X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste Star Wars DVD box?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-04 16:41 
Jeg må hellere tage mig sammen og få den bestilt.

Er der nogen, der er stødt på et særligt billigt sted på nettet hvor de sælger den?
Gerne et sted indenfor EU, så jeg ikke risikerer at skulle vente mens Told & Skat tilbageholder pakken.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
70 emne(r).
« < 1 2

Svar
JmogJmogSkrevet 20/09-04 21:34 
Azalon>
NTSC vs PAL.... dette kan vi diskutere i meget lang tid. Men NTSC bruger 3:2 pulldown hvilket principelt blander 2 billeder sammen, dvs. to efterfølgende frames.

Dog er fordelen klart hos NTSC hvis man kører progressive. Med en ordentlig afspiller (eller linedoubler) kan man fra NTSC få de oprindelige 24 frames i sekundet. Det kan man ikke med PAL.

Og så vil jeg da lige sige at Jim overdriver hvor greelt det er. Forskellen mellem billederne når det kommer til skarphed og farver er ekstremt lille. På et Tv ville det være umuligt for langt de fleste at se forskel. Det undrer mig dog at billedet virker trykket i PAL - det kan jeg ikke komme med noget logisk bud på hvorfor.

Hans bemærkning om at han aldrig har set en tidligere udgivelse hvor forskellene var så store er til grin. Der har været tonsvis af udgivelser hvor forskelle var langt tydeligere. Det her er i petitesse-afdelingen.

Dermed ikke sagt at jeg skal have R2-udgaven :-). Med R1 kan jeg få 24 frames i sekundet, jeg er sikker på at lyden er 100% korrekt og jeg kan lave 1:1 pixel mapping på min projektor, da den har samme vertikal opløsning som NTSC.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/09-04 10:01 
Jmog>
Dog er fordelen klart hos NTSC hvis man kører progressive. Med en ordentlig afspiller (eller linedoubler) kan man fra NTSC få de oprindelige 24 frames i sekundet. Det kan man ikke med PAL.

Jaeh, joh... Progressive NTSC afhjælper problemerne ved interlaced NTSC, men man opnår ikke 24 fps, men derimod det dobbelte af 30 fps, i en billedstrøm hvor hvert andet billed bliver vist 3 gange, således A,A,B,B,B,C,C,D,D,D, osv. Se evt. linket i min sidste post.
Så vil godt give dig ret i at man kommer tættere på de oprindelige 24 fps med NTSC når man snakker progressiv scan. Jeg har ikke selv sammenlignet med PAL, men Progressive NTSC ser lækkert ud :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 21/09-04 14:13 
Jamen, Med et chipset der kan håndtere pulldown-remowal viser den jo de 30 frames/sekund som de 24 frames der oprindeligt var meningen.

En biograffilm der er konverteret til NTSC indeholder jo alle de oprindelige frames - de vises bare i en anden rækkefølge end normalt. Det et progressive chipset bl.a. gør er at vise dem som 24 frames i sekundet. Så undgår man de problemer NTSC ellers har ved panoreringer osv.

Progressive PAL ser forøvrigt glimrende ud, men speedup kan man ikke undgå. Selv hvis afspilleren kunne lave "speeddown" på billedet ville lyden stadig være et problem.
NasakNasakSkrevet 22/09-04 03:29 
prøv www.axelmusic.dk man melder sig lige ind i club racoon det kræver kun mail ganske gratis og uden spam!!

De betaler porto ved alle bestillinger den billigste jeg lige så der ude kostede 379,95 kr!!!!

håber dette er svar på dit spørgsmål..
imens vil jeg lade de ivrige diskutere videre om
billed kvaliteten i kill bill.hvad det så end har med star wars at gøre;)

Link...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/09-04 10:44 
Jmog>
Jeg tror ikke vi er uenige, det handler vel bare om hvordan man formulerer det ;-)
Progressiv scan ændrer ikke direkte hastigheden til 24 fps, men vi får vist de oprindelige (og ønskede) 24 (film-)frames indenfor samme periode, uden interlaced/3:2/andet juks, men i en rækkefølge så det passer ind i et 30 fps NTSC system.
Mit udgangspunkt er den artikel jeg linkede til, så hvis du ikke er uenig med den, så er vi to enige :-)

...

Men for lige at tilføje lidt til det oprindelige emne, så er her lidt tips til dem som ikke er bange for at importere.
Star Wars boxen hos dvdsoon.com (CAN) for 57,98 hvilket svarer til ca. 275 DKR og det er med gratis forsendelse.
Hos koreandvds.com sælger de Star Wars boxen og Indiana Jones boxen sammen for 59,99 USD hvilket svarer til ca. 370 DKR, men her koster forsendelse 14 dollars. Dog stadig et rigtig godt tilbud.
http://koreandvds.com/dvddetail.html?id=23889
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DizzyDizzySkrevet 22/09-04 13:40 
Er der nogen som har prøvet at handle med Koreandvds. De sender vel fra korea, så det tager sikkert en krig før det når frem :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
JmogJmogSkrevet 22/09-04 15:22 
Azalon>
så er vi to enige :-)

Vi er enige :-)
SumezSumezSkrevet 22/09-04 16:27 
Dizzy>
De sender vel fra korea, så det tager sikkert en krig før det når frem :D

De gange jeg har fået noget sendt fra Korea, er det gået umådeligt stærkt. I det hele taget virker asiens postvæsen noget mere effektivt end det amerikanske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 23/09-04 09:54 
Lidt mere Star Wars DVD Reg. 1 Vs. Reg. 2 sammenligning.

Noget er ihvertfald gået galt, mht. Reg 2 udgaven; Både for meget lys i overførslen og for få detaljer i ditto.

Choose wisely, choose Region 1
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 23/09-04 12:32 
Det er typisk at der er gryn i en gammel film. I PAL-masteren har de sikkert været tydeligere pga. den højere opløsning. Den normale metode for at minimere gryn er at skrue ned for skarpheden eller "blødgøre" billedet. Det er sikkert det de har gjort med PAL-udgivelsen.

Mht. lysstyrken, så tror jeg ikke det er en decideret "fejl" i billedet. PAL er som billedstandard generelt lysere end NTSC fordi farverne er kraftigere, da de har en højere båndbredde.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/09-04 14:41 
Jeg har fået reg1 versionen ind ad døren, og jeg må sige at de har godt nok gjort et fantastisk job, det ser simpelthen super godt ud.
Men kan godt se forskellen i artiklen på filmz.dk, og det kan godt være at den mest kritiske séer lægger mærke til det. Men overordnet ser de nye versioner bare lækkert ud! :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OkottaOkottaSkrevet 27/09-04 18:59 
Jeg har set, og senere idag fået, Reg 2 versionen.

Er ikke klar over, hvordan den sammenligning *helt* er blevet foretaget, på Jims DVD Site, for Reg 2 udgaven er uhæmmet smuk - og jeg har ikke grund til at tro, at Reg 1 udgaven er anderledes.

Jeg har kun lige kigget noget af A New Hope og en smule af TESB, og filmene er blevet så flotte og smukke, at det nærmest næsten ligner en live udsendelse på mit TV. Faktisk mangler jeg mest ord for, hvordan jeg egentligt kan udtrykke min tilfredshed med restaureringen af filmene.

Det ligner f..... en direkte live udsendelse(!); Hvordan de har præstereret at få film fra 1977 / 1980 / 1983 til at se sådan ud - det begriber jeg ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 27/09-04 21:55 
Hvis der investeres den fornødne tid (og penge) i det kan stort set alle film - uanset alder - se smukke ud. Jeg har et par film fra 40'erne, der visuelt sagtens kan måle sig med nutidige film.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/09-04 23:41 
Ja, de sidste par superflotte remasterings jeg har set er "Once Upon a Time in the West" (1968) og "The Good, the Bad and the Ugly" (1966). De er også pudset utroligt flot op. Mere af dén slags :-)
DizzyDizzySkrevet 28/09-04 09:56 
Criterion Collection udgivelser er ofte temmelig suveræne. Jeg har lige fået Videodrome, hvem skulle tro at den film er over 20 år gammel, og lavet for et lille budget :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
BlossomBlossomSkrevet 28/09-04 10:28 
dvdcrave.com

pris: AUD § 66.32 + porto (ca. 340 inkl. porto til danmark...

Jeg er aldrig blevet fortoldet af varer fra Australien.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
JmogJmogSkrevet 28/09-04 14:03 
De 350 kroner Axelmusic tager for trilogien er nok godt givet ud.
DizzyDizzySkrevet 28/09-04 16:53 
Axelmusic tager 379.

link
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/09-04 17:18, rettet 28/09-04 17:18 
Der var preorder-rabat på 30,- hos axelmusic, derfor 349,- for dem, som vidste hvad de ville ha' :-)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/09-04 16:05, rettet 30/09-04 16:06 
Blossom>
Jeg er aldrig blevet fortoldet af varer fra Australien.

...ikke alle er så heldige :-(

Okotta>
Helt enig!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
70 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig