desværre ikke havde fået jobbet.
De havde fundet en ældre kvinde, som jo var det de søgte ( vidste godt de helst ville ha en omkring de 40, men der kan jeg jo ligesom ikke følge med )

Nå.. Jamen så var det jo det, og jeg søgte videre.

I tirsdag eftermiddags kl. 15.30 ringede han så pludselig igen, og sagde at det ikke gik med hende de havde fundet og om jeg stadig var intereseret.
Ja, det var jeg jo, så jeg blev bedt om at møde næste morgen kl. 05.00 Laaaaang varsel må jeg sige..

Nåja, men nu har jeg så fået arbejde.... Og hold da k_ft hvor er der stille herinde når jeg står op c¨,)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
KeenKeenSkrevet 17/09-04 07:58 
Må jeg være den første der siger tillykke men jobbet :)
BlossomBlossomSkrevet 17/09-04 08:18 
Tak tak c¨,)

Det er hårdt at komme igang...

Især når jeg både er vant til først at stå op ved ca. 07.45 og så det at jeg for det meste har siddet på min flade r.. på kontoret.

Nu skal jeg op 03.45 og render rundt konstant i 3 timer..
Bøjer mig ned mange gange, og render et par gange op og ned af trapper (3 etager)

Men det er lækkert at komme hjem kl. 08.00 og så have hele dagen foran sig
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig